330d температурен диапазон в различни режими
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 892
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
330d температурен диапазон в различни режими
Някой от вас наблюдавал ли е по жегите от скритото меню реални стойности на температурата на охладителната течност? За м57 двигател(330д) говоря.
Мисля си да не съм за виско, по големите жеги и при продължително изкачване /примерно Витиня/ ми вдига до към 107-8 градуса макс. По нормален разнообразен път - в най-големите жеги, държи около 98. Като спускам охлажда до нормите 89-90 градуса. Това не е от този сезон, и минали години съм наблюдавал същите стойности, затова питам. Правил съм тест с хартия на виското, не спира.
Някъде бях, чел че температурният интервал е от 89-110 при различни условия на експлоатация. Дали да се притеснявам?
Иначе прегряването и местенето на стрелката надясно е от 115 градуса нататък. Моля за мнения, на хора, които имат реални наблюдения от скритото меню, за да не развиваме дискусията в друга насока.
Мерси банда
Мисля си да не съм за виско, по големите жеги и при продължително изкачване /примерно Витиня/ ми вдига до към 107-8 градуса макс. По нормален разнообразен път - в най-големите жеги, държи около 98. Като спускам охлажда до нормите 89-90 градуса. Това не е от този сезон, и минали години съм наблюдавал същите стойности, затова питам. Правил съм тест с хартия на виското, не спира.
Някъде бях, чел че температурният интервал е от 89-110 при различни условия на експлоатация. Дали да се притеснявам?
Иначе прегряването и местенето на стрелката надясно е от 115 градуса нататък. Моля за мнения, на хора, които имат реални наблюдения от скритото меню, за да не развиваме дискусията в друга насока.
Мерси банда

- predel
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
Re: 330d температурен диапазон в различни режими
В най-голямата жега на Юли - 37 градуса ми държеше 88-92 градуса, при изкачване - около 93-95, при каране след тежко натоварен тир с около 30 км/ч за период около 15-20 мин по голям наклон - 97-98 градуса. Виското ми включва на 93 градуса.
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера 

- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 892
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: 330d температурен диапазон в различни режими
мерси за информацията.
След като изчетох темата, която сложи колегата, реших и аз да погледна радиатора. Външният беше някаква отврат от прахоляк, бръмбари и т.н. Под номера основно. С водоструйката го духнах, но както някой беше написал и в темата, трябва да се внимава с ламелите, че се кривят много лесно, да не говорим, че аз пръсках с най-маломощната на Karcher. Та поизчисти се, въпреки че останаха боклуци пак. След като го измих, веднага излязох с колата по околовръстното с добра скорост с идеята, каквото се е разкиснало, да излезе. Доста покарах за тест. Мога да кажа категорично, че градусите мръднаха надолу, поне с 3-4, спрямо това, което беше при подобни условия. Пролетта като я обслужвам ще демонтираме и почистим всичко както си трябва, вкл. между радиаторите.
стойностите ми днес бяха същите, само че днес не е чак толкова топло. Ще видим дали ще мога да тествам Витинята в посока София скоро(по жегите).ю
Според мен е комплексно - я антифриза е малко по-концентриран, мръсния радиатор, виското не е първа младост. От тук градус, там градус и се събират. Не се знае и този датчик, който мери и той колко работи точно след 13 години и много на брой кипвания.
След като изчетох темата, която сложи колегата, реших и аз да погледна радиатора. Външният беше някаква отврат от прахоляк, бръмбари и т.н. Под номера основно. С водоструйката го духнах, но както някой беше написал и в темата, трябва да се внимава с ламелите, че се кривят много лесно, да не говорим, че аз пръсках с най-маломощната на Karcher. Та поизчисти се, въпреки че останаха боклуци пак. След като го измих, веднага излязох с колата по околовръстното с добра скорост с идеята, каквото се е разкиснало, да излезе. Доста покарах за тест. Мога да кажа категорично, че градусите мръднаха надолу, поне с 3-4, спрямо това, което беше при подобни условия. Пролетта като я обслужвам ще демонтираме и почистим всичко както си трябва, вкл. между радиаторите.
predel написа:В най-голямата жега на Юли - 37 градуса ми държеше 88-92 градуса, при изкачване - около 93-95, при каране след тежко натоварен тир с около 30 км/ч за период около 15-20 мин по голям наклон - 97-98 градуса. Виското ми включва на 93 градуса.
стойностите ми днес бяха същите, само че днес не е чак толкова топло. Ще видим дали ще мога да тествам Витинята в посока София скоро(по жегите).ю
Според мен е комплексно - я антифриза е малко по-концентриран, мръсния радиатор, виското не е първа младост. От тук градус, там градус и се събират. Не се знае и този датчик, който мери и той колко работи точно след 13 години и много на брой кипвания.
- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: 330d температурен диапазон в различни режими
Давам ти опит от днес - външна температура 29 гр. Изкачване със 140-150 на темпомат с климатик и 5 човека с багаж на Траянови врата , посока софия . Температурата,която видях е максимум 96 гр.
На същата отсечка и подобни условия, но в осезаемо по-топло време стигнах до 102 градуса .
До колкото съм запознат , работата на виското е в ниските скорости . При високите скорости виското играе минимална роля за охлаждането на мотора . Виско съм сменял с такова на Hella - Behr . Дават го 1:1 с оригинала и наистина визуално са едни и същи.
Радиатори не съм мил , само интеркулера . Смятам и аз другата пролет да ги замия , сигурно ще падне доста мръсотия .
На същата отсечка и подобни условия, но в осезаемо по-топло време стигнах до 102 градуса .
До колкото съм запознат , работата на виското е в ниските скорости . При високите скорости виското играе минимална роля за охлаждането на мотора . Виско съм сменял с такова на Hella - Behr . Дават го 1:1 с оригинала и наистина визуално са едни и същи.
Радиатори не съм мил , само интеркулера . Смятам и аз другата пролет да ги замия , сигурно ще падне доста мръсотия .
- virtualchild
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: 330d температурен диапазон в различни режими
Мен в Дару Кар ми миха радиатора и ми се скараха, че трябва да го мия всяка година!


- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: 330d температурен диапазон в различни режими
При последното ми каране по магисралата в посока София - Точно преди тунела, температурата беше стигнала 106 градуса със 140-145 км/ч постоянна. Външната беше 30-31. Преди седмица на едно продължително изкачване с между 80-110 км/ч и повечко газ след завоите стигнах 110 градуса. Стрелката на температурата не помръдна и милиметър от средата. Затова предполагам, че температури до 110-112 градуса са в рамките на нормалното и не са фатални. Не съм мил радиатора все още, но определено ще го направя тези дни.
- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 892
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: 330d температурен диапазон в различни режими
NGneer4eto написа:Затова предполагам, че температури до 110-112 градуса са в рамките на нормалното и не са фатални.
не са фатални, защото не за първа година тествам и съм ги достигал. Все пак да кажа, че от цяла България единствено на Витиня преди последния тунел и то в най-големите жеги съм успявал да поставя температурните ми рекорди. Като цяло лятото в жегите винаги наблюдавам температурата на двигателя.
Няма нищо лошо, дори е препоръчително да се чисти около радиаторите, даже се дразня на себе си, че не съм се сещал досега, при положение колко сериозно си поддържам колата и то без компромиси.
Но има и друго нещо, което съм разбрал с годините - няма нужда да се изпада в някакви истерии и обсебвания, и да се търси под вола теле.
Re: 330d температурен диапазон в различни режими
Здравейте.
Времето започна да се стопля и колата започна да грее
Аз съм със същия мотор и преди два дена колата вдигна 99 градуса по планински път с 50-80 км/ч с изключен климатик и външна температура по борд 25 градуса.
Колата в града много рядко вдига повече от 90 градуса, а също и по магистрала със 100-120 км/ч и 140-150 км/ч.
Единство температурите се покачват по планински път с изкачване, когато карам в диапазона 50-100 км/ч.
До колкото разбрах, ако термостатите не са в ред колата ще изстива, а няма да загрява.
Някой може ли да ми обясни как точно се прави теста на виското с вестника, че така и не разбрах.
Поздрави.
Времето започна да се стопля и колата започна да грее

Аз съм със същия мотор и преди два дена колата вдигна 99 градуса по планински път с 50-80 км/ч с изключен климатик и външна температура по борд 25 градуса.
Колата в града много рядко вдига повече от 90 градуса, а също и по магистрала със 100-120 км/ч и 140-150 км/ч.
Единство температурите се покачват по планински път с изкачване, когато карам в диапазона 50-100 км/ч.
До колкото разбрах, ако термостатите не са в ред колата ще изстива, а няма да загрява.
Някой може ли да ми обясни как точно се прави теста на виското с вестника, че така и не разбрах.
Поздрави.
- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: 330d температурен диапазон в различни режими
За всички, на които им вдига температура по-нагорнищата - сваляне на радиатор и качественото му изчистване. Също изчистване на радиатора на климатика. Нямате представа какъв чудотворен ефект има. Направих го в края на миналото лято и от тогава повече от 92-93 градуса не вдига. При нагорнище когато настъпя колата вместо да вдига температура, тя сваля. Дължи се на виското, естествено, което сега работи пълноценно при чист радиатор. И аз като вас мислех разни схеми за развалено виско и други глупости, даже няколко поста по-горе виждам, че съм смятал 110 градуса за нормално
Сваляне, изчистване и все едно сте с друг о охлаждане. Температурата се движи по съвсем различен начин. Единственият път когато ми вдигна 95 градуса беше, когато катерих едно дълго и скоростно нагорнище на 6-та. Явно при ниските обороти не се осигурява добро охлаждане. Вкарах 5-та, оборотите се вдигнаха и за няма и 30 секунди температурата падна на 89. 


- vvasilev1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: 330d температурен диапазон в различни режими
NGneer4eto написа:За всички, на които им вдига температура по-нагорнищата - сваляне на радиатор и качественото му изчистване. Също изчистване на радиатора на климатика. Нямате представа какъв чудотворен ефект има. Направих го в края на миналото лято и от тогава повече от 92-93 градуса не вдига. При нагорнище когато настъпя колата вместо да вдига температура, тя сваля. Дължи се на виското, естествено, което сега работи пълноценно при чист радиатор. И аз като вас мислех разни схеми за развалено виско и други глупости, даже няколко поста по-горе виждам, че съм смятал 110 градуса за нормалноСваляне, изчистване и все едно сте с друг о охлаждане. Температурата се движи по съвсем различен начин. Единственият път когато ми вдигна 95 градуса беше, когато катерих едно дълго и скоростно нагорнище на 6-та. Явно при ниските обороти не се осигурява добро охлаждане. Вкарах 5-та, оборотите се вдигнаха и за няма и 30 секунди температурата падна на 89.
+1. Почистете си външно радиатора и направете промивка с дестилирана вода, докато от радиатора започне да излиза бистра течност, а не мътилка. Точиш, пълниш с дест вода, палиш да поработи и точиш. След като е промито сложете бмв антифриз, разреден с дестилирана вода. Бмв антифриза не е скъп. Трябва да сте сигурни, че водната помпа е изправна. Ако системата е обслужена и изправна, няма значение дали е - 15 или 30, държи 88 до 93 градуса.
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани