320d пали трудно при студ
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
320d пали трудно при студ
Здравейте,
За първи път ми се налага да пиша тук за помощ, ще се благодарен, ако някой се отзове.
Колата е 320d, 150 к.с., 2002 година. Проблемът е, че днес, при минус 12 запали едвам-едвам. Наложи се да подгрявам 4-5 пъти и да държа ключа в позиция "Старт" над 10 секудни докато тръгне. Това, което знам със сигурност е:
1. Акумулаторът съм го заредил. При палене напрежението му не пада под 10,5 волта.
2. Горивото е OMV MaxxMotion дизел. Имам към половин резервоар.
3. След като запали и я оставих да работи 10-15 минути. На снега зад ауспуха, имаше не малко черно петно от сажди.
4. С ELM327 Bluetooth адаптер и различни Андроид приложения виждам само следната грешка: "P0401 Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected". Чистих грешката, при палене се появява пак.
От интернет разбирам, че P0401 най-вероятно е проблем с ЕГР клапана. Чудя се, дали това може да доведе до проблеми с паленето и как да проверя? На някой места пише, че ЕГР няма общо, на други - обратното.
Поздрави и благодаря!
За първи път ми се налага да пиша тук за помощ, ще се благодарен, ако някой се отзове.
Колата е 320d, 150 к.с., 2002 година. Проблемът е, че днес, при минус 12 запали едвам-едвам. Наложи се да подгрявам 4-5 пъти и да държа ключа в позиция "Старт" над 10 секудни докато тръгне. Това, което знам със сигурност е:
1. Акумулаторът съм го заредил. При палене напрежението му не пада под 10,5 волта.
2. Горивото е OMV MaxxMotion дизел. Имам към половин резервоар.
3. След като запали и я оставих да работи 10-15 минути. На снега зад ауспуха, имаше не малко черно петно от сажди.
4. С ELM327 Bluetooth адаптер и различни Андроид приложения виждам само следната грешка: "P0401 Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected". Чистих грешката, при палене се появява пак.
От интернет разбирам, че P0401 най-вероятно е проблем с ЕГР клапана. Чудя се, дали това може да доведе до проблеми с паленето и как да проверя? На някой места пише, че ЕГР няма общо, на други - обратното.
Поздрави и благодаря!

Re: 320d пали трудно при студ
Имах подобен проблем миналата зима. Смених 4бр. свещи и реле и всичко беше наред. Може би е редно да провериш първо тях.
- drunk
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 139
- Регистриран на: 28.04.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 2003 , E60 530d 2006
Re: 320d пали трудно при студ
Колега , същата тема съм отворил преди 1 месец за същия проблем ... при мен след смяна на реле,свещи,окумулатор проблема си седи.. след като се пооправи времето ще закарам да проверят помпа/дюза/маркучи и т.н... Иначе 10.5волта нещо не ми се вижда добре да пада .. но питай някой който разбира от акумулатори.
пс : не сменяй свещи и релета напразно ,като мен ако не си 100% убеден ..
пс : не сменяй свещи и релета напразно ,като мен ако не си 100% убеден ..
- vitargo
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 23.01.2015
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 320d
- Мечтае да кара: M5
Re: 320d пали трудно при студ
При мен е същата работа,а когато даваш на контакт лампата на подгрева след 1,2 секунди ли гасне или свети 4,5?
- virtualchild
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: 320d пали трудно при студ
При мен тази грешка ми излизаше заради температурен сензора на кулера в комплект с тази за кулера. Интересното беше, че стандартните диагностики или с разни телефони показваха само P0401.
Направи си хубава диагностика и провери буксата на сензора.
Направи си хубава диагностика и провери буксата на сензора.
- acidburn-525tds
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 302
- Регистриран на: 22.07.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d facelift
Re: 320d пали трудно при студ
vitargo написа:При мен е същата работа,а когато даваш на контакт лампата на подгрева след 1,2 секунди ли гасне или свети 4,5?
При мен свети за 1,2 секунди и пак трудно пали, но запали на -20 на Боровец с държане на ключа над 15,20 секунди(знам че не е редно, но иначе нямаше да запали).
- bobreti
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 450
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320д
- Мечтае да кара: M550d
Re: 320d пали трудно при студ
И при мен има същите симптоми и грешка P0401
Re: 320d пали трудно при студ
Здравейте,
Ноември месец смених модул + две изгорели свещи. Колата нямаше никакви грешки след това. Преди няколко дни запали на -7.5 без проблем. На следващия ден обаче на -15 не запали ( Акумулаторът едвам въртеше ). Свалих го и го заредих. Тук трябва да уточня, че самият акумулатор си е слабичък - 77А. След като го закъчих пак на -12 запали след държене на ключа около 15-20 сек и тежки клетви! Отзад имаше същото четно петно като при колегата. Въпросът е дали просто акумулаторите са ни слаби и затова въртим повече докато запали или има проблем с нафтата или друго?
Ноември месец смених модул + две изгорели свещи. Колата нямаше никакви грешки след това. Преди няколко дни запали на -7.5 без проблем. На следващия ден обаче на -15 не запали ( Акумулаторът едвам въртеше ). Свалих го и го заредих. Тук трябва да уточня, че самият акумулатор си е слабичък - 77А. След като го закъчих пак на -12 запали след държене на ключа около 15-20 сек и тежки клетви! Отзад имаше същото четно петно като при колегата. Въпросът е дали просто акумулаторите са ни слаби и затова въртим повече докато запали или има проблем с нафтата или друго?
- acidburn-525tds
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 302
- Регистриран на: 22.07.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d facelift
Re: 320d пали трудно при студ
hostensen написа:Здравейте,
Ноември месец смених модул + две изгорели свещи. Колата нямаше никакви грешки след това. Преди няколко дни запали на -7.5 без проблем. На следващия ден обаче на -15 не запали ( Акумулаторът едвам въртеше ). Свалих го и го заредих. Тук трябва да уточня, че самият акумулатор си е слабичък - 77А. След като го закъчих пак на -12 запали след държене на ключа около 15-20 сек и тежки клетви! Отзад имаше същото четно петно като при колегата. Въпросът е дали просто акумулаторите са ни слаби и затова въртим повече докато запали или има проблем с нафтата или друго?
И при мен имаше такова черно петно при -20, но мисля че проблема не е в акумулаторите, моят е VARTA 85A. Подгрявам по 3,4 пъти и все едно акумулатора пада после пак подгрявам 3,4 пъти и тръгва да върти по стабилно, не мога да разбера и аз от къде е проблема утре ако има място при майстора отивам на диагностика.
- iNfoster`
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 363
- Регистриран на: 22.08.2016
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 320d
- Мечтае да кара: M5 E60,F90
Re: 320d пали трудно при студ
Според мен като за начало отиди някъде да ти замерят пусковия ток на акумулатора. Защото не се гледа само напрежението.
И после си провери как са релето и подгревните свещи.

И после си провери как са релето и подгревните свещи.
Re: 320d пали трудно при студ
Преди 2 сутрини на -11 градуса запали от веднага след завъртане. Вечета не можа - въртя сума време, задави се и чак тогава запали.
На следващия ден веднага отидох да видим релето и свещите, защото бях убеден че нещо е изгоряло. На диагностика изкара,че и 4-те свещи не работят. След свалянето им се оказа, че всички са здрави, както и релето. В сервиза предложиха да сменим само горивния филтър. На другата сутрин при -12 си запали веднага след завъртане.
Грам не ми е минало през ума, но явно ако има вода и други гадости в резервоара, те стигат до филтъра и замръзват там. Сега с нафтата сипвам и добавка против мръзнене. Пък напролет мисля да чистя резервоара.
Така че, колеги, вижте все пак и горивния филтър.
На следващия ден веднага отидох да видим релето и свещите, защото бях убеден че нещо е изгоряло. На диагностика изкара,че и 4-те свещи не работят. След свалянето им се оказа, че всички са здрави, както и релето. В сервиза предложиха да сменим само горивния филтър. На другата сутрин при -12 си запали веднага след завъртане.
Грам не ми е минало през ума, но явно ако има вода и други гадости в резервоара, те стигат до филтъра и замръзват там. Сега с нафтата сипвам и добавка против мръзнене. Пък напролет мисля да чистя резервоара.
Така че, колеги, вижте все пак и горивния филтър.
- acidburn-525tds
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 302
- Регистриран на: 22.07.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d facelift
Re: 320d пали трудно при студ
На диагностиката ми излезе 2 и 4 та подгревни свещи.
- iNfoster`
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 363
- Регистриран на: 22.08.2016
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 320d
- Мечтае да кара: M5 E60,F90
Re: 320d пали трудно при студ
Добавката е задължителна при мен. Защото на тези горива в България им нямам никакво доверие.
Аз сипвам Bardalh BDC и за сега не съм имал проблеми.
Аз сипвам Bardalh BDC и за сега не съм имал проблеми.

- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: 320d пали трудно при студ
bad_pesho написа:Преди 2 сутрини на -11 градуса запали от веднага след завъртане. Вечета не можа - въртя сума време, задави се и чак тогава запали.
На следващия ден веднага отидох да видим релето и свещите, защото бях убеден че нещо е изгоряло. На диагностика изкара,че и 4-те свещи не работят. След свалянето им се оказа, че всички са здрави, както и релето. В сервиза предложиха да сменим само горивния филтър. На другата сутрин при -12 си запали веднага след завъртане.
Грам не ми е минало през ума, но явно ако има вода и други гадости в резервоара, те стигат до филтъра и замръзват там. Сега с нафтата сипвам и добавка против мръзнене. Пък напролет мисля да чистя резервоара.
Така че, колеги, вижте все пак и горивния филтър.
Много е субективно това. Помисли кога си оставил колата предния ден? На единия ден паркирах колата в 19ч и на следващия в 8:00 беше -8 градуса , темп на антифриза беше -5(скрито меню 7.0). Запали от втория път, като 5 секунди попретресе, докато се изравни работата. Същия ден се прибрах в 00:30 вечерта. На сутринта в 8:00 вън беше -9 градуса, а темп. на антифриза беше +2. Запали без никакъв проблем. Затова външната температура не е показател, а тази на антифриза. Аз имам подгревен модул за ремонт - показва ми 1-ва и 2-ра подгревни, че не работят, а те са здрави. Само, че ме е страх да го свалям за ремонт, докато траят студовете и ще изчакам да се постопли малко.
Re: 320d пали трудно при студ
Здравейте,
Малко развитие: Лаптопа ми, заради естеството на работа ми, е с Линукс, но тази сутрин най-накрая успях да подкарам INPA на него. Отидох при колата, изчетох я и какво да видя: грешки 4212 и 4222 - неработещи свещи на първи и втори цилиндър. Сега ще си поръчам 4 нови свещи, което (надявам се) ще реши проблема.
Изводът ми за момента е, че ELM327 адапторите или не се разбират много с BMW, или не съм ползвал подходяща програма (може би с 'Carly for BMW' ще се извлече повече информация).
Малко развитие: Лаптопа ми, заради естеството на работа ми, е с Линукс, но тази сутрин най-накрая успях да подкарам INPA на него. Отидох при колата, изчетох я и какво да видя: грешки 4212 и 4222 - неработещи свещи на първи и втори цилиндър. Сега ще си поръчам 4 нови свещи, което (надявам се) ще реши проблема.
Изводът ми за момента е, че ELM327 адапторите или не се разбират много с BMW, или не съм ползвал подходяща програма (може би с 'Carly for BMW' ще се извлече повече информация).
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани