Спортен филтър!

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 11.07.2003
Местоположение: Пловдив
Кара: BMW X3 3.0d '04

Мнение от DIDO » 28 Окт 2003, 19:41

kay написа:DIP, K&N филтрите примерно имат гаранция от 1 милион км или нещо от сорта, на практика са вечни... но това което не ти казват е, че е нужно да се чисти и маже със специално масло всеки 6 месеца (по-малко, ако караш по прашни/черни пътища), и комплекта чистещ разтвор и масло струва колкото 3-4 хартиени филтъра. Печелиш малко по-добър респонс на двигателя. Панелните филтри, които заместват нормалните ти дават 0-1-2 к.с., което е равносилно на нищо, конусните филтри ти дават от минус 5 до 3-4 к.с. според зависи колко ти е добра топлоизолацията и дали вземаш студен въздух от някъде. Отделно, хартиените филтри филтрират по-добре, издържат по-дълго и не спират да работят като ги намокрят. Ако караш Формула 1, 1% по-добър въздушен поток е решителен, и имаш 2-3 резервни двигателя, изборът е ясен. Другите - следвайте съвета на Роската и инверстирайте в бензин.


kay мерси за ценното инфо братле!
Значи ша си карам с хартийния БОШ и тва е :wink:
BMW - Усещане за автомобил

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 19.02.2002
Местоположение: Plovdiv

Мнение от Svetoslav » 30 Окт 2003, 14:58

Благодаря пичове.Така или иначе донякъзе остава отворен въпроса.Сега ще си карам с хартиения филтър.
БМВ-любов ли е или как да го опиша?!
Вие си знаете!

бай печатар
Аватар
Мнения: 2207
Регистриран на: 26.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 525tds-A
Мечтае да кара: Е38 728i

Мнение от NeoPrint » 30 Окт 2003, 15:28

Не е възможно да няма ефект от качествен спортен филтър ! :arrow: На атмосферния дизел /МБ 123/ само въздушния филтър определя количеството въздух което постъпва в цилиндрите та за моя огромна изненада на 4000 км. сменям фитър и само от това че е нов се усеща доста голяма разлика в вървенето,колата е автоматик,което елиминира субективния фактор /и без това газта е до пода винаги/.
Не бих повярвал ако не съм го изпитал вече 20-тина пъти! Даже пратих мейл на ИМПАС 56 /нали те внасят К&Н/ ама отговор няма :bang:

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 31 Окт 2003, 0:32

ми.. чакайте и аз да се изкажа неподготвено. теория и сметки не съм правил. но съм мерил много такива боклуци "преди" и "след" на динамометър- което мисля че е истината :) затова в типично мои стил ще си кажа мнението добито предимно и само от личен опит... разбира се може да не съм прав, ма... кво от това 8)

идеята е че повечето "спортни" филтри са измислица. до сега не видял филтър които да качва повече от 2-3 коня на задните гуми. само филтър де. "спортния" филтър е по-различен от фабричния със това че е по-рехав и оказва по-малко съпротивление на входящия въздух. мда. ама тука е проблема. двигателя смуче толкова за колкото е сметнат.. и филтъра е сметнат при тоя дебит да не създава проблеми. тука няма ограничения за производителия като при изходящите системи за децибели и тн. и затова повечето филтри и входящи колектори са сметнати доста либерално.. от там и няма проблеми. има смисъл да се слага по-хубав филтър (по рехав) ако двигателя или/ и изходящия колектор е пипан и дебита е значително по-висок (двигателя смуче повече).. при това положение фабричния филтър може да се окаже наистина пречка... та идеята е че ако двигателия и изходящия тракт не са пипани- няма да видиш полза от спортния филтър. повечето хора които твърдят че двигателя е по-мощен са жертва на лъжливото чувство че ако шума от входящия въздух е по-силен значи има повече коне- всъщност по-рехавия филтър заглушава по-слабо шума на входящия тракт и от там хората си правят грешния извод че повече шум = повече коне.

има и изключения разбира се. ако входящия тракт фабрично поради ред причини не е добър (вика му се packaging = умението на производителя да навре всичко под капака като задоволи ред взаимно изключващи се изисквания на различните отдели в компанията) демек... не е прав достатъчно, вътрешния релеф предразполоага въздуха към турболенции, смуче топъл въздух и тн... тогава тунинг решенията могат да бъдат много удачни. важно е да се разбере че само филтър, без тръба не дава общо взето никакво измеримо преимущество... но ако фабрично тръбата е много нагъната или смуче въздух от затоплено място под капака- "cold air intake" система би могла да даде 10-15 коня на гумите ако е сметната вярно... студен въздух= повече кислород = по-добро горене = повече аванс = повече коне :) от там и хората слагат отражателни плоскости (екрани) да не се нагрява входящата тръба. това също води до добри резултати.

друг вид системи са "ram air" системите- при тях тръбата и филтъра са изложени на насрещния поток които се образува когато колата е на скорост- добре сметната такава система над 100км може дори да създаде малко налягане във стил турбо/ компресор и по този начин да вдигне конете.. тази система бе започната от американците при тяхните "ram air" понтиаци преди доста време.. също се използва при моторите - при кавазаки от 93та насам (zx-11 d или zzr-1100 в европата мисля) всичките сериозни мотори са им със ram air... последваха ги всичките японски производители... казват че от 140 нагоре системата допринася 10-15 коня на задната гума..

та кво излиза от цялата работа?

ша обобщя:

1. спортни филтри без други подобрения са пръснати на вятъра пари.
2. спортните филтри пропускат повече мръсотия
3. спортни филтри + тунинг тръба към тях могат да дадат добри резултати обаче. гледаи как са конструирани- от къде засмуква въздуха? колко е дебела тръбата във най-тясното си сечение? има ли много завои? завоите намаляват скороста на входящия въздух...
4. тръби които излагат филтъра директно във въздушния поток са предпочитани (но трябва да се внимава да има достатъчно защита от дъжд, локви и тн.. щото вода в мотора е лошо... много лошо)
5. тръби които са екранирани от топлината по някакъв начин (трасе на минаване или екранировка) са подходящи и дават ефект защото не позволяват входящия въздух да се затопли...

такива работи... :)
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

bravo

Мнение от b2 » 31 Окт 2003, 22:19

alx написа:...


alx - master of the force :)
Евала, цепи мрака, както винаги :)
Четем те с кеф, общо взето си от любимите автори, след Роската :)
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: Southampton

Мнение от Trevor Wilkinson » 03 Ное 2003, 12:34

alx , напълно си прав , освен за чистотата . Като нож с 2 остриета са , твоя работа накъде ще режеш .
Имат и едно друго предимство обаче , имат по-голяма повърхност , което помага за по-ниското съпротивление . Затова на нормалните коли са плоски (лесни за пройсводвтво и монтаж) , а на спортните са конични (трудни , но си струват) .
Като най-утвърдени майстори на intake-a се изявяват GruppeM , при които цялата продукция е с тръби и кутии от въглеродни влакна . Другите производители също имат такива модели , които работят доста добре , но въпроса е колко е готов да плати човек за тях . Доста удачен вариант е Pipercross Viper , който е в кутия от въглеродни влакна , коничен памучен филтър .
За най-точни замервания може да се използва манометър и термометър в колектора и да се сравни налягане и температура за 2та типа филтри , спортен и сериен . Това също ще включи и характеристики на тръбата .
Използването на не серийни филтри не отменя гаранцията след 1982 и Magnuson-Moss Warranty Act , защото инче съда решава че производителя трябва да ги предоставя като безплатен консуматив . Тогава започва бума за доразвиването на спортни филтри , след като се появява пазар за тях .
Филтрирания въздух е не само по-чист , но и с по-малко турбуленция заради характеристиките на пучните канали . А филтриране се постига и от слоя масло , с който се напоява филтъра .
За разликата в съпротивлението мога да ви сканирам тест (от кутията на К&Н, така че може и в магазина да погледнете на задната страна) .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1089
Регистриран на: 25.12.2002
Местоположение: пловДИВ Стара ЗагорКА
Кара: не кара пил-ама пий карал

Мнение от ///milko way » 20 Ное 2003, 21:55

Аз си купих такъв,но не мога да усетя на педал някаква разлика-като се има в предвит,че съм и с АГУ-е вярно сега малко съска по различно от традиционното и по бързо пали на газ от колкото със стария филтър.
-Не ми стана ясно обаче какъв е БГ начин на пране-та ако може пак някой да го опише степ бай степ
Изображение
Bcu4ko cBъP|_|_|Ba Do5pe.Ako He|_|_|_o cBъP|_|_|u 3/\e,To npocTo He e cBъp|_|_|u/\o!

Предишна

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook