Хидравлична помпа
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Хидравлична помпа
На колегата ми, с E39 m52b20, при подаване на газ хидравличната помпа джогори, все едно че мели камъни. Имах съмнения за запушени маркучи, трудно засмукване на течност, кавитация и т.н. - но чак сега разбрах, че в казанчето има и монтирана цедка, в запушването на която може да е проблемът. Сега нали са почивни дни, обадих му се, когато намери време да я провери и по-късно ще ви споделя резултата. Разгледах по форумите - американците пишат, че не било нужно чак да се сменява казанчето, ами през 5 години да се сваля и да се почиства.
Като се изсмуче течността от казанчето се показвало едно винтче torx-20. След като се развие, може да се обърне цедката и да се види доколко е замърсена. Самата цедка не може да се извади от казанчето, затова ако е замърсена, препоръчват да се свали цялото казанче и да се промие с бензин, а след това добре да се изсуши и всичко да се монтира обратно.
Ето линк към bimmerfest: http://www.bimmerfest.com/forums/showpo ... ostcount=3
Вие какво правите с тази цедка - почиствате ли я или сменявате цялото казанче?

Като се изсмуче течността от казанчето се показвало едно винтче torx-20. След като се развие, може да се обърне цедката и да се види доколко е замърсена. Самата цедка не може да се извади от казанчето, затова ако е замърсена, препоръчват да се свали цялото казанче и да се промие с бензин, а след това добре да се изсуши и всичко да се монтира обратно.
Ето линк към bimmerfest: http://www.bimmerfest.com/forums/showpo ... ostcount=3
Вие какво правите с тази цедка - почиствате ли я или сменявате цялото казанче?
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Хидравлична помпа
Сменя се казанчето, но ако издава такива звуци, каквито описваш, вероятно проблемът е в самата помпа... Казанчето струва 100-ина лева оригинално. За помпата скоро имаше тема за рециклиране за 80 лева.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Хидравлична помпа
Познат майстор ми препоръча ако е все още здраво (без пукнатини по щуцерите) да го сваля и да почистя добре цедката. Според него понеже тя е на входа към помпата и дебита намалявал доста, от което се получавало виенето. Споменах му, че мисля да си купя ново казанче, на Феби примерно е 40лв. Той рече "не" - цедките им са по-ситни и все едно съм с моята запушена цедка.
А за оригинално не смятам да давам 100лв... Така че ще свалям и чистя. Обясни ми и как да сменя изцяло маслото - не знам дали е споменавано тук, но накратко:
-откача се връщащия маркуч и се слага в едно по-голямо шише;
-щуцера на казанчето се затапва, примерно с парче маркуч и винт в края му;
-налива се новата течност, а друг върти да пали и веднага връща ключа. По-удобно е да се махне бушона на горивната помпа, за да върти само на стартер и да не изсмуква прекалено бързо течността;
-в шишето се вижда кога постъпващата течност почва да се избистря - това би следвало да е новата и смяната на маслото е приключена;
-сглобява се всичко и

-откача се връщащия маркуч и се слага в едно по-голямо шише;
-щуцера на казанчето се затапва, примерно с парче маркуч и винт в края му;
-налива се новата течност, а друг върти да пали и веднага връща ключа. По-удобно е да се махне бушона на горивната помпа, за да върти само на стартер и да не изсмуква прекалено бързо течността;
-в шишето се вижда кога постъпващата течност почва да се избистря - това би следвало да е новата и смяната на маслото е приключена;
-сглобява се всичко и

- Zlatiyan_Genchev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 507
- Регистриран на: 11.10.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 M52B20 TU
- Мечтае да кара: Е39 M5
Re: Хидравлична помпа
Скоро и аз възнамерявам да извършвам тази процедура.Въпроса е при здраво казанче единствената въпросителна е тази цедка дали може да се изчисти както трябва с бензин или си остава запушена. Казанчето, ако тече откъм капачката е нужно О -ринга да се смени
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Хидравлична помпа
Имам едно старо казанче и вчера се заех да го приведа във вид. Развих цедката и се оказа, че е перфектно чиста. Изглежда като тази от снимката по-горе. Все пак промих няколко пъти с brake cleaner. Почти нищо не падна. Смятам утре да сменя течността и ще споделя какво е станало.
- Vladocbr
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 367
- Регистриран на: 12.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 TDS
Re: Хидравлична помпа
При тия звуци само ремонт на помпата. Другото е излишно губене на време.
Sent from my E2303 using Tapatalk
Sent from my E2303 using Tapatalk
- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Хидравлична помпа
Промихме казанчето с бензин, подрязахме маркучите и ги стегнахме с нови скоби. Филтърчето не изглеждаше задръстено, но течността беше доста мътна. Толкова бяха одървени маркучите, че трябваше яко да се стегнат, за да не тече (може би трябваше да ги стегнем с по две скоби на маркуч, за да стискат и в удебелението на щуцерите - сега пак малко навлажнява единия маркуч, но минимално.)
Най-добре е направо да се сменят, но на края на единия маркуч има запресован щуцер и нямаше как да го направим на момента (освен ако не си бяхме приготвили резервни маркучи).
Не сменихме цялата течност, а само доляхме колкото беше тази, която махнахме с казанчето. После запали колегата - нямаше го този звук. Вечерта преди да си тръгне пак запали и пак го нямаше. Вчера пак нещо гледахме по колата и пак не го чувам. А колегата твърди, че не се е оправило и пак го има.
Не знам дали си въобразявам, ама преди се чуваше редовно при подаване на газ, докато развърта от празен ход, а сега не го чувам. И не знам дали "подобрението" се дължи на това, че уплътнихме маркучите, или на частичната смяна на хидравличната течност (- трябваше да я сменим цялата).
Въпреки, че пак ще се наложи да го сваляме за смяна на маркучи и решихме, че тогава ще я сменим.
edit: Днес се ослушвах и май при загрял двигател пак го има звукът. Но не толкова силен - някакво леко трополене и като се сложи ухо на казанчето за хидравликата се чува отчетливо. Може би трябва да записвам всички звуци, че и аз се обърках вече и не мога да си спомня точно как е било, но е различно сега.
Най-добре е направо да се сменят, но на края на единия маркуч има запресован щуцер и нямаше как да го направим на момента (освен ако не си бяхме приготвили резервни маркучи).
Не сменихме цялата течност, а само доляхме колкото беше тази, която махнахме с казанчето. После запали колегата - нямаше го този звук. Вечерта преди да си тръгне пак запали и пак го нямаше. Вчера пак нещо гледахме по колата и пак не го чувам. А колегата твърди, че не се е оправило и пак го има.
Не знам дали си въобразявам, ама преди се чуваше редовно при подаване на газ, докато развърта от празен ход, а сега не го чувам. И не знам дали "подобрението" се дължи на това, че уплътнихме маркучите, или на частичната смяна на хидравличната течност (- трябваше да я сменим цялата).
Въпреки, че пак ще се наложи да го сваляме за смяна на маркучи и решихме, че тогава ще я сменим.
edit: Днес се ослушвах и май при загрял двигател пак го има звукът. Но не толкова силен - някакво леко трополене и като се сложи ухо на казанчето за хидравликата се чува отчетливо. Може би трябва да записвам всички звуци, че и аз се обърках вече и не мога да си спомня точно как е било, но е различно сега.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- Nikito 7301
- Потребител
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: 1.12.2015
- Местоположение: Varna
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530D
Re: Хидравлична помпа
Здравей ако искаш може да пеовериш демферната шайба .Имах подобен проблем и си мислехме че е от хидравличната помпа .На високи обороти двигателя си мърка .А на ниски сякаш хидравличната помпа ще се разпада.Смених ме помпата и проблема остана .После сменихме демферната шайба.И всичко се оправи
- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
- Zlatiyan_Genchev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 507
- Регистриран на: 11.10.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 M52B20 TU
- Мечтае да кара: Е39 M5
Re: Хидравлична помпа
dreadx написа:Промихме казанчето с бензин, подрязахме маркучите и ги стегнахме с нови скоби. Филтърчето не изглеждаше задръстено, но течността беше доста мътна. Толкова бяха одървени маркучите, че трябваше яко да се стегнат, за да не тече (може би трябваше да ги стегнем с по две скоби на маркуч, за да стискат и в удебелението на щуцерите - сега пак малко навлажнява единия маркуч, но минимално.)
Най-добре е направо да се сменят, но на края на единия маркуч има запресован щуцер и нямаше как да го направим на момента (освен ако не си бяхме приготвили резервни маркучи).
Не сменихме цялата течност, а само доляхме колкото беше тази, която махнахме с казанчето. После запали колегата - нямаше го този звук. Вечерта преди да си тръгне пак запали и пак го нямаше. Вчера пак нещо гледахме по колата и пак не го чувам. А колегата твърди, че не се е оправило и пак го има.
Не знам дали си въобразявам, ама преди се чуваше редовно при подаване на газ, докато развърта от празен ход, а сега не го чувам. И не знам дали "подобрението" се дължи на това, че уплътнихме маркучите, или на частичната смяна на хидравличната течност (- трябваше да я сменим цялата).
Въпреки, че пак ще се наложи да го сваляме за смяна на маркучи и решихме, че тогава ще я сменим.
edit: Днес се ослушвах и май при загрял двигател пак го има звукът. Но не толкова силен - някакво леко трополене и като се сложи ухо на казанчето за хидравликата се чува отчетливо. Може би трябва да записвам всички звуци, че и аз се обърках вече и не мога да си спомня точно как е било, но е различно сега.
Кои маркучи са най-износени ,за да може на тези които ни предстои профилактика да знаем кои да си поръчаме да ги сменим направо?
- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Хидравлична помпа
Двата маркуча, които са под казанчето бяха яко одървени и трябваше да стягаме скобите зверски, за да не тече.
Това е временно решение, просто материалът на маркучите явно масово се е втвърдил за толкова години (наистина бяха най-втвърдените маркучи, които съм виждал). Навсякъде пишат, че има точно същите проблеми с тези маркучи.
За смяна може да се използват оригинални, или да се приспособят заместители.
Подходящи маркучи има навсякъде, където се занимават с хидравлични машини. Проблемът е, че единият маркуч завършва със запресован към него метален щуцер - т.е. не могат просто да ви отрежат два маркуча по размер, а вие да си ги смените вкъщи.
Четох по форума, че заради това хората си носят старите в специализирана работилница за хидравлични маркучи и за около 27 лв. им правят нови, като прехвърлят частите от старите -- щуцера и някакво клапанче в единия маркуч.
Това е временно решение, просто материалът на маркучите явно масово се е втвърдил за толкова години (наистина бяха най-втвърдените маркучи, които съм виждал). Навсякъде пишат, че има точно същите проблеми с тези маркучи.
За смяна може да се използват оригинални, или да се приспособят заместители.
Подходящи маркучи има навсякъде, където се занимават с хидравлични машини. Проблемът е, че единият маркуч завършва със запресован към него метален щуцер - т.е. не могат просто да ви отрежат два маркуча по размер, а вие да си ги смените вкъщи.
Четох по форума, че заради това хората си носят старите в специализирана работилница за хидравлични маркучи и за около 27 лв. им правят нови, като прехвърлят частите от старите -- щуцера и някакво клапанче в единия маркуч.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- sean-john
- ентусиаст
-
- Мнения: 950
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: Габрово/Атина
- Пол: Мъж
- Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
- Мечтае да кара: М5
Re: Хидравлична помпа
Я да попитам и да не отварям нова тема,преди 4-5 месеца свалих казанчето и промих филтърчето ,долях ново масло всичко 6...това профилактично,не съм имал проблеми с хидравликата от както имам колата.
Вчера обаче качвам се, паля и зверски звук...като на веялка или нещо подобно трошачка на камъни и т.н.
,врътна ли волана става още по силен,подам ли газ също...предполагам е помпата.
Като навия пълен десен или ляв и задържа шума спира...върна ли волана пак се появява...странното е,че до вчера буквално не съм я чувал помпата,дори при пълно навиване на волата няма да мяца няма нищо...така отведнъж ли си заминава...възможно ли е някъде да има запушване(макар да звучи нелогично,нали за това е филтърчето) течове нямам (много минимални, омасляване само),масло също има
.
Забравих да спомена,че волана не е по твърд от преди,ако има значение.
Вчера обаче качвам се, паля и зверски звук...като на веялка или нещо подобно трошачка на камъни и т.н.

Като навия пълен десен или ляв и задържа шума спира...върна ли волана пак се появява...странното е,че до вчера буквално не съм я чувал помпата,дори при пълно навиване на волата няма да мяца няма нищо...така отведнъж ли си заминава...възможно ли е някъде да има запушване(макар да звучи нелогично,нали за това е филтърчето) течове нямам (много минимални, омасляване само),масло също има

Забравих да спомена,че волана не е по твърд от преди,ако има значение.
- sean-john
- ентусиаст
-
- Мнения: 950
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: Габрово/Атина
- Пол: Мъж
- Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
- Мечтае да кара: М5
Re: Хидравлична помпа
Дали може да блокира някакъв клапан ако имам (колата е преди фейса),след като я запаля и започне зверския шум като навия 3-4 пъти пълен десен и ляв и зазържа (както се обезвъздушава хидравликата) и после се оправя...започва да работи като часовник (20 мин я държах запалена не гъкна) .
Запалих я след 5 часа престой и пак започна да вие/стърже,"обезвъздуших" я и се оправи... теч под колата не виждам...някакви идеи?Ако е помпа не трябва ли постоянно да вие,а да не се оправя?
Запалих я след 5 часа престой и пак започна да вие/стърже,"обезвъздуших" я и се оправи... теч под колата не виждам...някакви идеи?Ако е помпа не трябва ли постоянно да вие,а да не се оправя?
- Zlatiyan_Genchev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 507
- Регистриран на: 11.10.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 M52B20 TU
- Мечтае да кара: Е39 M5
Re: Хидравлична помпа
Може да не ти е била обезвъздушена системата хубаво при последната ти смяна на маслото. Сега пиши след като е обезвъздуши ,дали продължава проблема. Правило е въздушна възглавница и помпата в определен момент няма налягане и вероятно затова ти е стържело така. Но имай предвид ,че ако продължава , един път тръгнала ли е помпата , ще се влошава и тогава ще започне да се втърдява волана
- sean-john
- ентусиаст
-
- Мнения: 950
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: Габрово/Атина
- Пол: Мъж
- Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
- Мечтае да кара: М5
Re: Хидравлична помпа
Днес я покарах колата и помпата си заминава не е било нещо временно,най вероятно ще я рециклирам.
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани