Диагностика, кодиране и програмиране
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- VladiE
- ентусиаст
-
- Мнения: 830
- Регистриран на: 6.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320D
- Мечтае да кара: F30 / F10
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
С кабел и преходник за скенер съм. Моята я правя с него без проблеми. За инпа-та си имам другия кабел.
Изпратено от моя GT-N7105
Изпратено от моя GT-N7105
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
Колеги, трябва ли да се закачва колата към външен източник при ъпдейт на ДДЕ-то с Winkfp? И ако да, зарядно за акумулатор върши ли работа?
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
Програмирането на DDE ще отнеме максимум 2-3 минути и едва ли ще имаш проблем, дори без закачане на външен източник.
Закачането на обикновено зарядно не го препоръчват, но това не ми пречеше да си ъпдейтна 15 модула на E65-цата, а дори някои модули без никакво външно захранване (за пример - SVS модула отне 54 минути за да се флашне с английски език и нямаше проблеми). Просто изключи всички възможни консуматори и гледай акумулатора да е зареден.
Закачането на обикновено зарядно не го препоръчват, но това не ми пречеше да си ъпдейтна 15 модула на E65-цата, а дори някои модули без никакво външно захранване (за пример - SVS модула отне 54 минути за да се флашне с английски език и нямаше проблеми). Просто изключи всички възможни консуматори и гледай акумулатора да е зареден.
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
Става въпрос за Е90, в гайдовете пише, че трябвало външно захранване, затова реших и да попитам тук
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
В официалните BMW-гайдове и за Е65 пише за 50 амперови power-supply устройства, но това е нужно при флашване на цялата кола с ISTA-P (което може да отнеме няколко часа). За един модул и 2-3 минути не е необходимо.
- luizov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 611
- Регистриран на: 18.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 323ci M52tuB25
- Мечтае да кара: ///M3 e30
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
Колеги, пиръчал съм си кабелче за диагностика BMW INPA/Ediabas K+CAN K+DCAN USB. Въпросът ми е ще ми трябва ли и преходник от кръглата букса към стандартно obd, колата е 323 06/1999г. и има в моторното отделение кръглла букса и в купето под воланна стандартна OBD . С един приятел я закачахме със BMW Scanner, за него си спомням че беше необходим преходник, дали и стози кабел ще е така
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
Не съм много сигурен как е при първите модели, които са с двете букси, но обикновено при тях от OBD буксата в купето може да се чете само двигателя, а кръглата в двигателния отсек е за всичко останало и тогава ще ти трябва преходник.
Може и да бъркам и въобще да не можеш да се закачиш на този в купето, а само с кръглия преходник към този в двигателя.
Може и да бъркам и въобще да не можеш да се закачиш на този в купето, а само с кръглия преходник към този в двигателя.
Последна промяна deank на 26 Сеп 2016, 16:58, променена общо 2 пъти
- VladiE
- ентусиаст
-
- Мнения: 830
- Регистриран на: 6.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320D
- Мечтае да кара: F30 / F10
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
Да, ще ти трябва преходник.
Изпратено от моят SHV-E250K
Изпратено от моят SHV-E250K
- luizov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 611
- Регистриран на: 18.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 323ci M52tuB25
- Мечтае да кара: ///M3 e30
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Диагностика, кодиране и програмиране
Колеги, ако файла на ДДЕ-то ми е версия Х, но не знам с кои датен е ъпдейтван последно. Ако в датен в57 имам същия файл Х, това значи ли, че двата файла са еднакви, въпреки че единия датен е доста по-нов. Колата е ъпдейтвана 2010 година последно...
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
За да не се чудиш за "датени" и "версии", виж си UIF на модула с INPA, отвори WinKFP и избери ъпгрейд на модула и ще видиш дали има или няма нужда от нов софтуер.
Ъпдейт само на мотора не бих направил, защото неговата работа зависи от показанията на други модули, които ако са с по-стара версия може и да го бъркат.
Ъпдейт само на мотора не бих направил, защото неговата работа зависи от показанията на други модули, които ако са с по-стара версия може и да го бъркат.
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
Понеже имам съмнения, че ми е омазан софта от пишман тунер, искам да си го префлашна. Отделно смятам и да кача софт от 320д 163 фабрично без дпф, за да съм сигурен, че ще е всичко точно с ДПФ-а. В случай, че нещо се обърка, искам да имам и резервен план, за да се върна в начална позиция. Точно от UIF взимат ZB-то и глефам, че в моя датен отговаря като описания на колата.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
deank написа:За да не се чудиш за "датени" и "версии", виж си UIF на модула с INPA, отвори WinKFP и избери ъпгрейд на модула и ще видиш дали има или няма нужда от нов софтуер.
Ъпдейт само на мотора не бих направил, защото неговата работа зависи от показанията на други модули, които ако са с по-стара версия може и да го бъркат.
Нищо не го бърка дори и само моторната да ъбдейтне.
Много често хората си програмират само моторна и скорости и проблеми няма, други пък пускат на автомат с иста цялата кола:yes:
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
Момчета, имам ето този кабел, ще пасне ли за Е46 320д 03.2001г. преходник ще ми трябва ли или друг кабел.
Благодаря
Благодаря

- danielgenov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 12.06.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
Здравейте, имам следния въпрос/проблем. От както си взех колата CHECK ENGINE фасадката никога не е сработвала. При сканиране с INPA редовно си стои грешката КАТАЛИЗАТОР дори след изчистване. Дори и на живи данни от напрежението на ламбда сондата след катализатора си личи, че последния или е свършил курса или е изтърбушен, защото иначе си стои на мястото. С други думи има налична грешка, която да сработи фасадката, но тя не свети. При тест на таблото от скритото меню CHECK ENGINE светва, тоест не е премахната лед светлината или скрита по някакъв начин. При подаване на контакт също не светва.
Поръчах си катализатор от Германия и като пристигне ще го монтирам и ми е кеф да си работи CHECK ENGINE. Знае ли някой, по какъв начин се изключва фасадката - дали е софтуерно, дали по някакъв друг начин. С NCSEXPERT не намирам в модула на таблото настройка, която да отговаря за CHECK ENGINE. Има ли начин да прочета компютъра на двигателя, защото за сега не намирам ръководство/инфо дали е възможно и как да се прочете/кодира компютъра на двигателя с NCS Expert. Благодаря.
Колата е Е46 316i 1999 М43B19TU
Поръчах си катализатор от Германия и като пристигне ще го монтирам и ми е кеф да си работи CHECK ENGINE. Знае ли някой, по какъв начин се изключва фасадката - дали е софтуерно, дали по някакъв друг начин. С NCSEXPERT не намирам в модула на таблото настройка, която да отговаря за CHECK ENGINE. Има ли начин да прочета компютъра на двигателя, защото за сега не намирам ръководство/инфо дали е възможно и как да се прочете/кодира компютъра на двигателя с NCS Expert. Благодаря.
Колата е Е46 316i 1999 М43B19TU
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани