Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к.с!
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
37 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- Maverick1208
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: 30.11.2010
- Пол: Мъж
Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к.с!
Здравейте колеги, пиша ви относно появил ми се проблем с колата след смяна на масло в оторизиран сервиз на БМВ.
Случаят е следният, преди две седмици си смених маслото във въпросният оторизиран сервиз и след като си взех колата, не съм проверявал нивото на маслото, защото си викам, то е оторизиран сервиз те си знаят работата-ГОЛЯМА ГРЕШКА !!!
Измина около една седмица и сутрин на студена, т.е ако е стояла една вечер колата и на сутринта като се запали започва да излиза син дим и продължава докато излезе от синия сектор, след това го изчиства и повече няма такъв дим до следващата сутрин след като престои една вечер колата.
Реших да проверя нивото на маслото и какво да видя, цялата измерителна пластмаса е пълна с масло, т.е бая над максимума и просто не можах да повярвам, че се случва в оторизиран сервиз на БМВ.
На следващия ден отивм в сервиза и им казвам какво са сътворили и те вкараха колата за източване на маслото.Признаха си, че са допуснали грешка.Изкарали бяха около 700мл.масло докато е паднало до нормални граници! Сега е 1мм под максимума !!!
На следващата сутрин вече с нормално ниво на маслото паля сутринта и пак същото син дим докато излезе от синия сектор.
Този филм продължава и в момента и незнам какво да правя, допитвам се до вас за да ми кажете дали се е скапало нещо от това ниво на маслото? Преди това колата не пушеше изобщо.
Това което си мисля аз, но вие ще кажете дали е така, че при това ниво на маслото се е вдигнало налягането и може би е напълнила с масло филтъра на картерните газове, а от там това масло през турбо пътищата, през кулера и колектора е навлезнало в цилиндрите и сега след като има масълце по турбо пътищата продължава да вкарва в цилиндрите, аз така си го обяснявам, но по-запознатите ще кажат дали съм прав? Просто незнам какво да правя, колата продължава да пуши син дим рано сутрин, моля дайте съвет
Случаят е следният, преди две седмици си смених маслото във въпросният оторизиран сервиз и след като си взех колата, не съм проверявал нивото на маслото, защото си викам, то е оторизиран сервиз те си знаят работата-ГОЛЯМА ГРЕШКА !!!
Измина около една седмица и сутрин на студена, т.е ако е стояла една вечер колата и на сутринта като се запали започва да излиза син дим и продължава докато излезе от синия сектор, след това го изчиства и повече няма такъв дим до следващата сутрин след като престои една вечер колата.
Реших да проверя нивото на маслото и какво да видя, цялата измерителна пластмаса е пълна с масло, т.е бая над максимума и просто не можах да повярвам, че се случва в оторизиран сервиз на БМВ.
На следващия ден отивм в сервиза и им казвам какво са сътворили и те вкараха колата за източване на маслото.Признаха си, че са допуснали грешка.Изкарали бяха около 700мл.масло докато е паднало до нормални граници! Сега е 1мм под максимума !!!
На следващата сутрин вече с нормално ниво на маслото паля сутринта и пак същото син дим докато излезе от синия сектор.
Този филм продължава и в момента и незнам какво да правя, допитвам се до вас за да ми кажете дали се е скапало нещо от това ниво на маслото? Преди това колата не пушеше изобщо.
Това което си мисля аз, но вие ще кажете дали е така, че при това ниво на маслото се е вдигнало налягането и може би е напълнила с масло филтъра на картерните газове, а от там това масло през турбо пътищата, през кулера и колектора е навлезнало в цилиндрите и сега след като има масълце по турбо пътищата продължава да вкарва в цилиндрите, аз така си го обяснявам, но по-запознатите ще кажат дали съм прав? Просто незнам какво да правя, колата продължава да пуши син дим рано сутрин, моля дайте съвет
- MORSKIa
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 3.10.2010
- Местоположение: паралел 42 на голямата вода
- Пол: Мъж
- Кара: предимно служебни кошници
- Мечтае да кара: без да се ядосва
- Детайли за колата: M47N
Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к
Не ги крий, ами кажи кои са тези оторизираните специалисти, че са за 

Не понасям тарикатите на пътя във всичките им проявления пък били те и с нашта марка
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к
На дали е от високо ниво на маслото. По скоро или кофти масло, или дюзи или подгрявно реле
Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk
- Maverick1208
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: 30.11.2010
- Пол: Мъж
Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к
Релето е чисто ново!А дюзите са рециклирани преди 6 месеца в сервиз който се занимават само с дюзи и им е сменено всичко,като нови са! След това са минали стенд и всичко е ОК!
- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к
Като цяло по чуждите форуми пише, че при препълване с масло - доста препълване, то стига до коляновия вал. Той при въртенето създава пяна (аерира маслото) и нивото се покачва още. От една страна маслената помпа засмуква аерирано масло с много по-ниска плътност от необходимата и дава по-ниско налягане, което е лошо. От друга страна по някакъв начин маслото се качвало и постъпвало в горивната камера, причинявайки синкав дим - това, честно не ми стана ясно точно как става. Като цяло било много по-добре да останеш с малко масло, отколкото с прекалено много. Ето малък цитат:
"Overfilling oil: It depends how much over max level you are. I'll use the min-max range on the dip stick as reference: If you are half the distance over max, I would not worry about the "overfill" as your engine apparently burns oil. If you get closer to a full distance or more above max, I would recommend to drain a bit of oil to prevent "foaming". This happens as explained in other posts by the crankshaft hitting into the oil reservoir. Foaming oil is an easy way to kill your engine (even a Lada)."
Този сервиз си плаче за официално оплакване, особено ако е лицензира. Можели са да причинят катастрофални щети по двигателя ти от некомпетентност, ако вече не са го направили.
След като вече си с нормално ниво на маслото и приемем, че маслото не е причината, ето някои от другите причини:
Най-вероятната причина за синия дим дават "oil separator". Не знам българското название кое е. Филтъра на картерните газове може би?
Ето и друг вариант - "engine breather", също не знам българското название:
https://www.youtube.com/watch?v=wTun3KqW0oc
"Overfilling oil: It depends how much over max level you are. I'll use the min-max range on the dip stick as reference: If you are half the distance over max, I would not worry about the "overfill" as your engine apparently burns oil. If you get closer to a full distance or more above max, I would recommend to drain a bit of oil to prevent "foaming". This happens as explained in other posts by the crankshaft hitting into the oil reservoir. Foaming oil is an easy way to kill your engine (even a Lada)."
Този сервиз си плаче за официално оплакване, особено ако е лицензира. Можели са да причинят катастрофални щети по двигателя ти от некомпетентност, ако вече не са го направили.
След като вече си с нормално ниво на маслото и приемем, че маслото не е причината, ето някои от другите причини:
Най-вероятната причина за синия дим дават "oil separator". Не знам българското название кое е. Филтъра на картерните газове може би?

Ето и друг вариант - "engine breather", също не знам българското название:
https://www.youtube.com/watch?v=wTun3KqW0oc
- cmdkick
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 478
- Регистриран на: 14.03.2014
- Пол: Мъж
- Кара: e70 3.0d
- Детайли за колата: remapped
ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998
Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к
NGneer4eto написа:
Oil separator = engine breather = филтър картерни газове = отделител картерни газове = vortex filter, и още какви ли не имена съм чувал и виждал, последно на един приятел някакъв майстор му говорил за "филтър на турбото" като се оказа че пак за него е говорил.


Tires are evil - destroy them all ...
- Maverick1208
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: 30.11.2010
- Пол: Мъж
Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к
Филтъра на картерните газове съм го сменял преди няколко месеца, чисто нов е !
Сменил съм го заедно с капака където се намира и клапанчето което отваря и затваря.
А и той е от новия тип, т.е сепаратор и няма какво да му стане, единствено клапанчето може да не отвори и да се вдигне картерното налягане.
Аз си мисля да не би да се е събрало масло във филтъра на картерните газове(сепаратора), поради високото ниво на маслото и от там по някакъв начин да влиза през турбо пътищата в цилиндрите ?
Сменил съм го заедно с капака където се намира и клапанчето което отваря и затваря.
А и той е от новия тип, т.е сепаратор и няма какво да му стане, единствено клапанчето може да не отвори и да се вдигне картерното налягане.
Аз си мисля да не би да се е събрало масло във филтъра на картерните газове(сепаратора), поради високото ниво на маслото и от там по някакъв начин да влиза през турбо пътищата в цилиндрите ?
- vitargo
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 23.01.2015
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 320d
- Мечтае да кара: M5
Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к
Здравей, имам същата от година и половина. Маслото ми никога не е било над максимума, но при всеки първи старт сутрин изпушва синьо
а филтъра за картерните газове съм го сменил с новия модел с пластмасовия охлюв. От никъде не духа няма налягане но препушва. И винаги ще имаш масло по тръбите за високото налягане. Виждал съм фиат на 4000км със 100 грама в интеркулера.

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к
Maverick1208 написа:Филтъра на картерните газове съм го сменял преди няколко месеца, чисто нов е !
Сменил съм го заедно с капака където се намира и клапанчето което отваря и затваря.
А и той е от новия тип, т.е сепаратор и няма какво да му стане, единствено клапанчето може да не отвори и да се вдигне картерното налягане.
Аз си мисля да не би да се е събрало масло във филтъра на картерните газове(сепаратора), поради високото ниво на маслото и от там по някакъв начин да влиза през турбо пътищата в цилиндрите ?
Колега, сепаратора не е някакъв съд, в който може да се събира масло- той просто разделя маслото от газовете, маслото се връща обратно в картера, газовете отиват към турбината, ясно е, че все пак това не става на 100%. Може би трябва малко да се поразглоби и види какво има във въздуховода към турбината, след турбината, кулера, въздуховода към EGR.
Като вероятни причини за син пушек са и износени водачи и уплътнения на клапаните, неподходящ вискозитетен клас на маслото, масло разредено с гориво- поради дефектна дюза.
- nikola59
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 749
- Регистриран на: 7.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E90 LCI 320D xDrive
- Детайли за колата: N47/184 Hp
Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к
Колегата автор на темата би ли написал кой е този оторизиран BMW сервиз??? Би ли постнал скрийншот на фактурата където ясно е написано точно какво количество масло е налято в двигателя?
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к
nikola59 написа:Колегата автор на темата би ли написал кой е този оторизиран BMW сервиз??? Би ли постнал скрийншот на фактурата където ясно е написано точно какво количество масло е налято в двигателя?
Това не е критерий- ако не са източили добре старото и са налели новото по предписание...
Да кажем точно за този двигател, веднъж водих високо интелектуален спор с един колега, че количеството на двигателното масло не е 4 литра и нещо- той ми казваше, че никога досега не е слагал повече от това количество.
- Denmark
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 499
- Регистриран на: 14.05.2013
- Местоположение: Denmark
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Touring
Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к
Дори и да не е оторизиран BMW сервиз, смяната на маслото е едно от най-елементарните неща.
А маслото поне правилното ли е?
А маслото поне правилното ли е?

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к
Denmark написа:Дори и да не е оторизиран BMW сервиз, смяната на маслото е едно от най-елементарните неща.
А маслото поне правилното ли е?
С въпроса си вече дефинираш, че не е толкова елементарно:

Най-напред, в зависимост от редица особености на двигателя и моментно състояние, да подбереш правилното масло.
После, поне за България, е важно маслото да е истинско, а не да вземеш само опаковка без съдържание, за да не се получи нещо подобно, както и разни други неща, за които отговаря маслото/снимката е от MINI, но се отнася и за BMW. Процедурата изключва това да седнеш пред лаптопа, да ровиш цяла вечер и избереш най-евтината оферта от даден вид, за дадена марка.


След това да вземеш и правилният филтър, за да не стане това:

После източване на маслото- поне около 1 час, за да не разсъждаваш защото накрая нивото е 2см над максимума или при предписани 5.5 литра ти чудесно си се справил и с 4.
Накрая- нов дихтунг на пробката и задължително и стягане с динамометричен ключ, за да не се случи това, както и някои други неща, когато се подхожда оптимистично или работи с "майсторски усет":

и съответната вложка и пак динамометричен ключ, за да не стане това с капачката:

Снимките не са аранжировка, а тъжна истина от практиката, за това как не трябва да се сменя масло.

- Denmark
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 499
- Регистриран на: 14.05.2013
- Местоположение: Denmark
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Touring
Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к
Е да, то е ясно че не трябва да се купуват боклуци. Мисълта ми беше, че това е една от най-лесните работи за механиците.
Аз (съм абсолютен непрофесионалист) и винаги гледам старото масло да се източи напълно, като междувременно се занимавам с махането на филтъра и уплътнението. След това наливам 5 литра и после почвам да го следя и да доливам по малко. До сега винаги ми се получават 6.5 литра. Та не мога да си представя как някой, който работи като механик може да оплеска така нещата. И другото е, че след това е предал колата с масло над максимума, тоест не го е проверил.
Иначе за човека дето спорил за 4-те литра, на 4-ри цилиндровите двигатели не е ли толкова?
Аз (съм абсолютен непрофесионалист) и винаги гледам старото масло да се източи напълно, като междувременно се занимавам с махането на филтъра и уплътнението. След това наливам 5 литра и после почвам да го следя и да доливам по малко. До сега винаги ми се получават 6.5 литра. Та не мога да си представя как някой, който работи като механик може да оплеска така нещата. И другото е, че след това е предал колата с масло над максимума, тоест не го е проверил.
Иначе за човека дето спорил за 4-те литра, на 4-ри цилиндровите двигатели не е ли толкова?

- vvasilev1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к
Твърде вероятно е при студено време, синият пушек да е от проблем с подгрева. Дали от реле или свещи, трябва да се провери.
Sent from my F3111 using Tapatalk
Sent from my F3111 using Tapatalk
37 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани