Всмукателен колектор 320ci - помощ!
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Всмукателен колектор 320ci - помощ!
Здравейте,колеги имам доста странен проблем. Колата ми е с М52 мотор,след смяна на гумички на дюзите и гарнитура на всмукателния колектор майстора ме увери че мотора не смуче от никаде вързух след дебитомера. Понеже исках да се уверя и аз направих едно кръгче с колата и преди да я изгася пред сервиза отворих капака и изгасих мотора. Чуваше се шум някъде отзад /5-6 цилиндър/ все едно издиша от там. Майстора вика ОК е .
Днес реших да тествам колектора с бензин и спринцовка и се оказах прав. От гарнитурата на колектора на 3,4,5 цилиндър смуче въздух но само на загрял мотор,студена не дърпа въздух.
Какво да правя? Гарнитурата е нова /Elring/. Да взема ли друга гарнитура или колектора е крив? Какво може да е объркано при монтажа на тая гарнитура че да смуче въздух?
Благодаря.
Днес реших да тествам колектора с бензин и спринцовка и се оказах прав. От гарнитурата на колектора на 3,4,5 цилиндър смуче въздух но само на загрял мотор,студена не дърпа въздух.
Какво да правя? Гарнитурата е нова /Elring/. Да взема ли друга гарнитура или колектора е крив? Какво може да е объркано при монтажа на тая гарнитура че да смуче въздух?
Благодаря.
- Porney
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 6.04.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е46
- Мечтае да кара: Камаз
Re: Всмукателен колектор 320ci - помощ!
BMW_320CI написа:Здравейте,колеги имам доста странен проблем. Колата ми е с М52 мотор,след смяна на гумички на дюзите и гарнитура на всмукателния колектор майстора ме увери че мотора не смуче от никаде вързух след дебитомера. Понеже исках да се уверя и аз направих едно кръгче с колата и преди да я изгася пред сервиза отворих капака и изгасих мотора. Чуваше се шум някъде отзад /5-6 цилиндър/ все едно издиша от там. Майстора вика ОК е .
Днес реших да тествам колектора с бензин и спринцовка и се оказах прав. От гарнитурата на колектора на 3,4,5 цилиндър смуче въздух но само на загрял мотор,студена не дърпа въздух.
Какво да правя? Гарнитурата е нова /Elring/. Да взема ли друга гарнитура или колектора е крив? Какво може да е объркано при монтажа на тая гарнитура че да смуче въздух?
Благодаря.
метална ли е ако е червен силикон помага, и я стегни с динамометричен ключ да е еднакво навсякаде и почни от цилиндрите където издиша. И аз съм имал проблем с елринг гарнитурите отпред на капака на ангренажната верига и ми се наложи да спра теча с червен силикон но става едно мазало ...
Ако всичко траеше вечно, нищо нямаше да е ценно!
Re: Всмукателен колектор 320ci - помощ!
Колега,колектора е пластмасов,а гарнитурата е гумена. Незнам дали ще стане със силикон....и аз го мислих като вариант. Да пробвам с друга гарнитура ли....вече нз.
Явно тия elring не са добри гарнитури за БМВ.
Възможно ли е колектора да е крив?

Явно тия elring не са добри гарнитури за БМВ.
Възможно ли е колектора да е крив?
Re: Всмукателен колектор 320ci - помощ!
Ако някой колега е сменял тази гарнитура нека да напише каква марка е купил.
- Porney
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 6.04.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е46
- Мечтае да кара: Камаз
Re: Всмукателен колектор 320ci - помощ!
BMW_320CI написа:Колега,колектора е пластмасов,а гарнитурата е гумена. Незнам дали ще стане със силикон....и аз го мислих като вариант. Да пробвам с друга гарнитура ли....вече нз.![]()
Явно тия elring не са добри гарнитури за БМВ.
Възможно ли е колектора да е крив?
Неизкри, че колектора може да се изкриви тои само меже да се спука нагори или урони по скоро метала да се изкриви на главата поизтъркай го с финна шкурка но ако ти е писнало вече почвай с силикона аз така се спасих
Ако всичко траеше вечно, нищо нямаше да е ценно!
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Всмукателен колектор 320ci - помощ!
Какво да правя? Гарнитурата е нова /Elring/. Да взема ли друга гарнитура или колектора е крив? Какво може да е объркано при монтажа на тая гарнитура че да смуче въздух?
Стяга се с динамометричен ключ- без него вероятността да се презатегне, незатегне или затегне неравномерно е доста голяма.
Re: Всмукателен колектор 320ci - помощ!
zvetiko написа:Какво да правя? Гарнитурата е нова /Elring/. Да взема ли друга гарнитура или колектора е крив? Какво може да е объркано при монтажа на тая гарнитура че да смуче въздух?
Стяга се с динамометричен ключ- без него вероятността да се презатегне, незатегне или затегне неравномерно е доста голяма.
Купих колектор 2ра ръка и се оправиха пробойните хахаха.Използвахме динамоментичен ключ на 15 нютона при монтажа.

Проблема сега е че и 2те сонди ми дават грешка са богата смес. Едната е чисто нова Бош.
Трием грешките и адаптираме компа,всичко е наред докато не превключи на газ.
Когато работи на газ сондите дават доста големи корекций.
Някои има ли идея от какво може да е?
Щуцерите на газта в колектора са ми 7см.
- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Всмукателен колектор 320ci - помощ!
Като кажеш 320ci на бензин, по-може да се разбере за какво става въпрос, понеже бензиновата инсталация е фабрична.
А какво става на газ? - зависи донякъде от коректната работа на бензин, от коректното състояние на налягането във всмукателния колектор (ако дърпа въздух може да го бърка).
Също от коректната работа на изпарителя (може да е замърсен), на дюзите.. от правилни настройки на газовия компютър и т.н.. И докато за бензиновата система може да знаем, защото е стандартна - за последните неща няма как да хвърляме боб. - предполагам, че е газов инжекцион и до там. А каква марка компютър, какъв изпарител, какви дюзи и т.н. - в какво състояние са, на колко хиляди км?
Имаш ли диагностика за газовия компютър? - например за да прочетеш какво е налягането на газта в изпарителя?
Може ли някой да е настройвал газовия комп. да работи съобразно лошите уплътнения на колектора и допълнително засмукания въздух? (- и сега да му идва в повече газта). Преди ремонта нямало ли е никакъв проблем - гледал ли си, че по ламбда сондите няма разлика между работа на бензин и на газ?
А какво става на газ? - зависи донякъде от коректната работа на бензин, от коректното състояние на налягането във всмукателния колектор (ако дърпа въздух може да го бърка).
Също от коректната работа на изпарителя (може да е замърсен), на дюзите.. от правилни настройки на газовия компютър и т.н.. И докато за бензиновата система може да знаем, защото е стандартна - за последните неща няма как да хвърляме боб. - предполагам, че е газов инжекцион и до там. А каква марка компютър, какъв изпарител, какви дюзи и т.н. - в какво състояние са, на колко хиляди км?
Имаш ли диагностика за газовия компютър? - например за да прочетеш какво е налягането на газта в изпарителя?
Може ли някой да е настройвал газовия комп. да работи съобразно лошите уплътнения на колектора и допълнително засмукания въздух? (- и сега да му идва в повече газта). Преди ремонта нямало ли е никакъв проблем - гледал ли си, че по ламбда сондите няма разлика между работа на бензин и на газ?
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
Re: Всмукателен колектор 320ci - помощ!
Колега,мислим еднакво. Преди да разберем,че дъроа въздух от колектора колата ходи 3 пъти на газаджия докато я нагласи да не гасне в движение. Дори и тогава обаче не ми каза нищо за сондите. Гледахме ги на живи данни и всичко ОК.dreadx написа:Като кажеш 320ci на бензин, по-може да се разбере за какво става въпрос, понеже бензиновата инсталация е фабрична.
А какво става на газ? - зависи донякъде от коректната работа на бензин, от коректното състояние на налягането във всмукателния колектор (ако дърпа въздух може да го бърка).
Също от коректната работа на изпарителя (може да е замърсен), на дюзите.. от правилни настройки на газовия компютър и т.н.. И докато за бензиновата система може да знаем, защото е стандартна - за последните неща няма как да хвърляме боб. - предполагам, че е газов инжекцион и до там. А каква марка компютър, какъв изпарител, какви дюзи и т.н. - в какво състояние са, на колко хиляди км?
Имаш ли диагностика за газовия компютър? - например за да прочетеш какво е налягането на газта в изпарителя?
Може ли някой да е настройвал газовия комп. да работи съобразно лошите уплътнения на колектора и допълнително засмукания въздух? (- и сега да му идва в повече газта). Преди ремонта нямало ли е никакъв проблем - гледал ли си, че по ламбда сондите няма разлика между работа на бензин и на газ?
Разбрах че дърпа въздух сам. След гасене на мотора се чуваше 7-8 сек. съскащ звук. Закарах я пак и разбрахме,че дърпа от гумичките на бензиновите дюзи и гарнитурата на колектора. Всичко е сменено!
Днес се замислих,че настройките /въртя налягането от изпарителя майстора/ са направени тогава когато дърпаше въздух. След подмяната на гумичките и тн. изпарителя не е пипан. Направи и само една адаптация.
Газовия инжекцион ми е StarGas. Дюзите са някакви съранни 2×3 като плочки/Stargas Atlas/ . Знам че едната струва 380лв. Газовия инжекцион е монтиран 2014г. не от мен и незнам на колко километра е.
Изпарителя го тества в движение. Аз карам,той с лаптопа до мен. Всичко Ок.
Дебитомера същоне Ок.
Според мен в момента и идва много газта инза това ми прави тия мизерий със сондите. Само се набутах със 160лв. за нова.

Това обаче че го разбера във вторник като отида при газаджията. Задължително ще пиша какво е станало.
Re: Всмукателен колектор 320ci - помощ!
Аааа забравих да напиша,че в момента на бензин със сондите няма проблем. Като превключа на газ и почват да играят здраво.
- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Всмукателен колектор 320ci - помощ!
Тези StarGas + рейка ATLAS (Matrix) имам чувството, че фабрично са монтирани на всички италиански BMW-та.. :)
И колегата ми е със същия ГИ - наистина работеше много добре. Обаче рейките взеха да му правят проблеми и ги сменихме с Валтек за по 62 лв./бр. - та цялата седмица му ръчкаме инжекциона (изпарителят също се нуждаеше от профилактика и т.н.) Сега малко по-лошо върви при големи натоварвания, ама 2 по 300 лв. за рейки - няма да си купи нови от същите, това е ясно.
Поне го разучих StarГаз-ът - когато пуснеш калибрация обръща на бензин и чака да се стабилизира бензиновият компютър. После пробва с различни коефициенти на дюзите и като види, че сместа е ок - решава, че така ще я дозира. Обаче при теб се е налагало да пуска повече газ, за да му дойде сместа, която сега ще се окаже излишно в повече. Може би в същата посока газаджията е вдигнал налягането от изпарителя и сега трябва да го върне както си е било.
За такива настройки по газовото не е лошо да си намериш отнякъде един кабел (обикновен конвертор USB-RS232) - можеш и сам да си го сглобиш за до 10 лв., или да си намериш готов за около 20 лв. А програмата мога да ти я пратя, имаше я навсякъде в нет-а.
/Ако си от София, бих ти услужил и с моя, но остана при колегата и няма да го видя преди понеделник./
На колегата ми освен всичко друго му беше запушено и вакуумното маркуче към изпарителя - обаче не ми се бъркаше до тъпия клапан за картерните газове, от където беше взет вакуумът -- и го издърпах от някакъв резервен щуцер при входа на колектора, където имаше една тапа (- ако имаш такива тапи, наглеждай ги да не са се спукали, извадили и т.н. - четох, че правят проблеми). Важно е този вакуум да работи, но лесно се проверява като извадиш маркучето и видиш дали смуче.
Щом ламбда сондите работят коректно на бензин, значи си работят и не е проблемът в тях. (- по принцип щом дават от 0 до 0.9 волта, значи си работят)
Проблемът е, че бензиновият компютър вижда богатата смес и за да закрепи правилното съотношение между гориво и въздух, му се налага да внесе сериозни корекции във времената на бензиновите дюзи. В резултат двигателят може и да не успява да държи стабилен празен ход и т.н.
При теб има ли проблеми с празния ход?
И колегата ми е със същия ГИ - наистина работеше много добре. Обаче рейките взеха да му правят проблеми и ги сменихме с Валтек за по 62 лв./бр. - та цялата седмица му ръчкаме инжекциона (изпарителят също се нуждаеше от профилактика и т.н.) Сега малко по-лошо върви при големи натоварвания, ама 2 по 300 лв. за рейки - няма да си купи нови от същите, това е ясно.
Поне го разучих StarГаз-ът - когато пуснеш калибрация обръща на бензин и чака да се стабилизира бензиновият компютър. После пробва с различни коефициенти на дюзите и като види, че сместа е ок - решава, че така ще я дозира. Обаче при теб се е налагало да пуска повече газ, за да му дойде сместа, която сега ще се окаже излишно в повече. Може би в същата посока газаджията е вдигнал налягането от изпарителя и сега трябва да го върне както си е било.
За такива настройки по газовото не е лошо да си намериш отнякъде един кабел (обикновен конвертор USB-RS232) - можеш и сам да си го сглобиш за до 10 лв., или да си намериш готов за около 20 лв. А програмата мога да ти я пратя, имаше я навсякъде в нет-а.
/Ако си от София, бих ти услужил и с моя, но остана при колегата и няма да го видя преди понеделник./
На колегата ми освен всичко друго му беше запушено и вакуумното маркуче към изпарителя - обаче не ми се бъркаше до тъпия клапан за картерните газове, от където беше взет вакуумът -- и го издърпах от някакъв резервен щуцер при входа на колектора, където имаше една тапа (- ако имаш такива тапи, наглеждай ги да не са се спукали, извадили и т.н. - четох, че правят проблеми). Важно е този вакуум да работи, но лесно се проверява като извадиш маркучето и видиш дали смуче.
Щом ламбда сондите работят коректно на бензин, значи си работят и не е проблемът в тях. (- по принцип щом дават от 0 до 0.9 волта, значи си работят)
Проблемът е, че бензиновият компютър вижда богатата смес и за да закрепи правилното съотношение между гориво и въздух, му се налага да внесе сериозни корекции във времената на бензиновите дюзи. В резултат двигателят може и да не успява да държи стабилен празен ход и т.н.
При теб има ли проблеми с празния ход?
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
Re: Всмукателен колектор 320ci - помощ!
Благодаря за изчерпателния отговор,колега. Аз също ги виждам така нещата.dreadx написа:Тези StarGas + рейка ATLAS (Matrix) имам чувството, че фабрично са монтирани на всички италиански BMW-та..
И колегата ми е със същия ГИ - наистина работеше много добре. Обаче рейките взеха да му правят проблеми и ги сменихме с Валтек за по 62 лв./бр. - та цялата седмица му ръчкаме инжекциона (изпарителят също се нуждаеше от профилактика и т.н.) Сега малко по-лошо върви при големи натоварвания, ама 2 по 300 лв. за рейки - няма да си купи нови от същите, това е ясно.
Поне го разучих StarГаз-ът - когато пуснеш калибрация обръща на бензин и чака да се стабилизира бензиновият компютър. После пробва с различни коефициенти на дюзите и като види, че сместа е ок - решава, че така ще я дозира. Обаче при теб се е налагало да пуска повече газ, за да му дойде сместа, която сега ще се окаже излишно в повече. Може би в същата посока газаджията е вдигнал налягането от изпарителя и сега трябва да го върне както си е било.
За такива настройки по газовото не е лошо да си намериш отнякъде един кабел (обикновен конвертор USB-RS232) - можеш и сам да си го сглобиш за до 10 лв., или да си намериш готов за около 20 лв. А програмата мога да ти я пратя, имаше я навсякъде в нет-а.
/Ако си от София, бих ти услужил и с моя, но остана при колегата и няма да го видя преди понеделник./
На колегата ми освен всичко друго му беше запушено и вакуумното маркуче към изпарителя - обаче не ми се бъркаше до тъпия клапан за картерните газове, от където беше взет вакуумът -- и го издърпах от някакъв резервен щуцер при входа на колектора, където имаше една тапа (- ако имаш такива тапи, наглеждай ги да не са се спукали, извадили и т.н. - четох, че правят проблеми). Важно е този вакуум да работи, но лесно се проверява като извадиш маркучето и видиш дали смуче.
Щом ламбда сондите работят коректно на бензин, значи си работят и не е проблемът в тях. (- по принцип щом дават от 0 до 0.9 волта, значи си работят)
Проблемът е, че бензиновият компютър вижда богатата смес и за да закрепи правилното съотношение между гориво и въздух, му се налага да внесе сериозни корекции във времената на бензиновите дюзи. В резултат двигателят може и да не успява да държи стабилен празен ход и т.н.
При теб има ли проблеми с празния ход?
Сондите работят 0.1 до 0.8 но играят яко в този диапазон когато е на газ.
Вакума на изпарителя работи,ново е маркучето.
Тапите в задната част на колектора са нови. Колектора е огледан от всякъде. Все пак го сваляхме 4 пъти с майстора.
Проблеми с празния ход нямам. Тоест веднага след като спра на светофар ми падат до 500 оборотите,но не всеки път. Това го прави и на бензин.

Re: Всмукателен колектор 320ci - помощ!
Ако е двоен ванус ти трябват дълги щуцери и читав газаджия
Sent from my ONE E1003 using Tapatalk
Sent from my ONE E1003 using Tapatalk
Re: Всмукателен колектор 320ci - помощ!
bioz написа:Ако е двоен ванус ти трябват дълги щуцери и читав газаджия
Sent from my ONE E1003 using Tapatalk
Двоен ванос е. Газаджията по мои наблюдения си разбира от работата.
Като каза ванос интересното при мен е,че когато е карана на газ колата след продължителен престой 24часа първия старт ваносите чагъртат за 20-30 секунди.
Когато изтрием адаптацийте и го адаптираме на ново бензиновия комп. и карам само на бенц. ваносите не се чуват след същия престой.
Още преди 1 месец в Хеед91 ми казаха че газовата прави мизерий и бъркала бензиновия комп. Заради това ми светеха EML+Asc лампите и колата влизаше в авариен режим.Записваше и грешка на дроселовата клапа.Всъщност може и заради паразитния въздух да е влизала в авариен режим .
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Всмукателен колектор 320ci - помощ!
BMW_320CI написа:Аааа забравих да напиша,че в момента на бензин със сондите няма проблем. Като превключа на газ и почват да играят здраво.
Сондите по принцип трябва да играят, след като го правят от 0.1 до 0.8V , значи работят. Това означава, че и записаната грешка е реална. Лошото, е че неправилната работа на газ, води до неправилни бензинови времена, което пък задълбочава неправилната работа на газ. Трябва да изключиш газовият компютър и да покараш стотина километра градско, само на бензин, за да се направят бензиновите адаптации при различни режими на работа на двигателя, след което да се направят и газовите настройки.
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани