Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к.с!

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 30.11.2010
Пол: Мъж

Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к.с!

Мнение от Maverick1208 » 20 Ное 2016, 23:28

Здравейте колеги, пиша ви относно появил ми се проблем с колата след смяна на масло в оторизиран сервиз на БМВ.
Случаят е следният, преди две седмици си смених маслото във въпросният оторизиран сервиз и след като си взех колата, не съм проверявал нивото на маслото, защото си викам, то е оторизиран сервиз те си знаят работата-ГОЛЯМА ГРЕШКА !!!
Измина около една седмица и сутрин на студена, т.е ако е стояла една вечер колата и на сутринта като се запали започва да излиза син дим и продължава докато излезе от синия сектор, след това го изчиства и повече няма такъв дим до следващата сутрин след като престои една вечер колата.
Реших да проверя нивото на маслото и какво да видя, цялата измерителна пластмаса е пълна с масло, т.е бая над максимума и просто не можах да повярвам, че се случва в оторизиран сервиз на БМВ.
На следващия ден отивм в сервиза и им казвам какво са сътворили и те вкараха колата за източване на маслото.Признаха си, че са допуснали грешка.Изкарали бяха около 700мл.масло докато е паднало до нормални граници! Сега е 1мм под максимума !!!
На следващата сутрин вече с нормално ниво на маслото паля сутринта и пак същото син дим докато излезе от синия сектор.
Този филм продължава и в момента и незнам какво да правя, допитвам се до вас за да ми кажете дали се е скапало нещо от това ниво на маслото? Преди това колата не пушеше изобщо.
Това което си мисля аз, но вие ще кажете дали е така, че при това ниво на маслото се е вдигнало налягането и може би е напълнила с масло филтъра на картерните газове, а от там това масло през турбо пътищата, през кулера и колектора е навлезнало в цилиндрите и сега след като има масълце по турбо пътищата продължава да вкарва в цилиндрите, аз така си го обяснявам, но по-запознатите ще кажат дали съм прав? Просто незнам какво да правя, колата продължава да пуши син дим рано сутрин, моля дайте съвет

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 138
Регистриран на: 3.10.2010
Местоположение: паралел 42 на голямата вода
Пол: Мъж
Кара: предимно служебни кошници
Мечтае да кара: без да се ядосва
Детайли за колата: M47N

Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к

Мнение от MORSKIa » 20 Ное 2016, 23:35

Не ги крий, ами кажи кои са тези оторизираните специалисти, че са за :bang:
Не понасям тарикатите на пътя във всичките им проявления пък били те и с нашта марка

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к

Мнение от adovet » 20 Ное 2016, 23:49

На дали е от високо ниво на маслото. По скоро или кофти масло, или дюзи или подгрявно реле

Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 30.11.2010
Пол: Мъж

Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к

Мнение от Maverick1208 » 21 Ное 2016, 0:06

Релето е чисто ново!А дюзите са рециклирани преди 6 месеца в сервиз който се занимават само с дюзи и им е сменено всичко,като нови са! След това са минали стенд и всичко е ОК!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1046
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: по Аутобан
Детайли за колата: снегорин

Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к

Мнение от NGneer4eto » 21 Ное 2016, 1:32

Като цяло по чуждите форуми пише, че при препълване с масло - доста препълване, то стига до коляновия вал. Той при въртенето създава пяна (аерира маслото) и нивото се покачва още. От една страна маслената помпа засмуква аерирано масло с много по-ниска плътност от необходимата и дава по-ниско налягане, което е лошо. От друга страна по някакъв начин маслото се качвало и постъпвало в горивната камера, причинявайки синкав дим - това, честно не ми стана ясно точно как става. Като цяло било много по-добре да останеш с малко масло, отколкото с прекалено много. Ето малък цитат:
"Overfilling oil: It depends how much over max level you are. I'll use the min-max range on the dip stick as reference: If you are half the distance over max, I would not worry about the "overfill" as your engine apparently burns oil. If you get closer to a full distance or more above max, I would recommend to drain a bit of oil to prevent "foaming". This happens as explained in other posts by the crankshaft hitting into the oil reservoir. Foaming oil is an easy way to kill your engine (even a Lada)."
Този сервиз си плаче за официално оплакване, особено ако е лицензира. Можели са да причинят катастрофални щети по двигателя ти от некомпетентност, ако вече не са го направили.
След като вече си с нормално ниво на маслото и приемем, че маслото не е причината, ето някои от другите причини:
Най-вероятната причина за синия дим дават "oil separator". Не знам българското название кое е. Филтъра на картерните газове може би? :dunno:
Ето и друг вариант - "engine breather", също не знам българското название:
https://www.youtube.com/watch?v=wTun3KqW0oc

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 478
Регистриран на: 14.03.2014
Пол: Мъж
Кара: e70 3.0d
Детайли за колата: remapped

ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998

Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к

Мнение от cmdkick » 21 Ное 2016, 4:03

NGneer4eto написа:

Oil separator = engine breather = филтър картерни газове = отделител картерни газове = vortex filter, и още какви ли не имена съм чувал и виждал, последно на един приятел някакъв майстор му говорил за "филтър на турбото" като се оказа че пак за него е говорил. :mhihi: :mhihi:
Tires are evil - destroy them all ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 30.11.2010
Пол: Мъж

Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к

Мнение от Maverick1208 » 21 Ное 2016, 8:16

Филтъра на картерните газове съм го сменял преди няколко месеца, чисто нов е !
Сменил съм го заедно с капака където се намира и клапанчето което отваря и затваря.
А и той е от новия тип, т.е сепаратор и няма какво да му стане, единствено клапанчето може да не отвори и да се вдигне картерното налягане.
Аз си мисля да не би да се е събрало масло във филтъра на картерните газове(сепаратора), поради високото ниво на маслото и от там по някакъв начин да влиза през турбо пътищата в цилиндрите ?

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 23.01.2015
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 320d
Мечтае да кара: M5

Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к

Мнение от vitargo » 21 Ное 2016, 9:17

Здравей, имам същата от година и половина. Маслото ми никога не е било над максимума, но при всеки първи старт сутрин изпушва синьо :mhihi: а филтъра за картерните газове съм го сменил с новия модел с пластмасовия охлюв. От никъде не духа няма налягане но препушва. И винаги ще имаш масло по тръбите за високото налягане. Виждал съм фиат на 4000км със 100 грама в интеркулера.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к

Мнение от zvetiko » 21 Ное 2016, 9:35

Maverick1208 написа:Филтъра на картерните газове съм го сменял преди няколко месеца, чисто нов е !
Сменил съм го заедно с капака където се намира и клапанчето което отваря и затваря.
А и той е от новия тип, т.е сепаратор и няма какво да му стане, единствено клапанчето може да не отвори и да се вдигне картерното налягане.
Аз си мисля да не би да се е събрало масло във филтъра на картерните газове(сепаратора), поради високото ниво на маслото и от там по някакъв начин да влиза през турбо пътищата в цилиндрите ?


Колега, сепаратора не е някакъв съд, в който може да се събира масло- той просто разделя маслото от газовете, маслото се връща обратно в картера, газовете отиват към турбината, ясно е, че все пак това не става на 100%. Може би трябва малко да се поразглоби и види какво има във въздуховода към турбината, след турбината, кулера, въздуховода към EGR.
Като вероятни причини за син пушек са и износени водачи и уплътнения на клапаните, неподходящ вискозитетен клас на маслото, масло разредено с гориво- поради дефектна дюза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 749
Регистриран на: 7.10.2012
Пол: Мъж
Кара: E90 LCI 320D xDrive
Детайли за колата: N47/184 Hp

Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к

Мнение от nikola59 » 21 Ное 2016, 12:38

Колегата автор на темата би ли написал кой е този оторизиран BMW сервиз??? Би ли постнал скрийншот на фактурата където ясно е написано точно какво количество масло е налято в двигателя?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к

Мнение от zvetiko » 21 Ное 2016, 13:29

nikola59 написа:Колегата автор на темата би ли написал кой е този оторизиран BMW сервиз??? Би ли постнал скрийншот на фактурата където ясно е написано точно какво количество масло е налято в двигателя?


Това не е критерий- ако не са източили добре старото и са налели новото по предписание...
Да кажем точно за този двигател, веднъж водих високо интелектуален спор с един колега, че количеството на двигателното масло не е 4 литра и нещо- той ми казваше, че никога досега не е слагал повече от това количество.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 499
Регистриран на: 14.05.2013
Местоположение: Denmark
Пол: Мъж
Кара: E39 Touring

Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к

Мнение от Denmark » 21 Ное 2016, 13:31

Дори и да не е оторизиран BMW сервиз, смяната на маслото е едно от най-елементарните неща.

А маслото поне правилното ли е?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к

Мнение от zvetiko » 21 Ное 2016, 17:46

Denmark написа:Дори и да не е оторизиран BMW сервиз, смяната на маслото е едно от най-елементарните неща.

А маслото поне правилното ли е?


С въпроса си вече дефинираш, че не е толкова елементарно: ;)

Най-напред, в зависимост от редица особености на двигателя и моментно състояние, да подбереш правилното масло.
После, поне за България, е важно маслото да е истинско, а не да вземеш само опаковка без съдържание, за да не се получи нещо подобно, както и разни други неща, за които отговаря маслото/снимката е от MINI, но се отнася и за BMW. Процедурата изключва това да седнеш пред лаптопа, да ровиш цяла вечер и избереш най-евтината оферта от даден вид, за дадена марка.;)

Изображение


След това да вземеш и правилният филтър, за да не стане това:

Изображение

После източване на маслото- поне около 1 час, за да не разсъждаваш защото накрая нивото е 2см над максимума или при предписани 5.5 литра ти чудесно си се справил и с 4.

Накрая- нов дихтунг на пробката и задължително и стягане с динамометричен ключ, за да не се случи това, както и някои други неща, когато се подхожда оптимистично или работи с "майсторски усет":

Изображение

и съответната вложка и пак динамометричен ключ, за да не стане това с капачката:

Изображение

Снимките не са аранжировка, а тъжна истина от практиката, за това как не трябва да се сменя масло. ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 499
Регистриран на: 14.05.2013
Местоположение: Denmark
Пол: Мъж
Кара: E39 Touring

Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к

Мнение от Denmark » 21 Ное 2016, 23:41

Е да, то е ясно че не трябва да се купуват боклуци. Мисълта ми беше, че това е една от най-лесните работи за механиците.

Аз (съм абсолютен непрофесионалист) и винаги гледам старото масло да се източи напълно, като междувременно се занимавам с махането на филтъра и уплътнението. След това наливам 5 литра и после почвам да го следя и да доливам по малко. До сега винаги ми се получават 6.5 литра. Та не мога да си представя как някой, който работи като механик може да оплеска така нещата. И другото е, че след това е предал колата с масло над максимума, тоест не го е проверил.

Иначе за човека дето спорил за 4-те литра, на 4-ри цилиндровите двигатели не е ли толкова?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: Син дим сутрин след високо ниво на маслото Е46 320d 150к

Мнение от vvasilev1 » 22 Ное 2016, 9:53

Твърде вероятно е при студено време, синият пушек да е от проблем с подгрева. Дали от реле или свещи, трябва да се провери.

Sent from my F3111 using Tapatalk

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]

Последни теми
Facebook