Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от adovet » 24 Май 2017, 8:46

shkata написа:
adovet написа:Ти така говориш ама колегата shkata развива теории, че след 3 год. алтернатора почва да зарежда много тегаво акумулатора и парите вместо да ги дадеш за нов акумулатор ги даваш за гориво, защото колата харчела повече, което е абсолютна глупост. Аз съм доктор и не съм инжинер, ама той като инжинер май си няма и представа колко се дига разхода. Аз за това го питах дали го е замервал ама нещо си говори само теории. Та по този случай аз днес направих следния тест:
акумулатора ми е на 2г. и 8 месеца, български. В последно време колата я карам доста рядко, защото нямам пътувания на дълго и ползвам другите коли. Преди няколко седмици запали с леко замисляне но не я бях палил 24дни. Акумулатора не съм го зареждал. Казвам тези неща за да добиете представа за акумулатора ми. Та днес отидох до един познат с магазин за авто части, трябваше да си смена крушката в багажника беше изгоряла и му подхвърлих идеята за проба да пробваме един нов акумулатор и моя как ще се държат с динамото. Пуснах си от скритото меню моментния разход на час и гледахме първо с моя акумулатор - разход 1,2/час. След това сложихме същия ампераж един БОШ силвер разхода беше абсолютно същия. Така че моля колега спри се с разсажденията как трябва да си сменяме превантивно здрави акумулатори, просто нямат смисъл. А за това че като почне да сдава багажа, еми то тогава се разбира че има проблем( все пак колите ни са бъкани с електроника и усещат този проблем).


Виж , факта че не осъзнаваш колко е абсурдно измерването което си направил ... прави тази дискусия безсмислена. Няма как да научиш някой на нещо , когато той сам няма желание.

Ами кажи ти какво замерване си правил, защото аз директно гледам разхода в реални условия, ама ти нищо не си правил а само си плямпаш. Дай някакви реални доводи че 3г. акумулатор е за боклука

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 17.07.2014
Кара: E60 530d
Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от shkata » 24 Май 2017, 9:22

Колега , наистина няма как да ти го обясня . Просто нямаш нужните знания в тази област за да го разбереш. Ако си толкова мераклия ти обясних какво точно да измериш. Ако не си - казах ти да приключваме. Както е имало хора които са вярвали че земята е плоска, така ще има и хора които вярват че ефективността на акумулатора не се променя с възрастта му.

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от adovet » 24 Май 2017, 9:53

shkata написа:Колега , наистина няма как да ти го обясня . Просто нямаш нужните знания в тази област за да го разбереш. Ако си толкова мераклия ти обясних какво точно да измериш. Ако не си - казах ти да приключваме. Както е имало хора които са вярвали че земята е плоска, така ще има и хора които вярват че ефективността на акумулатора не се променя с възрастта му.

Пак извърташ нещата. Тук спора не е за това дали се променя ефективността на акумулатора. Всеки е наясно че се променя. Спора е за това, че тази промяна в ефективността на 3г. на един здрав акумулатор не може в никакъв случай да компенсира цената на един здрав акумулатор. А относно знанията ми в дадени области не знам от къде ги вадиш тези заключения, като не можеш да обясниш и обосновеш своите твърдения. По скоро се замисли за това какво ти знаеш и не знаеш, защото от ново ще кажа, че твърдението ти че 3г. акумулатор трябва да се изхвърля и купува нов е АБСОЛЮТНА ГЛУПОСТ

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 17.07.2014
Кара: E60 530d
Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от shkata » 24 Май 2017, 11:28

То хубаво да ти го обясня ама как...
Ако закачиш един акумулатор на зарядно което ти показа с колко ампера зарежда ще видиш че заредения акумулатор дърпа много по малко ток от незаредения и то доста ампери по малко.Стария акумулатор не държи заряд , зарежда се по бавно , разрежда се по бързо и на практика винаги се блъска с много ток. Т.е. можеш да си го представиш като един постоянно незареден акумулатор. Ако почнеш да следиш как зарежда по нов и по стар ще видиш колко голяма е разликата в амперите. Колко ще ти товарят тези няколко ампера твоя 170А алтернатор- не много, но те ще растат с годините. Ще видиш колко средно в повече са на 3 години, колко са на 4, колко са на 5 на 8 на 10 и т.н. Тая енергия трябва да дойде от някъде и тя ще дойде от двигателя. Ако приемем че един супер ефективен дизелов генератор ще я докара за 200 гр на час за киловат , то при теб ще е поне двойно.Образно каано 1 лв на час за киловат.Ако имаш разлика от 5А на 14.4 волата това са ти 70 вата. Тия 70 вата ти струват примерно 7ст на час.
Ако караш по 3 часа на ден 365 дена са ти примерно 80 лв. А това е само 1 година.Ако караш много малко , тогава няма да имаш такава разлика но пък доста често ще оставаш без ток.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от memorex » 24 Май 2017, 12:28

shkata написа:То хубаво да ти го обясня ама как...
Ако закачиш един акумулатор на зарядно което ти показа с колко ампера зарежда ще видиш че заредения акумулатор дърпа много по малко ток от незаредения и то доста ампери по малко.Стария акумулатор не държи заряд , зарежда се по бавно , разрежда се по бързо и на практика винаги се блъска с много ток. Т.е. можеш да си го представиш като един постоянно незареден акумулатор. Ако почнеш да следиш как зарежда по нов и по стар ще видиш колко голяма е разликата в амперите. Колко ще ти товарят тези няколко ампера твоя 170А алтернатор- не много, но те ще растат с годините. Ще видиш колко средно в повече са на 3 години, колко са на 4, колко са на 5 на 8 на 10 и т.н. Тая енергия трябва да дойде от някъде и тя ще дойде от двигателя. Ако приемем че един супер ефективен дизелов генератор ще я докара за 200 гр на час за киловат , то при теб ще е поне двойно.Образно каано 1 лв на час за киловат.Ако имаш разлика от 5А на 14.4 волата това са ти 70 вата. Тия 70 вата ти струват примерно 7ст на час.
Ако караш по 3 часа на ден 365 дена са ти примерно 80 лв. А това е само 1 година.Ако караш много малко , тогава няма да имаш такава разлика но пък доста често ще оставаш без ток.

А аз винаги съм си мислил че стария акумулатор т.е този на който капацитета е понижен и вътрешното съпротивление е повишено ще вдига по-бързо напрежение при работещ двигател и ще дърпа по-малко заряден ток и съответно бързо го сваля при изгасен.Явно не съм внимавал в час. :dunno:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 17.07.2014
Кара: E60 530d
Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от shkata » 24 Май 2017, 12:56

memorex написа:
shkata написа:То хубаво да ти го обясня ама как...
Ако закачиш един акумулатор на зарядно което ти показа с колко ампера зарежда ще видиш че заредения акумулатор дърпа много по малко ток от незаредения и то доста ампери по малко.Стария акумулатор не държи заряд , зарежда се по бавно , разрежда се по бързо и на практика винаги се блъска с много ток. Т.е. можеш да си го представиш като един постоянно незареден акумулатор. Ако почнеш да следиш как зарежда по нов и по стар ще видиш колко голяма е разликата в амперите. Колко ще ти товарят тези няколко ампера твоя 170А алтернатор- не много, но те ще растат с годините. Ще видиш колко средно в повече са на 3 години, колко са на 4, колко са на 5 на 8 на 10 и т.н. Тая енергия трябва да дойде от някъде и тя ще дойде от двигателя. Ако приемем че един супер ефективен дизелов генератор ще я докара за 200 гр на час за киловат , то при теб ще е поне двойно.Образно каано 1 лв на час за киловат.Ако имаш разлика от 5А на 14.4 волата това са ти 70 вата. Тия 70 вата ти струват примерно 7ст на час.
Ако караш по 3 часа на ден 365 дена са ти примерно 80 лв. А това е само 1 година.Ако караш много малко , тогава няма да имаш такава разлика но пък доста често ще оставаш без ток.

А аз винаги съм си мислил че стария акумулатор т.е този на който капацитета е понижен и вътрешното съпротивление е повишено ще вдига по-бързо напрежение при работещ двигател и ще дърпа по-малко заряден ток и съответно бързо го сваля при изгасен.Явно не съм внимавал в час. :dunno:

Вътрешното съпротивление не се променя с времето.То се променя от количеството заряд който има в акумулатора.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1161
Регистриран на: 6.10.2013
Пол: Мъж
Кара: 535D e60
Мечтае да кара: M5 F10

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от CrazyElement » 24 Май 2017, 16:10

Браво на инженера , ето такива неща трябва да се пишат по темите :) . Така хората виждат какво точно се случва и сами си правят извода :).

Да не говорим , че всеки опит да се запали колата с паднал акумулатор е стрес на цялата електроника , където може да доведе до доста приятни поражания , тъй като нямаме по- евтин модул от 300 лева в тези коли.


П.П. Адовет , ако мислиш , че акумулатор на 2 год и 8 месеца , е добре след като палиш малко трудно след само 24 дни не палене ... и то в сравнително топло време .... Определено мога да ти кажа , че акумулатора ти хич не е първо здраве.

Аз с моя БОШ оригинален немски като беше на 3 год и малко , колата стоя на 0 градуса 20-25 дни зимата и си запали без грам да се зачуди, въпреки това на следващата година почна да умира :).

Общо взето на 3-4 год сменяйте акумулатора и така , иначе ако карате по 6-7 год с тях пак давате парите за нов ама в гориво :D :D :D

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от adovet » 24 Май 2017, 16:32

Всеки сам си решава. Стойностите, които е дал колегата изобщо не са верни и логиката му ама много издиша ама не ми се спори. Сменяйте си акумулаторите ако искате още преди да е изтекла и гаранцията, че иначе се вкарвате в голям преразход :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от memorex » 24 Май 2017, 16:34

CrazyElement написа:Браво на инженера , ето такива неща трябва да се пишат по темите :) . Така хората виждат какво точно се случва и сами си правят извода :).


Общо взето на 3-4 год сменяйте акумулатора и така , иначе ако карате по 6-7 год с тях пак давате парите за нов ама в гориво :D :D :D

Това последното изречение дето го цитирам особено за дизелите ,каквито повечето карате да ти кажа аз не е точно така.Акумулатора като е тръгнал след години го смятай образно казано като– вместо 95АН е станал на 75АН примерно.От запалването нататък ако няма проблем за броени минути зсичко е наред стига да няма окъсила клетка.За излишния разход на гориво всичко е илюзия,въпроса е да запали.Проблема с електрониката обаче остава.Добър акумулатор и особено АГМ издържа на няколко пълни разряда за кратко ,лично съм го тествал .Издържа и на поне два пълни разряда за дълго време защото лично съм съживявал такъв.Така де според мен проблема въобще не е в излишния разход теоретично и на практика а в това да не те остави някой сутрин и да не се прецака елекрониката на модулите или алтернатора от прегряване. :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от memorex » 24 Май 2017, 16:35

shkata написа:
memorex написа:
shkata написа:То хубаво да ти го обясня ама как...
Ако закачиш един акумулатор на зарядно което ти показа с колко ампера зарежда ще видиш че заредения акумулатор дърпа много по малко ток от незаредения и то доста ампери по малко.Стария акумулатор не държи заряд , зарежда се по бавно , разрежда се по бързо и на практика винаги се блъска с много ток. Т.е. можеш да си го представиш като един постоянно незареден акумулатор. Ако почнеш да следиш как зарежда по нов и по стар ще видиш колко голяма е разликата в амперите. Колко ще ти товарят тези няколко ампера твоя 170А алтернатор- не много, но те ще растат с годините. Ще видиш колко средно в повече са на 3 години, колко са на 4, колко са на 5 на 8 на 10 и т.н. Тая енергия трябва да дойде от някъде и тя ще дойде от двигателя. Ако приемем че един супер ефективен дизелов генератор ще я докара за 200 гр на час за киловат , то при теб ще е поне двойно.Образно каано 1 лв на час за киловат.Ако имаш разлика от 5А на 14.4 волата това са ти 70 вата. Тия 70 вата ти струват примерно 7ст на час.
Ако караш по 3 часа на ден 365 дена са ти примерно 80 лв. А това е само 1 година.Ако караш много малко , тогава няма да имаш такава разлика но пък доста често ще оставаш без ток.

А аз винаги съм си мислил че стария акумулатор т.е този на който капацитета е понижен и вътрешното съпротивление е повишено ще вдига по-бързо напрежение при работещ двигател и ще дърпа по-малко заряден ток и съответно бързо го сваля при изгасен.Явно не съм внимавал в час. :dunno:

Вътрешното съпротивление не се променя с времето.То се променя от количеството заряд който има в акумулатора.

:nono:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 452
Регистриран на: 3.07.2012
Пол: Мъж
Кара: BMW 740 d xDrive M Sportpaket 2020

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от atanasov_aa » 24 Май 2017, 16:43

shkata написа:Колега , наистина няма как да ти го обясня . Просто нямаш нужните знания в тази област за да го разбереш. Ако си толкова мераклия ти обясних какво точно да измериш. Ако не си - казах ти да приключваме. Както е имало хора които са вярвали че земята е плоска, така ще има и хора които вярват че ефективността на акумулатора не се променя с възрастта му.

Според знанията ми в една друга област и отразеното в едно законодателство, след като се придобие един актив /в случая автомобил/ той се амортизира за 5 години. Обяснено на прост език за да го разбере обикновения творец в темата сменящ всичко според нормата, винаги следва да си купува нова кола, която след петата година е с остатъчна стойност 0 /нула лева/. И при започване на 6-тата година да я сменя с нова.
Най-общо казано, купувайки си ново БМВ от 5-та серия, след петата година тая кола е напълно амортизирана според законодателството. Тогава следва да я изхвърли на пункт за ИУМПС и да си купи нов автомобил. :D

С голямо желание ще се радвам господата които четат големите научни книги в областта на техниката, да се запознаят с определени правни норми в областта на икономиката и така както спазват техническата литература да спазват и правилата на икономическото законодателство. 8)

Спазвайки това правило на закона, няма да има сълзи за сензори на минусови клейми на акумулатори, турбо, къде да си сменят някой маслото, какви дискове да си купуват и т.н.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1161
Регистриран на: 6.10.2013
Пол: Мъж
Кара: 535D e60
Мечтае да кара: M5 F10

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от CrazyElement » 24 Май 2017, 17:51

ХАХАХАх забавен си колега :). Е нали правиш разлика между физични закони и икономически правни такива? Едното е доказано и е наистина така , другото е просто някаква норма определена от някакви хора , в една държава може да е 5 год в друга 9 ... Ама то ясно , че това го пишеш на шега , така че няма смисъл да разтягаме локуми в тази насока.


Иначе може наистина разхода на гориво да не е толкова голям , но факта и то най-важното , че МОЖЕ да ти скапе някой модул си остава и това е може би най-важното , лично аз досега не съм видял евтин модул на тази кола , даже чисто нови започват от 500+ лева, не е малко. За справка давам пример старата ми кола Алфа ромео 156 2.0 бензин с някакъв смешен малък акумулатор (при мотора се намира) акумулатора на 8 год , аз съм върл опимист и не ми се дават излишни пари, карам си аз всеки ден. Проблеми с паленето нямам ама акумулатора стар , накрая окисли клемите и си карам аз към София , спирам на паркинга на блока след 2 часа отивам да паля колата и всички стрелки играят кючек. Един добър човек ме дръпна с баничарката му , че нямаше къде да я засилим с бутане и хоп запалих си, карам по магистралата правя светкавица и цялата електроника спира и тръгва ... Пребирам се в Хасково сменям акумулатора трия грешките , ама УВИ една не иска , аирбег конзолата - втора ръка дори за 99 год автомобил беше 200 лева... И в опита ми да спестя някакви 150 лева за 65 амп акумулатор накрая хем ги дадох хем и ми се прецака конзолата на аирбега. От тогава си извадих поука , че имам ли дори най-малкия проблем с акумулатора отивам и го сменям веднага. И така и правя вече на БМВто.

Така , че колеги наистина безсмислено е да се спори. След 3тата години всяка година е хубаво да отивате и да ви замерват заряда на акумулатора , така може да се види на колко % живот е , всеки електричар знае колко е допустимото, ако сте в нормите карате , ако не смянате.

П.П. Имайте на впредвид , че е ако е почти на границата и е лято , то 99% ще ви направи проблем зимата :).

ЕДИТ: За справка приятел с ауди а4 2007 год, кара си човека всеки ден проблем с палене няма , не се интересува и акумулатора на колко години му е . Така 2 дни почивни колата в гаража на 0 градуса , отива да пали и няма никой ... Тука мисълта ми е , че това че колата пали всеки ден без проблем, не означава , че реално акумулатора е ОК!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 452
Регистриран на: 3.07.2012
Пол: Мъж
Кара: BMW 740 d xDrive M Sportpaket 2020

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от atanasov_aa » 24 Май 2017, 17:55

CrazyElement написа:ХАХАХАх забавен си колега :). Е нали правиш разлика между физични закони и икономически правни такива? Едното е доказано и е наистина така , другото е просто някаква норма определена от някакви хора , в една държава може да е 5 год в друга 9 ... Ама то ясно , че това го пишеш на шега , така че няма смисъл да разтягаме локуми в тази насока.


Иначе може наистина разхода на гориво да не е толкова голям , но факта и то най-важното , че МОЖЕ да ти скапе някой модул си остава и това е може би най-важното , лично аз досега не съм видял евтин модул на тази кола , даже чисто нови започват от 500+ лева, не е малко. За справка давам пример старата ми кола Алфа ромео 156 2.0 бензин с някакъв смешен малък акумулатор (при мотора се намира) акумулатора на 8 год , аз съм върл опимист и не ми се дават излишни пари, карам си аз всеки ден. Проблеми с паленето нямам ама акумулатора стар , накрая окисли клемите и си карам аз към София , спирам на паркинга на блока след 2 часа отивам да паля колата и всички стрелки играят кючек. Един добър човек ме дръпна с баничарката му , че нямаше къде да я засилим с бутане и хоп запалих си, карам по магистралата правя светкавица и цялата електроника спира и тръгва ... Пребирам се в Хасково сменям акумулатора трия грешките , ама УВИ една не иска , аирбег конзолата - втора ръка дори за 99 год автомобил беше 200 лева... И в опита ми да спестя някакви 150 лева за 65 амп акумулатор накрая хем ги дадох хем и ми се прецака конзолата на аирбега. От тогава си извадих поука , че имам ли дори най-малкия проблем с акумулатора отивам и го сменям веднага. И така и правя вече на БМВто.

Така , че колеги наистина безсмислено е да се спори. След 3тата години всяка година е хубаво да отивате и да ви замерват заряда акумулатора , така може да се види на колко % живот е , всеки електричар знае колко е допустимото, ако сте в нормите карате , ако не смянате.

П.П. Имайте на впредвид , че е ако е почти на границата и е лято , то 99% ще ви направи проблем зимата :).

ЕДИТ: За справка приятел с ауди а4 2007 год, кара си човека всеки ден проблем с палене няма , не се интересува и акумулатора на колко години му е . Така 2 дни почни колата в гаража на 0 градуса , отива да пали и няма никой ...

хахаххаххаха
Чети икономическите закони и няма да сбъркаш. Те винаги управляват техническите правила.

След твоето мнение и тези които слушаш, ми стана ясно защо магазините за автоконсумативи са повече от тия за хранителни стоки. :D

И като гледам колко хора са готови да си сменят акумулатора на 2-3 години, се замислих да не почна да продавам подобни кутийки. При тази теория и вярващите в нея, ще съм винаги финансово стабилен. 8)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 17.07.2014
Кара: E60 530d
Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от shkata » 24 Май 2017, 18:30

Колеги защо толкова се палите? Един колега се похвали как карал 10 годишен акумулатор , как му примигвали лампите, как не му тръгвали дисплеите, как не палел от първия път и т.н. Прозвуча ми тъпо да се хвали с подобно нещо и коментирах.
Нямам нищо против доктора да си вярва в каквото там си вярва.Опитах се да го убедя , въпреки че от самото начало знаех че е невъзможно. Против съм да ми казва че "плямпам", че "пиша глупости", че "по голяма глупост не бил чел" и т.н. Ако някой друг се държеше така щеше отдавна да бъде изгонен.Мога да ви припомня и случая с CrazyElement ,където го дразнеше и провокираше сума ти време, и накрая когато човека не издържа наказаха само него.
Нямам нищо против меморекс да си мисли каквото иска , той за разлика от доктора е възпитан и не цели да дразни.Смята че вътрешното съпротивление се променя с времето - ок.Смята че тръгнал 95Ah акумулатор става като нов 75Аh -ок.Може да си продаде стария 10 годишен на някоя малолитражна бензинка като чисто нов.

Това че аз не карам със стар акумулатор, гуми, течности, филтри , маркучи и т.н. не означава че вие трябва да го правите.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от memorex » 24 Май 2017, 19:19

Кой средностатистически българин си сменя акумулатора профилактично?Избавете се от предразсъдаците и си карайте хубавите коли с кеф и накрая ги продайте/подарете/в отлично състояние .Меморекс не мисли а говори глупости като е запразнил.Съжалявам за офтопика. :bchug:

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook