Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к.с!
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
37 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- nikola59
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 749
- Регистриран на: 7.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E90 LCI 320D xDrive
- Детайли за колата: N47/184 Hp
Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к
zvetiko написа:nikola59 написа:Колегата автор на темата би ли написал кой е този оторизиран BMW сервиз??? Би ли постнал скрийншот на фактурата където ясно е написано точно какво количество масло е налято в двигателя?
Това не е критерий- ако не са източили добре старото и са налели новото по предписание...
Да кажем точно за този двигател, веднъж водих високо интелектуален спор с един колега, че количеството на двигателното масло не е 4 литра и нещо- той ми казваше, че никога досега не е слагал повече от това количество.
За конкретният мотор количеството е точно 5.5 л., но не е това въпроса, а името на този "оторизиран BMW сервиз" който автора на темата упорито избягва да напише. Под "оторизиран BMW сервиз" аз разбирам някой от дилърите където е извършена смяната и наличието на съответните документи за това. Който и да е правил смяната звучи апсурдно да не е проверено нивото след цялата процедура. Ако всичко е по вина на сервиза той носи пълната отговорност за последствията. Та.... кой направи смяната на маслото??? Това не трябва да бъде скрито според мен.
Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к
Аз също залагам на изгорели подгревни свещи, или реле на подгревни свещи.
А и има логика, нали го прави само при студен двигател.
Може да възникне също проблем с катализаторите от масло над максимума, не съм специалист и не хващам логиката, но така съм чувал.
Успех.
Off topic: Някой знае ли колко масло събира 330xd(m57d30), защото на мен ми наляха 6.5 литра и след това долях може би още 100 мл. и сега е на максимум, а гледам че 4-ри цилиндровите събират 5.5
.
А и има логика, нали го прави само при студен двигател.
Може да възникне също проблем с катализаторите от масло над максимума, не съм специалист и не хващам логиката, но така съм чувал.
Успех.
Off topic: Някой знае ли колко масло събира 330xd(m57d30), защото на мен ми наляха 6.5 литра и след това долях може би още 100 мл. и сега е на максимум, а гледам че 4-ри цилиндровите събират 5.5

- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к
Kurtov написа:Аз също залагам на изгорели подгревни свещи, или реле на подгревни свещи.
А и има логика, нали го прави само при студен двигател.
Може да възникне също проблем с катализаторите от масло над максимума, не съм специалист и не хващам логиката, но така съм чувал.
Успех.
Off topic: Някой знае ли колко масло събира 330xd(m57d30), защото на мен ми наляха 6.5 литра и след това долях може би още 100 мл. и сега е на максимум, а гледам че 4-ри цилиндровите събират 5.5.
Събира точно 7л. и маслото е на средата на щеката, но това е за 204 коньовия мотор. За 184 може да е различно количеството. Възможно е да не са го източили добре.
- streetracing12
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 547
- Регистриран на: 23.03.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к
330д 204кс събра 7.2л и маслото е на максимума.
- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к
Като се има предвид, че като се спре колата на половин градус наклон напред и щеката показва минимум, а като наклона е назад - близо до максимума, най-вероятно всички сме прави.
При последната смяна за малко да си препълня картера, като измерих маслото при наклон напред и беше малко под минимума. На следващия ден долях 300 мл - колата беше спряна леко на нагорнище - изравни максимума. 


- Maverick1208
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: 30.11.2010
- Пол: Мъж
Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к
Колегите които дават предположение за синия пушек, че е от изгорели свещи и реле, мога на 100% да кажа, че това не е!!!
Сменил съм и 4-те свещи с нови и чисто ново подгревно реле!!!
Припушването се появи след високото ниво на маслото и аз си мисля, че по някакъв начин това масло е стигнало до цилиндрите и е започнало да го гори.
Сега след като нивото е в нормални граници, продължава да припушва синкав дим сутрин, но предполагам, че по турбо пътищата се е омаслило бая и от там сутрин вкарва в цилиндрите по малко масълце.Явно трябва да се отвори и да се прегледа какво има по тях. Ще го направя тези дни и ще пиша за резултата.
Катализаторите ми са премахнати преди 2 години !!!
Сменил съм и 4-те свещи с нови и чисто ново подгревно реле!!!
Припушването се появи след високото ниво на маслото и аз си мисля, че по някакъв начин това масло е стигнало до цилиндрите и е започнало да го гори.
Сега след като нивото е в нормални граници, продължава да припушва синкав дим сутрин, но предполагам, че по турбо пътищата се е омаслило бая и от там сутрин вкарва в цилиндрите по малко масълце.Явно трябва да се отвори и да се прегледа какво има по тях. Ще го направя тези дни и ще пиша за резултата.
Катализаторите ми са премахнати преди 2 години !!!
- vvasilev1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к
OK. Дръж ни в течение, моля.
- Maverick1208
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: 30.11.2010
- Пол: Мъж
Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к
Здравейте колеги, днес реших да проверя турбо пътищата за наличие на масло и се заех със задачата.Това което установих е, че от дебитомера към входа на турбото е чисто, няма масло. Премахнах маркуча който идва от дебитомера и отива към входа на турбината и огледах под турбината и това което видях е, че всичко си е чисто и сухо. Реших да бръкна зад турбината и стигнах между студената и топлата точка и маслената тръбичка която захранва турбото с масло беше омаслена с прясно масълце, явно от там през гарнитурките е избило поради високото налягане, избърсах го.Маслото не ми е намалявало !!!
След кулера преди ЕГР също е сухо, даже в ЕГР е сухо на барут, чист е отвсякъде.
Това което забелязах е, че има избило масло покрай кутията на филтъра на картерни газове(сепаратора), виждаше се прясно масълце!
Подсуших го и реших да отворя филтъра и вътре си беше чисто нямаше нищо притеснително.
Като цяло това което установих е, че няма масло по турбо пътищата!
Може би маслото когато му е било високо нивото е навлезнало в цилиндрите през сегментите по-малко и затова е почнало да припушва синкав дим сутрин, но сега след като вече маслото е под максимума, не мога да си обясня защо продължава да пуши синкав дим сутрин само докато излезе от синия сектор?
Въздушния филтър е чист отвсякъде!
Ако някой има идея да пише
След кулера преди ЕГР също е сухо, даже в ЕГР е сухо на барут, чист е отвсякъде.
Това което забелязах е, че има избило масло покрай кутията на филтъра на картерни газове(сепаратора), виждаше се прясно масълце!
Подсуших го и реших да отворя филтъра и вътре си беше чисто нямаше нищо притеснително.
Като цяло това което установих е, че няма масло по турбо пътищата!
Може би маслото когато му е било високо нивото е навлезнало в цилиндрите през сегментите по-малко и затова е почнало да припушва синкав дим сутрин, но сега след като вече маслото е под максимума, не мога да си обясня защо продължава да пуши синкав дим сутрин само докато излезе от синия сектор?
Въздушния филтър е чист отвсякъде!
Ако някой има идея да пише

- vvasilev1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к
Провери си пак подгрева, колега. Писал си, че е сменено всичко, но все пак провери.
Sent from my F3111 using Tapatalk
Sent from my F3111 using Tapatalk
- Maverick1208
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: 30.11.2010
- Пол: Мъж
Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к
Свещите са проверени ръчно с мултицет и са наред, те са смяняни скоро с нови Бош, но за всеки случай ги проверих, здрави са.Релето е сменено преди два месеца с чисто ново оригинално !!! На диагностика с ИНПА няма нито грешки за изгорели свещи, нито грешки свързани с релето.Колата си пали от раз в студените сутрини!
- Maverick1208
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: 30.11.2010
- Пол: Мъж
Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к
Здравейте колеги, проблема с пушенето сутрин се реши! Незнам какво масло са ми наляли в BMW, но явно или не е подходящото за този двигател или не е качествено!!!
Смених маслото с 5W40 на Liqui Moly закупено от вносителите на тази марка и сменено при тях.
Държах да присъствам на смяната на маслото! След като бе сменено маслото, след 2-3 дни настъпи промяната!
Нивото още при смяната го направихме да си е под максимума и след 2-3 дни спря изцяло пушенето сутрин, няма и следа от него.Колата започна да работи равномерно, утихна, просто не мога да я позная
.
Преди това в BMW ми казаха, че са ми наляли 5W30 БМВ масло и след тях ми започнаха проблемите, след като ми я наляха до горе!!!
Явно или това масло не е подходящо за двигатели над 200000км или не е качествено, незнам да не наливат от варели, но явно колата го е горяла, нещо не и е харесало това масло. Аз за пръв път слагам такова масло на БМВ и повече няма и да се замисля да сложа.
Извода от цялата работа е, че сгреших много като се доверих на "Оторизиран Сервиз на БМВ", голяма грешка!!!!
Смених маслото с 5W40 на Liqui Moly закупено от вносителите на тази марка и сменено при тях.
Държах да присъствам на смяната на маслото! След като бе сменено маслото, след 2-3 дни настъпи промяната!
Нивото още при смяната го направихме да си е под максимума и след 2-3 дни спря изцяло пушенето сутрин, няма и следа от него.Колата започна да работи равномерно, утихна, просто не мога да я позная

Преди това в BMW ми казаха, че са ми наляли 5W30 БМВ масло и след тях ми започнаха проблемите, след като ми я наляха до горе!!!
Явно или това масло не е подходящо за двигатели над 200000км или не е качествено, незнам да не наливат от варели, но явно колата го е горяла, нещо не и е харесало това масло. Аз за пръв път слагам такова масло на БМВ и повече няма и да се замисля да сложа.
Извода от цялата работа е, че сгреших много като се доверих на "Оторизиран Сервиз на БМВ", голяма грешка!!!!
- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к
Поне кажи в кой град е сервиза!
- MORSKIa
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 3.10.2010
- Местоположение: паралел 42 на голямата вода
- Пол: Мъж
- Кара: предимно служебни кошници
- Мечтае да кара: без да се ядосва
- Детайли за колата: M47N
Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к
И защо толкова ги криеш?????
Не мислиш ли, че ще си по-полезен ако кажеш и кои са?
Не мислиш ли, че ще си по-полезен ако кажеш и кои са?
Не понасям тарикатите на пътя във всичките им проявления пък били те и с нашта марка
- Maverick1208
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: 30.11.2010
- Пол: Мъж
Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к
!
Последна промяна Maverick1208 на 27 Ное 2016, 8:29, променена общо 1 път
Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к
Незнам дали е от маслото но си мисля че сега си налял на лики моли с присадка и затова е спряло да пуши,поне при мен беше същото.Сменях филтри милтри няколко пъти,турбина уж било,смених и нея и пак си пушеше и накрая се оправих сам със масло със присадка.Сега няма грам пушек.
37 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани