Диагностика, кодиране и програмиране

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 18.10.2009
Местоположение: гр. Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW 525 TDS

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от Val-Kris » 05 Сеп 2016, 12:08

Ivo_Borisov написа:Със скенера си става без проблем. Като го активираш, после стои ли си активно? Ако да, проблема може да е в лостчето. Виж дали работи, измери дали ключето дава контакт. Масово се прекъсва вътре едното кабелче.

Проблема наистина беше в лостчето. Беше прекъсната едната жичка. Оправих я и сега всичко си работи както трябва. Благодаря за съдействието ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от oci » 06 Сеп 2016, 9:51

Stanimir330 написа:Пичове как да разкарам тая точка от таблото ? Мъчих се със скенера, но не става. Таблото ми е от 330хд, моята е 330д. Само с програматор ли става тая работа или може с някоя програма на бмв?


Само с програматор, изчита се епрома на таблото и се сменя вин-а.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 284
Регистриран на: 23.06.2012
Пол: Мъж
Кара: '02 E46 330d
Мечтае да кара: G20 330d

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от Stanimir330 » 06 Сеп 2016, 10:49

oci написа:
Stanimir330 написа:Пичове как да разкарам тая точка от таблото ? Мъчих се със скенера, но не става. Таблото ми е от 330хд, моята е 330д. Само с програматор ли става тая работа или може с някоя програма на бмв?


Само с програматор, изчита се епрома на таблото и се сменя вин-а.

От Варна, ако има някой който има програматор и знае как да оправим точката на таблото ?

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 24.02.2012
Пол: Мъж
Кара: BMW e46
Мечтае да кара: BMW e46 GTR

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от BMW-e46-320i » 10 Сеп 2016, 20:54

Здравейте колеги, решил съм да си взема някаква програмка за бмв е46 може ли да ми преложите програма и цена ? Искам програмата да може да чете и трие грешки да програмира .. американски стил да може ад се направи и т.н. ....
Мерси предварително.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 12.06.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от danielgenov » 11 Сеп 2016, 2:24

Здравейте, бих искал и аз да задам няколко въпроса, но преди това да споделя малко за мъките ми докато стигна до "успешно" кодиране.
Закупих си кабел от programatoribg и доста време работих само с INPA. Прочетох нещо за NCS Expert но ми се видя прекалено трудно. Преди седмица реших да инсталирам DIS, всичко уж мина успешно, но така и не успях да се свържа с колата. Едни волатажи на един пин липсва и това :) На всичкото отгоре Win 7 x64 с който бях започна да забива на welcome екрана и това продължи и след 3 преинсталации, накрая си купих win 10 x64 и до сега нямам проблеми. За 1 ден си мислех, че повече няма да се занимавам с друго освен с INPA, ама не се сдържах и реших да мина към NCS Expert. За сега не мисля за повече опити със DIS.
Накратко да кажа какво успях да си кодирам с NCS Expert: 1. Смених сервизния интервал от 25 000 на 11 000 км; 2. Активирах автоматично заключване на вратите след потегляне; 3. Активирах при отключване/заключване с централното на ключа да има светлинна индикация с мигачите; 4. Смених на климатроника температурата 16 градуса на LO (low) и съответно 32 градуса на HI (high).
Сега и въпросите :)
Въпрос 1. Преди 2 седмици си смених управлението на климатроника. Моето беше най-старото без автоматична рециркулация. Не знаех (вече зная) от каква кола е новото управление, само знаех, че има бутон за автоматична рециркулация. Монтирах го, както и AUC датчика. Между другото AUC датчика го тествах по следния начин: в началото временно вързах датчика да е вътре в купето и отворен с махнат филтър. Пуснах климатроника и избрах опцията за автоматична рециркулация. След това започнах да издухвам цигарен дим в датчика и клапата за рециркулация се включи - разпознава се по промяната на звука от въздуховодите :) След това си го монтирах на мястото. И конкретно към въпросите: след прочитане на модула IHK с NCS Expert видях следните настройки:
ZYLINDER_ZAHL
6_zylinder променено на 4_zylinder
MOTOR_ART
diesel променено на benziner
SOLARSENSOR
aktiv променено на nicht_aktiv
SOLARSENSOR_GEBL_BALKEN
aktiv променено на nicht_aktiv
ZUSATZWASSERPUMPE
aktiv променено на nicht_aktiv
EL_DURCHLAUFERHITZER
aktiv променено на nicht_aktiv
От тук стана ясно, че климатроника е бил от 6 цилиндров дизел и колата е имала соларен сензор. Посочил съм какво съм променил, за да съответства на моята кола > M43B19TU. С 4 цилиндъра, бензинов мотор, нямам соларен сензор, нямам помпата и подгревателя.
Въпросът ми е, дали това е достатъчно. Иначе и преди кодировката климатроника си работеше всякаш нормално. Единствено ми направи впечатление следното нещо: (изключвам работещия AUC сензор и факта, че климатроника не се включваше автоматично, ако преди угасване на колата съм го угасил) започна да духа по-студено от преди. Аз обикновенно избирах 24 градуса със стария климатроник и когато ги достигнеше усезаемо въздуха ставаше по топъл и много приятно ги поддържаше градусите. След поставянето на новия се налгаше да избирам 25,26 градуса да постигна същия комфорт и въпреки това се усеща, че въздуха е по-студен отколкото трябва. Съмнявах се да не би да не управлява клапана за парно, но тествах на режим затопляне и всичко беше точно. Може би в новия климатроник има други зададени стойности за управлението на клапана за парно, незнам.

Въпрос 2. В GM5 модула промених следните настройки (преди 2 часа и половина :D ):
VERRIEGELN_AUT_NACH_2_MIN
nicht_aktiv сменено на aktiv
QUIT_OPT_ENTSCH
nicht_aktiv сменено на aktiv
QUIT_OPT_SCHAERF
nicht_aktiv сменено на aktiv
DWA
nicht_aktiv сменено на aktiv
Веднага след това ги тествах и всичко работеше перфеткно: индикация с мигачите при заключване/отключване и автоматично заключване след 2 минути, без да съм отварял врата.
Веднага след теста отидох до бензиностанцията да си взема цигари и като паркирах заключих с ключа но нямаше индикация с мигачи. Пазарувах 5 мин и при отключване нямах индикация с мигачите. Прибрах се, паркирах и (всички врати затворени) пак заключих и отключих - без резултат. След това отключих, отворих задната врата да си взема компютъра, после предната пасажерска да си взема покупките, затворих и реших пак да тествам с ключа - сега всичко си работеше. Къде ли е проблема ? :)
Update: Открих какво става. За да работи екстрата трябва след отключване да се отвори врата. При мен проблема е, че не ми работи датчика за отворена врата на шофьорската врата :( За съжаление не мога да си намеря друга брава с работещ датчик (освен нова за 260 лв).

Въпрос 3. Още преди време, когато си закупих кабела той дойде с диск с програми. Тогава с CARSOFT активирах автоматично заключване на вратите след потегляне. Направи ми впечатление обаче, че тази екстра сработваше само ако съм отключил с централното на заводския ключ. Когато отключа с дистанционното на aftermarket алармата не се заключваха вратите. С NCS Expert прочетох, че функцията VERRIEGELN_AUT_AB_X_KM/H е nicht_aktiv. Въпреки това работеше. Смених стойността на aktiv и вече независимо как съм отключил, вратите автоматично се заключват след потегляне. Та въпроса е как е възможно това ? :)

Еми това е засега от мен. Благодаря за вниманието.

Послепис: мисля да напиша отговор само за това, как се сменя сервизния интервал с NCS Expert, защото прочетох всички отговори в темата и честно казано, малко са разхвърляни нещата и не става много ясно :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 830
Регистриран на: 6.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E46 320D
Мечтае да кара: F30 / F10

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от VladiE » 12 Сеп 2016, 8:25

Давай, че и аз четох и нищо не разбрах.

Изпратено от моя GT-N7105

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 12.06.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от danielgenov » 12 Сеп 2016, 23:59

Относно промяната на сервизния интервал:
Забележка: Аз го правя на този етап по този начин. Не твръдя, че е най-добрия, най-лесния, най-правилния и т.н. Всеки прави всичко на своя лична отговорност :D

1. Предварителни условия: умения за работа с NCS Еxpert, NCS Dummy; успешна връзка между модулите на колата и NCS Expert
2. Зареждаме NCS Expert и свързваме компютъра с диагностичната букса на колата.
3. Следваме стъпките до Process ECU и избор на модула на таблото. При мен (преди фейса) модула е KMB. След фейса - AKMB
4. Стигаме до екрана, който съм показал в приложената снимка:
KMB.jpg

5. Уверяваме се, че рамата е разпозната правилно и 1 към 1, с изключение на последата добавена буква от поле 2. Поле 1 от снимката не са нули. Случвало ми се е при достигане на този екран Рамата да е прочетена правилно с изключение на полето 1, което е само с нули. На този етап не знам със сигурност на какво се дължи и няма да гадая, затова препоръчвам да се продължи, само ако рамата е прочетена 1 към 1.
6. Записваме данните от поле 3.
Забележка: Следващите стъпки са, за да прочетем възможните стойности за сервизния интервал, който нашия модул KMB (AKMB) възприема. При мен лично са 25.000_km; 22.000_km; 15.000_km; 11.000_km; Не съм на 100% сигурен дали при всички е46 са същите.
7. Сменяме JOB на прочитане, прочитаме модула и си запазваме FSW_PSW.TRC настрани. Затваряме NCS Expert.
8. Oтваряме NCS Dummy.
8.1 В полето Path to NCS Expert посочваме папката на NCS Expert (логично :D )
8.2. В полето Chasis избираме модела - е46
8.3. В полето Module избираме модула, който сме записали в стъпка 6 - поле 3 от приложената снимка.
8.4. Избираме бутона Export Module Parameters и записваме текстовия файл на удобно място;
9. Отваряме текстовия файл генериран в стъпка 8.4 и търсим полето KM_SERVICE_INTERVALL. Там ще видим възможните стойности. Избираме си една стойност, която трябва после да сложим в запазения файл FSW_PSW.TRC.
10. Отваряме с Notepad запазения файл FSW_PSW.TRC и търсим полето KM_SERVICE_INTERVALL. На мястото на съществуваща стойност поставяме желаната от нас, от стъпка 9.
11. След това записваме FSW_PSW.TRC като FSW_PSW.MAN, поставяме го в папка WORK на NCS Expert и кодираме таблото.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 830
Регистриран на: 6.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E46 320D
Мечтае да кара: F30 / F10

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от VladiE » 13 Сеп 2016, 8:45

Благодаря ти за описанието. Ще приложа хри първа възможност и ще пиша как съм се справил ;)

Изпратено от моя GT-N7105

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 558
Регистриран на: 8.04.2008
Местоположение: кестен сити
Пол: Мъж
Кара: 545i
Мечтае да кара: 6 series 650i Gran Coupe

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от Wierdo » 13 Сеп 2016, 8:59

Браво на danielgenov за напътствията.

Ще си позволя да дам и друг вариант.

Правите всичко до стъпка 8.3. След нея, вместо да експортвате параметрите на модула към текстови файл (който впроечем вече е наличен в папката на NCSExperta), можете спокойно да си промените стойностите/параметрите директно в NCS Dummy и след това да му дадете export to .MAN file. По този начин, Дъми-то директно ще направи нов .MAN файл в папката на NCSExpert и ще можете директно да кодирате модула чрез NCSExpert.
Уточнение- за да стане по този начин е нужна последната версия на NCSDummy.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 830
Регистриран на: 6.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E46 320D
Мечтае да кара: F30 / F10

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от VladiE » 13 Сеп 2016, 9:21

Аз имам страничен въпрос. Вчера опитвахме с един приятел да се свържем с колата му. Колата е е46 с двигател м52 пре-фейс. Има две диагностични букси като от тази в краката на шофьора вога да чета само двигателя, а тази отпред при могора е кръгла. Към нея се закачих с преходник, но само с INPA-та успях да прочета модулите. DIS чете но не кодва по някаква причина, а скенера не засича колата. В преходника ли е проблема? Искам да цъкна няколко опции със скенера.

Изпратено от моя GT-N7105

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 430
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535D

Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от fitter » 13 Сеп 2016, 12:55

VladiE написа:Аз имам страничен въпрос. Вчера опитвахме с един приятел да се свържем с колата му. Колата е е46 с двигател м52 пре-фейс. Има две диагностични букси като от тази в краката на шофьора вога да чета само двигателя, а тази отпред при могора е кръгла. Към нея се закачих с преходник, но само с INPA-та успях да прочета модулите. DIS чете но не кодва по някаква причина, а скенера не засича колата. В преходника ли е проблема? Искам да цъкна няколко опции със скенера.

Изпратено от моя GT-N7105


Щом четеш само двигателя, най-вероятно на кабела който използваш пин 8 и пин 7 не са свързани. Направи мост между тях в адаптера и пробвай пак.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Последна промяна fitter на 13 Сеп 2016, 16:49, променена общо 1 път
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 11.10.2014
Местоположение: София
Кара: 2002 Е39 525dA Touring

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от aivanov99 » 13 Сеп 2016, 14:26

Моста не трябва ли да бъде между пин 7 и 8?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 430
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535D

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от fitter » 13 Сеп 2016, 16:51

aivanov99 написа:Моста не трябва ли да бъде между пин 7 и 8?


Колега прав си пиновете са 7 и 8. Объркал съм се с пиновете при Фиат. Редактирах си поста.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 830
Регистриран на: 6.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E46 320D
Мечтае да кара: F30 / F10

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от VladiE » 13 Сеп 2016, 23:09

С инпа-та чета всички модули, с дис също но той не иска да запише промените по някаква причина. Скенера пък изобщо не се свързва.

Изпратено от моя GT-N7105

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 11.10.2014
Местоположение: София
Кара: 2002 Е39 525dA Touring

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от aivanov99 » 15 Сеп 2016, 13:13

За скенера кабела е друг. Ако пробвате с Инпа кабела, няма да стане.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook