Въпрос относно динамиката на 330д, 204 коня

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 470
Регистриран на: 4.04.2011
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: 4.0 TFSI

Въпрос относно динамиката на 330д, 204 коня

Мнение от surfboard » 24 Авг 2016, 9:10

Здравейте. Както подсказва заглавието на темата, питането ми е свързано с динамиката на посочения двигател - 3.0д, 204 коня, тъй като мой близък е пред дилема за покупката му и ме попита за повече информация, но аз не съм запознат.
Въпросите, които ме интересуват са дали моторът има лаг? Нямам голям опит с турбо-дизелите, тъй като съм карал предимно бензинови шестаци и осмаци. Това, което ми е правило впечатление в дизелите, които съм карал, е турбо дупката до 2000 оборота, в която въпреки подаването на газ не се случва почти нищо и "забавянето" между подаването на газ и "тръгването" на колата напред. Дори колата да е в обороти, в които дърпа най-добре /примерно 2700-2800/, пак се усеща тази секунда между подаването на газ и стартиране на ускорението. Турбината на 330д е с променлива геометрия, но би трябвало да е доста голяма и затова се интересувам как се справя в ниските обороти, има ли турбо дупка и турбо лаг? Усеща ли се типичното грубиянско дизелово поведение - до 2000 дупка, от 2000 до 4000 зверска тяга и над 4000-4500 смърт?
Моторът няма да се чипва. Моят човек е готов за разход от 12-13 градско и 8-9 извън. Като поддръжка как е? Двигателят доколкото знам е с верига, така че първоначалното обслужване не би трябвало да е много скъпо.
Ще съм благодарен за всякакви мнения относно този двигател, монтиран в Е46.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Въпрос относно динамиката на 330д, 204 коня

Мнение от Borymeckata » 24 Авг 2016, 10:14

Карам Х3 със същия двигател, вече пета година. Явно усещанията са субективни, но аз съм силно впечатлен от динамиката на тази "нафтова печка". Когато го натисна - направо изстрелва колата и усещам как ме притиска към седалката... Има голям въртящ момент още от 1000 оборота и "тегли" наистина сериозно. Разбира се, дизелът не може да се развърта безкрайно - някъде след 3500 започва "да тъпче" и стига до 4500 - това е положението. Никога не съм усетил "замисляне", "дупка" или както там го наричате... Работи много равно и спокойно, сравнително тих е - без типичното "дизелово" чукане и тресене. Като се вземе предвид и надежността на този мотор и относителната (спрямо кубатурата и мощността му) икономичност - просто няма какво да искам повече.

Понеже въпросът е за динамиката, пак казвам - ускорението (поне за мен) е впечатляващо. Твърдя това от позицията на дългогодишен моторджия, със 150 коня мотор. Но това е лично (субективно) мнение.
Excellent! Steven is my name!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 470
Регистриран на: 4.04.2011
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: 4.0 TFSI

Re: Въпрос относно динамиката на 330д, 204 коня

Мнение от surfboard » 24 Авг 2016, 10:34

Чудесно, а и все пак Х3 е по-тежка кола от е46, което значи че при е46 динамиката и ускорението трябва да са още по-добри.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Въпрос относно динамиката на 330д, 204 коня

Мнение от KPETEH » 24 Авг 2016, 11:17

Поинтересувай се, във форума има доста теми и общото мнение е, че читава 30-ка дизел раздава бинокли на м3
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Въпрос относно динамиката на 330д, 204 коня

Мнение от (bubsa) » 24 Авг 2016, 11:34

KPETEH написа:Поинтересувай се, във форума има доста теми и общото мнение е, че читава 30-ка дизел раздава бинокли на м3

Хохохо :mrgreen:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Въпрос относно динамиката на 330д, 204 коня

Мнение от zvetiko » 24 Авг 2016, 12:48

KPETEH написа:Поинтересувай се, във форума има доста теми и общото мнение е, че читава 30-ка дизел раздава бинокли на м3


Колегата правилно е наблегнал на думата читава. ;)

Като поддръжка как е? Двигателят доколкото знам е с верига, така че първоначалното обслужване не би трябвало да е много скъпо.


Освен верига има дюзи, помпи, датчици, клапани, компресия, турбина, подгрев... ;)

И за мен този двигател е разкошен- дори и пета серия върви добре с него, може би донякъде и седма. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Въпрос относно динамиката на 330д, 204 коня

Мнение от KPETEH » 24 Авг 2016, 13:00

(bubsa) написа:
KPETEH написа:Поинтересувай се, във форума има доста теми и общото мнение е, че читава 30-ка дизел раздава бинокли на м3

Хохохо :mrgreen:

Нали :mhihi:
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 547
Регистриран на: 23.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Въпрос относно динамиката на 330д, 204 коня

Мнение от streetracing12 » 24 Авг 2016, 13:55

KPETEH написа:
(bubsa) написа:
KPETEH написа:Поинтересувай се, във форума има доста теми и общото мнение е, че читава 30-ка дизел раздава бинокли на м3

Хохохо :mrgreen:

Нали :mhihi:


Определено на летящ старт не знае какво и се случва на м3ката :mrgreen:
с чип разбира се :ok:

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Въпрос относно динамиката на 330д, 204 коня

Мнение от K_Ilkov » 24 Авг 2016, 14:44

Ае, тука рацинг раздела се възражда ли? :mhihi:

Много гадни тия М3-ки ...
Аз винаги за такава съм мечтал па то се оказва, че истината била в 330д-то :mrgreen:

дЖизела не е за ръчкане ама някой го установят ХХХХлв по-късно :ok:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 28.04.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: с Adaptive Drive
Мечтае да кара: F06 с B58

Re: Въпрос относно динамиката на 330д, 204 коня

Мнение от 100imenov » 24 Авг 2016, 15:31

Дреме ти нали върви повече от М-та :mhihi: :mhihi: , тия нютони некой ги удрат в глават. :cry:

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Въпрос относно динамиката на 330д, 204 коня

Мнение от K_Ilkov » 24 Авг 2016, 15:39

То е комбинация ... лъхва те нафтата докато сипваш и после като те натиснат нютоните и припадаш от кеф :smoke: :smoke: :smoke:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Въпрос относно динамиката на 330д, 204 коня

Мнение от acho.rs » 24 Авг 2016, 15:39

Тръгва още от 1000 оборота, само че 3-4 секудни след като си натиснал педала. Само човек който не се е качвал в бензинова кола може твърди, че печката няма лаг. Има лаг дори 550дммм там както се води. Има лаг и 911 турбо и 488гтб въобще всичко с турбо. Най добрия дизел на БМВ - 3.0 три турбо има межд 1.5 и 0.7 секудни - в колко по- високи обороти си, толкова по-малък е. Моето мнение е че трябва да имаш Бая късмет да купиш 15 годишен дизел и да не влезеш в приключение. Ако няма да се чипосва няма смисъл, щото колата е и Бая тежка и при спиране се усеща

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Въпрос относно динамиката на 330д, 204 коня

Мнение от K_Ilkov » 24 Авг 2016, 15:41

acho.rs написа:... Бая тежка и при спиране се усеща


:OT: си! Никой не пита за спиране :mhihi: Само за бегане и летящи стартове се говори :ok:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: Въпрос относно динамиката на 330д, 204 коня

Мнение от dr.peshev » 24 Авг 2016, 16:10

Още един :OT:
и следва ключ!
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 13.03.2013
Местоположение: СA
Пол: Мъж
Кара: 330 d ,204 h.p.
Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.

Re: Въпрос относно динамиката на 330д, 204 коня

Мнение от philipz » 24 Авг 2016, 18:44

surfboard написа:Здравейте. Както подсказва заглавието на темата, питането ми е свързано с динамиката на посочения двигател - 3.0д, 204 коня, тъй като мой близък е пред дилема за покупката му и ме попита за повече информация, но аз не съм запознат.
Въпросите, които ме интересуват са дали моторът има лаг? Нямам голям опит с турбо-дизелите, тъй като съм карал предимно бензинови шестаци и осмаци. Това, което ми е правило впечатление в дизелите, които съм карал, е турбо дупката до 2000 оборота, в която въпреки подаването на газ не се случва почти нищо и "забавянето" между подаването на газ и "тръгването" на колата напред. Дори колата да е в обороти, в които дърпа най-добре /примерно 2700-2800/, пак се усеща тази секунда между подаването на газ и стартиране на ускорението. Турбината на 330д е с променлива геометрия, но би трябвало да е доста голяма и затова се интересувам как се справя в ниските обороти, има ли турбо дупка и турбо лаг? Усеща ли се типичното грубиянско дизелово поведение - до 2000 дупка, от 2000 до 4000 зверска тяга и над 4000-4500 смърт?
Моторът няма да се чипва. Моят човек е готов за разход от 12-13 градско и 8-9 извън. Като поддръжка как е? Двигателят доколкото знам е с верига, така че първоначалното обслужване не би трябвало да е много скъпо.
Ще съм благодарен за всякакви мнения относно този двигател, монтиран в Е46.



Има я тази турбодупка за която говориш , ясно изразена е до 1800 оборота (с ръчна 6 ст. кутия съм ) . Когато е в обороти колата, няма никакво забавяне . Турбото е Garret GT2260V , не малко по размер турбо . Колата ми е стокова и е според мен в отлично здраве . Върви наистина приятно (понякога ако съм бърз пада под 7 сек / 100км ). Разхода е 10-12 градско софия , 7-8.5 извънградско .

Има доста скъпи неща за ревизиране по този мотор ( ако се наложи разбира се ) - дюзи , турбо , демпефрна шайба , маховик , съединител и т.н. Дизела като цяло е по-скъп за поддръжка от бензина . Маслото е 7 литра , обслужване под 300 лева не съм имал ( за качествени консумативи и масло говоря ).
Не мисля,че този мотор е създаден за високи обороти , не мисля също , че му е приятно постоянно да го ръчкаш . Но на постоянни магистрални скорости ( над 160 км/ч ) е много приятен . :bchug:

Внимавай много какъв екземпляр ще си купиш , дано да имаш късмет :bchug: :driving:

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook