Audi или BMW - Кой е по-спортен? - AutoBild

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1908
Регистриран на: 29.12.2005
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: М4

Мнение от DanielzZz » 12 Дек 2006, 18:23

Не са го сътворили Мерцедес,а Брабус.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 12.12.2006
Местоположение: София

Мнение от Alehandro » 13 Дек 2006, 12:56

zAcK написа:Защо изживяванията с автомобил с предно са като лошия секс
1) "Баланс": Колата се движи на четири парчета гума, всяко от които голямо колкото човешка длан. Идеалната кола разпределя тежестта, така че всяка гума да има еднакво натоварване. Идеалното разпределение на тежестите би било 50/50 между предната и задната ос (по-точно 48/52 за да помогне на по време на спиране). Колата със задно обикновено може да се доближи до това идеално съотношение. Инженерите могат да преместят предните колела, така че двигателят, който не трябва да бъде свързан с тях да стои зад предната ос. Междувременно кардана и задния диференциал (необходим да придава движение на задните колела) добавят тежест към колата в задната й част. Колите с предно, които трябва да свързват двигателя и
трансмисията с предната ос, обикновено са с много изнесени напред двигатели и не могат да постигнат повече от 60/40 разпределение на тежестта.
2) Център на тежестта: Това е точката, около която колата иска да се върти в кръг. При колите със задно, всичко зависи от разположението на водача. При завой, с други думи, колата се върти около водача. Това е естествен и приятен ефект подобен на този, при който вървейки и завивайки зад ъгъла центъра на тежестта ви попада във вас. Това е като носенето на стерео слушалки и звука от тях който е центриран между двете ви уши. При колата с предно, с нейната голяма тежест отпред, центъра на тежестта е изместен по напред и при завой шофьора не се върти около гръбначния си стълб. Той се движи странично, подобно да точпе завързано на края на въже. По този начин се губи чуството на естествен контрол над автомобила.
3) "Torque Steer": Един от най-лошите навици на мощни коли с предно е това, че те не се движат направо, когато ускоряват бързо. Вместо това те „дърпат” на едната страна, което изисква от водача да насочва автомобила в противоположната, също като на лодка. Това обикновено се случва, защото полуоските, които свързват двигателя с предните колела не са с еднаква дължина. При прилагане на усилие полуоските се извиват като пружини. По-дългата ос, обкновено от дясно, се извива малко повече от лявата, която започва да отдава по-бързо своята енергия, което кара колата да завива. Това се получава в момента на начално ускорение. След това, усукването престава, но ефекта може да се прояви по цялта ос и всички нейни части. Инженерите опитват много и най-различни стратегии за контролират тенденцията на „дърпане” в едната посока, но дори и при създаването на оси с еднаква дължина не се решава проблема напълно. Това е така, защото двигателя продължава да се усуква леко в свръзките и променя ъглите на полуосите. Някой производители (като Ауди) са успели да свършат особено добра работа по този проблем.
От своя страна колите със задно нямат подобен проблем. При тях има централно разположени кардан и диференциал и равни полуоски с доста здрави захващания.
4) Преместване на тежестта: Да предположим, че искаме да се движим само в права посока. Най-добрия начин да „изтеглим” бързо е да имаме повече тежест върху движещите колела. Колите с предно тръгват с предимство, но когато колата ускорява предницата се вдига, а задницата се сваля. Това преразпределя тежестта към задните колела, далеч от задвижващите колела при колите с предно. Така законите на физиката помагат на колите със задно и им придават повече сила, където и когато се нуждаят. Този полезен ефект обаче е липсващ при хлъзгави и мокри условия. Също така едно от големите предимства на колите с предно при сняг е че е по-лесно да дърпаш колата по пътя, който си създал, отколкото да я буташ и предните гуми да трябва да „ровят” снега.
5) "И най-веселото - Свръхзавиване": При колите със задно, има разделение на труда. Предните гуми управляват колата, а задните и придават движение. При колите с предно цялата работа я вършат предните гуми, а задните само се въртят „безцелно”. Това поставя по-големи изисквания към предните гуми. Тъй като задвижващите колела имат склонност да губят сцепление първи, предните гуми на колите с предно неизбежно почват да се хлъзгат преди задните, които са много по-малко натоварени. Ако влезете бързо в завой, казвам наистина бързо, предницата може да не иска да завива и да започне да излиза от завоя. При колите със задно, задните колела губят сцепление първи и задницата на колата заплашва да се завърти и да подмине предницата – „Свръхзавиване”. Ако влезете много много бързо в завой с свръхзавиваща кола, тя ще се стреми да се завърти и да излети от пътя първо със задницата.
По-безопасните типове шофьори предпочитат „недозавиването”. Защо? За да контролираш „свръхзавиването”, където задните колела искат да изпреварят предницата трябва да завъртиш волана в противоположната посока на тази, в която завиваш. При колата с предно, с приплъзващи предни колела, намаляш и продължаваш да завиваш в посоката, която завиваш, което е по-натурална маневра тъй като насочваш колата в посоката, в която искаш да отиде. От причини за безопастност, дори колите със задно продавани на обикновенния потребител са с окачване, което да ги кара да „недозавиват” независимо от „свръхзавиващата” природа на колата. Повечето производители са инвестирали в предното, защото мислят, че повечето шофьори обичат да карат безопасно, особено при лоши пътни условия и защото „недозавиването” е по-лесния за тях начин за управление на автомобила.
Това не е точно така, защото задното дава голямо естетическо предимство на обикновения шофьор с нормална скорост. Защо? „Закючващия” ефект – да предположим, че завиваме с кола със задно с нормална скорост. Но все пак може да усетим предницата, която започва да „оре” леко и задницата, която иска да се завърти. Какво да направим? Настъпваме педала и чудото се случва. Предницата се оправя, колата стяга своята линия, хлъзгането в завоя започва да се увеличава и колата се усеща заключена между силата на избутване от задните колела и завиващата сила на предницата. Затова няма нужда да си състезател за да усетиш удоволствие от шофирането. Това прави да караш кола като сексуален акт, изпълнено с удоволствие. Затова при колите със задно мощността помага в завоя! Това не се случва при колите с предно. При тях го няма момента на подаване на газ в завоя и удоволствието от свръхзавиването.

От всичко казано дотук може да заключим, че колите с предно са като човек роден без талант. Ходи и се мъчи да направиш от него спортист, певец или артист. По същата логика, любимото на всички ни задно предаване е като вроден спортен дух и с него дори и най-счупеното БМВ може да носи незаменимо удоволсвтвие.

P.S. Това го бях намерил някъде, превеждах, слагах мои мисли и стана мазало. Може и някой друга глупост да съм написал ама за толко ъкъл и толко пиене пак бива :mhihi: :mhihi: :mhihi: Ако има глупости приемам критика и бира :mhihi: :mhihi: :mhihi:



... от това тук се смях като луд ... еее някои хора какви неща съчиняват ... мани, мани ... излиза че моите коли дето са с предно са дефектни, щото НЕ "ЗАВИВАТ" НА НИКЪДЕ, като карам направо и с 180 и с 200 и с 220 ... :yes: :mhihi: :ahah: :ahah: :ahah: :clap: :clap:
Lope De Vega

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3929
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Мнение от zAcK » 13 Дек 2006, 13:01

Ама и ти до страшен извод си достигнал :mhihi: :mhihi: Аре качвай се на "спортната" си кошница с предно (ако имаш въобще личен автомобил) и да те няма :mhihi: И внимавай на някой завой да не "недозавиеш", че мантинелите са здрави, пък и някъф мормот правил бордюри та се забравил :mhihi: :mhihi:
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

БМВманиачения
Аватар
Мнения: 5148
Регистриран на: 25.04.2006
Местоположение: ХАСКОВО
Пол: Мъж
Кара: ПЕЧКА понавървяваща
Мечтае да кара: на ядене и пиене

Мнение от bmwfena » 13 Дек 2006, 13:07

zAcK написа:Ама и ти до страшен извод си достигнал :mhihi: :mhihi: Аре качвай се на "спортната" си кошница с предно (ако имаш въобще личен автомобил) и да те няма :mhihi: И внимавай на някой завой да не "недозавиеш", че мантинелите са здрави, пък и някъф мормот правил бордюри та се забравил :mhihi: :mhihi:

браво приятелю;;;;ти си истински в това съм се убедил отдавна по добре им го кажи отколкото по заобиколен начин :yes: :yes: :yes: :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Мнение от Leon » 13 Дек 2006, 13:50

Alehandro написа:... от това тук се смях като луд ... еее някои хора какви неща съчиняват ... мани, мани ... излиза че моите коли дето са с предно са дефектни, щото НЕ "ЗАВИВАТ" НА НИКЪДЕ, като карам направо и с 180 и с 200 и с 220 ... :yes: :mhihi: :ahah: :ahah: :ahah: :clap: :clap:

Пич, хубаво е,че се забавляваш, ама вземи и вникни в това, дето Зак си е играл да го пише, може и да започнеш да караш малко по-добре бързите си коли с предно. ;) Няма нищо лошо в предното предаване, само че то е компромис за масовия юзър. Няма екстремна кола с предно - дали е случайно? Или задно или 4х4. Та, бърза кола на магистралата няма нищо общо с това, което Зак (а и много други като alx, Turturelo и т.н) е описал. Ама ти сигурно с тез бързите коли не завиваш, та не те вълнува. Приятно четене!
Never mistake motion for action...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 12.12.2006
Местоположение: София

Мнение от Alehandro » 13 Дек 2006, 13:52

zAcK написа:Ама и ти до страшен извод си достигнал :mhihi: :mhihi: Аре качвай се на "спортната" си кошница с предно (ако имаш въобще личен автомобил) и да те няма :mhihi: И внимавай на някой завой да не "недозавиеш", че мантинелите са здрави, пък и някъф мормот правил бордюри та се забравил :mhihi: :mhihi:


... твойто ли е "спортна кошница" щото мойте - нито са спортни, нито кошници :mhihi: ... дайте още някоя статия за преимуществата на задното ... добри сте в обясненията ... искам още да чета :ahah: :ahah: :ahah: винаги е хубаво когато има обяснения ... щото явно за да се покажат някакви "преимущества" трябва да се обясни къде са ... никой не ги е виждал досега :mhihi: :bowdown: .... мир вам ...

не ми се връзвайте ... карал съм и задно и предно и 4х4 и то множко, верно е че 4х4- то си е най-добре ... ама кво да направя като ми завиват добре колите и пустите мантинели си седят неударени ... :mhihi:
Lope De Vega

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 13 Дек 2006, 15:02

Alehandro написа:
zAcK написа:Ама и ти до страшен извод си достигнал :mhihi: :mhihi: Аре качвай се на "спортната" си кошница с предно (ако имаш въобще личен автомобил) и да те няма :mhihi: И внимавай на някой завой да не "недозавиеш", че мантинелите са здрави, пък и някъф мормот правил бордюри та се забравил :mhihi: :mhihi:


... твойто ли е "спортна кошница" щото мойте - нито са спортни, нито кошници :mhihi: ... дайте още някоя статия за преимуществата на задното ... добри сте в обясненията ... искам още да чета :ahah: :ahah: :ahah: винаги е хубаво когато има обяснения ... щото явно за да се покажат някакви "преимущества" трябва да се обясни къде са ... никой не ги е виждал досега :mhihi: :bowdown: .... мир вам ...

не ми се връзвайте ... карал съм и задно и предно и 4х4 и то множко, верно е че 4х4- то си е най-добре ... ама кво да направя като ми завиват добре колите и пустите мантинели си седят неударени ... :mhihi:


Ми да ти си типичния Юзър,който не обича да му поднася задницата :mhihi:
Зимата ти е добре щото "предното си е предно и нема да закъсаш" :mhihi:

Както обичат да казват хардкор феновете на БМВ"
Бегай да си играеш на пясъчника с тая малолитражка,дето мотора и е голям ,колкото моето моторче за чистачките" :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Просто ни остави да закъсваме зимата и да ни е страх от завоите :mhihi:

:ahah: :ahah: :ahah: :kuku:
Изображение

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3929
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Мнение от zAcK » 13 Дек 2006, 15:47

vld написа:Просто ни остави да закъсваме зимата и да ни е страх от завоите :mhihi:
:ahah: :ahah: :ahah: :kuku:


Язе още вилнея с летните :mhihi: :mhihi: ама тоя сняг не пада да му се невиди :mhihi: Иначе мене особено много ме е страх. Който ме познава ще го потвърди :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 12.12.2006
Местоположение: София

Мнение от Alehandro » 13 Дек 2006, 17:23

vld написа:
Alehandro написа:
zAcK написа:Ама и ти до страшен извод си достигнал :mhihi: :mhihi: Аре качвай се на "спортната" си кошница с предно (ако имаш въобще личен автомобил) и да те няма :mhihi: И внимавай на някой завой да не "недозавиеш", че мантинелите са здрави, пък и някъф мормот правил бордюри та се забравил :mhihi: :mhihi:


... твойто ли е "спортна кошница" щото мойте - нито са спортни, нито кошници :mhihi: ... дайте още някоя статия за преимуществата на задното ... добри сте в обясненията ... искам още да чета :ahah: :ahah: :ahah: винаги е хубаво когато има обяснения ... щото явно за да се покажат някакви "преимущества" трябва да се обясни къде са ... никой не ги е виждал досега :mhihi: :bowdown: .... мир вам ...

не ми се връзвайте ... карал съм и задно и предно и 4х4 и то множко, верно е че 4х4- то си е най-добре ... ама кво да направя като ми завиват добре колите и пустите мантинели си седят неударени ... :mhihi:


Ми да ти си типичния Юзър,който не обича да му поднася задницата :mhihi:
Зимата ти е добре щото "предното си е предно и нема да закъсаш" :mhihi:

Както обичат да казват хардкор феновете на БМВ"
Бегай да си играеш на пясъчника с тая малолитражка,дето мотора и е голям ,колкото моето моторче за чистачките" :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Просто ни остави да закъсваме зимата и да ни е страх от завоите :mhihi:

:ahah: :ahah: :ahah: :kuku:


... защо е нужно да ми сее задницата като завивам ... :mhihi: мен предницата ме изтегля в посоката, която искам и ако се комбинира с по-твърдо задно окачване си мисля, че е доста добре - например джуниър класа на WRC до 1600 е с предно а WRC са 4х4 ... няма задно ... сега ще скочите за формулите и драгстерите ... обаче при тях има аеродинамика и шофьор отпред а двг. е отзад - събрани накуп, тези фактори ги карат да са със задно ... мерцедес направиха 4матик ... БМВ - XSI или както там се казваше системата за 4х4 ...

... на автомобилите с предно отдавна е изчислено поставянето на двг. така, че да натиска предния мост ... при мен например едната го натиска точно отгоре, а на другата двг е пред предния мост и също ефекта е много добър ... предницата ми не се вдига при висока скорост ... абе въобще колите ми сигуро са дефектни - нищо от това, дето го пише в "статията" не им се случва ... ще ида на майстор, пък после да почна да недозавивам, да ми се вдига предницата и да ми дърпа колата на една страна ...

... и още нещо ... не е ли неподходящо човек с двг 2.4 да говори за големи мотори ... или ти това го имаш за "голям мотор" :ahah: :ahah: :ahah: :ahah: :ahah:
Lope De Vega

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 13 Дек 2006, 17:28

я кажи каква кола караш? щото така трябва да гадаем кое е това чудо на автомобилостроенето?
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 13 Дек 2006, 17:30

залагам на сапунерка пежо 106 със спортни валове ;)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 12.12.2006
Местоположение: София

Мнение от Alehandro » 13 Дек 2006, 17:52

Това сега е без значение ... не ща да спориме за марки и да се правиме на кой е по- по- най ... умишлено няма да споменавам ... мисълта ми беше, че тая статия за задното и предното е малко в сферата на ... и един мармот завива шоколада в станиол ... :mhihi: :mhihi: :mhihi:

разбирам, че тук е секта и не искам да ви нарушавам душевната хармония, но БМВ е последната марка, произвеждаща коли със задно, въпрос на време е и те да почнат да слагат предно на по-малките модели /като Мерцедес например/, а вече виждаме, че имат 4х4 ... не го приемайте като заяждане това ... аз не карам БМВ но чета инфорация за всякакви марки и модели, защото така си обогатявам културата ... надявам се с вас да е същото и да не проявявате тесногръдие :mhihi:
Lope De Vega

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3929
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Мнение от zAcK » 13 Дек 2006, 18:04

1. Не вярвам, че ще почнат да правят коли с предно :mhihi:
2. Идеята на тази статия (не съм я превел цялата) беше, че компаниите се връщат към задното :mhihi: :mhihi: Ама ти това много добре го знаеш. Прехода към предно е бил '80-те :mhihi: и се е оказал грешка...
3. Какво значи БМВ има вече 4х4 :mhihi: Я прочети още малко като си почнал и виж кога са направили първото си 4х4 :mhihi:
4. Те за много хора БМВ са луди, че продължават да произвеждат тоя "скапан" дълъг и т.н. редови 6-цилиндров мотор ама...
5. Като е секта и ти не си фен какво правиш тука дразнител с дразнителя ти :evil: Разкарай се, че почна много да дразниш с глупостите си и "невероятното" предно предаване :evil:
6. Като искаш да се обогатяваш чети, а не се заяждай малоумник такъв. Писна ми от голфаджии да идват и да се правят на оборотни. Или някакви ученици дето са поредния девствен комплексар и ми пишат из форумите да се правят на много велики :evil:
7. Тия неща дето съм ги превел са казани от някъф експерт по окачванията и главен инженер в Генерал Мотърс :!: ама ти нали ги разбираш повече от него с твойта въображаема кола или велосипед кретен малоумен...

P.S. Отивам да пия някой друга чешка бира, че много се ядосах...
Последна промяна zAcK на 13 Дек 2006, 18:21, променена общо 5 пъти
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 13 Дек 2006, 18:09

Alehandro написа:разбирам, че тук е секта и не искам да ви нарушавам душевната хармония, но БМВ е последната марка, произвеждаща коли със задно, въпрос на време е и те да почнат да слагат предно на по-малките модели /като Мерцедес например/, а вече виждаме, че имат 4х4 ...


аз пък се сещам само за една фирма (кадилак) която правеше по-големи коли със предно.. и не ги прави вече.. :)

истината е че ако колата е по-едра (5та серия бмв, мерцедес е, ауди а6, фауве пасат) и нагоре... предното не е удачно за динамиката. просто големите двигатели характерни за тези коли тежат отпред и колата започва да недозавива което е много по-трудно да се овладее (електронно или със човешко умение) от колкото свръхзавиването

ако говориме за голфове и тн... няма лошо, но не забравяй че тези коли са замислени като базисни средства със леки двигатели за транспортиране и като такива изискванията към тях за динамика са доста занижени. а и леката предница не е толкова "твърдоглава" във завойте...
Последна промяна alx на 13 Дек 2006, 18:39, променена общо 1 път
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1583
Регистриран на: 8.02.2006
Местоположение: София

Мнение от WilliamsF1Team » 13 Дек 2006, 18:23

Изчетох темата и съм крайно разочарован от хората които карат коли с предно и го защитават.
Момчета, и семейните автомобили са предно като изключение прави един джип който е 4х4 (но за него не говоря щото потъна в снега на Витоша). Та така. Като цяло карам коли с предно или 4х4, наистина не са Ауди-та, но се доближават до тях. За мен това не е каране, аз даже и возене не мога да го нарека, това си е точно придвижване от точка А до точка Б.
От време на време обаче карам на един приятел Е21-цата която е 82ра година а той кара моята кола. Мога да ви кажа, че като слеза от тая кола и ми треперят капачките. Въпреки че е 24 години по стара от моята. Задното предаване си е задно предаване, разберете го. Няма задвижване което да ви достави по-голямо удоволствие. Качете се, покарайте пък тогава говорете. ;)
Глупаво е да говориш за нещо което не си усетил...

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook