Двигателя се форсира сам
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- ivan_krilov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 165
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Варна
Двигателя се форсира сам
Здравейте, колеги! Проблемите се появяват когато най-малко можеш да реагираш, например в Събота
При по- студеното напоследък време, избягвам да гася колата, ако няма да се задържам за дълго, та забелязах днес, че при работа на празен ход, но само тогава, циклично се форсира двигателя сам. Достига до около 1500- 1700 об/мин. и после се нормализират. Намерих тук една стара тема с подобен проблем: viewtopic.php?f=34&t=376933&hilit=%D1%84%D0%BE%D1%80%D1%81%D0%B8%D1%80%D0%B0+%D1%81%D0%B0%D0%BC
При колегата, обаче, форсирането е през интервали 2 сек, а при мен е доста по- радко, около 40- 50 сек. Не се проявява всеки път, но като започне, го прави до следващото потегляне. Не съм имал подобен проблем досега, та се чудя, къде може да е причината? То е ясно, че Понеделник ще се ходи на диагностика, но до тогава
Забравих да спомена, че колата няма газ, а мотора е N42B18, така обичан във форума 

При по- студеното напоследък време, избягвам да гася колата, ако няма да се задържам за дълго, та забелязах днес, че при работа на празен ход, но само тогава, циклично се форсира двигателя сам. Достига до около 1500- 1700 об/мин. и после се нормализират. Намерих тук една стара тема с подобен проблем: viewtopic.php?f=34&t=376933&hilit=%D1%84%D0%BE%D1%80%D1%81%D0%B8%D1%80%D0%B0+%D1%81%D0%B0%D0%BC
При колегата, обаче, форсирането е през интервали 2 сек, а при мен е доста по- радко, около 40- 50 сек. Не се проявява всеки път, но като започне, го прави до следващото потегляне. Не съм имал подобен проблем досега, та се чудя, къде може да е причината? То е ясно, че Понеделник ще се ходи на диагностика, но до тогава


- azarovlado
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 27.07.2011
- Пол: Мъж
Re: Двигателя се форсира сам
Причината за форсирането е дроселовата клапа.Минах и през този проблем със същия мотор.Електрониката на дроселовата клапа се ебава и от там мотора почва да се форсира сам и след като загасиш двигателя и го запалиш отново може да не се прояви проблема.Аз моят дросел го смених с друг втора ръка и форсирането и други проблеми изчезнаха.
- ivan_krilov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 165
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Варна
Re: Двигателя се форсира сам
Ами то дросел, валвтроник, запушена генерация и още, и още... доста проблеми, но какъв ще е моя ?! Забелязах преди малко, че когато ще прави проблем, оборотите стават леко нестабилни. Това в моментите когато не се форсира. Мерси, колега!
- pimpo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: Двигателя се форсира сам
Не пипай нищо по мотора преди да минеш диагностика. Да не се чудиш като мен после дали са от теб грешките или не
(аз съм автора на темата която си намерил). Обърни специално внимание дали имаш моята грешка: Abort DV adaptation because of environment. Ако я няма, вероятно проблема ти е различен от моя. Това, че интервала ти е друг не е фактор. Той зависи от това колкло е голямо отклонението на дросел клапата.
След като минеш диагностика, дори най-добре докато я правите за да можеш да изтриеш грешките после, пробвай да откачиш дебитомера и виж дали ще остане проблема. Това е много показателно за естеството на проблема. Ако проблема остане, търси нарушен вакум след дросел клапата или пък самата дросел клапа е заминала. Може да откачиш моторчето на валвтроника. Огледай цялия път на въздуха от филтъра до главата, поне доколкото е възможно. Търси опечени уплътнения, счупени пластмаси и тн.

След като минеш диагностика, дори най-добре докато я правите за да можеш да изтриеш грешките после, пробвай да откачиш дебитомера и виж дали ще остане проблема. Това е много показателно за естеството на проблема. Ако проблема остане, търси нарушен вакум след дросел клапата или пък самата дросел клапа е заминала. Може да откачиш моторчето на валвтроника. Огледай цялия път на въздуха от филтъра до главата, поне доколкото е възможно. Търси опечени уплътнения, счупени пластмаси и тн.
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
- ivan_krilov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 165
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Варна
Re: Двигателя се форсира сам
Мерси, колега! Не се стърпях и слязох да закача колата
Грешки нямаше записани, но за късмет започна отново с проявата на проблема. Направи ми впечатление, че започва някъде след достигане на 50- 60 градуса, не помня точно. Преди това работи нормално, а след това започва първо да трепери леко мотора, после вдига 1700, после пак сваля на 800 и си претриса. Това "претрисане" е по- скоро като нормалната работа на 3- цилиндров мотор, не по- сериозно. Забелязах, че показателя lambdasensor int. bank1, както и bank2, излизат от норма и достигат около 1,25 като стойност. Интерсно ми е какво символизира този показател, както и причина ли е или по- скоро следствие на проблема промяната на показанието, защото двете съвпадат всеки път? Ако някой може да ми отговори, ще съм много благодарен!

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- ivan_krilov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 165
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Варна
Re: Двигателя се форсира сам
Малко развитие по въпроса, та викам да пиша, може и на някого друг да е от полза. След доста проучване, четене, гледане в тубата и проучване на цени на дебитомери, сонди и почти закупени такива, се оказа съвсем прост проблем. Същия ден, когато започнаха проблемите, проверявах нивото на маслото и отворих капачката на ДВГ, за да проверя за "гадости", т.е. пресечено масло, отлагащо се по капачката през зимата, когато шофирам на къси разстояния. След проверката, не съм затворил напълно капачката и от там е идвало всичко. Немския Е46 форум ме насочиха натам, за което съм страшно благодарен! За момента имам навъртяни 20км. без проблемът да се е появявал, дано остане така! Мерси на всички отзвали се!
- BMW 318 e46 2004
- Потребител
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: 29.12.2016
- Пол: Мъж
Re: Двигателя се форсира сам
Здравейте момчета и аз имах същия проблем като я купих светеше ми лампичката за инджексиона ,но не обърнах внимание ,смених и маслото кастрол 5w40 и тръгнах за бг, тук започна да работи на 3 цилиндъра и да трепери на студено но като загрее се оправяше,прибрах се в полша и на следващия като я запалих трепереше цялата кола и лампичката за инджексиона премигваше и не се оправяше,след това я закарах на сервиз уш на бмв седя 20 дена и ми казаха че прескочила зъб аз и брачеда не повярвахме и казах добре нали правете я !!! след това ми казаха че бобините - купих 4 бобини смениха ги и се оказа че след като си взех колата не са направили нищо и в момента си я карам така , на студен двигател работи все едно на 3 цилиндъра , гася и пак паля и се оправя а в другия случай като запаля и тръгна след 10-15 секунди проблема почти не се забелязва карам така от 8-10 хил километра вече и предполагам че е нещо дребно но незабележимо като датчици/а в най-лошия случай запечен клапан или гарнитура а може би и запушен или неправилно впръскващ инжектор, защото като се появи проблема след това купих свещи (нови) и ги смених запалих колата и не се оправи изкарах свещите и се оказа че само 3-те са почернели а 4-тата е както я сложих(нова) и мирише на бензин ТАКА И НЕ РАЗБРАХ ОТ КЪДЕ Е ПРОБЛЕМА И ВСЕ ОЩЕ ГО ИМА НО ПРЕДПОЧИТАМ ДА Я КАРАМ ТАКА ОТКОЛКОТО ДА МИ ВЗЕМАТ ПАРИТЕ И ДА НЕ НАПРАВЯТ НИЩО!!!
- pimpo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: Двигателя се форсира сам
Знам чувството, когато откриеш дълго търсен проблем, а решението му е много по-просто от всички филмиращи вариянти, които са ти минали през главата 
Честито!

Честито!
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
- ivan_krilov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 165
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Варна
Re: Двигателя се форсира сам
BMW 318 e46 2004 написа:Здравейте момчета и аз имах същия проблем като я купих светеше ми лампичката за инджексиона ,но не обърнах внимание ,смених и маслото кастрол 5w40 и тръгнах за бг, тук започна да работи на 3 цилиндъра и да трепери на студено но като загрее се оправяше,прибрах се в полша и на следващия като я запалих трепереше цялата кола и лампичката за инджексиона премигваше и не се оправяше,след това я закарах на сервиз уш на бмв седя 20 дена и ми казаха че прескочила зъб аз и брачеда не повярвахме и казах добре нали правете я !!! след това ми казаха че бобините - купих 4 бобини смениха ги и се оказа че след като си взех колата не са направили нищо и в момента си я карам така , на студен двигател работи все едно на 3 цилиндъра , гася и пак паля и се оправя а в другия случай като запаля и тръгна след 10-15 секунди проблема почти не се забелязва карам така от 8-10 хил километра вече и предполагам че е нещо дребно но незабележимо като датчици/а в най-лошия случай запечен клапан или гарнитура а може би и запушен или неправилно впръскващ инжектор, защото като се появи проблема след това купих свещи (нови) и ги смених запалих колата и не се оправи изкарах свещите и се оказа че само 3-те са почернели а 4-тата е както я сложих(нова) и мирише на бензин ТАКА И НЕ РАЗБРАХ ОТ КЪДЕ Е ПРОБЛЕМА И ВСЕ ОЩЕ ГО ИМА НО ПРЕДПОЧИТАМ ДА Я КАРАМ ТАКА ОТКОЛКОТО ДА МИ ВЗЕМАТ ПАРИТЕ И ДА НЕ НАПРАВЯТ НИЩО!!!
Колега, ти определено НЯМАШ същия проблем. Защо не опиташ, като не ти се дават пари за хубава диагностика, ей така, профилактично, смени си бобината и после дюзата на въпросния цилиндър? Ти сам почти си намерил проблема, а да се откажеш?
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани