Как са 5 чките на снега?:))
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Как са 5 чките на снега?:))
ozBMW написа:Ей тва много яка екстра тоя халфмод днеска го пробвах и останах много изненадан
И аз го пуснах тоя режим и останах изненадан. Вече като седна в колата, първата ми работа е да натисна копчето за DSC-то и да влезе в half mode.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: Как са 5 чките на снега?:))
Не е добра идея да го правиш ако няма да правиш някакви маневри или да катериш бякой заснежен или заледен участък. При нормални условия и хлъзгав път с подаване на повече газ задницата тръгва ! Те за това немците са го направили да става със задържане , за да се ползва само при нужда !
- The 5th element
- Арабиата
-
- Мнения: 1454
- Регистриран на: 18.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D
Re: Как са 5 чките на снега?:))
dak написа:Не е добра идея да го правиш ако няма да правиш някакви маневри или да катериш бякой заснежен или заледен участък. При нормални условия и хлъзгав път с подаване на повече газ задницата тръгва ! Те за това немците са го направили да става със задържане , за да се ползва само при нужда !
И аз така мисля

[url=http://picbg.net/img.php?file=194f7b7624e3366b.JPG]
[/url
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Как са 5 чките на снега?:))
Тръгва, ама не е като без DSC съвсем. Веднага пробвах как се хлъзга колата и наистина тръгва, лампата почва да мига и общо взето минимално е отклонението в траекторията, трудно се завърта според мен. Със съвсем изкл. DSC се върти като пумпал. Това забелязах аз при моите опити.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- sean-john
- ентусиаст
-
- Мнения: 950
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: Габрово/Атина
- Пол: Мъж
- Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
- Мечтае да кара: М5
Re: Как са 5 чките на снега?:))
Elesar74 написа:Тръгва, ама не е като без DSC съвсем. Веднага пробвах как се хлъзга колата и наистина тръгва, лампата почва да мига и общо взето минимално е отклонението в траекторията, трудно се завърта според мен. Със съвсем изкл. DSC се върти като пумпал. Това забелязах аз при моите опити.
Аз забелязах абсолютно същото

- bigdady
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 15.03.2006
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: 525d
- Мечтае да кара: m6 grandcoupe
- Детайли за колата: e39 01
Re: Как са 5 чките на снега?:))
На мен тоя термометър ми разказа играта съмсем се бъгна показва +12 свалях датчика чистиххго нищо му няма на въшен вид сиг трябва да взема един нов.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Как са 5 чките на снега?:))
Да се отчета с 2 закъсвания днес.
Едното беше при опит за влизане назад в паркомясто. Леден коловоз с пресен сняг и колата заседна на половината маневра много коварно - отпред и отзад по 50см от автомобили. Поизчистих с крака около всички гуми (около предните да не подпират и спират движението) и с тласъци успях някак си да я мръдна напред. С включено АСЦ или халф-мод нямаше никакъв шанс, защото тъкмо тръгне колата да се клати стабилно и ти реже я газта, я удря спирачка и всичко отива по дяволите. В тези ситуации според мен задното предаване има известно предимство, защото при предното постоянно в повечето случаи гумите теглят напред - съответно срещу паркиран автомобил, и удара е неизбежен.
При второто закъсване може би с каквато и да е машина човек би имал проблем. Излизам назад от паркомясто и трябва да прекося напреки отново леден коловоз. Спрях за момент, защото помислих, че съм доста близо до кола отзад и... дотам. Но коловозът този път беше мнооого голям. И въпреки това с тласъци колата се мести много - сигурно 50см, но не успява да прескочи. Накрая двама мъже удариха едно рамо и я изкарахме.
На моя паркинг накрая бутах един сеат да излезе от неотъпкан сняг. Бутам и гледам как едната гума въобще не завърта... По-голяма шукарийка за мен от LSD няма. Винаги се стига до кофти ситуации, но предимството е огромно.

При второто закъсване може би с каквато и да е машина човек би имал проблем. Излизам назад от паркомясто и трябва да прекося напреки отново леден коловоз. Спрях за момент, защото помислих, че съм доста близо до кола отзад и... дотам. Но коловозът този път беше мнооого голям. И въпреки това с тласъци колата се мести много - сигурно 50см, но не успява да прескочи. Накрая двама мъже удариха едно рамо и я изкарахме.
На моя паркинг накрая бутах един сеат да излезе от неотъпкан сняг. Бутам и гледам как едната гума въобще не завърта... По-голяма шукарийка за мен от LSD няма. Винаги се стига до кофти ситуации, но предимството е огромно.
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Как са 5 чките на снега?:))
Аз да отбележа, че задна лява гума е била спукана с някакво желязо, но е изпускала доста слабо като онзи ден обаче вече беше паднала до 1.3 и ходих да я лепя. Е от тогава колата е бетон и съм доста доволен от поведението на сняг и лед, доста по-стабилна е от преди.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Как са 5 чките на снега?:))
Аз оцених преимуществото на стелката
. Преди два дни се наложи да вадим един Мерцедес Е класа комби от същия паркинг, където и аз имах проблеми. И стелката под едната задна гума свърши перфектна работа. Вчера пък ми се наложи да вадя затрупано от 20 дни Audi A8 на един приятел и въпреки, че автомобила е quattro, трудно излезе от мястото си, а и снега си беше бая де. Не отчитам като недостатък това, че се случва някой да ти удари едно рамо някъде, това не е говори, че автомобила не става и не е проходим в зимни условия. Тази седмица ми се наложи да пътувам редовно и карам обикновено с 90-100, пътя е снежен, на места асфалт, някъде лед, но колата не дава никакви признаци на нестабилност, на симптоми за завъртане, хлъзгане и т.н. При "изрязване" на двигателя в движение, лампата на DSC-то, почти веднага светва, но колата си остава да се движи направо и само задницата леко се отклонява и се връща в траекторията си, въпреки че настилката явно е хлъзгава. В разкашкан сняг по кръстовища, по непочистени или калпаво почистени улици, влизам смело и безотговорно и въпреки, че лампата си свети, важното е че се движа и допри да спра, пак тръгвам. Трябва да кажа, че там където карам, се чисти през куп за грош и даже никак. Та движението се затруднява допълнително и от калпаво свършена работа. За мен изводът е ясен. Хубави гуми на автомобила и зима и лято и голяма част от евентуалните проблеми се елиминират. За моите не мога да кажа че са хубави, защото са стари, макар и бивш топ модел, представям си ако бяха нови такива.

Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- kluna_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 245
- Регистриран на: 14.02.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
Re: Как са 5 чките на снега?:))
абе пичове при мен халф мода действа добре ама вие твърдите, че не ограничава газта - при мен се чува и моторчето на допълнителната дроселова клапа на асц-то. Иначе система работи много добре в този режим направо съм изумен.
Та какво точно става като задържиш 10с. копчето така и не става ясно...?
Та какво точно става като задържиш 10с. копчето така и не става ясно...?
Re: Как са 5 чките на снега?:))
kluna_ написа:абе пичове при мен халф мода действа добре ама вие твърдите, че не ограничава газта - при мен се чува и моторчето на допълнителната дроселова клапа на асц-то. Иначе система работи много добре в този режим направо съм изумен.
Та какво точно става като задържиш 10с. копчето така и не става ясно...?
На страница 12 съм го обяснил , и не са 10с. а повечко , поне при мен , държи се докат загасне лампата на системата. И да не ограничава газта .
- The 5th element
- Арабиата
-
- Мнения: 1454
- Регистриран на: 18.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D
Re: Как са 5 чките на снега?:))
Значи,всъщност сега върнах темата и трябва да благодарим на колегата georgi_1986 , който ни разкри първи за халф мода







[url=http://picbg.net/img.php?file=194f7b7624e3366b.JPG]
[/url
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Как са 5 чките на снега?:))
Тази сутрин се смях подигравателно (почти като на Реджеп Иведик го докарах) на една Корсичка как се окопа в мекия сняг на едно изкачване, а аз в същия сняг успях да тръгна, да прескоча коловоза и да си замина
(чаках я въпросната кола да ме подмине за да се включа в движението, но изобщо не стигна до мен)

Re: Как са 5 чките на снега?:))
Почти винаги, когато съм имал проблем зимата с потеглянето е имало много голяма разлика в сцеплението на двете гуми така, че дори DSC-то да не може да се справи и в резултат дори с включено DSC (което иначе работи отлично) колата пак върти едната гума. В такива ситуации използвам прост трик, който вече ме измъкна няколко пъти от преспите. Трика е да дръпна ръчната спирачка някъде до половината и тогава да се пробвам да тръгна. Когато е дръпната ръчната спирачка се добавя съпротивление наравно към двете гуми и на DSC-то му е по-лесно да компенсира разликата, тъй като тя става по-малка. В резултат макар и бавничко колата успява да завърти и двете гуми. Наблюденията ми са върху кола автоматик. Предполагам, че този ефект би се постигнал по-трудно с ръчни скорости тъй като трябва да се внимава много с дозирането на гаста.
Re: Как са 5 чките на снега?:))
А моята включа ли DTC ВИНАГИ ми върти и двете гуми. Изключено ли е, т.е изгаснала лампа прехвърля ту лява ту дясна.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани