Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
shkata написа:Здравейте ,съвсем случайно си открих проблема. При работещ двигател закачих едни DC амперклещи на кабела който отива от алтернатора към + клемата при двигателя , исках да видя какъв ток подава алтернатора...И изведнъж лъснаха едни 110-120 ампера... Започнах да спирам консуматорите един по един и се оказа че близо 60-70 ампера са от вентилатора в купето (незнам как не гори бушон). Той по каталог би трябвало да е с номинална мощност 270 вата което при 14 волта прави максимум 20 ампера. От доста време го чувах как прискърцва докато тръгва , но нямах представа че положението е толкова драматично.
Повечето алтернатори са направени да дават при празен ход около 70% от максимума (предполагам и този) което при нашите 170 прави около 120 ампера. Явно като работи на ръба в продължение на 1 година на реле регулатора му идва в повече ...
Бих посъветвал всеки който има проблеми с тока или има някакви шумове от вентилатора в купето да извърши тази проста проверка за да си спести бъдещи проблеми, които ако се побърка реле регулатора могат да станат и 4 цифрени...
Между другото , някой има ли представа къде е бушона на този вентилатор?Искам да видя да не би някой баш майстор да е правил някакви интервенции..
Хм, и моя вентилатор "чурулика" на определени скорости и го бях планирал за пролетта, но не предполагах, че е толкова драматично положението. Ще го проверя и моя колко ток дърпа. Благодаря за споделената информация, колега.

Иначе миналата зима смених оригиналния реле регулатор (беше със щампа 2005г.) така, че би трябвало да изкарват доста време, ако всичко останало е наред.
- Trixster
- ентусиаст
-
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
badsharki написа: близо 60-70 ампера са от вентилатора в купето
Не разбрах кой е вентилатора - този на навигацията или се бъркам нещо ? Може ли да дадеш малко по-точна информация, ще е полезно.
Браво че си открил проблема.

"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
- shkata
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 184
- Регистриран на: 17.07.2014
- Кара: E60 530d
- Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
Вентилатора за парното / климатика
- CrazyElement
- ентусиаст
-
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
Я дайте малко рамо и на мене , падна ми акумулатора ( 10 дни не бях карал колата) отидох веднага смених и го с чисто нов бош(същия модел 95 ампера) , изчистихме всички грешки записани и занулихме адаптацията(това да не презарежда , ами да знае , че е нов акумулатора) , до тука добре карах един ден колата никакви проблеми , 200 км до София паркирах я всичко ОК , 3 дни ме нямаше връщам се , влизам в колата да я паля изчаках да изгасне подгрев индикацията и въртя ключа колата запали веднага без грам чудене , обаче навигацията ми загасна стана черен екрана , така около 4-5 сек и се рестартира и в същото време ми наби 2 грешки на таблото Transmission faulty drive moderate и flat tyre monitoring faulty пробрах включих и на задна тръгна но не ми хареса как смени , сложих на Д но не тръгна бързо ами едвам едвам ( изглежда авариен режим) изгасих колата , запалих я веднага грешката за ск.кутия изчезна колата си сменяше без никакви проблеми и се движеше , грешката за спуканата гума системата остана , загасих я запалих я и тя изчезна , карах 200 км извънградско никакви проблеми с кутията , и на тип троник и на Д си сменя без никакви звуци, удари или каквото и да е , сега утре ще отида да видя каква грешка е хванала , но предполагам всичко идва от тока и именно нещо с акумулатора не е станало както трябва .. , ако някой е имал подобен проблем , ще се радвам ако ми помогне.
- dir2cas
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 428
- Регистриран на: 4.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е46 330d, E60 545i
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
CrazyElement написа:Я дайте малко рамо и на мене , падна ми акумулатора ( 10 дни не бях карал колата) отидох веднага смених и го с чисто нов бош(същия модел 95 ампера) , изчистихме всички грешки записани и занулихме адаптацията(това да не презарежда , ами да знае , че е нов акумулатора) , до тука добре карах един ден колата никакви проблеми , 200 км до София паркирах я всичко ОК , 3 дни ме нямаше връщам се , влизам в колата да я паля изчаках да изгасне подгрев индикацията и въртя ключа колата запали веднага без грам чудене , обаче навигацията ми загасна стана черен екрана , така около 4-5 сек и се рестартира и в същото време ми наби 2 грешки на таблото Transmission faulty drive moderate и flat tyre monitoring faulty пробрах включих и на задна тръгна но не ми хареса как смени , сложих на Д но не тръгна бързо ами едвам едвам ( изглежда авариен режим) изгасих колата , запалих я веднага грешката за ск.кутия изчезна колата си сменяше без никакви проблеми и се движеше , грешката за спуканата гума системата остана , загасих я запалих я и тя изчезна , карах 200 км извънградско никакви проблеми с кутията , и на тип троник и на Д си сменя без никакви звуци, удари или каквото и да е , сега утре ще отида да видя каква грешка е хванала , но предполагам всичко идва от тока и именно нещо с акумулатора не е станало както трябва .. , ако някой е имал подобен проблем , ще се радвам ако ми помогне.
Какви грешки имаше преди да смениш акумулатора - на диагностика и на i-drive-a? Провери ли за какъв акумулатор ти е кодиран CAS-a и Vehicle Order-a (VO)?
След тази случка имаше ли някакви грешки записани ако си проверявал?
На мен ми се случват подобни неща като това, което си описъл. Веднъж ми се появи Electronics failure и светна цялото табло (трая около 5сек и се оправи) и една сутрин като при теб - Transmission faulty още при даване на контакт, но аз не посмях да запаля - извадих ключа и при следващия опит нямаше нищо. В комбинация с това, често ми се появава High rate of battery discharge, без да съм имал проблем при паленето до сега. Тук трябва да вметна, че имам грешка за IBS communication, като евентуално това е причина за последното. За първите две неща обаче си мисля, че може да са от IVM/ISM модула, който ти го нямаш. Скоро ще го отворя тоя модул да го прегледам и заедно с това ще сменя/ремонтирам e-box охлаждането, че имам грешка и за него.
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
CrazyElement написа:Я дайте малко рамо и на мене , падна ми акумулатора ( 10 дни не бях карал колата) отидох веднага смених и го с чисто нов бош(същия модел 95 ампера) , изчистихме всички грешки записани и занулихме адаптацията(това да не презарежда , ами да знае , че е нов акумулатора) , до тука добре карах един ден колата никакви проблеми , 200 км до София паркирах я всичко ОК , 3 дни ме нямаше връщам се , влизам в колата да я паля изчаках да изгасне подгрев индикацията и въртя ключа колата запали веднага без грам чудене , обаче навигацията ми загасна стана черен екрана , така около 4-5 сек и се рестартира и в същото време ми наби 2 грешки на таблото Transmission faulty drive moderate и flat tyre monitoring faulty пробрах включих и на задна тръгна но не ми хареса как смени , сложих на Д но не тръгна бързо ами едвам едвам ( изглежда авариен режим) изгасих колата , запалих я веднага грешката за ск.кутия изчезна колата си сменяше без никакви проблеми и се движеше , грешката за спуканата гума системата остана , загасих я запалих я и тя изчезна , карах 200 км извънградско никакви проблеми с кутията , и на тип троник и на Д си сменя без никакви звуци, удари или каквото и да е , сега утре ще отида да видя каква грешка е хванала , но предполагам всичко идва от тока и именно нещо с акумулатора не е станало както трябва .. , ако някой е имал подобен проблем , ще се радвам ако ми помогне.
Здравей колега. Миналата година имах същия проблем като теб. Започна с грешката "Transmission fault". Гася колата, паля пак и я няма. Един ден запалих колата и стана като дискотека, започна да ми гасне екрана, започнаха да изскачат всякакви грешки. Оказа се реле на алтернатор. Когато са поизносени четките и като е студено навън, не започва да зарежда акумулатора веднага. Като позагрее колата по някое време зацепва и започва да зарежда. След като го смених нямам повече проблеми с акумулатора.
- CrazyElement
- ентусиаст
-
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
dir2cas написа:CrazyElement написа:Я дайте малко рамо и на мене , падна ми акумулатора ( 10 дни не бях карал колата) отидох веднага смених и го с чисто нов бош(същия модел 95 ампера) , изчистихме всички грешки записани и занулихме адаптацията(това да не презарежда , ами да знае , че е нов акумулатора) , до тука добре карах един ден колата никакви проблеми , 200 км до София паркирах я всичко ОК , 3 дни ме нямаше връщам се , влизам в колата да я паля изчаках да изгасне подгрев индикацията и въртя ключа колата запали веднага без грам чудене , обаче навигацията ми загасна стана черен екрана , така около 4-5 сек и се рестартира и в същото време ми наби 2 грешки на таблото Transmission faulty drive moderate и flat tyre monitoring faulty пробрах включих и на задна тръгна но не ми хареса как смени , сложих на Д но не тръгна бързо ами едвам едвам ( изглежда авариен режим) изгасих колата , запалих я веднага грешката за ск.кутия изчезна колата си сменяше без никакви проблеми и се движеше , грешката за спуканата гума системата остана , загасих я запалих я и тя изчезна , карах 200 км извънградско никакви проблеми с кутията , и на тип троник и на Д си сменя без никакви звуци, удари или каквото и да е , сега утре ще отида да видя каква грешка е хванала , но предполагам всичко идва от тока и именно нещо с акумулатора не е станало както трябва .. , ако някой е имал подобен проблем , ще се радвам ако ми помогне.
Какви грешки имаше преди да смениш акумулатора - на диагностика и на i-drive-a? Провери ли за какъв акумулатор ти е кодиран CAS-a и Vehicle Order-a (VO)?
След тази случка имаше ли някакви грешки записани ако си проверявал?
На мен ми се случват подобни неща като това, което си описъл. Веднъж ми се появи Electronics failure и светна цялото табло (трая около 5сек и се оправи) и една сутрин като при теб - Transmission faulty още при даване на контакт, но аз не посмях да запаля - извадих ключа и при следващия опит нямаше нищо. В комбинация с това, често ми се появава High rate of battery discharge, без да съм имал проблем при паленето до сега. Тук трябва да вметна, че имам грешка за IBS communication, като евентуално това е причина за последното. За първите две неща обаче си мисля, че може да са от IVM/ISM модула, който ти го нямаш. Скоро ще го отворя тоя модул да го прегледам и заедно с това ще сменя/ремонтирам e-box охлаждането, че имам грешка и за него.
Сега отивам на диагностика да видя грешките и да видя за какъв акумулатор е кодирана , но общо взето сложихме абсолютно същия , които е бил сложен в Германия преди 4 години ...
- shkata
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 184
- Регистриран на: 17.07.2014
- Кара: E60 530d
- Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
Като си регистрираш нов акумулатор, колата започва да го зарежда доста по агресивно с по- високо напрежение. Ако прескочи под или над определено напрежение започват грешките... Може и реле регулатора да е на път. Купи си 1 волтметър за запалката и я гледай.Видиш ли нещо над 15 и нещо или под 12 ...
Иначе за 10-те дена при бояджиите е напълно нормално да събори акумулатора. Ако са отваряли врати ,капаци и багажници и 1 ден е достатъчен.
Иначе за 10-те дена при бояджиите е напълно нормално да събори акумулатора. Ако са отваряли врати ,капаци и багажници и 1 ден е достатъчен.
- CrazyElement
- ентусиаст
-
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
shkata написа:Като си регистрираш нов акумулатор, колата започва да го зарежда доста по агресивно с по- високо напрежение. Ако прескочи под или над определено напрежение започват грешките... Може и реле регулатора да е на път. Купи си 1 волтметър за запалката и я гледай.Видиш ли нещо над 15 и нещо или под 12 ...
Иначе за 10-те дена при бояджиите е напълно нормално да събори акумулатора. Ако са отваряли врати ,капаци и багажници и 1 ден е достатъчен.
Това го занулихме , сега дори и регистрирахме наново регистъра , колата си зарежда перфектно не презарежда мерихме всичко 6 ,иначе да падна заради това , но то и реално си беше стар акумулатора на 4 год и 2 месеца , грешката за ск.кутия както си и знаех беше power supply gear box с тока ... и беше хванала и грешка в IBS , сега ще видя ако пак светне отивам да купувам нов , някой може ли да даде part number на този IBS да видя колко пари върви нов.
- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
CrazyElement написа:... някой може ли да даде part number на този IBS да видя колко пари върви нов.
Скоро го проверявах, че имах проблем, но за късмет не се оказа от него.
12427603567 - КАБЕЛ АКУМУЛАТОР- IBS --- 346.96 BGN
+ ще ти трябват и двата адаптора:
12517615476 - АДАПТЕР КАБЕЛ IBS + 61129123572 --- 78.08 BGN
61129123572 - АДАПТЕР IBS +12517615476 --- 46.55 BGN
- CrazyElement
- ентусиаст
-
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
badsharki написа:CrazyElement написа:... някой може ли да даде part number на този IBS да видя колко пари върви нов.
Скоро го проверявах, че имах проблем, но за късмет не се оказа от него.
12427603567 - КАБЕЛ АКУМУЛАТОР- IBS --- 346.96 BGN
+ ще ти трябват и двата адаптора:
12517615476 - АДАПТЕР КАБЕЛ IBS + 61129123572 --- 78.08 BGN
61129123572 - АДАПТЕР IBS +12517615476 --- 46.55 BGN
Прилично , а някакъв заместител или всичко е на бмв ?
Гледам в чужди форуми откачат IBS уж казват , че нямало проблем , един вид той се грижи за това колко да се зарежда акумулатора(ака караш на кратки разстояния) и да спира различни уреди ако акумулатора се изтощава бързо , един вид поддържа живота на акумулатора най-дълго? Вие как мислите има ли опасност ако се откачи и се остави така?
- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
Няма заместител.
Аз лично съм на мнение, че не трябва да се кара с разкачен IBS или поне не за дълго (седмица да кажем), докато се смени стария. При разкачен сензор се случва следното:
1. DDE-то влиза в авариен режим за зареждане на акумулатора. Това е от техническия бюлетин на БМВ за IBS-а:
2. Губиш оптималното зареждане на акумулатора. Дълго е за обяснение, но БМВ (а и не само те, и други производители слагат подобни системи) не случайно са го сложили тоя сензор там. Само се замисли колко електроника и зверска консумация на ток има колата.
3. При наличие на утечка, колата сама си казва и ти дава шанс да реагираш веднага. Гледам, че много хора, като им даде грешка "Battery high discharge...", разкачат IBS-а и си мислят, че са отстранили проблема, но реално са "убили" вестоносеца и проблема си остава.
Аз лично съм на мнение, че не трябва да се кара с разкачен IBS или поне не за дълго (седмица да кажем), докато се смени стария. При разкачен сензор се случва следното:
1. DDE-то влиза в авариен режим за зареждане на акумулатора. Това е от техническия бюлетин на БМВ за IBS-а:
A fault code is stored in the DME when the IBS is defective. The DME adopts a substitute value and assumes IBS emergency mode. IBS emergency mode boosts the idle speed in order to sufficiently charge the battery.
2. Губиш оптималното зареждане на акумулатора. Дълго е за обяснение, но БМВ (а и не само те, и други производители слагат подобни системи) не случайно са го сложили тоя сензор там. Само се замисли колко електроника и зверска консумация на ток има колата.
3. При наличие на утечка, колата сама си казва и ти дава шанс да реагираш веднага. Гледам, че много хора, като им даде грешка "Battery high discharge...", разкачат IBS-а и си мислят, че са отстранили проблема, но реално са "убили" вестоносеца и проблема си остава.

- CrazyElement
- ентусиаст
-
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
badsharki написа:Няма заместител.
Аз лично съм на мнение, че не трябва да се кара с разкачен IBS или поне не за дълго (седмица да кажем), докато се смени стария. При разкачен сензор се случва следното:
1. DDE-то влиза в авариен режим за зареждане на акумулатора. Това е от техническия бюлетин на БМВ за IBS-а:A fault code is stored in the DME when the IBS is defective. The DME adopts a substitute value and assumes IBS emergency mode. IBS emergency mode boosts the idle speed in order to sufficiently charge the battery.
2. Губиш оптималното зареждане на акумулатора. Дълго е за обяснение, но БМВ (а и не само те, и други производители слагат подобни системи) не случайно са го сложили тоя сензор там. Само се замисли колко електроника и зверска консумация на ток има колата.
3. При наличие на утечка, колата сама си казва и ти дава шанс да реагираш веднага. Гледам, че много хора, като им даде грешка "Battery high discharge...", разкачат IBS-а и си мислят, че са отстранили проблема, но реално са "убили" вестоносеца и проблема си остава.
ХАха е да прав си , но в чуждите форуми , където са къде по богати от нас го правят това и пишат , че няма проблем , но да най-вероятно ще строши акумулатора по-бързо въпроса е колко бързо , има един в английския форум пише , че за 2 години нищо му няма на акумулатора. Това да ти дигне малко оборотите не виждам какво ще навреди на мотора дали ще работи на 680 или 685 , на стария акумулатор често дори след загрял мотор оборотите ми стоят на 685(предполагам , че след като е тръгнал и IBS се опитва да го зареди). Това за утечката не е голяма работа , смисъл ако ти падне акумулатора и е нов то е ясно , че имаш , то реално не ти казва къде е така че общо взето нищо ново

Тука въпроса е реално , че даваш 460 лева за някакъв си сензор , където един чисто нов бош акумулатор 95 ампера ти е 210 лева, реално за парите на тзои сензор мога да купя 2 акумулатора , дори да им скъся живота от 4 години както беше сега с работещ IBS на 3 години да кажем, се получа 6 години , ако го разбиеш на избиване идва , че едвали някога ще го избия този датчик , то не напразно и има 3 страници тема в UK форума , където всеки го е разкачил и не се занимават да купуват нов(а реално за тях 200 паунда не са никакви пари).
- timur_lenk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 607
- Регистриран на: 10.02.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: AUDI S8
- Мечтае да кара: Lamborghini Murcielago
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
Аз съм 2 г без него.Колата презареждаше 15.7 V и се усветкваше и гасеше в движение.Сега зарежда 14.2 V като всяка по стара кола.
Във всяка страна затворът е мястото където обществото изпраща недъзите си,но в тази страна самото общество е недъгаво.
- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
CrazyElement написа:badsharki написа:Няма заместител.
Аз лично съм на мнение, че не трябва да се кара с разкачен IBS или поне не за дълго (седмица да кажем), докато се смени стария. При разкачен сензор се случва следното:
1. DDE-то влиза в авариен режим за зареждане на акумулатора. Това е от техническия бюлетин на БМВ за IBS-а:A fault code is stored in the DME when the IBS is defective. The DME adopts a substitute value and assumes IBS emergency mode. IBS emergency mode boosts the idle speed in order to sufficiently charge the battery.
2. Губиш оптималното зареждане на акумулатора. Дълго е за обяснение, но БМВ (а и не само те, и други производители слагат подобни системи) не случайно са го сложили тоя сензор там. Само се замисли колко електроника и зверска консумация на ток има колата.
3. При наличие на утечка, колата сама си казва и ти дава шанс да реагираш веднага. Гледам, че много хора, като им даде грешка "Battery high discharge...", разкачат IBS-а и си мислят, че са отстранили проблема, но реално са "убили" вестоносеца и проблема си остава.
ХАха е да прав си , но в чуждите форуми , където са къде по богати от нас го правят това и пишат , че няма проблем , но да най-вероятно ще строши акумулатора по-бързо въпроса е колко бързо , има един в английския форум пише , че за 2 години нищо му няма на акумулатора. Това да ти дигне малко оборотите не виждам какво ще навреди на мотора дали ще работи на 680 или 685 , на стария акумулатор често дори след загрял мотор оборотите ми стоят на 685(предполагам , че след като е тръгнал и IBS се опитва да го зареди). Това за утечката не е голяма работа , смисъл ако ти падне акумулатора и е нов то е ясно , че имаш , то реално не ти казва къде е така че общо взето нищо ново( е да ако е някаква малка там е предимство).
Тука въпроса е реално , че даваш 460 лева за някакъв си сензор , където един чисто нов бош акумулатор 95 ампера ти е 210 лева, реално за парите на тзои сензор мога да купя 2 акумулатора , дори да им скъся живота от 4 години както беше сега с работещ IBS на 3 години да кажем, се получа 6 години , ако го разбиеш на избиване идва , че едвали някога ще го избия този датчик , то не напразно и има 3 страници тема в UK форума , където всеки го е разкачил и не се занимават да купуват нов(а реално за тях 200 паунда не са никакви пари).
Няма общо с темата, но не си мисли, че каращите Е60/Е61 на запад са много по-богати от нас.

Не случайно започнах предния пост, че това е лично мое мнение, както и съм изложил какви са ми съображенията с факти. Искам да кажа, че не търся съгласие с моето мнение. Никой не искам да убеждавам и всеки си решава как да си импровизира с колата, но само да допълня, че Е60/Е61 се произвеждат 7 години. През това време модела е претърпял стотици, че сигурно хиляди корекции. Но забележи, че инженерите макар, че проблема с IBS е масов, в нито един момент не решават да го махнат. Че даже са продължили да го слагат в следващия модел. Тъй, че сам решавай на кой да вярваш, на колегите от UK форумите или на инженерите на модела.
А и винаги имаш опцията за втора употреба.
П.С. Едно не мога да разбера. След като си изчел всички UK форуми и си видял какво правят хората на запад, защо все пак питаш? Или май търсиш повече мнения на хора, които да ти кажат да изхвърлиш IBS-a и да си решиш проблема?

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани