Спортен филтър!

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 19.02.2002
Местоположение: Plovdiv

Спортен филтър!

Мнение от Svetoslav » 25 Окт 2003, 22:48

Здрасти на всички фенове,искам да попитам повече за т.нар спортни филтри.Знам,че някъде във форума скоро стана въпрос за това,но така и не намерих инфо :cry:
Бях в един магазин за тунинг оборудване в Пловдив и ми предложиха универсален спортен филтър (това не ми звучи добре-универсално).Там ми предложиха такъв за 92 лв.Което е добре,стига да изпълнява обещаниягта-казаха ми,че мощността се покачвала 2-3 к.с.Но мен повече ме интересува дали се подобрява работата на двигателя.Как се отразява на разхода на гориво?
Мисля ,че quixzole има такъв на неговата баварка,но ще съм благодарен на всяко мнение.
Иначе звучи обещаващо,но първо искам да се допитам до братството. :D :D :D
БМВ-любов ли е или как да го опиша?!
Вие си знаете!

по-добре 2л пепси от 1.6л хонда
Аватар
Мнения: 5880
Регистриран на: 8.03.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: каквото намери в гаража

Мнение от I.Voykov » 25 Окт 2003, 22:58

Ако мога да си позволя да цитирам Роската при един наш разговор относно "спортните" фитри -> "По-добре си сипи за 100 лв. бензин и си ръчкай с кеф вместо да си даваш парте за глупости" -> аз така и направих :wink:
Изображение
http://WWW.BMWBG.CLUB
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Are you ///M enough ...?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 25 Окт 2003, 23:10

Прав е бързака,филтъра е необходим после.Но първо трябва да стане необходим.А това за универсалните филтри е абсолютно вярно.Не са те излъгали.Филтъра ще ти свърши работа,ако електрониката на колата може да реагира на променените условия.Или по просто казано,ECU-то да може да реагира коректно на променения дебит на въздуха.(тука да се намеси Калио или някои друг спец)Иначе не постигаш нищо повече от приятни звуци,което не е чак толкова лошо все пак,но обедняването на сместа не е добро за мотора ти.

Компактен
Аватар
Мнения: 1365
Регистриран на: 11.12.2002
Местоположение: Sofia

Мнение от quixzole » 26 Окт 2003, 6:22

Има приятно добър ефект ако успееш да му направиш качествн heat shield/ топлинна преграда/ за да не дърпа горещия въздух от двигателя........също така е хубаво да го снабдиш с колкото се може почвече студен въздух от вън/тръба или друга магия/ Преди да направя тези неща лятото имаше по-скоро обратния ефект. В момента съм много доволен............а колкото до 100 лв.........и за звук да съм ги дал само, струва си........понякога си отварям прозореца и си слушам като лудите......докато свърша :lol: :lol: :lol:
Изображение Изображение Изображение Изображение

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 26 Окт 2003, 13:48

а "преградата" от какво я направи?
от къде вкарваш студения въздух?
дай някакви снимки

аз бих сложил само заради звука :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 11.07.2003
Местоположение: Пловдив
Кара: BMW X3 3.0d '04

Мнение от DIDO » 27 Окт 2003, 18:03

Някой знае ли с колко се вдига мощноста и колко
км изкарва един спортен филтър?
BMW - Усещане за автомобил

Компактен
Аватар
Мнения: 1365
Регистриран на: 11.12.2002
Местоположение: Sofia

Мнение от quixzole » 28 Окт 2003, 9:22

Преградата я направих от един специален термоизолиращ дунапрен.....от външната му страна към двигателя има някво фолио....студения въздук с една тръба долу ниско до халогените....но има и по добри варианти.....сега ги разработвам :roll: :lol: мисля някъде от единия бъбрек да вкарам въздух.....че въздуха отдолу лятото е по горещ, заради асфалта :wink: на моя пише че изкарва над 120 000 км.....аз го изпрах още на 5-6 000 ....доста се беше поизцапал лятото......но след прането стана точно както си го бях купил нов...а дали вдига няква мощност.....и да вдига е толкова незначителна, че едва ли може да се усети :lol:
Изображение Изображение Изображение Изображение

Разработва двигатели и хотели
Аватар
Мнения: 1699
Регистриран на: 6.06.2003
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
Мечтае да кара: отново м3 е30 :)

Мнение от BESSNIA » 28 Окт 2003, 11:10

Ако се направи най - елементарна сметка ше видите , че е икономически по изгодно да си купиш един (вечен ) спортен от колкото 10 обикновенни.

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 28 Окт 2003, 11:34

BESSNIA, ако това ти е извинението да си купиш спортен филтър - трябва ти по-добро! По-евтино е да си купуваш хартиен филтър всеки 6 месеца отколкото да чистиш "вечния" на същия период. Ако спортния филтър не се почисти със специален препарат и намаже със специално масло, ефекта е все едно си без филтър...

Ето един хубав линк как се прави топлинен щит: http://www.rose-hulman.edu/%7Esmithm3/mods/cais/index.htm.

DIP, K&N филтрите примерно имат гаранция от 1 милион км или нещо от сорта, на практика са вечни... но това което не ти казват е, че е нужно да се чисти и маже със специално масло всеки 6 месеца (по-малко, ако караш по прашни/черни пътища), и комплекта чистещ разтвор и масло струва колкото 3-4 хартиени филтъра. Печелиш малко по-добър респонс на двигателя. Панелните филтри, които заместват нормалните ти дават 0-1-2 к.с., което е равносилно на нищо, конусните филтри ти дават от минус 5 до 3-4 к.с. според зависи колко ти е добра топлоизолацията и дали вземаш студен въздух от някъде. Отделно, хартиените филтри филтрират по-добре, издържат по-дълго и не спират да работят като ги намокрят. Ако караш Формула 1, 1% по-добър въздушен поток е решителен, и имаш 2-3 резервни двигателя, изборът е ясен. Другите - следвайте съвета на Роската и инверстирайте в бензин.

Компактен
Аватар
Мнения: 1365
Регистриран на: 11.12.2002
Местоположение: Sofia

Мнение от quixzole » 28 Окт 2003, 13:48

препарата за почистване се замества с бебешки шампоан - 2 лв.
спецялното масло с WD40 - 7 лв :lol: :lol:
аз хич не обичам талива побългарени варианти.....но по стечения на обстоятелствата ми се наложи.....резултата беше повече от задоволителен :!: :wink:
Изображение Изображение Изображение Изображение

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 28 Окт 2003, 14:18

Тествал ли си го с флоуметър и знаеш ли до колко микрона филтрира този "побългарен" филтър, след като твърдиш, че резултатите са задоволителни? ;)

Компактен
Аватар
Мнения: 1365
Регистриран на: 11.12.2002
Местоположение: Sofia

Мнение от quixzole » 28 Окт 2003, 14:55

несъм :oops: но няма разлика откактобеше нов.....а тази идея ми я каза човека от който го купих....приятел ми е и каза че няма смисъл да се набутвам за препарат и масло......освен тва не препоръчвам на никой който може да си ги закупи да го прави....аз си нося отговорностите за мене :lol:
Изображение Изображение Изображение Изображение

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 28 Окт 2003, 15:18

За почистващия препапрат съм сигурен че и обикновен сапун ще свърши работа, ама за маслото все ми се струва че не може да е толкова лесно? Сигурно става де, то реално филтриращия елемент при K&N и BMC е памучна тъкан. ITG ползват гъбеста "пяна", подобно на дунапрен, и твърдят че поемат повече боклуци преди да е нужно чистене.

А за да се убедите, че филтъра не е главната "спънка", просто го махнете и направете едно кръгче - ще видите че осезаема разлика няма :) А ако няма разлика без филтър, как ще има разлика със "спортен" такъв? ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 800
Регистриран на: 21.08.2002
Местоположение: България, София

Мнение от Joreto » 28 Окт 2003, 15:46

kay, не съм съгласен. Колата без филтър се форсира много по-рязко, направи следния експеримент (не е нужно да се движиш) изфорсирай колата на място с филтър и без филтър и ми кажи дали има разлика, на повечето коли на който съм го пробвал в втори случай качват оборотите много по-бързо (все едно ти да дишаш без и със противогаз ). Що се отнася до конусните филтри, много в важно да се избере такъв който пропуска необходимото количество въздух (има филтри който пропускат 100куб.м/ч има и 200куб.м/ч и т.н.). Съгласен съм че само с филтър неможе да се вдигне мощността кой знае колко (все пак фабричния е сметнат да отговаря на потребностите на двигателя)
W201 - 190E
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 28 Окт 2003, 15:56

Joreto, при мен поне не е така, предполагам има други фактори (ECU?). Но съм напълно съгласен, тези филтри не могат да ти дадат коне, но могат да ускорят отклика на двигателя значително. Това е главния им ефект всъщност.

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook