Ламбда сонда - грешки P0161 и P0160

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 499
Регистриран на: 14.05.2013
Местоположение: Denmark
Пол: Мъж
Кара: E39 Touring

Ламбда сонда - грешки P0161 и P0160

Мнение от Denmark » 14 Сеп 2016, 9:38

Здравейте,

Тази сутрин видях, че имам тези 2 грешки (отново):

P0160 O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 2 Sensor 2)
P0161 O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 2 Sensor 2)

Някой има ли представа къде се намира този heater (предполагам е някакво реле или бушон)? Като ги изтрия, P0161 се появява веднага след това.
P0160 се появява след известно време - примерно след няколко дена.

За сега мисля да сменя и 4-те сонди, но да знам дали да търся нещо друго относно P0161.

Единствения проблем с колата за сега е, че като е студена (примерно сутрин) оборотите са малко нестабилни и спадат по-бавно до нормалните ~700 об/м. Това до сега не ми е било проблем тъй като обикновено докато затворя вратата на гаража, те вече са се оправили. Знам, че това може да е от много неща, но мисля да започна със сондите.

Какво мислите вие?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Ламбда сонда - грешки P0161 и P0160

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 14 Сеп 2016, 10:04

Този подгрев е в сондите. кабелите за задните сонди са закачени на рейката горивна - дърпаш буксите и мериш дали има верига на двата бели кабела.

Има и реле но то е за всичкия подгрев ако се не лъжа. Другото може да е катализатор или дебитомер, може да имаш проблем със сместа, въздух и от тоя род. Огледай гофретата добре.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 499
Регистриран на: 14.05.2013
Местоположение: Denmark
Пол: Мъж
Кара: E39 Touring

Re: Ламбда сонда - грешки P0161 и P0160

Мнение от Denmark » 14 Сеп 2016, 11:10

ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:Този подгрев е в сондите. кабелите за задните сонди са закачени на рейката горивна - дърпаш буксите и мериш дали има верига на двата бели кабела.

Има и реле но то е за всичкия подгрев ако се не лъжа. Другото може да е катализатор или дебитомер, може да имаш проблем със сместа, въздух и от тоя род. Огледай гофретата добре.


Благодаря за информацията, колега. Принципно всичко си работи добре и няма проблеми с оборотите, освен при студеното палене сутрин (първите 30 секунди - 1 минута).

Гофрираните маркучи ги смених и двата, и почистих стъпковото моторче и дебитомера (всъщност той си беше чист). На старите май нищо им нямаше ама се чудих за нещо лесно, което мога да направя сам :lol:

В тоя ред на мисли, гледам навсякъде пишат, че смяната на сондите след катализатора е кофти, чудя се дали да се пробвам сам или да я оставя в сервиза направо...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Ламбда сонда - грешки P0161 и P0160

Мнение от zvetiko » 14 Сеп 2016, 16:45

Единствения проблем с колата за сега е, че като е студена (примерно сутрин) оборотите са малко нестабилни и спадат по-бавно до нормалните ~700 об/м. Това до сега не ми е било проблем тъй като обикновено докато затворя вратата на гаража, те вече са се оправили. Знам, че това може да е от много неща, но мисля да започна със сондите.


Ламбда сондата не оказва влияние върху смесообразуването при студен двигател- започва да функционира при температура над 350С°

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 499
Регистриран на: 14.05.2013
Местоположение: Denmark
Пол: Мъж
Кара: E39 Touring

Re: Ламбда сонда - грешки P0161 и P0160

Мнение от Denmark » 14 Сеп 2016, 19:20

zvetiko написа:
Единствения проблем с колата за сега е, че като е студена (примерно сутрин) оборотите са малко нестабилни и спадат по-бавно до нормалните ~700 об/м. Това до сега не ми е било проблем тъй като обикновено докато затворя вратата на гаража, те вече са се оправили. Знам, че това може да е от много неща, но мисля да започна със сондите.


Ламбда сондата не оказва влияние върху смесообразуването при студен двигател- започва да функционира при температура над 350С°


Ами не знам, тогава може да е от ваносите. Аз вече имам комплекта, но нямам време да се занимавам. Ще поръчам тия дни и сондите.
Освен това клапана на картерните не съм сменявал, ама ми се струва, че няма проблем, но ще го сменя и него преди да стане студено.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Ламбда сонда - грешки P0161 и P0160

Мнение от dreadx » 14 Сеп 2016, 21:36

Този подгрев в сондата служи, за да успее тя по-бързо да достигне работна температура (въпросните 350 оС) - съответно по-бързо след палене да започне да дава показания. Но не бързай да сменяваш сонди, първо виж дали грешката се появява редовно.
Откачи буксите на сондата и измери дали има връзка. Нагревателят трябва да е със съпротивление от няколко - 10-15 ома. - ако е прекъснал, с омметър лесно ще разбереш.
Ако не е прекъснал нагревателят, ще трябва да огледаш да не прекъсва някъде инсталацията, която му пуска ток.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook