Променлива геометрия E46 320d 150к. 2003г.!!!
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- Maverick1208
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: 30.11.2010
- Пол: Мъж
Променлива геометрия E46 320d 150к. 2003г.!!!
Здравейте колеги, наскоро си правих диагностика с ИНПА и когато влезнах в NOMINAL/ACTUAL в меню ENGINE, първото което се вижда е desired charge-air pressure, което при мен на празен ход е около 990 mbar, а current charge-air pressure при мен е 940 mbar.
Това което ме притеснява е, че има разлика между двете стойности на празен ход и не трябва ли да са почти еднакви?
Явно има разлика между зададеното и реално измерено налягане на празен ход от турбината.
Според вас има ли проблем свързан с турбината, с геометрията на турбината?
При запалване се вижда, че актуатора на турбината се прибира, движи се, т.е затваря лопатките, гайката почти се скрива, т.е той си работи.При подаване на газ на място отново се вижда, че актуатора се движи, има ход, отваря и затваря лопатките на геометрията.
Другото което ме притеснява е, че постоянно ми излиза грешка "4530 Boost Pressure Actuator - Regulation Pressure too Low".
Изтривам грешката и след няколко км, когато подам рязко газ на колата излиза отново.
Колата си върви нормално, ускорява си рязко, дърпа рязко, единствено когато е студена е леко мудна, но мисля, че това е нормално.
Прочетох много по чуждите форуми относно тази грешка и тя е свързана или с пробив във вакуумните маркучи към турбото или с нагар в геометрията, не позволяващ да се отварят напълно лопатките на геометрията при рязко подаване на газ.
Вакуумните маркучи съм ги сменил всички, тях ги изключвам като проблем! Геометрията съм я раздвижвал на ръка и си има ход, според мен нормален, единственото което си мисля е, че забелязах, че турбината ми е сменяна, защото на нея е щампована дата на производство 2005г., а колата е 2003г., но това е правено в Италия. Мисълта ми е да не би от тази манипулация, да не е настроена гайката на актуатора и да ограничава напълното отваряне на геометрията и от това постоянно да ми дава тази грешка?
Турбинката си е здрава няма никакви луфтове, проверявал съм ги, не гори масло, звука и е нормален. Вижда се, че пред гайката е цапнато с жълта боя, т.е според мен гайката си е до там до където трябва да бъде, но все си мисля, че не е от нагар тази грешка, защото се вижда, че актуатора си се движи, има ход. Просто при монтирането на тази турбина, ако са мръднали леко гайката и да ограничава леко и да избива тази грешка.
Ако някой има някакви идеи да пише, ще съм благодарен
Това което ме притеснява е, че има разлика между двете стойности на празен ход и не трябва ли да са почти еднакви?
Явно има разлика между зададеното и реално измерено налягане на празен ход от турбината.
Според вас има ли проблем свързан с турбината, с геометрията на турбината?
При запалване се вижда, че актуатора на турбината се прибира, движи се, т.е затваря лопатките, гайката почти се скрива, т.е той си работи.При подаване на газ на място отново се вижда, че актуатора се движи, има ход, отваря и затваря лопатките на геометрията.
Другото което ме притеснява е, че постоянно ми излиза грешка "4530 Boost Pressure Actuator - Regulation Pressure too Low".
Изтривам грешката и след няколко км, когато подам рязко газ на колата излиза отново.
Колата си върви нормално, ускорява си рязко, дърпа рязко, единствено когато е студена е леко мудна, но мисля, че това е нормално.
Прочетох много по чуждите форуми относно тази грешка и тя е свързана или с пробив във вакуумните маркучи към турбото или с нагар в геометрията, не позволяващ да се отварят напълно лопатките на геометрията при рязко подаване на газ.
Вакуумните маркучи съм ги сменил всички, тях ги изключвам като проблем! Геометрията съм я раздвижвал на ръка и си има ход, според мен нормален, единственото което си мисля е, че забелязах, че турбината ми е сменяна, защото на нея е щампована дата на производство 2005г., а колата е 2003г., но това е правено в Италия. Мисълта ми е да не би от тази манипулация, да не е настроена гайката на актуатора и да ограничава напълното отваряне на геометрията и от това постоянно да ми дава тази грешка?
Турбинката си е здрава няма никакви луфтове, проверявал съм ги, не гори масло, звука и е нормален. Вижда се, че пред гайката е цапнато с жълта боя, т.е според мен гайката си е до там до където трябва да бъде, но все си мисля, че не е от нагар тази грешка, защото се вижда, че актуатора си се движи, има ход. Просто при монтирането на тази турбина, ако са мръднали леко гайката и да ограничава леко и да избива тази грешка.
Ако някой има някакви идеи да пише, ще съм благодарен

- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Променлива геометрия E46 320d 150к. 2003г.!!!
Имам същия проблем на Е90 320д 163кс, само че при мен след 3000 оборота започва ускорение на тласъци. Ако имаш ремап, той прикрива проблема. След като върнах оригинала на колата, установих проблема. Абонирам се за темата, понеже уж и при мен всичките маркучи са здрави, турбината ми е нова МЕЛЕТТ и нова променлива също МЕЛЕТТ на 1 година. Актуатора е калибриран на float bench машина и си се мърда свободно. В ИСТА има air mass system test, пусни го, може и да ти помогне 

- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Променлива геометрия E46 320d 150к. 2003г.!!!
А ел. клапана на турбото да си проверявал дали работи коректно?
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- Maverick1208
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: 30.11.2010
- Пол: Мъж
Re: Променлива геометрия E46 320d 150к. 2003г.!!!
Ел.клапана на турбото съм го разменял с този от ЕГР-а, те са еднакви и при двата варианта продължава да излиза тази грешка след изтриване!
Не мисля, че е там проблема, защото ЕГР си работи нормално и с двата ел.клапана, което показва, че и двата са изправни!
Нямам никава грешка свързана с недобра работа на ЕГР, когато разменям ел.клапаните.
Не мисля, че е там проблема, защото ЕГР си работи нормално и с двата ел.клапана, което показва, че и двата са изправни!
Нямам никава грешка свързана с недобра работа на ЕГР, когато разменям ел.клапаните.
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Променлива геометрия E46 320d 150к. 2003г.!!!
Да не ти е пукнат вакуумния резервоар?
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Променлива геометрия E46 320d 150к. 2003г.!!!
Актуаторът отвън може и да си има ход, но вътре дали и колко мърда лопатките ще се установи, ако свалиш турбината и я отвориш. Получава се понякога луфт на мястото, където актуаторът се захваща за контролния пръстен на геометрията.
- Maverick1208
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: 30.11.2010
- Пол: Мъж
Re: Променлива геометрия E46 320d 150к. 2003г.!!!
Вакуумният резервоар също го тествах, като на входа на резервоара си оставя вакуумният маркуч, а изхода му запушвам с пръст и ми го залепя силно, т.е си държи вакуум отвсякъде. То ако има пробив според мен няма да е силен вакуума, а при мен силно ми залепва пръста по щуцера на изходта на резервоара, т.е има силен вакум.
Какъв друг начин има за тестване?
Мисля си, че си е наред вакуумният резервоар.
Какъв друг начин има за тестване?
Мисля си, че си е наред вакуумният резервоар.
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Променлива геометрия E46 320d 150к. 2003г.!!!
Явно е наред, щом ти залепя пръста. Остава според мен турбината, сваляне, разглобяване на топлата част и да видиш лопатките как са, както ти е казал и Z3Ro.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани