Въпрос относно динамиката на 330д, 204 коня
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Въпрос относно динамиката на 330д, 204 коня
Здравейте. Както подсказва заглавието на темата, питането ми е свързано с динамиката на посочения двигател - 3.0д, 204 коня, тъй като мой близък е пред дилема за покупката му и ме попита за повече информация, но аз не съм запознат.
Въпросите, които ме интересуват са дали моторът има лаг? Нямам голям опит с турбо-дизелите, тъй като съм карал предимно бензинови шестаци и осмаци. Това, което ми е правило впечатление в дизелите, които съм карал, е турбо дупката до 2000 оборота, в която въпреки подаването на газ не се случва почти нищо и "забавянето" между подаването на газ и "тръгването" на колата напред. Дори колата да е в обороти, в които дърпа най-добре /примерно 2700-2800/, пак се усеща тази секунда между подаването на газ и стартиране на ускорението. Турбината на 330д е с променлива геометрия, но би трябвало да е доста голяма и затова се интересувам как се справя в ниските обороти, има ли турбо дупка и турбо лаг? Усеща ли се типичното грубиянско дизелово поведение - до 2000 дупка, от 2000 до 4000 зверска тяга и над 4000-4500 смърт?
Моторът няма да се чипва. Моят човек е готов за разход от 12-13 градско и 8-9 извън. Като поддръжка как е? Двигателят доколкото знам е с верига, така че първоначалното обслужване не би трябвало да е много скъпо.
Ще съм благодарен за всякакви мнения относно този двигател, монтиран в Е46.
Въпросите, които ме интересуват са дали моторът има лаг? Нямам голям опит с турбо-дизелите, тъй като съм карал предимно бензинови шестаци и осмаци. Това, което ми е правило впечатление в дизелите, които съм карал, е турбо дупката до 2000 оборота, в която въпреки подаването на газ не се случва почти нищо и "забавянето" между подаването на газ и "тръгването" на колата напред. Дори колата да е в обороти, в които дърпа най-добре /примерно 2700-2800/, пак се усеща тази секунда между подаването на газ и стартиране на ускорението. Турбината на 330д е с променлива геометрия, но би трябвало да е доста голяма и затова се интересувам как се справя в ниските обороти, има ли турбо дупка и турбо лаг? Усеща ли се типичното грубиянско дизелово поведение - до 2000 дупка, от 2000 до 4000 зверска тяга и над 4000-4500 смърт?
Моторът няма да се чипва. Моят човек е готов за разход от 12-13 градско и 8-9 извън. Като поддръжка как е? Двигателят доколкото знам е с верига, така че първоначалното обслужване не би трябвало да е много скъпо.
Ще съм благодарен за всякакви мнения относно този двигател, монтиран в Е46.
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Въпрос относно динамиката на 330д, 204 коня
Карам Х3 със същия двигател, вече пета година. Явно усещанията са субективни, но аз съм силно впечатлен от динамиката на тази "нафтова печка". Когато го натисна - направо изстрелва колата и усещам как ме притиска към седалката... Има голям въртящ момент още от 1000 оборота и "тегли" наистина сериозно. Разбира се, дизелът не може да се развърта безкрайно - някъде след 3500 започва "да тъпче" и стига до 4500 - това е положението. Никога не съм усетил "замисляне", "дупка" или както там го наричате... Работи много равно и спокойно, сравнително тих е - без типичното "дизелово" чукане и тресене. Като се вземе предвид и надежността на този мотор и относителната (спрямо кубатурата и мощността му) икономичност - просто няма какво да искам повече.
Понеже въпросът е за динамиката, пак казвам - ускорението (поне за мен) е впечатляващо. Твърдя това от позицията на дългогодишен моторджия, със 150 коня мотор. Но това е лично (субективно) мнение.
Понеже въпросът е за динамиката, пак казвам - ускорението (поне за мен) е впечатляващо. Твърдя това от позицията на дългогодишен моторджия, със 150 коня мотор. Но това е лично (субективно) мнение.
Excellent! Steven is my name!
- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Въпрос относно динамиката на 330д, 204 коня
Чудесно, а и все пак Х3 е по-тежка кола от е46, което значи че при е46 динамиката и ускорението трябва да са още по-добри.
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Въпрос относно динамиката на 330д, 204 коня
Поинтересувай се, във форума има доста теми и общото мнение е, че читава 30-ка дизел раздава бинокли на м3
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Въпрос относно динамиката на 330д, 204 коня
KPETEH написа:Поинтересувай се, във форума има доста теми и общото мнение е, че читава 30-ка дизел раздава бинокли на м3
Хохохо

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Въпрос относно динамиката на 330д, 204 коня
KPETEH написа:Поинтересувай се, във форума има доста теми и общото мнение е, че читава 30-ка дизел раздава бинокли на м3
Колегата правилно е наблегнал на думата читава.

Като поддръжка как е? Двигателят доколкото знам е с верига, така че първоначалното обслужване не би трябвало да е много скъпо.
Освен верига има дюзи, помпи, датчици, клапани, компресия, турбина, подгрев...

И за мен този двигател е разкошен- дори и пета серия върви добре с него, може би донякъде и седма.

- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Въпрос относно динамиката на 330д, 204 коня
(bubsa) написа:KPETEH написа:Поинтересувай се, във форума има доста теми и общото мнение е, че читава 30-ка дизел раздава бинокли на м3
Хохохо
Нали

"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- streetracing12
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 547
- Регистриран на: 23.03.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Въпрос относно динамиката на 330д, 204 коня
KPETEH написа:(bubsa) написа:KPETEH написа:Поинтересувай се, във форума има доста теми и общото мнение е, че читава 30-ка дизел раздава бинокли на м3
Хохохо
Нали
Определено на летящ старт не знае какво и се случва на м3ката

с чип разбира се

- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Въпрос относно динамиката на 330д, 204 коня
Ае, тука рацинг раздела се възражда ли?
Много гадни тия М3-ки ...
Аз винаги за такава съм мечтал па то се оказва, че истината била в 330д-то
дЖизела не е за ръчкане ама някой го установят ХХХХлв по-късно

Много гадни тия М3-ки ...
Аз винаги за такава съм мечтал па то се оказва, че истината била в 330д-то

дЖизела не е за ръчкане ама някой го установят ХХХХлв по-късно


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- 100imenov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 28.04.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: с Adaptive Drive
- Мечтае да кара: F06 с B58
Re: Въпрос относно динамиката на 330д, 204 коня
Дреме ти нали върви повече от М-та
, тия нютони некой ги удрат в глават. 



- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Въпрос относно динамиката на 330д, 204 коня
То е комбинация ... лъхва те нафтата докато сипваш и после като те натиснат нютоните и припадаш от кеф





Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Въпрос относно динамиката на 330д, 204 коня
Тръгва още от 1000 оборота, само че 3-4 секудни след като си натиснал педала. Само човек който не се е качвал в бензинова кола може твърди, че печката няма лаг. Има лаг дори 550дммм там както се води. Има лаг и 911 турбо и 488гтб въобще всичко с турбо. Най добрия дизел на БМВ - 3.0 три турбо има межд 1.5 и 0.7 секудни - в колко по- високи обороти си, толкова по-малък е. Моето мнение е че трябва да имаш Бая късмет да купиш 15 годишен дизел и да не влезеш в приключение. Ако няма да се чипосва няма смисъл, щото колата е и Бая тежка и при спиране се усеща
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Въпрос относно динамиката на 330д, 204 коня
acho.rs написа:... Бая тежка и при спиране се усеща




Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Въпрос относно динамиката на 330д, 204 коня
Още един
и следва ключ!

и следва ключ!
- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Въпрос относно динамиката на 330д, 204 коня
surfboard написа:Здравейте. Както подсказва заглавието на темата, питането ми е свързано с динамиката на посочения двигател - 3.0д, 204 коня, тъй като мой близък е пред дилема за покупката му и ме попита за повече информация, но аз не съм запознат.
Въпросите, които ме интересуват са дали моторът има лаг? Нямам голям опит с турбо-дизелите, тъй като съм карал предимно бензинови шестаци и осмаци. Това, което ми е правило впечатление в дизелите, които съм карал, е турбо дупката до 2000 оборота, в която въпреки подаването на газ не се случва почти нищо и "забавянето" между подаването на газ и "тръгването" на колата напред. Дори колата да е в обороти, в които дърпа най-добре /примерно 2700-2800/, пак се усеща тази секунда между подаването на газ и стартиране на ускорението. Турбината на 330д е с променлива геометрия, но би трябвало да е доста голяма и затова се интересувам как се справя в ниските обороти, има ли турбо дупка и турбо лаг? Усеща ли се типичното грубиянско дизелово поведение - до 2000 дупка, от 2000 до 4000 зверска тяга и над 4000-4500 смърт?
Моторът няма да се чипва. Моят човек е готов за разход от 12-13 градско и 8-9 извън. Като поддръжка как е? Двигателят доколкото знам е с верига, така че първоначалното обслужване не би трябвало да е много скъпо.
Ще съм благодарен за всякакви мнения относно този двигател, монтиран в Е46.
Има я тази турбодупка за която говориш , ясно изразена е до 1800 оборота (с ръчна 6 ст. кутия съм ) . Когато е в обороти колата, няма никакво забавяне . Турбото е Garret GT2260V , не малко по размер турбо . Колата ми е стокова и е според мен в отлично здраве . Върви наистина приятно (понякога ако съм бърз пада под 7 сек / 100км ). Разхода е 10-12 градско софия , 7-8.5 извънградско .
Има доста скъпи неща за ревизиране по този мотор ( ако се наложи разбира се ) - дюзи , турбо , демпефрна шайба , маховик , съединител и т.н. Дизела като цяло е по-скъп за поддръжка от бензина . Маслото е 7 литра , обслужване под 300 лева не съм имал ( за качествени консумативи и масло говоря ).
Не мисля,че този мотор е създаден за високи обороти , не мисля също , че му е приятно постоянно да го ръчкаш . Но на постоянни магистрални скорости ( над 160 км/ч ) е много приятен .

Внимавай много какъв екземпляр ще си купиш , дано да имаш късмет


31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани