Питане за акомулатор
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
56 мнения
• Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Питане за акомулатор
Да ви кажа как да си проверите акумулаторите, щото съм се занимавал навремето с акумулатори! Значи, ако имате възможност разредете го с кружка или друг консуматор докрая и след това заредете до края! Оставете клетките отворени и наблюдавайте колко от тях започват да кипят. Ако има такава, която не ври е голяма възможността да е прекъснала. Оставете го да си кипи до пълно зареждане. Ако някоя клетка след зареждането не е прекипяла, за да се убедите в неизправността й натоварете силно акумулатора с две големи дебели отвертки като окъсите с тях плюса и минуса. Ако започнат да кипят всички клетки значи за акумулатора има надежда, ако обаче започне яко, ама яко да кипи само една или две клетки и да изпуска газ от нея, значи тя е тази, която е заминала! Внимавайте, защото газта е отровна, не я дишайте много - много! При това положение акумулатора със сигурност е за смяна! Обикновено сдава багажа една клетка само, но то е достатъчно и обикновено е първата откъм минусовата клема! Достатъчно е защото всяка клетка задържа около 2В напрежение и така 6х2=12В. Като се преебе една ще задържа около 10В при натоварване и така няма да запалите, щото колата е предвидена като падне напрежението под 10.5 или 11 (не помна колко беше точно за нашите коли) колата блокирва запалването от съображения за сигурност (Еърбег системата - за да не ви светне лампата; АБС и АСЦ/ДСЦ, които имат нужда от силен ток, за да се стартират и да работят нормално). Ако беше друга кола с по-малък двигател примерно опел корса 1.2 ще си пали безпроблемно и на 10В, ама в нашия случай не става!
За тези, които си мислят, че са със сух акумулатор да видят със сигурност дали са със сух, щото обикновено врътките на клетките са покрити със залепващо фолио и не се виждат и хоурата си мислат, че са със сух акумулатор, ама не са, както е случая с оригиналните БМВ акумулатори. Не са сухи!
Затова направете усилия, намерете врътките и ако е необходимо долейте дестилирана вода в клетките до нормалното им ниво! Успех! 



- ThE BeAsT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 457
- Регистриран на: 26.11.2008
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320d, 330xd
- Мечтае да кара: M4
Re: Питане за акомулатор
Ако не го беше пуснал и 2 пъти щеше да е ок
... аз това го знам ... ама кажи ми какъв да си купя. Аз мислех, че оригиналния е 70ач на 640а пусков и 12в ама явно съм бил в грешка .... хората пишат за 80ач .... мн ми се струва бе ....

- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Питане за акомулатор
В аутодата за твоята кола го дават 80 амперчаса, сега и аз съм на темата акумулатор защото и моя се ебава от време на време и само го зареждам, а не си е работа, но мисля да взема или Варта или Бош ползвал съм от българските и не съм доволен изкарват само гаранцията и толкова, а този сега на моята кола е Бош на 6 години
Как е изкарал толкова не знам.

Как е изкарал толкова не знам.
- Kalinski
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 262
- Регистриран на: 10.10.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA+чип
- Мечтае да кара: черно М6
Re: Питане за акомулатор
аз преди месец и нещо си купих 100 амперов на бош . Момчетата замериха как се зарежда на място като е колата и казаха че е огън и е в нормите.
При включени дълги, усилена музика , парно на макс подгрев седалки... на място зареждаше около 13.8
Не виждам как ще се скапе по бързо . Ще се скапе бързо ако има оттечка и не се зарежда качествено . Някоя студена сутрин просто няма да запалиш.
А и в краина сметка имаш гаранция .
В киров бош ме увериха че акумулатора е огън и няма да имам дълги години проблем с него. Естествено това важи ако се зарежда правилно
а според тях е така.
Колега какво се чудиш че е изкарал 6 години ?Като е качествен и ако се поддържа както трябва и 10 може да изкара.
Също така препоръчвам на всички да си купуват кабели. Особено за автоматиците си е направо задължително. При тях не става да я бутнеш по надолнището и да запалиш ако няма ток
При включени дълги, усилена музика , парно на макс подгрев седалки... на място зареждаше около 13.8
Не виждам как ще се скапе по бързо . Ще се скапе бързо ако има оттечка и не се зарежда качествено . Някоя студена сутрин просто няма да запалиш.
А и в краина сметка имаш гаранция .
В киров бош ме увериха че акумулатора е огън и няма да имам дълги години проблем с него. Естествено това важи ако се зарежда правилно

Колега какво се чудиш че е изкарал 6 години ?Като е качествен и ако се поддържа както трябва и 10 може да изкара.
Също така препоръчвам на всички да си купуват кабели. Особено за автоматиците си е направо задължително. При тях не става да я бутнеш по надолнището и да запалиш ако няма ток

- ...E46...
- Потребител
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: 19.10.2009
- Местоположение: РВ
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: М6
Re: Питане за акомулатор
не знам дали въпроса ми е точно за тук за което се извинявам! Днес си купувам акомулатор варта 63а от "ауто плюс"Пловдив,и следва следното колата го зарежда 13.8-13,9 и не изкат да ми заверят гаранцията,а в гаранционата карта пише 14.1в+-0.3в




- oTECa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 2.07.2007
- Местоположение: Дупница
- Детайли за колата: 320д, 320и, 328и
Re: Питане за акомулатор
Колега, действително колата трябва да ти зарежда с около 14.3, 14.4 в. При мен когато е на обороти като го меря държи 14.6. Мисля че динамото ди е тръгнало. Четки аз го сменях и струвах 10лв, но свалянето на алтернатора отнема доста време (поне при 320д преди фейса).
П.П. Иначе според това което си написал си на долната граница и би трябвало пак да ти заверът гаранцията. Успех
П.П. Иначе според това което си написал си на долната граница и би трябвало пак да ти заверът гаранцията. Успех
- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Питане за акомулатор
...E46... написа:не знам дали въпроса ми е точно за тук за което се извинявам! Днес си купувам акомулатор варта 63а от "ауто плюс"Пловдив,и следва следното колата го зарежда 13.8-13,9 и не изкат да ми заверят гаранцията,а в гаранционата карта пише 14.1в+-0.3в![]()
![]()
Моя алтернатор валео също зарежда на 13.8-14.0в., но ми завериха гаранцията за новият ми бош. Минимума е 13.8в.
- basko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 200
- Регистриран на: 6.04.2012
- Пол: Мъж
- Кара: 2004/330xd автомат
- Мечтае да кара: bumer ...
- Детайли за колата: ноо яка
Re: Питане за акомулатор
Всички пишете 80 или 100 Ah. Днес не запали колата, видях най-сетне къде и какъв е акумулатора. BMW 90Ah, 720A. С такъв са я докарали, с такъв я карам. "Окото" е черно и съм пуснал да се зарежда. Дано издрапа тази зима, на ако купувам, определено ще е 100Ah. Както казва Мечо: КОЛКОТО ПОВЕЧЕ, ТОЛКОВА ПОВЕЧЕ!
Не съм претенциозен, ... най-доброто ми е предостатъчно!!!
- adko001
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 455
- Регистриран на: 2.07.2009
- Пол: Мъж
- Кара: 320d '03
- Мечтае да кара: E90 V10 Hartge
Re: Питане за акомулатор
Здравейте, днес свалих акомулатора, тъй като е за смяна, според вас това ли е оригиналния акомулатор за 320д 150к.с.? Питам, за да знам какъв да си купя, понеже 100амперовите са на доволни цени

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Драгослав
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 636
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI / W164
Re: Питане за акомулатор
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=61_1113
Тук пише ,че най-много може да се сложи 95А. Вероятно и с 100А ще е наред,но това препоръчва производителя. Аз наскоро си купих 95А и за сега всичко е наред.
Тук пише ,че най-много може да се сложи 95А. Вероятно и с 100А ще е наред,но това препоръчва производителя. Аз наскоро си купих 95А и за сега всичко е наред.
- realprofesora
- Потребител
-
- Мнения: 27
- Регистриран на: 21.05.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Мечтае да кара: е47
- Детайли за колата: 150кс
Re: Питане за акомулатор
Здравейте колеги,
По-горе прочетох мнения за това как да познаем дали акумулаторната батерия на автомобила ни е в изправност- с крушки се изпразва после се зарежда и бля бля......
1во ако батерията е необслужваема, а то май малко останаха ентусиастите които си купуват обслужваеми акумулатори, ами тогава какво правим, няма капачки за отвиване и малии, не можем да го проверим
Та за целта аз си купих един ей такъв уред тестер за акумулат батерии и съм супер доволен. Показва много точно.
https://www.aliexpress.com/item/QUICKLY ... 4PgVFK&s=p
ПОказва следните неща: Напрежение, остатък на живота в проценти(нова батерия трябва да покаже поне 95%. Проценти на действителен заряд на батерията. Действителен пусков ток в ампери- Нова батерия трябва да покаже поне това което пише на етикета или малко повече. Вътрешен разряд в Омове.
След този тест, се прави следващ тест при който се пали автомобила и се вижда колко е пада на напрежението-не трябв ада е под 10в. вижда се и какво е състянието на стартера-показания в мсек. на времето на запалване.
След това следва 3ти тест на запален двигател се прави тест на заряда на алтернатора и неговата изправност на релето и диодите.
Та ако ще купувате нов акумулатор е добре да се иде в магазина с такъв уред и да се тества акумулатора на 1вия тест да се види какъв в пусковия ток действителен , напрежение и вътрешно съпротивление- не трябва да е по голямо от 5мОм. Всичко става за секунди но информацията която дава тестера е показателна за състоянието на батерията. ПОлзвал съм си тестера на поне 20тина акуулатора и съм имал доста фрапиращи случаи- Акумулатор на 5 месеца с остатък на живот 58%, което нещо доста плашешщо. Имал съм и случай акумулатор Норвежки на 1 година даде показатели като за нов
Желая ви мека зима и вярвам, че информацията ми, ви е ограмотила поне малко!
П.С. В началото тестера го купих на шега и бях доста скептичен, но се оказа, че е много коректен в показанията си, макар цената му да не е голяма.
По-горе прочетох мнения за това как да познаем дали акумулаторната батерия на автомобила ни е в изправност- с крушки се изпразва после се зарежда и бля бля......
1во ако батерията е необслужваема, а то май малко останаха ентусиастите които си купуват обслужваеми акумулатори, ами тогава какво правим, няма капачки за отвиване и малии, не можем да го проверим
Та за целта аз си купих един ей такъв уред тестер за акумулат батерии и съм супер доволен. Показва много точно.
https://www.aliexpress.com/item/QUICKLY ... 4PgVFK&s=p
ПОказва следните неща: Напрежение, остатък на живота в проценти(нова батерия трябва да покаже поне 95%. Проценти на действителен заряд на батерията. Действителен пусков ток в ампери- Нова батерия трябва да покаже поне това което пише на етикета или малко повече. Вътрешен разряд в Омове.
След този тест, се прави следващ тест при който се пали автомобила и се вижда колко е пада на напрежението-не трябв ада е под 10в. вижда се и какво е състянието на стартера-показания в мсек. на времето на запалване.
След това следва 3ти тест на запален двигател се прави тест на заряда на алтернатора и неговата изправност на релето и диодите.
Та ако ще купувате нов акумулатор е добре да се иде в магазина с такъв уред и да се тества акумулатора на 1вия тест да се види какъв в пусковия ток действителен , напрежение и вътрешно съпротивление- не трябва да е по голямо от 5мОм. Всичко става за секунди но информацията която дава тестера е показателна за състоянието на батерията. ПОлзвал съм си тестера на поне 20тина акуулатора и съм имал доста фрапиращи случаи- Акумулатор на 5 месеца с остатък на живот 58%, което нещо доста плашешщо. Имал съм и случай акумулатор Норвежки на 1 година даде показатели като за нов

Желая ви мека зима и вярвам, че информацията ми, ви е ограмотила поне малко!
П.С. В началото тестера го купих на шега и бях доста скептичен, но се оказа, че е много коректен в показанията си, макар цената му да не е голяма.
56 мнения
• Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани