Спортен филтър!
Модератор: bum_bum
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Спортен филтър!
Здрасти на всички фенове,искам да попитам повече за т.нар спортни филтри.Знам,че някъде във форума скоро стана въпрос за това,но така и не намерих инфо
Бях в един магазин за тунинг оборудване в Пловдив и ми предложиха универсален спортен филтър (това не ми звучи добре-универсално).Там ми предложиха такъв за 92 лв.Което е добре,стига да изпълнява обещаниягта-казаха ми,че мощността се покачвала 2-3 к.с.Но мен повече ме интересува дали се подобрява работата на двигателя.Как се отразява на разхода на гориво?
Мисля ,че quixzole има такъв на неговата баварка,но ще съм благодарен на всяко мнение.
Иначе звучи обещаващо,но първо искам да се допитам до братството.


Бях в един магазин за тунинг оборудване в Пловдив и ми предложиха универсален спортен филтър (това не ми звучи добре-универсално).Там ми предложиха такъв за 92 лв.Което е добре,стига да изпълнява обещаниягта-казаха ми,че мощността се покачвала 2-3 к.с.Но мен повече ме интересува дали се подобрява работата на двигателя.Как се отразява на разхода на гориво?
Мисля ,че quixzole има такъв на неговата баварка,но ще съм благодарен на всяко мнение.
Иначе звучи обещаващо,но първо искам да се допитам до братството.



БМВ-любов ли е или как да го опиша?!
Вие си знаете!
Вие си знаете!
- I.Voykov
- по-добре 2л пепси от 1.6л хонда
-
- Мнения: 5880
- Регистриран на: 8.03.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: каквото намери в гаража
Ако мога да си позволя да цитирам Роската при един наш разговор относно "спортните" фитри -> "По-добре си сипи за 100 лв. бензин и си ръчкай с кеф вместо да си даваш парте за глупости" -> аз така и направих 


http://WWW.BMWBG.CLUB
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Are you ///M enough ...?
Прав е бързака,филтъра е необходим после.Но първо трябва да стане необходим.А това за универсалните филтри е абсолютно вярно.Не са те излъгали.Филтъра ще ти свърши работа,ако електрониката на колата може да реагира на променените условия.Или по просто казано,ECU-то да може да реагира коректно на променения дебит на въздуха.(тука да се намеси Калио или някои друг спец)Иначе не постигаш нищо повече от приятни звуци,което не е чак толкова лошо все пак,но обедняването на сместа не е добро за мотора ти.
Има приятно добър ефект ако успееш да му направиш качествн heat shield/ топлинна преграда/ за да не дърпа горещия въздух от двигателя........също така е хубаво да го снабдиш с колкото се може почвече студен въздух от вън/тръба или друга магия/ Преди да направя тези неща лятото имаше по-скоро обратния ефект. В момента съм много доволен............а колкото до 100 лв.........и за звук да съм ги дал само, струва си........понякога си отварям прозореца и си слушам като лудите......докато свърша




- DIDO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 11.07.2003
- Местоположение: Пловдив
- Кара: BMW X3 3.0d '04
Някой знае ли с колко се вдига мощноста и колко
км изкарва един спортен филтър?
км изкарва един спортен филтър?
BMW - Усещане за автомобил
Преградата я направих от един специален термоизолиращ дунапрен.....от външната му страна към двигателя има някво фолио....студения въздук с една тръба долу ниско до халогените....но има и по добри варианти.....сега ги разработвам
мисля някъде от единия бъбрек да вкарам въздух.....че въздуха отдолу лятото е по горещ, заради асфалта
на моя пише че изкарва над 120 000 км.....аз го изпрах още на 5-6 000 ....доста се беше поизцапал лятото......но след прането стана точно както си го бях купил нов...а дали вдига няква мощност.....и да вдига е толкова незначителна, че едва ли може да се усети 




- BESSNIA
- Разработва двигатели и хотели
-
- Мнения: 1699
- Регистриран на: 6.06.2003
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
- Мечтае да кара: отново м3 е30 :)
Ако се направи най - елементарна сметка ше видите , че е икономически по изгодно да си купиш един (вечен ) спортен от колкото 10 обикновенни.
- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
BESSNIA, ако това ти е извинението да си купиш спортен филтър - трябва ти по-добро! По-евтино е да си купуваш хартиен филтър всеки 6 месеца отколкото да чистиш "вечния" на същия период. Ако спортния филтър не се почисти със специален препарат и намаже със специално масло, ефекта е все едно си без филтър...
Ето един хубав линк как се прави топлинен щит: http://www.rose-hulman.edu/%7Esmithm3/mods/cais/index.htm.
DIP, K&N филтрите примерно имат гаранция от 1 милион км или нещо от сорта, на практика са вечни... но това което не ти казват е, че е нужно да се чисти и маже със специално масло всеки 6 месеца (по-малко, ако караш по прашни/черни пътища), и комплекта чистещ разтвор и масло струва колкото 3-4 хартиени филтъра. Печелиш малко по-добър респонс на двигателя. Панелните филтри, които заместват нормалните ти дават 0-1-2 к.с., което е равносилно на нищо, конусните филтри ти дават от минус 5 до 3-4 к.с. според зависи колко ти е добра топлоизолацията и дали вземаш студен въздух от някъде. Отделно, хартиените филтри филтрират по-добре, издържат по-дълго и не спират да работят като ги намокрят. Ако караш Формула 1, 1% по-добър въздушен поток е решителен, и имаш 2-3 резервни двигателя, изборът е ясен. Другите - следвайте съвета на Роската и инверстирайте в бензин.
Ето един хубав линк как се прави топлинен щит: http://www.rose-hulman.edu/%7Esmithm3/mods/cais/index.htm.
DIP, K&N филтрите примерно имат гаранция от 1 милион км или нещо от сорта, на практика са вечни... но това което не ти казват е, че е нужно да се чисти и маже със специално масло всеки 6 месеца (по-малко, ако караш по прашни/черни пътища), и комплекта чистещ разтвор и масло струва колкото 3-4 хартиени филтъра. Печелиш малко по-добър респонс на двигателя. Панелните филтри, които заместват нормалните ти дават 0-1-2 к.с., което е равносилно на нищо, конусните филтри ти дават от минус 5 до 3-4 к.с. според зависи колко ти е добра топлоизолацията и дали вземаш студен въздух от някъде. Отделно, хартиените филтри филтрират по-добре, издържат по-дълго и не спират да работят като ги намокрят. Ако караш Формула 1, 1% по-добър въздушен поток е решителен, и имаш 2-3 резервни двигателя, изборът е ясен. Другите - следвайте съвета на Роската и инверстирайте в бензин.
- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Тествал ли си го с флоуметър и знаеш ли до колко микрона филтрира този "побългарен" филтър, след като твърдиш, че резултатите са задоволителни? 

- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
За почистващия препапрат съм сигурен че и обикновен сапун ще свърши работа, ама за маслото все ми се струва че не може да е толкова лесно? Сигурно става де, то реално филтриращия елемент при K&N и BMC е памучна тъкан. ITG ползват гъбеста "пяна", подобно на дунапрен, и твърдят че поемат повече боклуци преди да е нужно чистене.
А за да се убедите, че филтъра не е главната "спънка", просто го махнете и направете едно кръгче - ще видите че осезаема разлика няма
А ако няма разлика без филтър, как ще има разлика със "спортен" такъв? 
А за да се убедите, че филтъра не е главната "спънка", просто го махнете и направете едно кръгче - ще видите че осезаема разлика няма


kay, не съм съгласен. Колата без филтър се форсира много по-рязко, направи следния експеримент (не е нужно да се движиш) изфорсирай колата на място с филтър и без филтър и ми кажи дали има разлика, на повечето коли на който съм го пробвал в втори случай качват оборотите много по-бързо (все едно ти да дишаш без и със противогаз ). Що се отнася до конусните филтри, много в важно да се избере такъв който пропуска необходимото количество въздух (има филтри който пропускат 100куб.м/ч има и 200куб.м/ч и т.н.). Съгласен съм че само с филтър неможе да се вдигне мощността кой знае колко (все пак фабричния е сметнат да отговаря на потребностите на двигателя)
W201 - 190E
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)
- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Joreto, при мен поне не е така, предполагам има други фактори (ECU?). Но съм напълно съгласен, тези филтри не могат да ти дадат коне, но могат да ускорят отклика на двигателя значително. Това е главния им ефект всъщност.
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани