Неравномерна работа на двигателя
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
- kage_
- Потребител
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 1.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: e39 520d '02, е39 525dA '01 Touring
- Детайли за колата: Full
Неравномерна работа на двигателя
Здравейте колеги,
имам следния проблем: когато двигателя на моето е39 525 Д 163 к.с. загрее напълно т.е. не само стрелката на антифриза е на 12 часа, а и маслото е вече напълно загряло (това става, когато е по-топло времето и особено когато при топло време се кара градско) двигателя започва да претриса леко и става по-шумен, повече в сравнение с тогава, когато стрелката на антифриза е между 12 часа и синия сектор. До момента мога да изключа като причина филтри и гориво. Още преди да се появи проблема филтрите се сменят ВСИЧКИ (горивен, маслен, въздушен - Mahle Knecht) със смяната на маслото, т.е. на около 15 хил. Картерни газове преди около 38 хил. Проблема се появи преди около 13/14 хил. от тогава съм правил няколко пъти диагностика, там не излизат грешки. Показанията на дюзите са:
1 цил. - 0,78
2 цил. - 0,26
3 цил. +0,16
4 цил. - 1,20
5 цил. + 2,33
6 цил. - 0,61
Правих и обратна нафта, показанията на дюзите са почти еднакви.
Понякога когато се ускорява с леко подаване на газ и още не е напълно загряла колата се появява леко придърпване (придърпва 2, 3 и изчезва). От известно ввреме започна и да пали, когато е студена с леко колебание в оборотите, но не винаги.
До момента вече 12/13 хил. карам с добавки за почистване на горивната с/ма на Ликви моли (всички са изпробвани дори и тези от сервизната им серия в Бг не съм ги виждал), Валволин и естествено двутактово масло. Корекциите на дюзите са същите както в началото само преди да започна с добавките, когато се откчеше акумолатора излизаше грешка на боркомпютъра Einspritzanlage defekt т.е. Неизправност във впръсквателната с/ма, коята изчезваше кото се покара колата малко и след това на диагностика не бе запаметена.
имам следния проблем: когато двигателя на моето е39 525 Д 163 к.с. загрее напълно т.е. не само стрелката на антифриза е на 12 часа, а и маслото е вече напълно загряло (това става, когато е по-топло времето и особено когато при топло време се кара градско) двигателя започва да претриса леко и става по-шумен, повече в сравнение с тогава, когато стрелката на антифриза е между 12 часа и синия сектор. До момента мога да изключа като причина филтри и гориво. Още преди да се появи проблема филтрите се сменят ВСИЧКИ (горивен, маслен, въздушен - Mahle Knecht) със смяната на маслото, т.е. на около 15 хил. Картерни газове преди около 38 хил. Проблема се появи преди около 13/14 хил. от тогава съм правил няколко пъти диагностика, там не излизат грешки. Показанията на дюзите са:
1 цил. - 0,78
2 цил. - 0,26
3 цил. +0,16
4 цил. - 1,20
5 цил. + 2,33
6 цил. - 0,61
Правих и обратна нафта, показанията на дюзите са почти еднакви.
Понякога когато се ускорява с леко подаване на газ и още не е напълно загряла колата се появява леко придърпване (придърпва 2, 3 и изчезва). От известно ввреме започна и да пали, когато е студена с леко колебание в оборотите, но не винаги.
До момента вече 12/13 хил. карам с добавки за почистване на горивната с/ма на Ликви моли (всички са изпробвани дори и тези от сервизната им серия в Бг не съм ги виждал), Валволин и естествено двутактово масло. Корекциите на дюзите са същите както в началото само преди да започна с добавките, когато се откчеше акумолатора излизаше грешка на боркомпютъра Einspritzanlage defekt т.е. Неизправност във впръсквателната с/ма, коята изчезваше кото се покара колата малко и след това на диагностика не бе запаметена.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Неравномерна работа на двигателя
Почти еднакви показания на обратна нафта е доста двусмислено - допустимите отклонения са 10% според производителя. Предвид че говорим за милиграмове, сподели с точност какви са показанията на теста, иначе ще се гадае... Дюзата на 5-ти цилиндър е със завишена леко корекция, което обаче не значи, че има проблем точно с нея. Най - добре премери обратната нафта с точност, като за начало... 

- kage_
- Потребител
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 1.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: e39 520d '02, е39 525dA '01 Touring
- Детайли за колата: Full
Re: Неравномерна работа на двигателя
Здравей колега,
ето снимка от измерването на обратната нафта в Бош сервиз.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Неравномерна работа на двигателя
Профилактично можеш да дадеш дюзите за проверка на стенд и, ако е нужно, почистване и реглаж - има разлика в количеството, но според мен проблемът не идва от тях, защото раликите са малки. Повече прилича на тръгнал сензор на рапределителния вал - най-добре пробвай с друг такъв сензор. Втора ръка са по 40-50 лева. Ако се окаже в него проблема и искаш нов, купувай само оригинален, иначе ще купуваш два пъти...
Все пак, с тая корекция над 2 на 5-ти цилиндър и раликите във върнатото, си обърни внимание на дюзите, за да не изпуснеш момента и да станат бели...
Все пак, с тая корекция над 2 на 5-ти цилиндър и раликите във върнатото, си обърни внимание на дюзите, за да не изпуснеш момента и да станат бели...

- kage_
- Потребител
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 1.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: e39 520d '02, е39 525dA '01 Touring
- Детайли за колата: Full
Re: Неравномерна работа на двигателя
Благодаря за отговора
Това, което според мен говори, че не е сензор колянов вал или на рейла е, че вибрациите и по-шумната работа на двигателя се появяват когата не само антифриза е загрял, а и маслото наистина е горещо над 100 градуса. Ако е сензор не виждам причинно следствена вризка с повишаването на температурата, която си е в норма (стрелката на антифриза никога не е минавала средата посока дясно). Незнам дали разсъжденията са ми в правилната посока и затова ги споделям и ще се радвам за всяко мнение.
Освен това при дюзите на 2,3,4 цилиндър има леко изпотяване вече 15 хил., но наистина леко и така си седи. Още нещо, когато на празен ход леко се подава газ на около 1500 об/мин. се появя ясно изразена вибрация в сравнение с да кажем 1300 или 1800 об/мин. без значение дали е топъл или студен двигателя.

Това, което според мен говори, че не е сензор колянов вал или на рейла е, че вибрациите и по-шумната работа на двигателя се появяват когата не само антифриза е загрял, а и маслото наистина е горещо над 100 градуса. Ако е сензор не виждам причинно следствена вризка с повишаването на температурата, която си е в норма (стрелката на антифриза никога не е минавала средата посока дясно). Незнам дали разсъжденията са ми в правилната посока и затова ги споделям и ще се радвам за всяко мнение.
Освен това при дюзите на 2,3,4 цилиндър има леко изпотяване вече 15 хил., но наистина леко и така си седи. Още нещо, когато на празен ход леко се подава газ на около 1500 об/мин. се появя ясно изразена вибрация в сравнение с да кажем 1300 или 1800 об/мин. без значение дали е топъл или студен двигателя.
Re: Неравномерна работа на двигателя
Колега решил ли си проблема че и при мен го има сьщя проблем.
Мойта кола е 530д и е автоматик и когато е мотора е загреял има як звук кугато е вьв драйв и кугато климатика е пуснат още по зле и тресенето сьщо го има на малки обороти.
Мойта кола е 530д и е автоматик и когато е мотора е загреял има як звук кугато е вьв драйв и кугато климатика е пуснат още по зле и тресенето сьщо го има на малки обороти.
6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани