VANOS Що е то, образователна тема..
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- 100imenov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 28.04.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: с Adaptive Drive
- Мечтае да кара: F06 с B58
Re: VANOS Що е то, образователна тема..
Към колегата onewg, би ли обяснил какво представлява ремап-чип тунинг на двигател М54/52? 

Re: VANOS Що е то, образователна тема..
Сега видях, че по нататък такта е станал "продухване". Не знам какви книги си чел, но ако са били преведени от немски на български, да знаеш, че превода най-вероятно е бил на сирийски бежанец по време на Рамазана.
onewg написа: , в края на такта продухване и началото на такта всмукване,
onewg написа: , след такта издухване идва такта пълнене,
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: VANOS Що е то, образователна тема..
Ясно е , че всичко опира до пълнене и празнене , продухване и всмукване , но го давайте малко по-леко с тона!
Решил , колегата да Ви ограмоти как се случват тези неща и Вие ще го изядете с парцалите!

Решил , колегата да Ви ограмоти как се случват тези неща и Вие ще го изядете с парцалите!

Re: VANOS Що е то, образователна тема..
Е той колегата един такъв възпитан, мил, учтив...
Дето се вика - не знам какво се оплаквате от Вичо
Дето се вика - не знам какво се оплаквате от Вичо

Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1665
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: VANOS Що е то, образователна тема..
Голяма част от "мешавицата" в темата идва и от факта,че единия обеснява действието на някакъв механизъм,а други пък обесняват причините за използването на този механизъм! Ако се съчетаят двете става ясно всичко,но въпроса е,че трябва да се изберат отделни пасажи от мненията до тук! Ако може да се обобщи малко: Ванос-а мени началния момент на отваряне на клапаните (в "ъгълови градуси"),без да влияе върху продължителноста,а Валвтроника променя "степента" на отваряне на самите клапани (в мм)! Причините за използването на двата механизма са описани в "по-горните" мнения!
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: VANOS Що е то, образователна тема..
efren написа:Е той колегата един такъв възпитан, мил, учтив...
Дето се вика - не знам какво се оплаквате от Вичо
За Вичо нищо лошо не искам да чувам!
Без него Избора на Е46 ще осиротее!

Re: VANOS Що е то, образователна тема..
В крайна сметка някой може ли да каже колко по-бърза, или по-икономична е една е36-ца m50b25 с ванос от тази без ?
Че е по-трошлива е ясно.
Че е по-трошлива е ясно.

- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: VANOS Що е то, образователна тема..
1бр.=1кило бензин надолу
2бр.=2кг/100км
2бр.=2кг/100км
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1665
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: VANOS Що е то, образователна тема..
Колата едва ли става по-бърза или по-икономична или разликите са съвсем минимални! Въпроса е,че става "по-приятна","отзивчива" и други подобни "качества"! Всъщност,колкото и малки да са промените,"движението" е в правилна посока! За пример ще дам първото М42 и N42 (докато е здраво и безпроблемно)! Едното е 136к.с.,другото 143к.с. и доста по-икономично (над литър най-вероятно) във всички режими! Ако се сметне в %-ти,разликата си е явна! Говорим,при положение,че двигателя в крайна сметка си е технологично еднакъв- 4-тактов,"атмосферен" "бензин"!
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: VANOS Що е то, образователна тема..
Противоречиш си, но не го приемай като заяждане. Разликата със или без ванос си е сериозна. А конкретно за n42, който си дал за пример, имай предвид, че при него възможностите на ваноса далеч не са оптимизирани кой знае колко. Както и повечето серийни мотори де. Ваносите могат буквално да преобразят почти всеки един мотор и един от недостатъците им е само невъзможността да се влияе на продължителността на отваряне на клапана, ама ей на, вече имаме и електромагнитни вентили, с които пък можем да правим каквото си поискаме.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- onewg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 242
- Регистриран на: 25.04.2017
- Местоположение: in the car
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
- Мечтае да кара: BMW
- Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS
Re: VANOS Що е то, образователна тема..
VANOS Не вдига мощността!!!
Само изравнява въртящият момент, като от ниски обороти го прави по голям, но мощността пак си е толкова и с ванос и с анос..

Само изравнява въртящият момент, като от ниски обороти го прави по голям, но мощността пак си е толкова и с ванос и с анос..



Тиез коне искат да ядат....



Re: VANOS Що е то, образователна тема..
Като вдига Vanos-а мощността, защо има двигатели, които единствената разлика между тях е наличието на Vanos при единия и липсата на тая система при другия и мощността е еднаква ? m50b25 до колкото знам е точно такъв пример. Поправете ме ако греша.
- onewg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 242
- Регистриран на: 25.04.2017
- Местоположение: in the car
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
- Мечтае да кара: BMW
- Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS
Re: VANOS Що е то, образователна тема..
Най просто ще ви го обясня..
Мощност това е извършена работа, въртящ момент това е мярка за усилие..
В мощността има фактора време, понеже това е извършена работа но за определен период от време.
Въртящият момент е усилие, замръзнало във времето и пространството, там няма време..
Да пренесеш един камион тухли, за един час време тогава извършваш работа, да държиш тухлата у въздуха извършваш усилие, колкото повече тухли можеш да държиш у въздуха, толкова повече работа ще свършиш.
Но това е грубо казано, в действителност нещата са доста по сложни, защото има при различните режими има различен въртящ момент..

Мощност това е извършена работа, въртящ момент това е мярка за усилие..
В мощността има фактора време, понеже това е извършена работа но за определен период от време.
Въртящият момент е усилие, замръзнало във времето и пространството, там няма време..
Да пренесеш един камион тухли, за един час време тогава извършваш работа, да държиш тухлата у въздуха извършваш усилие, колкото повече тухли можеш да държиш у въздуха, толкова повече работа ще свършиш.
Но това е грубо казано, в действителност нещата са доста по сложни, защото има при различните режими има различен въртящ момент..

Последна промяна onewg на 29 Май 2017, 0:48, променена общо 1 път


Тиез коне искат да ядат....



- cmdkick
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 478
- Регистриран на: 14.03.2014
- Пол: Мъж
- Кара: e70 3.0d
- Детайли за колата: remapped
ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998
Re: VANOS Що е то, образователна тема..
Вие гледате максималните коне които са засечени на точно определени обороти, при всички останали обороти това число е по-малко, въпроса е с колко.
Tires are evil - destroy them all ...
Re: VANOS Що е то, образователна тема..
Точно тва е, че във всички други обороти конете на Vanos-а са повече с изключение на едни други обороти, където са по-малко
. Иначе ще има покачване на мощността.

32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани