330Ci Премахване на DISA

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 24.11.2015
Пол: Мъж
Кара: BMW 330Ci
Мечтае да кара: Много са!
Детайли за колата: 0-100km/h 5.7 sec.

330Ci Премахване на DISA

Мнение от RagingHornet » 16 Сеп 2016, 17:46

DISA клапите са чест проблем при нашите коли, който в някои случай ако се изтърве положението, може да бъде катастрофален (Разрушаване на клапана и попадане на части от него в цилиндрите).

Накратко идеята на DISA клапата е при ниски обороти да пренасочи въздуха в смукателния колектор да измине по-дълъг път с по-висока скорост, което подобрява въртящия момент в ниските обороти и икономия на гориво.

При мен DISA-та се рачкука. Диагностиката е лесна... На работещ двигател откачаш кабела на DISA-та... чукането спира, закачаш кабела, чукането се повява.

След свалянето на DISA се оказа че е разбита основната ос от към тялото и даже и е смучела въздух от там.
Вариантите които следват от тука са два: 1- Нова DISA (около 300 лв); 2. Ремонтен комплект от 30 до 70 долара без доставката и с несигурен резултат.

Аз избрах 3-ти вариант, просто да премахна клапата, което всъщност не е толкова просто, но се получи добре.

1.во взех размери от DISA-та и си изработих по тях капачка, която да застане на нейното място и да запуши отвора в колектора:
Изображение

2. Монтирах капачката като за допълнително уплътнение използвах тефлонова лента. Заспа ;)

Изображение

След запалване на мотора компютъра записа грешка P1512 DISA Control Circuit Signal Low.
Измерих съпротивлението на входа на DISA-та (47 Ома) и вързах там един резистор от 45 ома и 5 вата и грешката не се появи повече.

Сега какъв е резултата?.

Разлика се усеща само под 2500 оборота и то само ако се натисне рязко педала на газта, получава се едно леко забиване, като дупка в мощността. Ако обаче се подаде газ една идея по-плавно тази дупка я няма и колата си поема и се ускорява нормално. Над 2500 оборота, няма разлика.

Как проверих на колко отваря DISA-та... просто закачих мултицед и проверих какво се случва на края на кабела... накратко ако има напрежение DISA-та е затворена, ако няма е отворена.



Това обаче е при Е46 330ci при други модели и двигатели оборотите на отваряне и затваряне може да са различни.
Цялата идея беше да имам временно решение да карам колата без DISA докато намеря нова, но май ще си остане така, така или иначе под 2500 оборота рядко падам ;)

Надявам се тази тема да е полезна и на други.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 713
Регистриран на: 14.03.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо

Re: 330Ci Премахване на DISA

Мнение от virtualchild » 16 Сеп 2016, 17:51

Интересно изпълнение!
Kaпачката 3Д принт ли е колега?
:wave:

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 24.11.2015
Пол: Мъж
Кара: BMW 330Ci
Мечтае да кара: Много са!
Детайли за колата: 0-100km/h 5.7 sec.

Re: 330Ci Премахване на DISA

Мнение от RagingHornet » 16 Сеп 2016, 17:55

virtualchild написа:Интересно изпълнение!
Kaпачката 3Д принт ли е колега?
:wave:


Не. имам си CNC фреза и я изрязах от полиамид. (нямах черен под ръка)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: 330Ci Премахване на DISA

Мнение от zvetiko » 16 Сеп 2016, 18:42

Разлика се усеща само под 2500 оборота и то само ако се натисне рязко педала на газта, получава се едно леко забиване, като дупка в мощността.


Това не е ли достатъчно за да не се прави подобна изолация. ;)

Цялата идея беше да имам временно решение да карам колата без DISA докато намеря нова, но май ще си остане така, така или иначе под 2500 оборота рядко падам


Да, но потегляш под 2500 оборота и се лишаваш, както си го констатирал, от това, което осигурява DISA . ;)
Все пак ако караш преобладаващо на извънградско е вариант, но най-добре клапата да я има и да работи- някои неща може да се изолират и това осигурява по-добра работа на двигателя, но с изолирането на DISA клапата не е така- трябва да направиш избор при какви обороти ще направиш компромис с оптималната работа на двигателя.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: 330Ci Премахване на DISA

Мнение от dr.peshev » 16 Сеп 2016, 19:30

Със същия успех , можеше да я зацепиш в отворено положение
и да си спестиш тапата , както кара половината форум! :mhihi:
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 916
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: 330Ci Премахване на DISA

Мнение от DigitalExile » 16 Сеп 2016, 19:39

Аз като се сетя къв мъртвец беше в ниските без дисата по скоро съм пас :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 558
Регистриран на: 8.04.2008
Местоположение: кестен сити
Пол: Мъж
Кара: 545i
Мечтае да кара: 6 series 650i Gran Coupe

Re: 330Ci Премахване на DISA

Мнение от Wierdo » 16 Сеп 2016, 20:00

Hornet, евала за отделеното време.

Не съм съгласен с факта, че ефекта от ремонтните комплекти е несигурен. И мембраната за вакума, както и комплекта клапа с всичките и крепежи са си сигурни. Така както и мАторя под 2500 оборота.

Все пак при всички случай с работеща ДИСА е по-добре. Ако провериш темата на Пешев, ще видиш, че комплекта с металната клапа и нова мембрана стъпва на 220 лева. Смяната си е за твоя сметка, стига да искаш. Не знам колко би взел някой за труд. Ако вземеш комплект с пластмасова клапа с евтината доставка и без мембрана отиваш на още по-народни пари, сигурно около и по-малко от половината на 330-те лева за нова.

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 24.11.2015
Пол: Мъж
Кара: BMW 330Ci
Мечтае да кара: Много са!
Детайли за колата: 0-100km/h 5.7 sec.

Re: 330Ci Премахване на DISA

Мнение от RagingHornet » 16 Сеп 2016, 20:17

При моята DISA варианта с ремонтен комплект отпада понеже е разбито леглото на основната ос в корпуса... за това казак че при мен резултата ще е несигурен.
Иначе аз карам така вече седмица и не усещам кой знае каква загубапод 2500. Напротив над 3000 се чуства по-жива, може би заради липсата на клапата насред въздушния поток... но може и да си въобразявам. Факт си е обаче че не усещам нужда да я сложа обратно.

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 24.11.2015
Пол: Мъж
Кара: BMW 330Ci
Мечтае да кара: Много са!
Детайли за колата: 0-100km/h 5.7 sec.

Re: 330Ci Премахване на DISA

Мнение от RagingHornet » 16 Сеп 2016, 21:14

dr.peshev написа:Със същия успех , можеше да я зацепиш в отворено положение
и да си спестиш тапата , както кара половината форум! :mhihi:


Не става... първо щото не исках да имам разбита част да дрънка в колектора и второ, защото смучеше въздух през разбитото легло на оста.

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 24.11.2015
Пол: Мъж
Кара: BMW 330Ci
Мечтае да кара: Много са!
Детайли за колата: 0-100km/h 5.7 sec.

Re: 330Ci Премахване на DISA

Мнение от RagingHornet » 16 Сеп 2016, 21:20

zvetiko написа:
Да, но потегляш под 2500 оборота и се лишаваш, както си го констатирал, от това, което осигурява DISA . ;)
Все пак ако караш преобладаващо на извънградско е вариант, но най-добре клапата да я има и да работи- някои неща може да се изолират и това осигурява по-добра работа на двигателя, но с изолирането на DISA клапата не е така- трябва да направиш избор при какви обороти ще направиш компромис с оптималната работа на двигателя.


Както казах почти не карам под 2500 оборота... да не кажа въобще. Колата ми е за играчка и съм се съсредоточил в това какво се случва в дясната половина на оборотомера.

Иначе за автомобил който е основен и се кара икономично съм съгласен че работещата диса си е задължителна.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: 330Ci Премахване на DISA

Мнение от ~Мишо~ » 16 Сеп 2016, 21:24

Поздравления от мен колега! Отлично се е получило с капачката. :yes: Аз също като теб съм ЗА надеждността, и смятам че не си заслужава риска и парите за работата която върши. Ти вече си видял разликата и можеш да си прецениш. За грешката която записва мотора, аз предпочетох да си оставя клапанчето на DISAта включено, но при мен колата е Е36, и там е друго.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: 330Ci Премахване на DISA

Мнение от dr.peshev » 17 Сеп 2016, 0:07

RagingHornet написа:
dr.peshev написа:Със същия успех , можеше да я зацепиш в отворено положение
и да си спестиш тапата , както кара половината форум! :mhihi:


Не става... първо щото не исках да имам разбита част да дрънка в колектора и второ, защото смучеше въздух през разбитото легло на оста.

Махаш платното с щтифта и мажеш О-пръстена със силикон- нищо не може да падне в колектора и имаш постоянно отворена(неработеща)диса!
Просто при 330i ефекта при ниските не е толкова осезаем с и без диса!
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 28.04.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: с Adaptive Drive
Мечтае да кара: F06 с B58

Re: 330Ci Премахване на DISA

Мнение от 100imenov » 17 Сеп 2016, 12:48

Ако качиш колата на дино или почетеш в нета, ще видиш че графиката на всички M54 дропа на около 4000 оборота, та реално нз колко ти е правилен извода че функията и е до 2к.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: 330Ci Премахване на DISA

Мнение от dr.peshev » 17 Сеп 2016, 13:45

Колегата е напълно прав. До 3750об/мин работи Диса клапата!
След тези обороти , може и да се зацепи отворена или затапи!
То над 4000 об не ти трябва нито ванос , нито диса :mhihi:
Виждам определен (спорен) финансов смисъл от затапването-
пада мошността и се увеличава разхода за сметка на 300-400лв,
но не виждам смисъл в изработката на тапа и поставяне на съпротивление,
при условие, че половин BG кара със зацепена в отворено положение
или направо срязана Диса с малко силикон, която обаче връща сигнал към ЕКУ-то!
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 24.11.2015
Пол: Мъж
Кара: BMW 330Ci
Мечтае да кара: Много са!
Детайли за колата: 0-100km/h 5.7 sec.

Re: 330Ci Премахване на DISA

Мнение от RagingHornet » 17 Сеп 2016, 13:56

100imenov написа:Ако качиш колата на дино или почетеш в нета, ще видиш че графиката на всички M54 дропа на около 4000 оборота, та реално нз колко ти е правилен извода че функията и е до 2к.


Не е извод, а е наблюдение...
Ето какво се случва на входа на дисата. По-ясно от това на къде?


Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook