Проблем? с ускорение и обороти
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- banan4i
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 112
- Регистриран на: 11.11.2016
- Кара: e61 530d LCI
- Мечтае да кара: X6 M50d
Проблем? с ускорение и обороти
Здравейте колеги и за много години!
От месец съм притежател на 320д е46. Колата е супер, не знам защо толкова време изчаках преди да си купя бмв
но нече знам и следващата ми кола каква ще е 
Та по темата, не знам дали наистина имам проблем, защото не съм се качвал на друго е46.
Питанките ми са следните - колата наисина ли е леко тромава? Бърза е, дърпа и то доста, но има един лаг. Настъпвам педала, броя до две и чак тогава лепи, сменям предавка броя до едно и набира. Та този лаг много ме дразни и се чудя от какво може да е. Забелязвам също и, че на празен ход, в спряло положение, ако натисна съединителя, в момента, който го отпусна оборотите леко падат. Това се случва и при смяна на предавка, тръгват нагоре, съвсем леко падат и пак нагоре.
Ако я изръчкам много, когато спра, оборотите играят нагоре-надолу, днес чистих дебитомера и като че ли последното се оправи. Но другите две неща останаха. Моля за вашите съвети.
От месец съм притежател на 320д е46. Колата е супер, не знам защо толкова време изчаках преди да си купя бмв


Та по темата, не знам дали наистина имам проблем, защото не съм се качвал на друго е46.
Питанките ми са следните - колата наисина ли е леко тромава? Бърза е, дърпа и то доста, но има един лаг. Настъпвам педала, броя до две и чак тогава лепи, сменям предавка броя до едно и набира. Та този лаг много ме дразни и се чудя от какво може да е. Забелязвам също и, че на празен ход, в спряло положение, ако натисна съединителя, в момента, който го отпусна оборотите леко падат. Това се случва и при смяна на предавка, тръгват нагоре, съвсем леко падат и пак нагоре.
Ако я изръчкам много, когато спра, оборотите играят нагоре-надолу, днес чистих дебитомера и като че ли последното се оправи. Но другите две неща останаха. Моля за вашите съвети.

- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: Проблем? с ускорение и обороти
banan4i написа:Здравейте колеги и за много години!
От месец съм притежател на 320д е46. Колата е супер, не знам защо толкова време изчаках преди да си купя бмвно нече знам и следващата ми кола каква ще е
Та по темата, не знам дали наистина имам проблем, защото не съм се качвал на друго е46.
Питанките ми са следните - колата наисина ли е леко тромава? Бърза е, дърпа и то доста, но има един лаг. Настъпвам педала, броя до две и чак тогава лепи, сменям предавка броя до едно и набира. Та този лаг много ме дразни и се чудя от какво може да е. Забелязвам също и, че на празен ход, в спряло положение, ако натисна съединителя, в момента, който го отпусна оборотите леко падат. Това се случва и при смяна на предавка, тръгват нагоре, съвсем леко падат и пак нагоре.
Ако я изръчкам много, когато спра, оборотите играят нагоре-надолу, днес чистих дебитомера и като че ли последното се оправи. Но другите две неща останаха. Моля за вашите съвети.
Някои неща, които описваш са горе-долу нормални. На спряло положение не трябва да ти играят оборотите. Може да го има при студен мотор, но на загрял никога. Лагът при какви обороти го прави? Ако е към 1300-1500 е нормално, ако е на 2500 не трябва да има повече от половин секунда лаг. При натискане на газта рязко обикновено дърпа плавно, но това не е лаг. Лаг е когато не реагира за няколко секунди и изведнъж поеме.
Имай предвид, че ако за първи път караш турбо дизел, може и всичко да е нормално, просто ти да не знаеш как да го караш. Поразучи как се кара(реже) турбиниран дизел!
Най-вероятно имаш проблем с дюза, ако ти държи непостоянни обороти на загрял мотор. Не трябва да мърдат повече от +/-5 оборота. Също така, ако не си сменил филтър на картерните газове, си е направо срамота.
- banan4i
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 112
- Регистриран на: 11.11.2016
- Кара: e61 530d LCI
- Мечтае да кара: X6 M50d
Re: Проблем? с ускорение и обороти
Здравей, благодаря за бързия отговор.
Лага е от 1300 до 1500 точно, явно е нормално, струва ми се голям минус.. Слизам от пежо 206 2.0 с турбо, знам как да го цедя
явно съм свикнал на по-лекото купе, там ускорението беше рязко, но все пак тежеше 1 тон.
Филтър картерни трябва да е сменен при първоначалното обслужване, на което отстраниха и вихровите клапи, проблемите са отпреди това. На диагностика първа дюза беше с малко отклонение, но все пак била в норма, другите били отлични... Възмажно ли е дебитомера да е за смяна и въдможно ли е съединителя да буксува? Щом падат оборотите при смяна или в спряло положение, да не би пък да е маховик?
Лага е от 1300 до 1500 точно, явно е нормално, струва ми се голям минус.. Слизам от пежо 206 2.0 с турбо, знам как да го цедя

Филтър картерни трябва да е сменен при първоначалното обслужване, на което отстраниха и вихровите клапи, проблемите са отпреди това. На диагностика първа дюза беше с малко отклонение, но все пак била в норма, другите били отлични... Възмажно ли е дебитомера да е за смяна и въдможно ли е съединителя да буксува? Щом падат оборотите при смяна или в спряло положение, да не би пък да е маховик?
- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: Проблем? с ускорение и обороти
Може да са много работи. Доколкото знам деботомер не прави проблеми с оборотите на свободен ход. Иначе от 2-ка двигател не очаквай сила м/у 1300 и 1500 оборота. Виж за 3-ката...
.
Най-добре колата ти да я види майстор. Така трудно ще ти даде някоя диагноза.

Най-добре колата ти да я види майстор. Така трудно ще ти даде някоя диагноза.
- banan4i
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 112
- Регистриран на: 11.11.2016
- Кара: e61 530d LCI
- Мечтае да кара: X6 M50d
Re: Проблем? с ускорение и обороти
Да към майстор отиват нещата но ще е другия месец. След такива разточителни и дълги празници не ми е до ремонти
Ако някой се сети да каже все пак да не съм насляпо в сервиза. Ще кача клипче от днес.
http://sendvid.com/65q91on2
Ето и видео - след малко ръчкане, спирам на светофара, оборотите падат до нормалното, след това почва този "кючек"
Интересно е, че го прави при пуснат климатик, при спрян климатик ми се струва, че не съм го забелязвал.

http://sendvid.com/65q91on2
Ето и видео - след малко ръчкане, спирам на светофара, оборотите падат до нормалното, след това почва този "кючек"

Интересно е, че го прави при пуснат климатик, при спрян климатик ми се струва, че не съм го забелязвал.
- Galo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Re: Проблем? с ускорение и обороти
Привет, колега. Аз съм със същия мотор като теб и при мен го има това леко клатене на оборотите. Не се усеща по никакъв начин в колата, нито тресе, нито нищо. При мен го прави при температури под 0 градуса. Отдавам го на допълнителния подгрев на антифриза. На скоро пуснах тема даже, но никой колега не може да каже нормално ли е или не е и за момента си карам така. Темата тогава беше за акумулатора, че ме притесняваше, смених го все пак, взех нов и да ти кажа от както го смених това леко клатене почти изчезна или поне аз от някакво време не съм го наблюдавал. Обяснявам си го с това, че стария може да е бил зле вече и при минусови температури, след палене се включват всевъзможно консуматори (странични огледала, реотан, този допълнителен подгрев, ако имаш и подгрев на седалките, музики и т.н.) и от там на празен ход алтернатора може да не смогва съвсем (особено при мен с моето почти на 100% градско шофиране)... Може и логиката да ми е много грешна, нямам идея, но за момента си я търкалям така.
Относно лага, нормално е да не я търсиш в този диапазон на обороти, тежка си е (аз съм с комби) и точно тогава тръгва да надува турбината, не очаквай чудеса, виж вече след 1600-700 оборота започва да си изтегля добре, замисли се и за един хубав ремап и ще си още по доволен, но все пак си е 2-ка мотора. Поздрави и безаварийно шофиране. 


- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: Проблем? с ускорение и обороти
Между другото при мен преди два дни на леко загрял мотор(да кажем 20-тина градуса) започна така леко да играе стрелката. Включих скрито меню 7.2 и оборотите се мениха около 815 +/-4. Специално гледах оборотите внимателно и нямаше отклонения повече от 4-5 оборота, т.е. цифрите 8 и 1 не се променяха. Двигателя не тресеше, а стрелката се движеше видимо. По принцип при загрял мотор ми се е случвало да играе +/- 7-8 оборота (ако съм на аварийни), а стрелката не помръдва. Това ме кара да си мисля, че може нещо да има в тази стрелка или да се подават някакви грешни данни към нея. Не знам на какъв принцип работи, но я подозирам в лъжа.
Провери оборотите в скритото меню и кажи как се менят на загрял мотор! Ако наистина играят така, както показва стрелката работите отиват много към дюзи. Даже е добре да не губиш време, защото ако има пиклива дюза, може и да не чака да се размотаваш.
Провери оборотите в скритото меню и кажи как се менят на загрял мотор! Ако наистина играят така, както показва стрелката работите отиват много към дюзи. Даже е добре да не губиш време, защото ако има пиклива дюза, може и да не чака да се размотаваш.
- Galo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Re: Проблем? с ускорение и обороти
Утре ще го чекна това и без това би трябвало да е доста студено, ще следя докато загрява и след като вече е загряла и ще кажа. По принцип пролетта като махахме вихровите клапи ги гледахме и бяха добре, преди 3-4 месеца пак ги гледахме и пак бяха така, надявам се да не се е променило нищо, но утре ще видя. Все си мисля, че при голямо менене на оборотите ще се отразява и на празния ход, т.е. ще тресе...
- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: Проблем? с ускорение и обороти
Относно вихровите клапи:
https://www.youtube.com/watch?v=QJ89WrSVxeQ
https://www.youtube.com/watch?v=QJ89WrSVxeQ
- Galo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Re: Проблем? с ускорение и обороти
Малко съм скаран с руския
можеш ли да ми кажеш за какво точно иде реч в клипчето?

- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: Проблем? с ускорение и обороти
Е то се вижда. Последиците от хвръкнала пеперудка.
- Galo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Re: Проблем? с ускорение и обороти
Днес при - 14 градуса и при напълно загряла кола ги наблюдавах оборотите през скритото меню, бяха в диапазона 828-9 до 832-3, стрелката на оборотомера също не мърдаше. Колкото и странно да звучи, наистина от както смених акумулатора, май се кротна тази стрелка. Ще продължавам да наблюдавам какво се случва.
- banan4i
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 112
- Регистриран на: 11.11.2016
- Кара: e61 530d LCI
- Мечтае да кара: X6 M50d
Re: Проблем? с ускорение и обороти
Благодаря за отговорите!
Акумолатора мисля ми е за смяна, защото на скритото меню при палене пада до 9.5 волта. Другия месец ще взема нов. Мислих и аз за дюзи и много не искам да са дюзи
Ще купя една добавка на Бардал за дюзи и ще видя как е. На диагностика ми казаха, че три от дюзите са ОК, първа дюза има отклонение, но била в норми. Пиклива дюза само на стенд може да се види, нали?
Утре ще видя скритото меню и оборотите.
Акумолатора мисля ми е за смяна, защото на скритото меню при палене пада до 9.5 волта. Другия месец ще взема нов. Мислих и аз за дюзи и много не искам да са дюзи

Утре ще видя скритото меню и оборотите.
- banan4i
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 112
- Регистриран на: 11.11.2016
- Кара: e61 530d LCI
- Мечтае да кара: X6 M50d
Re: Проблем? с ускорение и обороти
Galo написа:Днес при - 14 градуса и при напълно загряла кола ги наблюдавах оборотите през скритото меню, бяха в диапазона 828-9 до 832-3, стрелката на оборотомера също не мърдаше. Колкото и странно да звучи, наистина от както смених акумулатора, май се кротна тази стрелка. Ще продължавам да наблюдавам какво се случва.
Колега, мисля че си прав за акумолатора! Днес на включени климатик фарове аварийки и радио стрелката си играе. Започнах да изключвам консуматорите един по един като стрелката се успокояваше - в момента в който изключих аварийките стрелката закова! Днес ще взема добавка за дюзи а другия месец акумолатор и ще пиша как е.
Какво ще кажете обаче за лекото падане на обороти при смяна на предавка и падането на обороти при отпускане на съединителя рязко на празен под в спряло положение ( чува се и леко дум от ДВГ отсек)
За маховик ли е колата


- Galo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Re: Проблем? с ускорение и обороти
Такааа, аз днес наблюдавах друга закономерност и вече не знам какво да си мисля наистина... Външна температура тази вечер -13, никъде непочистено и едвам се пъпли, тръгни, спри непрекъснато, загряла кола поне по стрелка, температура м/у 80-90 градуса от скритото меню. Фарове, климатика настроен да духа само на преден прозорец, предни чистачки, задна чистачка, реотан, странични огледала, музика, предполагам и допълнителния подгрев на антифириза, на тази температура, до колкото съм чел си бъхти до пълното загряване на колата. Всичко това активно и гледам стрелката пак докато чакам в задръстването се поклаща, дорева ми се, влезнах в скритото меню и оборотите гледам си се менят с доста... Започнах да изключвам предни чистачки, задна, реотан, сложих климата на ауто и стрелката закова, както и оборотите в скритото меню (меняха се в рамките от 3 до 5 оборота)!!!. Дали от всички пуснати консуматори се получава това, вече се чудя и мая? Колата си се държи нормално, няма признаци за менене на обороти (тресене, глъхнене, слухтях и за промяна в работата на мотора, но и такава не долових). Или и двамата имаме еднакъв кофти проблем или е нормално, но не ми се вярва да е нормално. Факт е, че от както смених акумулатора го прави доста по рядко, но пак го прави явно.
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани