Желание за емиграция, къде и защо?
Модератор: Общи модератори
- nqmam_bmw
- Потребител
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: 2.11.2013
- Местоположение: гр.София, зона Б-5
- Кара: A3, Sportback, 1.8 TFSI, 160 bhp;
Re: Желание за емиграция, къде и защо?
alx написа:за ниската земя и езика им- ако ще работиш някаква по-нископлатена работа може би ти трябва местния език - за да разбираш като те псуват по-вероятно... но ако работиш квалифицирана работа и не си последната дупка на кавала- английския по мой наблюдения е достатъчен.
Ми, аз не мисля, че с английски се става гражданин на "ниската земя", ама ти ги знаеш по-добре нещата......явно само в чистотата се изисква месТният им език, който даже им се води майчин, ама....
- Bogat-Beden
-
-
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: Желание за емиграция, къде и защо?
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
- Denmark
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 499
- Регистриран на: 14.05.2013
- Местоположение: Denmark
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Touring
Re: Желание за емиграция, къде и защо?
magareto_yori написа:В крайна сметка, грешно е колата да ти е няква отправна точка за емиграция.
Аз по скоро бих се интересувал какво мога да си позволя като автобусен шофьор примерно.
Определено колите не са най-важното нещо. В Европа където и да си, винаги можеш да имаш кола. По-важни са начина на живот, работните условия, почивките, здравната система, образователната система, престъпността и т.н. В скандинавските страни това поне е на много добро ниво. Харесва ми, че имат всякакви електронни системи и от години не ми се е налагало да ходя до някоя институция за каквото и да било. Даже кола като импортнах всичко стана онлайн.
steeN написа:Това не е отправна точка, това е удобство, от което няма да се лиша. Аз не емигрирам да ми е гадно в крайна сметка.
Без автомобил човек става зависим от разписания на градски, междуградски транспорт и т.н. Това не е за мен.
Другото е, държава която ми взема над 40% от парите, които изработвам... да имат много здраве.
Разни хора, разни идеали... кво да направя. За всеки е различно. Не е необходимо всичко да се приема лично.
Това с колите в Дания специално е кофти и много хора не го харесват, но пък от друга страна, ако си студент и нямаш доходи => не купуваш кола и не плащаш излишно. Купуваш си кола, ако наистина ти трябва, а не просто да се развозваш.
40-те процента са всъщност повече ако работиш квалифицирана работа, но пък дори и след данъците, пак остават повече отколкото в много от другите държави. Просто са така устроени нещата, че да "насърчават" средната класа.

- vvasilev1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Желание за емиграция, къде и защо?
magareto_yori написа:Denmark написа:magareto_yori написа:steeN написа:c04 написа:С колелета и електрички аз няма да емигрирам там...
+1 както и всяка една скандинавска поради тази причина. Норвегия може да е малко по различно, но се съмнявам данъците за бензинови там да са по-ниски и паркирането да не е златно.
Всъщност да имаш кола в Норвегия е доста евтино на фона на доходите. Да имаш кола над 30+ години пък е почти безплатно. Пълно каско и данък към държавата за е21 ми излизаше около 250 лв. За по нова кола около 2к лв.
В крайна сметка ако ще емигрираш за едната тенекия май нещо не е наред
Тука за ново поло с пълно каско и данък - 1500 лв. на година за 25 годишен водач, а за Е46-цата около 4К![]()
а пък разните стари 3 литрови дизели излизат на година да си взимаш по още една кола от Германия
п.с. ако са такива цените за Е21 в Норвегия, явно за това често излизат с някви брутални турбо проекти с подобни коли
Тук няма голямо значение каква кола караш като модел и година. Цените са горе долу изравнени. Примерно ако караш на мустанг 2016 с 5 литров мотор ще ти е под 2к лв за година с 12к км пробег. Малко по евтино ти излиза да караш 5та серия или Рено КангоА колите дето са над 30 годишни може и с 8 литров мотор да са, плащаш каско около 160 лв и данък около 80.
Голямата разлика в цените идва при първоначалната покупка. Цената се определя най вече от мощността, но масовите коли са достъпни за ВСЕКИ,който работи в Норвегия. М палъри, Аемжета и мустанзи са на цената на една къща в китно норвежко селце и въпреки всичко много хора могат да си ги позволят просто явно колите не са им няква фикс идея. Голяма част от хората интересуващи се от коли предпочитат сами да си сглобят кола, която да карат на писта или да си лъскат мъсълкара цяла зима,за да му се кефят лятото. Да имаш бърза кола, която да караш по редовните пътища е леко безсмислено. По магистралата се кара с 110 км ,по другите пътища с 60,70,80 и много рядко с 90. А на фона на площта на държавата, може да се каже, че магистрали почти няма!
В крайна сметка, грешно е колата да ти е няква отправна точка за емиграция.
Аз по скоро бих се интересувал какво мога да си позволя като автобусен шофьор примерно.
Напиши цена на горивата и такси дето се събират за преминаване през кварталите. Цена на храна недей писа, че може някой да получи мозъчен кръвоизлив.
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Желание за емиграция, къде и защо?
Съгласен съм с теб. Но просто не ме кефи да карам колело в дъжда, да чакам влака всеки ден и подобно нещо. Да се тъпча в метрото... В Лондон примерно ако живея ще се побъркам!
Нали точно това съм написал. Държавата взима това, което изработвам...
И междо другото се чудиш се за нещо, което не е вярно.
nqmam_bmw написа:steeN написа:...Другото е, държава която ми взема над 40% от парите, които изработвам... да имат много здраве.
...
Държавата собствени пари няма, Всички пари в бюджета тя ги събира от Драган и Петкан и така.![]()
п.с. Винаги съм се чудил как така тези държави дето най-много взимат, са все в челните класации по благосъстояние.
Нали точно това съм написал. Държавата взима това, което изработвам...
И междо другото се чудиш се за нещо, което не е вярно.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- magareto_yori
- ентусиаст
-
- Мнения: 1095
- Регистриран на: 21.04.2004
- Местоположение: Norge
- Пол: Мъж
- Кара: е21
Re: Желание за емиграция, къде и защо?
steeN написа:Съгласен съм с теб. Но просто не ме кефи да карам колело в дъжда, да чакам влака всеки ден и подобно нещо. Да се тъпча в метрото... В Лондон примерно ако живея ще се побъркам!nqmam_bmw написа:steeN написа:...Другото е, държава която ми взема над 40% от парите, които изработвам... да имат много здраве.
...
Държавата собствени пари няма, Всички пари в бюджета тя ги събира от Драган и Петкан и така.![]()
п.с. Винаги съм се чудил как така тези държави дето най-много взимат, са все в челните класации по благосъстояние.
Нали точно това съм написал. Държавата взима това, което изработвам...
И междо другото се чудиш се за нещо, което не е вярно.
Оставам с впечатлението, че си мислиш, че хората карат колела щото нямат пари за кола

За другия колега дето се е наплашил за цените на горивото- не го следя с точност и варира,но дизела е между 2.50/3.00 лв като в неделя и четвъртък е най-евтин. Газтa e около 1.5лв, обаче коли на газ аз лично не съм виждал да зареждат,но знам че има няколко

Храната и тя е скъпа,сигурно една от най-скъпите в световен мащаб,но с двете ръце заставам зад качеството на месото и млечните продукти

Като цяло всичко изглежда скъпо,особено за туристи. Но ако си взимаш чека от норвежка фирма,нещата си идват на мястото.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Желание за емиграция, къде и защо?
Грешно ти е впечатлението. Не твърдя това. Има хора, които не обичат/нямат нужда да са независими просто.
Кола - индивидиуализъм. Градски транспорт - колективизъм.
Високи данъци/ниски данъци също. Въпрос на усещане за света.
Кола - индивидиуализъм. Градски транспорт - колективизъм.
Високи данъци/ниски данъци също. Въпрос на усещане за света.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- magareto_yori
- ентусиаст
-
- Мнения: 1095
- Регистриран на: 21.04.2004
- Местоположение: Norge
- Пол: Мъж
- Кара: е21
Re: Желание за емиграция, къде и защо?
steeN написа:Грешно ти е впечатлението. Не твърдя това. Има хора, които не обичат/нямат нужда да са независими просто.
Кола - индивидиуализъм. Градски транспорт - колективизъм.
Високи данъци/ниски данъци също. Въпрос на усещане за света.
Малко ги пресилваш нещата,но те разбирам с оглед на "развития" градски транспорт в УСА.
За усещането съм напълно съгласен

- nqmam_bmw
- Потребител
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: 2.11.2013
- Местоположение: гр.София, зона Б-5
- Кара: A3, Sportback, 1.8 TFSI, 160 bhp;
Re: Желание за емиграция, къде и защо?
magareto_yori написа:Оставам с впечатлението, че си мислиш, че хората карат колела щото нямат пари за кола![]()
Те точно това си мислят повечето в БГ-то.

- c04
- Кръстникът
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 7.03.2014
- Местоположение: Вкъщи
- Пол: Мъж
- Кара: с турбо
- Мечтае да кара: V10
- Детайли за колата: стокови
Re: Желание за емиграция, къде и защо?
Аз си мислех, че карат колелета за да пречат на колите.
Майтапа настрана и аз не го възприемам насериозно това да ти е начин на предвижване, за хоби в парка да-ама иначе...

Майтапа настрана и аз не го възприемам насериозно това да ти е начин на предвижване, за хоби в парка да-ама иначе...
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Желание за емиграция, къде и защо?
c04 написа:Аз си мислех, че карат колелета за да пречат на колите.![]()
Майтапа настрана и аз не го възприемам насериозно това да ти е начин на предвижване, за хоби в парка да-ама иначе...
Ами те просто не се взимат толкова на сериозно

Тука обратното - всеки си е повярвал, че е капитан планета докато гази из говната със скъпите си обувки
или кара 15 годишния си премиум автомобил из траповете по родната пътна мрежа ...

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- nqmam_bmw
- Потребител
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: 2.11.2013
- Местоположение: гр.София, зона Б-5
- Кара: A3, Sportback, 1.8 TFSI, 160 bhp;
Re: Желание за емиграция, къде и защо?
Ако някой колега живее (е живял) в Нидерландия, да ми пише едно Л.С. - имам въпроси малко за страната. 

Re: Желание за емиграция, къде и защо?
c04 написа:
Майтапа настрана и аз не го възприемам насериозно това да ти е начин на предвижване, за хоби в парка да-ама иначе...
Защо не

Re: Желание за емиграция, къде и защо?
don_gori написа:c04 написа:
Майтапа настрана и аз не го възприемам насериозно това да ти е начин на предвижване, за хоби в парка да-ама иначе...
Защо неХората мислят за околната среда и това, което дишат. Това че тука всеки кара каквото си иска и отзад след себе си носи 3 метра къдеж е вече друга бира. Нека да направят центъра на София с паркинзи по 50+лв/час да видиш как ще цъфне бизнеса с колела или електрически коли. Тогава бай Ганьо с дизеловата 320ка с махнат дпф да върви повече и да не светва лампа на таблото ще се замисли доста.
начин на мислене, тука всеки гледа да е в колата , да гъзарее, как ще се качи на метрото с простолюдието, ако имаше условия за колела в Сф само така щях да се придвижвам
не ги разбирам хората дето висят по 1 час в задръстване, лично аз си ходя до нас 6км пеш вечер, стурин с метрото, че не мога да стана рано сутрин, не го правя защото не мога да пална колата и да се набия и аз в задръстванията.....нито са ми проблемни цените на горивата и т.н. , а това за махнатите ДПФ не вярвам тука някога да се регулира, аз съм със сменен такъв и ми струва 600 лв.....ама си дишам ФПЧ от Ганьо....нещо, което като попадне в белия дроб не излиза
Re: Желание за емиграция, къде и защо?
pepone написа:don_gori написа:c04 написа:
Майтапа настрана и аз не го възприемам насериозно това да ти е начин на предвижване, за хоби в парка да-ама иначе...
Защо неХората мислят за околната среда и това, което дишат. Това че тука всеки кара каквото си иска и отзад след себе си носи 3 метра къдеж е вече друга бира. Нека да направят центъра на София с паркинзи по 50+лв/час да видиш как ще цъфне бизнеса с колела или електрически коли. Тогава бай Ганьо с дизеловата 320ка с махнат дпф да върви повече и да не светва лампа на таблото ще се замисли доста.
начин на мислене, тука всеки гледа да е в колата , да гъзарее, как ще се качи на метрото с простолюдието, ако имаше условия за колела в Сф само така щях да се придвижвам
не ги разбирам хората дето висят по 1 час в задръстване, лично аз си ходя до нас 6км пеш вечер, стурин с метрото, че не мога да стана рано сутрин, не го правя защото не мога да пална колата и да се набия и аз в задръстванията.....нито са ми проблемни цените на горивата и т.н. , а това за махнатите ДПФ не вярвам тука някога да се регулира, аз съм със сменен такъв и ми струва 600 лв.....ама си дишам ФПЧ от Ганьо....нещо, което като попадне в белия дроб не излиза
Ама няма условия и не просто няма, а сме на десетилетия от такива. Като се почне от инфраструктура(алеи, паркинги за колела, организация на движението), мине се през услусгите(колела под наем, колела за безплатно ползване срещу депозит) и накрая условия при работодателите(баня, гардероби и т.н.)
Давам пример със себе си:
Разстоянието до работа е подходящо и няма да имам проблем да го минавам с колело. Условия за съхранение на колело нямам, услуга за наемане няма(още тук филмът свършва, но нека продължим). Маршрут от гледна точка на инфраструктура и организация на движението от вкъщи до работното място нямам(има частични велоалеи и до там), т.е. трябва да си търся място сред трафика на голям булевард или околовръстното


Даже и да е подходящо времето след десетина километра въртене на педали ми трябва баня, а такава на работното място няма

Да беше една пречка да я преглътна, но те са на всяка крачка.
В Лондон има услуга много близка като изпълнение до тази с пазарските колички на големите супермаркети - по кредитната ти карта се блокира сума за депозит за колелото. Взимаш го въртиш се напред назад, намираш същият тип стоянка за колела и го връщаш, а те ти връщат депозита ако с колелото всичко е наред. Даже не си спомням дали имаше някаква такса за ползването, по-спомен няма т.е. цялата схема е дотирана от държавата. Но дори да имаше е супер удобно. В Барселона има подобна услуга само за жители на града, а туристите си плащат.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани