e91 подмяна актуатор на турбина

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 11.10.2015
Пол: Мъж

Re: e91 подмяна актуатор на турбина

Мнение от bulsara » 30 Апр 2016, 16:18

Днес разглобих и измих всичките въздушни тръбни пътища, интеркуулера, маркучите и щуцерите от маслената магистрала на турбото. В интеркуулера имаше малко масло, така че си е хвърляла масълце турбината. След накисването променливата геометрия се изчисти напълно и раздвижи добре. Мърда между крайните си положения без усилие. Оставям я да се накисва още.

Интересно е наистина, че нямаше каквито и да било симптоми. Не свиреше и не се чуваше турбото преди това, не ми е направило и впечатление да има някакъв проблем. Колата си вървеше супер. Предполагам, че си го е имало изкривяването и в даден момент е станало прекалено силно. В момента, в който се развали, си карах с 50-60км/ч на под 2000 оборота, така че дори не е било натоварено турбото.

Реших да се насоча към варианта с нова средна част и евентуално допълнителен баланс, за всеки случай, както предлагаш. :) Е e60 под-форума има наистина доста полезна информация. Ще си взема Melett средна част, има позитивни отзиви в нашия и чужди форуми за тях. Надявам се и аз в най-скоро време да си я карам отново, че доста време висене в гаража ѝ е събра вече. :) Ще пиша, като пристигне новата средна част.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 859
Регистриран на: 9.04.2007
Местоположение: София/ Стара Загора
Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS

Re: e91 подмяна актуатор на турбина

Мнение от Phil » 30 Апр 2016, 16:59

Доколкото съм чел Митсубишитата си отиват тихо :mhihi: Както написах по-нагоре и моята си умря така.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1243
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: e91 подмяна актуатор на турбина

Мнение от awful » 01 Май 2016, 12:44

bulsara написа:Днес разглобих и измих всичките въздушни тръбни пътища, интеркуулера, маркучите и щуцерите от маслената магистрала на турбото. В интеркуулера имаше малко масло, така че си е хвърляла масълце турбината. След накисването променливата геометрия се изчисти напълно и раздвижи добре. Мърда между крайните си положения без усилие. Оставям я да се накисва още.

Интересно е наистина, че нямаше каквито и да било симптоми. Не свиреше и не се чуваше турбото преди това, не ми е направило и впечатление да има някакъв проблем. Колата си вървеше супер. Предполагам, че си го е имало изкривяването и в даден момент е станало прекалено силно. В момента, в който се развали, си карах с 50-60км/ч на под 2000 оборота, така че дори не е било натоварено турбото.

Реших да се насоча към варианта с нова средна част и евентуално допълнителен баланс, за всеки случай, както предлагаш. :) Е e60 под-форума има наистина доста полезна информация. Ще си взема Melett средна част, има позитивни отзиви в нашия и чужди форуми за тях. Надявам се и аз в най-скоро време да си я карам отново, че доста време висене в гаража ѝ е събра вече. :) Ще пиша, като пристигне новата средна част.


И аз съм чувал добри отзиви за Melett мисля че няма да сгрешиш, по добре си е нова от колкото рециклирана.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 11.10.2015
Пол: Мъж

Re: e91 подмяна актуатор на турбина

Мнение от bulsara » 15 Май 2016, 0:23

Здравейте. Да добавя малко информация за развитието по темата.

Новата средна част пристигна, преди няколко дни. Днес тръгнах да сглобявам самата турбина обратно, с новата част. За съжаление, отново се натъквам на проблем. При затягането на топлата част към новата сърцевина, в един момент променливата геометрия спира да може да се движи. Направо блокира тотално и няма мърдане. Все още не съм успял да установя защо се получава така. Почвам да си мисля, че има повреда и в променливата геометрия, която не успявам да хвана. Когато не е стегната, се мести нормално и без усилие. Стягам болтовете равномерно по периферията един по един и в даден момент лостчето спира да може да се мърда.

Утре ще продължавам и ще пиша, като има развитие.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

Re: e91 подмяна актуатор на турбина

Мнение от klintan66 » 15 Май 2016, 16:45

Колега, на колко км е колата и с оргиналното турбо ли e?
Хора, които много говорят, и не ви става ясно от първото изречение какво искат да кажат, обикновено искат пари, искат да ви излъжат или поне да ви заблудят !

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 11.10.2015
Пол: Мъж

Re: e91 подмяна актуатор на турбина

Мнение от bulsara » 15 Май 2016, 16:58

На около 180000 км., с оригинално турбо. Досега не е сменявано. Предполагам му е дошло времето изведнъж. :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: e91 подмяна актуатор на турбина

Мнение от Taruno » 15 Май 2016, 20:14

Ма на 180 пише или Е, товаса две различни турбота ;) иначе не е нормално да затяга средната част като навиваш, занесе ли го да го прегледат, може да има нарушаване в самия охлюв

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 11.10.2015
Пол: Мъж

Re: e91 подмяна актуатор на турбина

Мнение от bulsara » 16 Май 2016, 0:18

На 180 е. :) Не съм го носил засега никъде. Чудя се за момента как да процедирам, гледам темата за турботата в е60 под-форума и се чудя дали да не се пробвам в някой сервиз от изброените там. Другият вариант е нова геометрия, но така рискувам да се окаже проблем с охлюва и напразно да купувам геометрията. Ще съм благодарен за всеки съвет. Благодаря! :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: e91 подмяна актуатор на турбина

Мнение от toni » 18 Май 2016, 0:31

А като сложиш старата средна част и стегнеш, пак ли се получава така? Да не забравяш някое уплътнение. Аз като си сменях моята средна част, тя дойде в комплект с нови уплътнения и всичко си заспа.

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 11.10.2015
Пол: Мъж

Re: e91 подмяна актуатор на турбина

Мнение от bulsara » 18 Май 2016, 19:30

Като сложа старата средна част, се получава същото - геометрията затяга и в един момент напълно спира да се движи. Поръчах си и нова геометрия, ще пиша, като дойде и като я монтирам.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 859
Регистриран на: 9.04.2007
Местоположение: София/ Стара Загора
Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS

Re: e91 подмяна актуатор на турбина

Мнение от Phil » 19 Май 2016, 9:41

Пиши после колко ти е излязло цялото упражнение :)

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 11.10.2015
Пол: Мъж

Re: e91 подмяна актуатор на турбина

Мнение от bulsara » 15 Юни 2016, 0:44

След смяна и на променливата геометрия, всичко е наред. Настроиха ми актуатора с новата геометрия и колата си върви отново супер. Всичко излезе около 650-700лв.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

e91 подмяна актуатор на турбина

Мнение от Dextuar » 23 Сеп 2016, 21:24

Колеги, да повдигна малко темата. Минала година сменихме средната част с Мелетт, както и нова променлива геометрия пак Мелетт. Днес както си карах, гася колата, връщам се, паля и никаква мощност. На диагностика излиза 44CC. Как да проверя дали актуатора е сдал багажа? Няма как турбина и нова променлива на по-малко от 20к и 1 година да се развалят или бъркам? Е90 320д 163


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 11.10.2015
Пол: Мъж

Re: e91 подмяна актуатор на турбина

Мнение от bulsara » 24 Сеп 2016, 1:26

Здрасти,

Бих ти препоръчал да започнеш с разкачване на актуатора от лостчето към променливата геометрията. След това следва ръчна механична проверка - дали моторчето се движи между двете крайни състояния. Ако се движи свободно на ръка (изкисва се усилие и се усеща съпротивление, като се премести, не е хлабаво), значи самото моторче механически не е блокирало. След това, докато е откачено от променливата геометрия, някой отключва колата, отваря врата или дава на контакт, просто нещо, което да изкара модулите от заспало състояние. Това ще накара моторчето да се премести между крайните си състояния. Ако се мести, тогава трябва да се провери дали променливата геометрия се движи свободно. Трябва да няма почти никакво усилие и да се движи съвсем лесно с два пръста между крайните си състояния. Усети ли се, че е блокирала, движи се трудно или прещраква, докато се мърда, значи има проблем с нея.

И аз не смятам, че е нормално турбина и геометрия на 20k км. и 1год. да си заминат, но не мисля, че е изключено. Макар и Melett, сигурно и там има части, които не изкарват много. Моята, за около 15000км., откакто я смених, се държи добре засега.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: e91 подмяна актуатор на турбина

Мнение от Dextuar » 24 Сеп 2016, 11:46

Благодаря колега, заредих акумулатора и се оправи, сигурно е било от напрежението


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook