Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 17.07.2014
Кара: E60 530d
Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от shkata » 22 Май 2017, 12:50

Направи си един прост експеримент- хвани 1 нов акумулатор и един много стар , покарай ги по 2 седмици и закачи едни амперклещи на минусовата клема да видиш колко ток дърпат. Направи по 10 контролни замервания и ги осредни.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от adovet » 22 Май 2017, 12:57

shkata написа:Направи си един прост експеримент- хвани 1 нов акумулатор и един много стар , покарай ги по 2 седмици и закачи едни амперклещи на минусовата клема да видиш колко ток дърпат. Направи по 10 контролни замервания и ги осредни.

Ти правил ли си този експеримент?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1161
Регистриран на: 6.10.2013
Пол: Мъж
Кара: 535D e60
Мечтае да кара: M5 F10

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от CrazyElement » 22 Май 2017, 19:09

Аз не знам какво изобщо пак спориш Adovet всички вече те виждат , че освен да се заяждаш друго не правиш.

Колегата и аз просто казваме , че е напълно нормално да хвърлиш акумулатор на 3-5 год. ако колата е каране само градско и на къси разстояния , когато си сменях акумулатора , алтернатора беше замерен и всичко беше 6+, нямам и отечки и прочие , колата обаче е с всички екстри и заспива на 42 минута, + 2 год градско само и то на къси разстояния и акумулатора умря .

Тука говорим , че има тестове , отиваш гледаш си акумулатора ако му е паднал капацитета под нормата сменяш го , аз пак ти казвам , че можех да си заредя моя и да си карам сиг още 2 год, но има ли смисъл? 4 год - 250 лева ... 62.50 лева на година - 17 ст. на ден , здраве да е сериозно не знам какво се спори и какво се опитва да се докаже тука , лично аз като бях при електричаря за акумулатора ми каза , че общо взето на всички коли с много електроника акумулаторите им заминават в този диапазон 4-5 год , естествено има хора , които си ги карат и с вече износен акумулатор , не забрявай , че примерно ако ти всеки ден караш Перник-София-Перник реално и 7-8 год може те изкара акумулатора.. Защото реално ти не му позволяваш да падне , обаче съм 1001% сигурен , че ако не караш всеки ден по много , след 5 год си оставиш колата 10-20 дни без да я палиш зимата ще видиш зор и то доста голям. Примерно аз ето с чисто нов акумулатор , зимата кола нямам ествено поради зимните условия в милата ни страна , колата не беше палена 35 дни и стоеше вънка на студа , е запали си от първия оборот ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 659
Регистриран на: 24.02.2015
Местоположение: Brussels/Асеновград
Пол: Мъж
Кара: E60 530dA & VW Golf Mk6
Мечтае да кара: F82 ///M4

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от Exclusive89 » 22 Май 2017, 20:45

CrazyElement написа:Тука говорим , че има тестове , отиваш гледаш си акумулатора ако му е паднал капацитета под нормата сменяш го

И след теста, ако акумулатор на 3-4-5-6-7 години е ОК пак ли да я сменим?
Последна промяна Exclusive89 на 22 Май 2017, 21:21, променена общо 1 път
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от adovet » 22 Май 2017, 20:52

CrazyElement написа:Аз не знам какво изобщо пак спориш Adovet всички вече те виждат , че освен да се заяждаш друго не правиш.

Колегата и аз просто казваме , че е напълно нормално да хвърлиш акумулатор на 3-5 год. ако колата е каране само градско и на къси разстояния , когато си сменях акумулатора , алтернатора беше замерен и всичко беше 6+, нямам и отечки и прочие , колата обаче е с всички екстри и заспива на 42 минута, + 2 год градско само и то на къси разстояния и акумулатора умря .

Тука говорим , че има тестове , отиваш гледаш си акумулатора ако му е паднал капацитета под нормата сменяш го , аз пак ти казвам , че можех да си заредя моя и да си карам сиг още 2 год, но има ли смисъл? 4 год - 250 лева ... 62.50 лева на година - 17 ст. на ден , здраве да е сериозно не знам какво се спори и какво се опитва да се докаже тука , лично аз като бях при електричаря за акумулатора ми каза , че общо взето на всички коли с много електроника акумулаторите им заминават в този диапазон 4-5 год , естествено има хора , които си ги карат и с вече износен акумулатор , не забрявай , че примерно ако ти всеки ден караш Перник-София-Перник реално и 7-8 год може те изкара акумулатора.. Защото реално ти не му позволяваш да падне , обаче съм 1001% сигурен , че ако не караш всеки ден по много , след 5 год си оставиш колата 10-20 дни без да я палиш зимата ще видиш зор и то доста голям. Примерно аз ето с чисто нов акумулатор , зимата кола нямам ествено поради зимните условия в милата ни страна , колата не беше палена 35 дни и стоеше вънка на студа , е запали си от първия оборот ...

Ти пак не разбра май за какво става въпрос. Колегата казва че след 3 г. всеки акумулатор е заминал и въпреки че колата си пали и няма каквито и да е индикации за проблем, с такъв акумулатор не е хубаво да се кара защото колата ще изхарчи повече гориво от колкото за нов акумулатор

Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1161
Регистриран на: 6.10.2013
Пол: Мъж
Кара: 535D e60
Мечтае да кара: M5 F10

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от CrazyElement » 22 Май 2017, 22:04

Мисля , че имаше впредив просто , че след 3 год , вече не е първа младост и колкото и да го тестваш няма да е като нов факт , но пак може да е в допустимите норми , въпроса тука е вече кой как кара и колко и в зависимост от това си сменя акумулатора като стигне % от живота си. Ако карате само извънградско и всичко по алтернатора е ОК смяняйте на 5-6-7 на колко искате , тука спора стана съвсем друга насока , просто взехте да се хвалите как вашите акумулатора са изкарали по 10 год... Е силно казано е 10 год ама да може и 7-8 да изкарат ако има много добра експлоатация.

Абе стига сме се дъфкали за глупости ясно като бял , като почне да ти създава някакви проблеми акумулатора го сменяш и така.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от adovet » 22 Май 2017, 23:15

CrazyElement написа:Мисля , че имаше впредив просто , че след 3 год , вече не е първа младост и колкото и да го тестваш няма да е като нов факт , но пак може да е в допустимите норми , въпроса тука е вече кой как кара и колко и в зависимост от това си сменя акумулатора като стигне % от живота си. Ако карате само извънградско и всичко по алтернатора е ОК смяняйте на 5-6-7 на колко искате , тука спора стана съвсем друга насока , просто взехте да се хвалите как вашите акумулатора са изкарали по 10 год... Е силно казано е 10 год ама да може и 7-8 да изкарат ако има много добра експлоатация.

Абе стига сме се дъфкали за глупости ясно като бял , като почне да ти създава някакви проблеми акумулатора го сменяш и така.

Е и аз точно това казвам

Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 17.07.2014
Кара: E60 530d
Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от shkata » 23 Май 2017, 9:46

Тук спора е за съвсем друго. Не дали акумулатора може да се кара 3-5 -10 -15 години и дали може да държи заряд толкова че да запали, а до колко спада ефективността му с годините. С колко се увеличават загубите при зареждане, саморазряда , максималния заряд който може да държи и т.н.
Аз лично не бих държал акумулатор по стар 3-4 години поради следните причини:
1.Това не е на бай Гошо ладата да те бутнат и да запалиш.
2.Това не е на бах Гошо ладата да ти дадат ток .Всяко взимане/даване на ток е риск с всичката тази електроника.
3.Искам да знам че съм направил всичко което мога за да може колата да запали ако ми изтрябва спешно. Ще се чувствам тъпо ако не запаля защото карам стар акумулатор. (може тия с 10 год акумулатори да имат по 2-3 коли в движение, гараж където спокойно да заредят акумулатора и т.н.)
4.Аз съм сигурен че акумулатора става все по неефективен с годините и че произвеждането на ток от ДВГ е скъпо и неефективно.
5.Аз съм инженер и не вярвам на доктори :lol:

Без да се обижда никой, но за мен лично човек който чака акумулатора му да сдаде багажа за да го смени не си поддържа добре колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1056
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: G30 530D LCI и Е60 535d LCI

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от andy » 23 Май 2017, 10:04

shkata написа:5.Аз съм инженер и не вярвам на доктори :lol:

Без да се обижда никой, но за мен лично човек който чака акумулатора му да сдаде багажа за да го смени не си поддържа добре колата.


Според логиката ти ако не си сменяме всичко по колата преди да е дало някакви признаци, ей така защото е "остаряло" не си поддържаме колите.

Лично аз не съм съгласен.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от memorex » 23 Май 2017, 10:15

Аз в общи линии съм съгласен с колегата инженер.От опит обаче казвам че оригинално поставения акумулатор в тези автомобили е сигурно от много високо качество и няма нищо общо със тези които се предлагат на нашия пазар както и много други неща де.От там идва и разликата в мненията.Едни говорят по-принцип а другите от опит.Другото което се сещам е два пъти съм сменял новозакупен от тук акумулатор на друг автомобил преди изтичане на гаранцията от 3 години и и двата пъти в най-неподходящия момент ме остави на пътя.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1161
Регистриран на: 6.10.2013
Пол: Мъж
Кара: 535D e60
Мечтае да кара: M5 F10

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от CrazyElement » 23 Май 2017, 12:54

andy написа:
shkata написа:5.Аз съм инженер и не вярвам на доктори :lol:

Без да се обижда никой, но за мен лично човек който чака акумулатора му да сдаде багажа за да го смени не си поддържа добре колата.


Според логиката ти ако не си сменяме всичко по колата преди да е дало някакви признаци, ей така защото е "остаряло" не си поддържаме колите.

Лично аз не съм съгласен.


Ами общо взето да колега.

Все едно клати ти торка , ама няма да го оправям сега , тя колата си върви нали? Познавам доста такива хора. Абе турбините са ми на 300 000 км ама що да ги рециклирам нали колата движи ... Е да ама ей там на балкана ти се претурбинира колата и довиждане . Абе май демферната ми шайба е за смяна ... ама няма да е смяням сега , тя още движи колата и пак някъде оставаш на пътя. Това са такива сценарии , които повярвай ми в БГ стават доста често ( тук не казвам , че ти си такъв!!!).

Но наистина е малко тъпо да се чака момента в който колата не пали, има си редица тестове може да се види до какво състояние е дадена част и естествено е добре да се подмени ако не е много в час.

Примерно на мен колата ми стана на 340 000 км и отидох да си сменя веригите ... Напълно ненужно нямаше абсолютно никакви проблеми с тях , ама се казва превантивно обслужване , защото все пак говорим за 340 000 км и не е оферта да чакаш като всичко се строши. Водната ми помпа беше оригинална 2005 година , на 340 000 км и си работише перфектно , обаче и нея смених , защото не виждам смисъл да я чакам да умре близките 1-2 год нали?

П.П. Не казвам нищо към теб колега ти си поддържаш колата просто говоря като цяло.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1056
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: G30 530D LCI и Е60 535d LCI

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от andy » 23 Май 2017, 15:12

Да но в този текст отиваме в друга посока. От изброените неща е нужно на определен пробег да се сменят. Но АКУ-то, не съм съгласен. Да сменяме и носачи преди да са показали някакъв проблем. Да сменяме и бутала ей така превантивно и още куп неща.
Има си детайли не напразно описани от производителя, които се сменят на определени км или време. Е акумулатора не е от тях.

Друг е въпроса примерно като в моя случай. Имах леко чукане от преден десен амортисьор. Е не смених само предните а направо 4бр, както и до сега съм правил със всички коли. Защото знам каква става колата с 4 нови и знам за колко време после се "умарят" новите ако са сменени само 2. :bchug:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1161
Регистриран на: 6.10.2013
Пол: Мъж
Кара: 535D e60
Мечтае да кара: M5 F10

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от CrazyElement » 23 Май 2017, 16:53

Тука говоря друго , ясно , е че като стане акумулатора на 3-4 год. Той няма да е на 100% отиваш при един електричар мери ти го и ти казва има живот в него над допустимата границата е, и си продължаваш да караш. Защото както ти казах аз нямах абсолютно никакви признаци на износен акумулатор , колата се кара всеки ден , пали от първия оборот , нямах съобщения нищо. Обаче един път ми светна след 2 мин на място слушане на музика , че акумулатора ми пада. Жегна ме отидох при електричар замери го и отговора му беше ,има още малко живот в него , но трябва да се ориентираш към смяна. И какво стана викам си айде другия месец ще го сменя , оставям колата за боядисване същия месец и всичко преключи , при което 45 грешки за Voltage , и просто късмет , че не е изчаткал някой модул. Та мисълта ми беше не го смених като ми казаха , че е тръгнал да си заминава , защото колата палеше нямаше проблеми и т.н. , но в една по специална ситуация - студ + много паления и акумулатора умря .. Ето затова говорим тук колега , да предотвратиш това колата ти да остане без ток и да набиеш този стрес на сумати модули. То и аз си смених ксенон крушките без дори да бият на лилаво , ама реално след като ми обясниха някой неща и на колко % са, си ги смених.

Както казах , аз лично не държа да си сменяте акумулаторите като мен на 3-4 год. При мен толкова изкарва , заради начина ми на каране и това , че колата никога не е в гараж. Но мисълта ми беше като направите едно 4 год. с акумулатора отидете просто да ви ги премерят хора които с това се занимават ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от adovet » 23 Май 2017, 17:30

Ти така говориш ама колегата shkata развива теории, че след 3 год. алтернатора почва да зарежда много тегаво акумулатора и парите вместо да ги дадеш за нов акумулатор ги даваш за гориво, защото колата харчела повече, което е абсолютна глупост. Аз съм доктор и не съм инжинер, ама той като инжинер май си няма и представа колко се дига разхода. Аз за това го питах дали го е замервал ама нещо си говори само теории. Та по този случай аз днес направих следния тест:
акумулатора ми е на 2г. и 8 месеца, български. В последно време колата я карам доста рядко, защото нямам пътувания на дълго и ползвам другите коли. Преди няколко седмици запали с леко замисляне но не я бях палил 24дни. Акумулатора не съм го зареждал. Казвам тези неща за да добиете представа за акумулатора ми. Та днес отидох до един познат с магазин за авто части, трябваше да си смена крушката в багажника беше изгоряла и му подхвърлих идеята за проба да пробваме един нов акумулатор и моя как ще се държат с динамото. Пуснах си от скритото меню моментния разход на час и гледахме първо с моя акумулатор - разход 1,2/час. След това сложихме същия ампераж един БОШ силвер разхода беше абсолютно същия. Така че моля колега спри се с разсажденията как трябва да си сменяме превантивно здрави акумулатори, просто нямат смисъл. А за това че като почне да сдава багажа, еми то тогава се разбира че има проблем( все пак колите ни са бъкани с електроника и усещат този проблем).

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 17.07.2014
Кара: E60 530d
Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от shkata » 24 Май 2017, 8:45

adovet написа:Ти така говориш ама колегата shkata развива теории, че след 3 год. алтернатора почва да зарежда много тегаво акумулатора и парите вместо да ги дадеш за нов акумулатор ги даваш за гориво, защото колата харчела повече, което е абсолютна глупост. Аз съм доктор и не съм инжинер, ама той като инжинер май си няма и представа колко се дига разхода. Аз за това го питах дали го е замервал ама нещо си говори само теории. Та по този случай аз днес направих следния тест:
акумулатора ми е на 2г. и 8 месеца, български. В последно време колата я карам доста рядко, защото нямам пътувания на дълго и ползвам другите коли. Преди няколко седмици запали с леко замисляне но не я бях палил 24дни. Акумулатора не съм го зареждал. Казвам тези неща за да добиете представа за акумулатора ми. Та днес отидох до един познат с магазин за авто части, трябваше да си смена крушката в багажника беше изгоряла и му подхвърлих идеята за проба да пробваме един нов акумулатор и моя как ще се държат с динамото. Пуснах си от скритото меню моментния разход на час и гледахме първо с моя акумулатор - разход 1,2/час. След това сложихме същия ампераж един БОШ силвер разхода беше абсолютно същия. Така че моля колега спри се с разсажденията как трябва да си сменяме превантивно здрави акумулатори, просто нямат смисъл. А за това че като почне да сдава багажа, еми то тогава се разбира че има проблем( все пак колите ни са бъкани с електроника и усещат този проблем).


Виж , факта че не осъзнаваш колко е абсурдно измерването което си направил ... прави тази дискусия безсмислена. Няма как да научиш някой на нещо , когато той сам няма желание.

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook