Вибрации в скоростен лост E46 320i М54 + INPA живи данни

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 8.07.2016
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW M3

Вибрации в скоростен лост E46 320i М54 + INPA живи данни

Мнение от Cracer » 07 Фев 2017, 18:58

Здравейте,

От известно време по време на студовете, забелязах че скоростния ми лост има съвсем леки вибрации на празен ход. Не се случва постоянно, но от време на време го забелязвам. Вибрациите са с малка амплитуда от около 2мм, но преди не съм го забелязъл да го прави. Ще се опитам да го снимам като се случи. Тъй като колата е бензин, това май не е често срещан проблем. На някой друг да му се е случвало ?

1) Според вас колко е нормално да е вибрацията в скоростния лост на бензинов мотор ?
2) Какви са възможните причини според вас (тампони скоростна кутия, тампони двигател , ...) ?
Последна промяна Cracer на 07 Апр 2017, 22:01, променена общо 1 път

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 12.01.2016
Пол: Мъж
Кара: Bmw 318i

Re: Вибрации в скоростен лост E46 320i М54

Мнение от Abjabj » 08 Фев 2017, 23:14

И аз имам същия проблем, усещасе се доста странно ,всякаш като си сложа ръката на лоста усещам работата на двигателя който сякаш работи по грубо, преди не беше така , а на празен ход вибрациите всякаш са по усетими и мен ме интересува дали някой знае нещо по въпроса колата е 318 ка със м43 мотор 118 коня на газ.

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 8.07.2016
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW M3

Re: Вибрации в скоростен лост E46 320i М54

Мнение от Cracer » 04 Апр 2017, 8:37

Колеги проблемът все още съществува. Сменихме тампоните на мотора с нови Lemforder, защото единият беше проблемен, но това не премахна вибрациите.

1) Тампони скоростна кутия здрави
2) Генерацията е здрава и не трепери при запален двигател
3) Съединител нов на 15к километра.

Леки вибрациите на празен ход се усещат в долната половина на волана и по скоростния лост.

Всякакви идеи са добре дошли ?

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 4.08.2014
Пол: Мъж

Re: Вибрации в скоростен лост E46 320i М54

Мнение от dimitrov992 » 04 Апр 2017, 8:37

Abjabj написа:И аз имам същия проблем, усещасе се доста странно ,всякаш като си сложа ръката на лоста усещам работата на двигателя който сякаш работи по грубо, преди не беше така , а на празен ход вибрациите всякаш са по усетими и мен ме интересува дали някой знае нещо по въпроса колата е 318 ка със м43 мотор 118 коня на газ.

Същото е и при мен 318i М43б19

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Вибрации в скоростен лост E46 320i М54

Мнение от bioz » 04 Апр 2017, 9:23

Cracer написа:Колеги проблемът все още съществува. Сменихме тампоните на мотора с нови Lemforder, защото единият беше проблемен, но това не премахна вибрациите.

1) Тампони скоростна кутия здрави
2) Генерацията е здрава и не трепери при запален двигател
3) Съединител нов на 15к километра.

Леки вибрациите на празен ход се усещат в долната половина на волана и по скоростния лост.

Всякакви идеи са добре дошли ?


Да не би мотора ти да вибрира прекалено много поради някаква причина? 6-така трябва да работи супер равомерно почти без вибрации.

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 8.07.2016
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW M3

Re: Вибрации в скоростен лост E46 320i М54

Мнение от Cracer » 05 Апр 2017, 10:27

Причината е някъде из запалителната система. Вижте свещи, кабели, и т.н.
Виждал съм кола която работи на метан и има описаните вибраций в скоростния лост. Като смени на бензин всичко е наред.
Лесно ще се хване проблема на живи данни с ИНПА. 6така не трябва да мърда въобще, монета сложена отгоре не трябва да пада.
Щом лоста мърда има проблем, не е равномерна работата на двигателя. Предполагам и разхода на гориво е леко завишен?


Колега благодаря за мнението, свещите ми са сравнително нови 4 полюсни. Мога да се опитам да кача информация от работата на мотора от INPA (живи данни) по-късно тази седмица.
Като стои на празен ход, като че ли се появи лек допълнителен шум, а не се чува само работата на мотора. Взех да се чудя на какво може да се дължи. Дали не е нещо свързано с изпускателния колектор, катализатори ...

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 21.02.2017

Re: Вибрации в скоростен лост E46 320i М54

Мнение от Vitamin ///M » 05 Апр 2017, 10:52

Причината е някъде из запалителната система. Вижте свещи, кабели, и т.н.
Виждал съм кола която работи на метан и има описаните вибраций в скоростния лост. Като смени на бензин всичко е наред.
Лесно ще се хване проблема на живи данни с ИНПА. 6така не трябва да мърда въобще, монета сложена отгоре не трябва да пада.
Щом лоста мърда има проблем, не е равномерна работата на двигателя. Предполагам и разхода на гориво е леко завишен?

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 8.07.2016
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW M3

Re: Вибрации в скоростен лост E46 320i М54

Мнение от Cracer » 10 Апр 2017, 14:45

Това вибриране/тресене на празен ход почна леко да ме дразни. След като наблюдавах проблема по-обстойно бих казал, че май вибрациите се дължат на работата на мотора. Интересно е ,че стрелката на оборотите не мърда, но явно има проблем. Друго , което наблюдавам, че проблемът не е постоянен, т.е ту го има ту го няма. Долу съм качил живи данни от INPA, ще се радвам ако някой има повече опит да сподели какво мисли.


https://youtu.be/g2P1vjXXiag

По време на живите данни, колата няколкото пъти е форсирана.
За мен притеснително ми се струва около 0:33 и :040 секунда, когато при форсиране стойностите на дебитомера отиват до 242 kg/h !!!.

Да поясна усещам проблем само когато работи на празен ход.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Вибрации в скоростен лост E46 320i М54

Мнение от bioz » 10 Апр 2017, 15:15

Cracer написа:Това вибриране/тресене на празен ход почна леко да ме дразни. След като наблюдавах проблема по-обстойно бих казал, че май вибрациите се дължат на работата на мотора. Интересно е ,че стрелката на оборотите не мърда, но явно има проблем. Друго , което наблюдавам, че проблемът не е постоянен, т.е ту го има ту го няма. Долу съм качил живи данни от INPA, ще се радвам ако някой има повече опит да сподели какво мисли.


https://youtu.be/g2P1vjXXiag

По време на живите данни, колата няколкото пъти е форсирана.
За мен притеснително ми се струва около 0:33 и :040 секунда, когато при форсиране стойностите на дебитомера отиват до 242 kg/h !!!.

Да поясна усещам проблем само когато работи на празен ход.


Хубава презентация :mhihi:

Прави ми впечатление, че работи на 710 оборота, моята работи на 755-745. Не знам при теб дали това е нормално, но по принцип ако работи на по-ниски обороти ще усещаш вибрации. Чистил ли си моторчето на празен ход?

Другото което не е ок е LTFT на банк 2 -4% ако нямаш газ би трябвало да е 0.

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 8.07.2016
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW M3

Re: Вибрации в скоростен лост E46 320i М54 + INPA живи данни

Мнение от Cracer » 10 Апр 2017, 19:25

Здравей,

Първо да ти благодаря, че си отделил време да видиш "презентацията" :D и да изкажеш своето мнение.

1. Относно оборотите, имах преди проблем с тях и майсторът при който ходя ги беше вдигнал малко с ISTA-та, но не се сещам на колко. Всичко добре, но тази зима сменях акумулатора и не съм сигурен дали не са се ресетнали пак на старите обороти. Имаш ли идея как може да ги вдигна с INPA , че много голяма тая ISTA и нямам място сега да я слагам и нея. Като цяло тогава това не помогна, но проблемът го решихме.

2. Относно LTFT (или в INPA Adaptation value miltiplicativ) не съм сигурен колко са притеснилни нещата за моя текущ проблем по следните причини:
а) Adaptive Adaptation е отоговорен за работата на мотора на празен ход или ниско натоварване/скорост, а при мен проблемът е с "Multiplicative Adaptation".
б) Намерих един документ уж на BMW, в който пише
- Ако Adaptive Adaptation e по-голямо от 0,2 секунди тогава имало "air leak" или недостатъчно гориво достига до мотора. Опитва се да обогати сместа при положителни стойности .
- За Multiplicative Adaptation твърдят, че било нормално от -8% до +8%

Според тоя документ излиза ,че моите стойност за SFT (Adaptive Adaptation) 0,6 и 0,3 не са много добре.

Колега при теб какви са стойностите и със същия мотор ли си ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Вибрации в скоростен лост E46 320i М54 + INPA живи данни

Мнение от bioz » 11 Апр 2017, 11:21

Да със същия мотор съм. Оборотите на празен ход, инпа не може да ги вдига, а и дори да можеше не мисля, че това би решило даден проблем а по-скоро ще го маскира. Празните оборотите при м54 се настройват автоматично от компютъра, след ресет, за това казвам, че тези в твоя случай може и да са нормални при мен не падат под 745 и в колата не се усеща дали работи мотора. При махане на батерията няма как да стане ресет.

Пробвай да резетнеш trim-овете и виж пак, принципно на идалния вариант long trim трбява да са 0, short trim и те. Ся ти тъй като имаш long trim -4 short trim-a е нормално да е +4,5 за да компенсира и да е около 0.

При мен има негативни long trim-ове но това се дължи на газта.

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 8.07.2016
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW M3

Re: Вибрации в скоростен лост E46 320i М54 + INPA живи данни

Мнение от Cracer » 11 Апр 2017, 12:39

Направих един експеримент и вчера вдигнах оборотите на 750 през INPA, но проблемът е че през INPA не могат да се запаметят, само се вдигат за тест. Не съм много убеден колко трябва да са нормалните обороти. Каква ти е газта през OBD II ли ? Ако е през OBD как си гледаш LTFT на газ ? Обикновено газовите OBD бъркат комуникацията на INPA или там каквото ползваш.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Вибрации в скоростен лост E46 320i М54 + INPA живи данни

Мнение от bioz » 11 Апр 2017, 14:19

Cracer написа:Направих един експеримент и вчера вдигнах оборотите на 750 през INPA, но проблемът е че през INPA не могат да се запаметят, само се вдигат за тест. Не съм много убеден колко трябва да са нормалните обороти. Каква ти е газта през OBD II ли ? Ако е през OBD как си гледаш LTFT на газ ? Обикновено газовите OBD бъркат комуникацията на INPA или там каквото ползваш.


Има одб, гледам ги с торк-а, защотото може да си направя графика. Не мисля, че бърка нещо комуникацията работи си с ИНПА И ИСТА.

Като вдигна оборотите на 750 имаше ли разлика? Моточето на празен ход чисти ли?

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 8.07.2016
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW M3

Re: Вибрации в скоростен лост E46 320i М54 + INPA живи данни

Мнение от Cracer » 11 Апр 2017, 17:13

Като вдигна оборотите нещата са добре, но както каза ти това е просто "маскиране" на проблема. Чистено e моторчето и дросела и клапан картерни газове + маркучи е сменян.

Добре не мога да разбира какви са възможните причини за голямата разлика на "Adaptation value multiplicative 2" (-0,64) и "Adaptation value multiplicative 1" (-4.39). Каква може да е причината ? Възможно ли да е проблем в ламбда сонда на bank 2 ? ко нещата бяха зле и на bank 1 и на bank 2 тогава , човек да гледа нещо по-глобално като MAF, a сега ми се струва малко странно. Като цяло нямам теория и ми трябват идеи.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Вибрации в скоростен лост E46 320i М54 + INPA живи данни

Мнение от bioz » 12 Апр 2017, 12:13

Cracer написа:Като вдигна оборотите нещата са добре, но както каза ти това е просто "маскиране" на проблема. Чистено e моторчето и дросела и клапан картерни газове + маркучи е сменян.

Добре не мога да разбира какви са възможните причини за голямата разлика на "Adaptation value multiplicative 2" (-0,64) и "Adaptation value multiplicative 1" (-4.39). Каква може да е причината ? Възможно ли да е проблем в ламбда сонда на bank 2 ? ко нещата бяха зле и на bank 1 и на bank 2 тогава , човек да гледа нещо по-глобално като MAF, a сега ми се струва малко странно. Като цяло нямам теория и ми трябват идеи.


Ами ето

Some possible causes of RICH fuel mixtures include:

Leaky fuel injector

Excessive fuel pressure due to bad fuel pressure regulator or restricted fuel return line

Extremely dirty air filter or restrictions in air intake system

Exhaust restrictions (clogged converter, crushed exhaust pipe or plugged muffler)

Bad O2 sensor (output shorted to voltage so it reads RICH all the time)

Въпреки, че -4 не е перфектно, но си е в нормата. Чесно казано нямам идея какво може да доведе до по-ниски обороти пробва ли да ресет-неш адаптациите? Майсторите какво казват?

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook