М54Б30 започна да гори бобини след смяна на свещи
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
М54Б30 започна да гори бобини след смяна на свещи
Здравейте колеги. Досега карах с NGK BKR6EQUP, с които изкарах около 30к км и реших, че е време да ги сменя. Реших този път да пробвам BOSCH FGR7DQP и разликата беше доста осезаема. На мотора сякаш му олекна... Няколко дни по-късно обаче ми отказа първи цилиндър. Купих нова свещ, защото мислех, че ще се окаже от дефектна свещ, но се оказа изгоряла бунина. Смених бубината и всичко се оправи, но за кратко. 3 седмици по-късно ми изгоря и бобината на 5-ти цилиндър и започнах да се чудя какво става. Съвпадение ли е, че след смяна на свещите ми изгоряха 2 бунини в толкова кратък срок? Свещите са купени от познат, работещ в известен и уважаван магазин във Варна, който е официален дилър на Бош и ми беше гарантирано, че свещите са оригинални.
Трябва да отбележа и че колата има и газ. Четох в разни теми, че тия 4-полюсните свещи не били много подходящи за газ, но не знам дали това би могло да изгори бобина, а и с 4-полюсните NGK изкарах над 3г и нямах никакви ядове.
Някой друг имал ли е подобни проблеми и как ги е решил? Чудя се дали да не пробвам с еднополюсни свещи на Denso, които колегите хвалеха в друга тема?
Трябва да отбележа и че колата има и газ. Четох в разни теми, че тия 4-полюсните свещи не били много подходящи за газ, но не знам дали това би могло да изгори бобина, а и с 4-полюсните NGK изкарах над 3г и нямах никакви ядове.
Някой друг имал ли е подобни проблеми и как ги е решил? Чудя се дали да не пробвам с еднополюсни свещи на Denso, които колегите хвалеха в друга тема?
- stefan_suny
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 353
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: М54Б30 започна да гори бобини след смяна на свещи
Може и да е съвпадение колега, може и да не е. Ако свещите не ги бива е напълно възможно да замине бобина, вярно казваш че уж са оригинални, ама не си бил в завода като са ги правили. Отделно за мен NGK са поне едно ниво над BOSCH, на доста свещи съм засичал видими неточности в изработката на боша, докато с NGK винаги е на ниво, даже и с френските екземпляри\ това е мое мнение\. Относно броя на полюсите - по принцип не е от значение за газта, мит е че искрата е по добра с повече полюси, каквото и да става в цилиндъра искрата минава между средния електрод и само един от полюсите\където пробие първо\, така че броя на полюсите е по скоро свързан със скоростта на износването отколкото с качеството на искрата. На почти всички коли на газ които обслужвам си карат с предписаните от производителя свещи и нито една няма проблем нито на газ нито на бензин. На моята като я взех беше с оригиналните си NGK BKR6EQUP на близо 200к и вече видимо за смяна, а все още работеше като часовник. Смених ги с иридиеви пак на NGK \не помня точния модел сега\, не толкова защото сложих газ, а заради това че изкарват много километри без отклонения \вече 80к не са мръднали\ а цената им е като на BKR6EQUP. В твоята ситуация вероятно бих сменил свещите, или поне не по късно от изгарянето на следващата бобина.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: М54Б30 започна да гори бобини след смяна на свещи
Колега, бобините и свещите са изчислени да работят заедно, за това е необходимо да се слага това, което се препоръчва от BMW за съответния двигател.
- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: М54Б30 започна да гори бобини след смяна на свещи
И новите свещи на Бош също са точно този модел, който излиза по каталог и колата определено върви по-добре с тях, но май "не се харесаха" с бобините.
- boris
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1929
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: X5
Re: М54Б30 започна да гори бобини след смяна на свещи
Някой ще ми изброй ли четирите полюса...
Също ми е интересно как работи свещ само с един полюс.
Също ми е интересно как работи свещ само с един полюс.

- Gonke
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: 29.11.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E46 and E30
Re: М54Б30 започна да гори бобини след смяна на свещи
Същата работа и при мен колега. 4 Свещи БОШ преди около 15К километра и за 2 дни на 1-ви цилиндър прецака 2 бобини. Сменай с NGK 

- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: М54Б30 започна да гори бобини след смяна на свещи
Готово
Свещите са сменени. Свещи BOSCH - НИКОГА ПОВЕЧЕ !!!
Напоследък чувам, че и NGK имали доста ментета, а и от оригиналните им Френски свещи не бях доволен. Затова реших този път да заложа на DENSO. Доста ги хвалят, а и аз самия бях много доволен от тях преди много години на един VW Polo.
До момента първите ми впечатления са добри. Не отстъпват на NGK и Bosch по отношение на вървежа. А относно надеждността - времето ще покаже.

Напоследък чувам, че и NGK имали доста ментета, а и от оригиналните им Френски свещи не бях доволен. Затова реших този път да заложа на DENSO. Доста ги хвалят, а и аз самия бях много доволен от тях преди много години на един VW Polo.
До момента първите ми впечатления са добри. Не отстъпват на NGK и Bosch по отношение на вървежа. А относно надеждността - времето ще покаже.
- Gatz
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: 26.03.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: '12 Е70 40d
Re: М54Б30 започна да гори бобини след смяна на свещи
insane_v написа: Свещи BOSCH - НИКОГА ПОВЕЧЕ !!! Затова реших този път да заложа на DENSO.

8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани