Хидравлична помпа подмяна
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
3 мнения
• Страница 1 от 1
- g_mihalev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: София/Свиленград
- Кара: с удоволствие
- Мечтае да кара: по хубави пътища
- Детайли за колата: G30 520 xDrive 2017
Хидравлична помпа подмяна
Здравейте колеги
Проблема е че от тази зима хидравличната помпа взе да вие силно (при температура под 10 градуса се чува вътре в купето) и по-слабо сега лятото, но си вие. Пробвах сменях масло, веднъж зимата - без ефект. Наскоро рециклирах рейката и се наложи пак смяна - пак без ефект, вие и това е, при това и волана си е доста твърд и ясно е, че ще се сменя.
Попрочетох и поразпитах и се чудя над следните неща:
(колата е е46 320и 03.1999 - M52B20TU )
След като видях колко струва чисто нова оригинална - 780 лв, се отказах от тази идея и сега идва ред на алтернативите които са:
1. Втора ръка - около 100 лв ( остава момента в какво състояние ще е и дали ще пасне примерно от е39 - по-надолу пиша защо се колебая)
2. Рециклиране на старата - тук получих съвет, че ще ми излезе много скъпо и не си заслужавало, било по-добре да се пробва с втора ръка. Някой ако може да сподели опит от рециклиране и цена
3. Да си купя неоригинална - гледам цените им са от рода на 200-250 лв. Ако някой може да сподели дали е сменял с такава (марка и цена ако мже) и дали е доволен.
Тук идва и другия момент, оказа се, че по този двигател се монтират два вида помпи:
Luk LF-30 и Luk LF-20 (да си призная моята не съм я проверил още коя е точно, но по Realoem и датата на производство трябва да е LF-30 - слагат ги до 09.1999г, след това LF-20).
Странно е че като проверявам в Realoem за е39 със същия двигател излиза отново LF-30, но с друг парт номер, не са съвместими ли...
По чуждите форуми пишат за поведението на LF-20 и LF-30:
LF-20
- по-ниско налягане 110, леко по-твърд волан и по-добро усещане при шофиране, ноооо се оказва, че се чупи доста по-често.
LF-30
- работи при по-високо налягане 130, волан е супер лек, по-здрава. Имаше оплаквания (не от всички) че неприятно при шофиране. (най-вероятно ще заложа на нея,все пак колата се ползва ежедневно и не съм някакъв съзтезател
). Но ако някой има впечатление нека сподели 
Ако се преминава от една на друга помпа са различни и маркучите и помпите визуално изглеждат различно и като захващане също.
Ще бъда благодарен, ако някой който се е сблъсквал и сменял да сподели.
ПП: Трябва ли да се смени ролката или нещо друго при смяна на помпата, за маркучите е ясно че ще ги сменя и без друго сълзят.
Проблема е че от тази зима хидравличната помпа взе да вие силно (при температура под 10 градуса се чува вътре в купето) и по-слабо сега лятото, но си вие. Пробвах сменях масло, веднъж зимата - без ефект. Наскоро рециклирах рейката и се наложи пак смяна - пак без ефект, вие и това е, при това и волана си е доста твърд и ясно е, че ще се сменя.
Попрочетох и поразпитах и се чудя над следните неща:
(колата е е46 320и 03.1999 - M52B20TU )
След като видях колко струва чисто нова оригинална - 780 лв, се отказах от тази идея и сега идва ред на алтернативите които са:
1. Втора ръка - около 100 лв ( остава момента в какво състояние ще е и дали ще пасне примерно от е39 - по-надолу пиша защо се колебая)
2. Рециклиране на старата - тук получих съвет, че ще ми излезе много скъпо и не си заслужавало, било по-добре да се пробва с втора ръка. Някой ако може да сподели опит от рециклиране и цена

3. Да си купя неоригинална - гледам цените им са от рода на 200-250 лв. Ако някой може да сподели дали е сменял с такава (марка и цена ако мже) и дали е доволен.
Тук идва и другия момент, оказа се, че по този двигател се монтират два вида помпи:
Luk LF-30 и Luk LF-20 (да си призная моята не съм я проверил още коя е точно, но по Realoem и датата на производство трябва да е LF-30 - слагат ги до 09.1999г, след това LF-20).
Странно е че като проверявам в Realoem за е39 със същия двигател излиза отново LF-30, но с друг парт номер, не са съвместими ли...

По чуждите форуми пишат за поведението на LF-20 и LF-30:
LF-20
- по-ниско налягане 110, леко по-твърд волан и по-добро усещане при шофиране, ноооо се оказва, че се чупи доста по-често.
LF-30
- работи при по-високо налягане 130, волан е супер лек, по-здрава. Имаше оплаквания (не от всички) че неприятно при шофиране. (най-вероятно ще заложа на нея,все пак колата се ползва ежедневно и не съм някакъв съзтезател


Ако се преминава от една на друга помпа са различни и маркучите и помпите визуално изглеждат различно и като захващане също.
Ще бъда благодарен, ако някой който се е сблъсквал и сменял да сподели.
ПП: Трябва ли да се смени ролката или нещо друго при смяна на помпата, за маркучите е ясно че ще ги сменя и без друго сълзят.
- Milen83
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 130
- Регистриран на: 28.09.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е60 530д
Re: Хидравлична помпа подмяна
Здравей от мен аз миналото лято се сблъсках с тозо проблем , значи при мен ми се скапа хидравл.помпа мойта е ЛФ-20 по оем оригинално е такава и аз като теб се заинтересувах за ЛФ - 30 и реших да премина към нея , купих си втора употреба ЛФ - 30 за 120 лева читава от мой човек . При монтажа става въпрос за захващането няма проблема еднакво е с това на ЛФ - 20 , проблема е маркуча за високото налягане идва малко по къс при ЛФ - 30 за това е дават че при смяна с ЛФ - 30 се сменя и маркуча за високото налягане , обаче аз не го смени просто го осукахме леко за да стигне и стана
.Вече 1 година съм с нея няма проблеми разликата да ти кажа между двете е малка не е кой знае какво малко по лек е волана и работи по тихо тази това е от мен за сега .

3 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани