Въпрос за пробег на масло .
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
60 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Въпрос за пробег на масло .
Аз моето го сменям според индикатора и смяната идва около 15 хил. км. - написаното е какво дават производителите на масла, понеже въпросът в темата беше такъв.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Въпрос за пробег на масло .
Що се отнася до смяната- 1година или 10000км. За дизелов двигател, каран преобладаващо на градско- и по-малко. По отношение на LL маслата- маслото освен да смазва изпълнява още няколко други функции, които няма как да се направят LL- да кажем къде ще отиде това, което влиза от горивната камера в маслото, масленият фитър също ли е LL и какво ще стане като се задръсти. Може би това:


Re: Въпрос за пробег на масло .
zvetiko написа:vladobate написа:Още не мога да повярвам след толкова изписано за маслата как я има заблудата за уж по-добре 5/40. Гледайки само тези две цифри нищо ама съвсем нищичко не може да обясни качествата между двете масла. И да , 5/30 е определено по-стабилно термично масло , не го гледайте само като прясно такова , а също как динамично му се променят показателите след отработени Х километра.
5/30 определено не е по-стабилно термично масло. Първата цифра характеризира вискозитета на маслото при студен двигател и колкото е по-ниска, толкова по-бързо маслото ще достигне до всички точки на двигателя при запалването му. Втората цифра характеризира поведението на маслото при работна температура на двигателя- колкото е по-висока, толкова масленият филм е по-стабилен при натоварен двигател.Аз съм с Мотул xcess 5w40. За времето за смяна - според производителите на масла синтетичните се сменят на 2 години или пробег 20000.
Дойде един колега с бензинова Е90 и проблеми. В няколко цилиндъра компресия 9.5бар. Каза ми, че не можел да разбере от какво се е случило- карал с 5W30 LL, сменял го през 30000км...
Ама пак не четеш май. Кво ми ги гледаш тез две цифри и правиш десекция на маслото , няма такъв филм. Чети за Мобил 5/30 как е що е и каква е пламната температура спрямо 5/40 , пък и за отработено масло изследвано пък тогава тез размисли. И не съм писал никъде 30000км , аз го бочкам на 8 хил. може и нагоре може и надолу. Зависи и от горивата с които се кара , пък си знаем нашите . Маслото освен смазваща има и охлаждаща функция също толкова важна ....и т.н. и т.н. В руския форум си ги изследват маслата и си го споделят не е само цифри , който иска да чете , истината е друга от сравнение "гъсто" - "рядко" . ПС: Ако не се лъжа пламната му температура на мобила беше над 250гр. , което определено говори за "силно синтетично" масло и 5/40 няма как да го постигне , поне от дискутираните тук.
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1670
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Въпрос за пробег на масло .
5w40 на 8к км смяна доста масла могат да се справят с задачите поставяни от водача... Иначе съм съгласен, руските канали в YouTube и форуми бая инфо имат.
Re: Въпрос за пробег на масло .
Добре де за тия дето знаят руски да споделят на две на три какво са открили браятата братушки? Конкретни марки масло вискозитет? Кое в крайна сметка се представя най-добре според тях.
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: Въпрос за пробег на масло .

Re: Въпрос за пробег на масло .
Набързо , щото четенето е...няма край ония правят яко изследвания и на прясно и отработено масло , че някои по няколко примера на реални коли и километри , даже пишат градско и извън по колко пробег. Почват с Редлайн ( там няма хън-мън ) изключително високи показатели и държеливост , Равенол - много високи оценки и държи на експлоатация , Шел - по новата им технология ( тя вече не е чак толкоз нова ). Тук интересно инфо от роднина в щатско , там е под името Pennzoil ( така се оказа ) и търговци дават доживотна гаранция , че мотора няма да се счупи от него ...нещо от този род , абе ако слагаш такова масло мотора вечен
, ама не е майтап поне хамериканците си го имат черно на бяло . Мобил и по-конкретно 5/30 , много добри характеристики и температуроустойчивост ,както и много висока пламна темп. както и ниска температура на течливост ( по спомен -45 и +254 гр. ) , също така и таварищите смятат че има и естери . Масовката в бг е да се ползват масла хидрокрекингови , в което няма лошо , но пък не е идея да се гледа само това 5 на еди-колко си или пък я да мина на по-гъсто 10/40 . Тук е момента да се каже че с последните цифри има и много добри синтетично масла както и други започващи с 10 ...но до там , по цената си личи кое какво е. Та добре е да има правилна нагласа към маслата . ПС: Братушките се натъкват на постоянни промени в характеристиките и съставките на едно и също масло и често нямат обяснение за тези действия от страна на производителите , но е факт. Направи ми впечатление , че не са привърженици ( даже напротив ) на голям пробег с дадено масло поради факта , че множеството изследвани отработени масла им показва колко много падат свойствата на маслото .

- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Въпрос за пробег на масло .
Никога не съм сменял масло на повече от 10к км и няма и да го направя!Това за дизелите,а на бензиновите БМВ-та които съм имал и на 6-7к си го сменях.Маслото е най-грешното нещо от което може да се пести.
Да не говориме за 2 години.То за две години ако не си минал 10-тина хиляди километра то маслото е станало на нищо от кратките карания и студени стартове.
И аз мисля,че 4в50 е по-добре от 5в30 за нашите условия и климат и с таково карам.Купувам само мотул и кастрол и съм доволен.
Да не говориме за 2 години.То за две години ако не си минал 10-тина хиляди километра то маслото е станало на нищо от кратките карания и студени стартове.
И аз мисля,че 4в50 е по-добре от 5в30 за нашите условия и климат и с таково карам.Купувам само мотул и кастрол и съм доволен.
- ivailo0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 371
- Регистриран на: 13.04.2014
- Местоположение: Варна / Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530dA M-Tech ///M-Pack
Re: Въпрос за пробег на масло .
Като съм дал 280лв само за масло, което знам от къде купувам със сертификат за всяка туба, пак ли да го сменям на 8-10к? / говорим за пълна синтетика/. Ако си купувамевтино масло, бих го сменял до 10к. Давам пари и ще го сменя поне на 15к. Има масла и масла, всеки сам си преценя какво да купува, от къде и след колко време да го сменя.
PS: Да не съм off.. една примерна снимка за добиване на бегла представа.
PS: Да не съм off.. една примерна снимка за добиване на бегла представа.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Въпрос за пробег на масло .
ivailo0 написа:Като съм дал 280лв само за масло, което знам от къде купувам със сертификат за всяка туба, пак ли да го сменям на 8-10к? / говорим за пълна синтетика/. Ако си купувамевтино масло, бих го сменял до 10к. Давам пари и ще го сменя поне на 15к. Има масла и масла, всеки сам си преценя какво да купува, от къде и след колко време да го сменя.
PS: Да не съм off.. една примерна снимка за добиване на бегла представа.
На е36 сипвах кастрол 10в60 когато беше 35лв литъра и си го сменях пак на километрите които съм писъл.Въпрос на избор и на това колко ти е важна колата,в какво състояние е и колко мислиш да я караш.
Какво е това масло за 280лв?
- ivailo0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 371
- Регистриран на: 13.04.2014
- Местоположение: Варна / Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530dA M-Tech ///M-Pack
Re: Въпрос за пробег на масло .
Тук е друга тема, но Eneos SUSTINA от официалният вносител.. Какво значение има. Темата май се изчерпа 

- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Въпрос за пробег на масло .
Писал съм го и в други теми, но да го напиша и тук. През 95 година имаше в Смолян един директор на авто ремонтния завод, та той сменяше маслото на своята жигула на 700 км /седемстоти км/. И слагаше от най доброто за това време. Та и той така ми обясняваше как било най добре да се сменя навреме.
Щом са сметнали когато са проектирали двигателите че с правилното масло може да се кара толкова км, значи има за какво да е така. Ама всеки си решава. Аз досега поне не съм срещал никой да си е прецакал мотора от масло сменено на повече км. И както казвам сменям го на до около 20 хил, в момента съм на 380 хил с 5W30 на бмв мотора е перфектен.
Изпратено от моят SM-G900F с помощта на Tapatalk
Щом са сметнали когато са проектирали двигателите че с правилното масло може да се кара толкова км, значи има за какво да е така. Ама всеки си решава. Аз досега поне не съм срещал никой да си е прецакал мотора от масло сменено на повече км. И както казвам сменям го на до около 20 хил, в момента съм на 380 хил с 5W30 на бмв мотора е перфектен.
Изпратено от моят SM-G900F с помощта на Tapatalk

- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1670
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Въпрос за пробег на масло .
Ти не си срещал ... ок ... ама ние сме
Те хората щеката на маслото не знаят къде е (на колите до 2005та) , ние за смени на масло си говорим ...

Те хората щеката на маслото не знаят къде е (на колите до 2005та) , ние за смени на масло си говорим ...
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: Въпрос за пробег на масло .
А какво мислите за 0W40 това май е оптималния вариянт за БГ ?
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Въпрос за пробег на масло .
Това е най-доброто масло от цитираните като цяло. Руски тестове, френски масла... Но, едно масло е толкова по-стабилно, колкото по-голяма амплитуда има във визкозитетните индекси за студен старт и работна температура. В тази връзка, в частен случай според марката 5/30 може да показва по-добри резултати от 5/40, но в общия случай по-стабилното масло е второто. Пак казвам, че това трябва да се преценява според марката масло - има си индекси за класове на маслата. Ако и двете са примерно а3/в4, по-стабилното масло във всички отношения, с малки изключения, е 5/40.
В нета има инфо и за това, че прекомерно честата смяна на синтетични масла е по-скоро вредна, отколкото полезна. Различните масла имат различни присадки, но повечето синтетични работят на принципа промиване на детайлите, след което следва нанасяне на тънък предпазен филм, който е изчислен от производителите, че се запазва определени километри или период. С честа смяна периодът, през който този филм е нанесен и работи в полза на мотора може да бъде съкратен. Тук не става въпрос за пестене и не разбирам защо всеки път дискусията тръгва в такава посока...
В нета има инфо и за това, че прекомерно честата смяна на синтетични масла е по-скоро вредна, отколкото полезна. Различните масла имат различни присадки, но повечето синтетични работят на принципа промиване на детайлите, след което следва нанасяне на тънък предпазен филм, който е изчислен от производителите, че се запазва определени километри или период. С честа смяна периодът, през който този филм е нанесен и работи в полза на мотора може да бъде съкратен. Тук не става въпрос за пестене и не разбирам защо всеки път дискусията тръгва в такава посока...

Последна промяна Z3Ro* на 06 Апр 2017, 19:43, променена общо 1 път
60 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани