M54B25 - гасне на празен ход (с видео)
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
M54B25 - гасне на празен ход (с видео)
Здравейте, колеги. Колата е с газов инжекцион BRC, монтиран в Германия, така я купих. Проблемът е, че гасне на празен ход, след като съм се движил преди това. Какво имам предвид - сега ако я запаля и стоя на едно място, всичко е ок, но като тръгна и спра на следващия светофар примерно, се получава следното нещо - https://vid.me/GN1K - тук в случая заклаща яко оборотите и гасне, друг път заклаща по-леко, но не успява да загасне и се стабилизира, а трети път пък изобщо не заклаща. Това с гасненето се случва основно на газ, но и на бензин заклаща оборотите преди да застанат стабилно, дори също се случва и да гасне понякога, но по-трудно и доста по-рядко.
Другото, което съм забелязал е, че ако спирам без да изключвам от скорост до последно, докато оборотите не паднат до към 1200 и надолу и чак тогава изключа от скорост, не се получава това нещо - не гасне така, а и почти не приклаща повечето пъти, застават си стабилно оборотите. Основно става само ако натисна съединител и спирачка рязко, за да спра на светофар/кръстовище или каквото и да е или когато я пусна по инерция и освободя от скорост отдалеч, без да спирам на моторна спирачка.
Ето тук се вижда как заклаща без да гасне, както прави понякога, после аз подавам газ на място и гасне - https://vid.me/HwJy
Колата беше в сервиз, разглобяваха, уж сменяха всички маркучи по колектора, откъдето може да взима въздух, къде що е имало нацепено, маркуча на картерните газове, който влиза горе в главата беше скъсан, смениха го и него с оригинален. Сглобиха колата, в началото уж беше добре като я пробвах, взех си я и след малко установих, че пак е същата работа. Купих нов клапан на картерните газове, оригинален, смениха го - пак същата работа. Накрая се осъмниха да не е дросел или стъпков мотор, но казаха, че е възможно да е от газовото, нещо да обърква компютъра на колата. Ходих при доста добър газаджия, обясних му проблема, казах му какво е сменяно и само докато му я запалих, каза хубаво, ама тя пак дърпа въздух отнякъде и ми обясняваше за маркуча, който влиза в щеката за маслото, че често бил той проблема. Сега последно се разбрахме с газаджията, той да я разглобява, да търси откъде дърпа въздух.
Вчера ми светна чека, който светваше и изгасваше когато си иска и преди ремонтите. Та отидох да я закачат да видим какво има, излезе богата смес и детонации. Тези грешки не знам дали изобщо са свързани с гасненето, защото има едно прекъсване в ниските при подаване на газ (само когато работи на газ), но това мисля че е друга тема и не вярвам да има общо с проблема.
Полудях вече с този проблем, ако някой го оправи, трябва да се ощипя, че не сънувам. Дайте мнение, възможно ли е да е дросел, степ мотор или диса?
Другото, което съм забелязал е, че ако спирам без да изключвам от скорост до последно, докато оборотите не паднат до към 1200 и надолу и чак тогава изключа от скорост, не се получава това нещо - не гасне така, а и почти не приклаща повечето пъти, застават си стабилно оборотите. Основно става само ако натисна съединител и спирачка рязко, за да спра на светофар/кръстовище или каквото и да е или когато я пусна по инерция и освободя от скорост отдалеч, без да спирам на моторна спирачка.
Ето тук се вижда как заклаща без да гасне, както прави понякога, после аз подавам газ на място и гасне - https://vid.me/HwJy
Колата беше в сервиз, разглобяваха, уж сменяха всички маркучи по колектора, откъдето може да взима въздух, къде що е имало нацепено, маркуча на картерните газове, който влиза горе в главата беше скъсан, смениха го и него с оригинален. Сглобиха колата, в началото уж беше добре като я пробвах, взех си я и след малко установих, че пак е същата работа. Купих нов клапан на картерните газове, оригинален, смениха го - пак същата работа. Накрая се осъмниха да не е дросел или стъпков мотор, но казаха, че е възможно да е от газовото, нещо да обърква компютъра на колата. Ходих при доста добър газаджия, обясних му проблема, казах му какво е сменяно и само докато му я запалих, каза хубаво, ама тя пак дърпа въздух отнякъде и ми обясняваше за маркуча, който влиза в щеката за маслото, че често бил той проблема. Сега последно се разбрахме с газаджията, той да я разглобява, да търси откъде дърпа въздух.
Вчера ми светна чека, който светваше и изгасваше когато си иска и преди ремонтите. Та отидох да я закачат да видим какво има, излезе богата смес и детонации. Тези грешки не знам дали изобщо са свързани с гасненето, защото има едно прекъсване в ниските при подаване на газ (само когато работи на газ), но това мисля че е друга тема и не вярвам да има общо с проблема.
Полудях вече с този проблем, ако някой го оправи, трябва да се ощипя, че не сънувам. Дайте мнение, възможно ли е да е дросел, степ мотор или диса?
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: M54B25 - гасне на празен ход (с видео)
Провери си как са токовете по колата: акумулатор , алтернатор , маси преди да търсите паразитен въздух.
p.s. Как ти е нивото на маслото и кога за последно е сменяно?!
p.s. Как ти е нивото на маслото и кога за последно е сменяно?!
Re: M54B25 - гасне на празен ход (с видео)
Маслото го смених преди около 3000км, вчера го проверих, добре беше. Ако имаш предвид лампата, която свети на таблото - датчика е заминал.
За алтернатора и аз се чудех дали е възможно да е от него, защото ме беше оставила на пътя един път лятото. Пак си го имаше този проблем, който описвам по-горе, само че един път както стоях на една бензиностанция, ми насвяткаха 100 лампи по таблото, тръгнах към вкъщи и точно до нас ми загасна в движение, опитах се да запаля и се чуваше само так-так-так-так и нищо. Та тогава я водих да ремонтират алтернатора и уж казаха, че са го оправили. Възможно ли е целия филм да идва от алтернатора?
За алтернатора и аз се чудех дали е възможно да е от него, защото ме беше оставила на пътя един път лятото. Пак си го имаше този проблем, който описвам по-горе, само че един път както стоях на една бензиностанция, ми насвяткаха 100 лампи по таблото, тръгнах към вкъщи и точно до нас ми загасна в движение, опитах се да запаля и се чуваше само так-так-так-так и нищо. Та тогава я водих да ремонтират алтернатора и уж казаха, че са го оправили. Възможно ли е целия филм да идва от алтернатора?
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: M54B25 - гасне на празен ход (с видео)
dr.peshev написа:Провери си как са токовете по колата: акумулатор , алтернатор , маси преди да търсите паразитен въздух.
p.s. Как ти е нивото на маслото и кога за последно е сменяно?!
Докторе ти мина по този път

Re: M54B25 - гасне на празен ход (с видео)
А какво е обяснението, че проблема е много по-изразен на газ? На бензин пак си заклаща оборотите, но повечето пъти доста по-леко и си се стабилизират след това, но понякога си заиграват и като на първия клип и гасне. Ако е от тоците не би ли трябвало да няма значение дали работи на газ или бензин?
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: M54B25 - гасне на празен ход (с видео)
съвсем нормално,е на газ колата да е по чувствителна, с Dr. Peshev имахме същия проблем,като неговата кола няма газ и никога не е имала, винаги е подържана безкомпромисно и само с оригинални части, та проблема се оказа точно в алтернатора. носихме го 3 пъти на ремонт и нищо. накрая купи нов и проблема изчезна.
Re: M54B25 - гасне на празен ход (с видео)
Имам усещането, че и при мен ще се окаже това, особено като се има предвид, че съм в много подобна ситуация, щом вие даже 3 пъти сте го ремонтирали...
Ще пробвам с някой втора ръка, защото за нов цифрата ще е грозна. Ще ме насочите ли какъв да търся, доколкото знам трябва да е Bosch 120A ?
Ще пробвам с някой втора ръка, защото за нов цифрата ще е грозна. Ще ме насочите ли какъв да търся, доколкото знам трябва да е Bosch 120A ?
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: M54B25 - гасне на празен ход (с видео)
Точно бош 120а
Валео не слагай
Провери акумулатора,преди да купуваш алтернатор
И най-добре една читава диагностика,преди да набиваш пари
Валео не слагай
Провери акумулатора,преди да купуваш алтернатор
И най-добре една читава диагностика,преди да набиваш пари
- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: M54B25 - гасне на празен ход (с видео)
Ще използвам тази тема за да не правя нова.
Същия проблем го имах и аз на моята кола,но не гаснеше,а само оборотите падаха до 500 като изключа от скорост в движение за секунда и после се нормализират.На място не ги мени грам.
Сега рециклирах алтернатора и се оправи,но почти.Демек пак си падат,но по-рядко.
С новото реле зарежда 13,8 до 14.Трябва ли да е повече в движение с 2-3000 оборота?
Другото което ми направи впечатление е,че преди да запаля от скритото меню гледам,че акумулатора е 12.2-3,а когато завъртя пада до 8.6-9.2.
Може ли проблема да е в акумулатора и да е тръгнал.Оригиналния на БМВ 70А си е.
Същия проблем го имах и аз на моята кола,но не гаснеше,а само оборотите падаха до 500 като изключа от скорост в движение за секунда и после се нормализират.На място не ги мени грам.
Сега рециклирах алтернатора и се оправи,но почти.Демек пак си падат,но по-рядко.
С новото реле зарежда 13,8 до 14.Трябва ли да е повече в движение с 2-3000 оборота?
Другото което ми направи впечатление е,че преди да запаля от скритото меню гледам,че акумулатора е 12.2-3,а когато завъртя пада до 8.6-9.2.
Може ли проблема да е в акумулатора и да е тръгнал.Оригиналния на БМВ 70А си е.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: M54B25 - гасне на празен ход (с видео)
(bubsa) написа:Ще използвам тази тема за да не правя нова.
Същия проблем го имах и аз на моята кола,но не гаснеше,а само оборотите падаха до 500 като изключа от скорост в движение за секунда и после се нормализират.На място не ги мени грам.
Сега рециклирах алтернатора и се оправи,но почти.Демек пак си падат,но по-рядко.
С новото реле зарежда 13,8 до 14.Трябва ли да е повече в движение с 2-3000 оборота?
Другото което ми направи впечатление е,че преди да запаля от скритото меню гледам,че акумулатора е 12.2-3,а когато завъртя пада до 8.6-9.2.
Може ли проблема да е в акумулатора и да е тръгнал.Оригиналния на БМВ 70А си е.
Акумулатора е проблемен- не е нормално напрежението да пада до 8.6, при това отчетено от скритото меню. Ако се отчете с уред, ще е още по-ниско. Сигурно стартовият ток на акумулатора е силно намалял- точно с колко, може да се види с тестер. Зареждането може само да изглежда, че е 13,8 до 14 В- ако се измерва с мултицет, се виждат само усреднени стойности, но не и сривове, а те товарят алтернатора, а той двигателя.
- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: M54B25 - гасне на празен ход (с видео)
Нещо не схванах
Какво да направя при това положение?Да купя друг акумулатор ли?

Какво да направя при това положение?Да купя друг акумулатор ли?
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: M54B25 - гасне на празен ход (с видео)
(bubsa) написа:....
Откачи плюса от динамото, една гайка 8мм го държи, за да разбереш, че не е от него проблема.
- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: M54B25 - гасне на празен ход (с видео)
Lenco написа:(bubsa) написа:....
Откачи плюса от динамото, една гайка 8мм го държи, за да разбереш, че не е от него проблема.
То не е от него.Днес му сменихме всичко.Реле сложихме оригинално Бош за 85лв и нови лагери.Все пак е странно,че не качва до 14.2-14.3 дори и при 5к оборота,а зарежда 13.8-14.
Интересно ми е акумулатора при положение,че си върти без замисляне и каквито и да е признаци дали може да е дал фира.
При даване на контакт показва 12.2-12.3А,като завъртя да паля пада около и под 9А.
Моля по-запознатите с токовете да ми разяснят малко тънките моменти с токовете

- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: M54B25 - гасне на празен ход (с видео)
Намери точен-калибриран волтмер и мери, ама отзад на акумулатора (предполагам е там). Пиши, какъв е резултата и ще коментираме. Нормално е при стартиране да пада, но мисля не падаше под 10в, но явно ти ползваш таблото, което не мери на акумулатора.
За "клатенето" на оборотите е по-сложно. Има специалисти, които да обяснят, кво прави ЕКУ-то с горивото, според ТПС-а и оборотите.
За "клатенето" на оборотите е по-сложно. Има специалисти, които да обяснят, кво прави ЕКУ-то с горивото, според ТПС-а и оборотите.
- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: M54B25 - гасне на празен ход (с видео)
Lenco написа:Намери точен-калибриран волтмер и мери, ама отзад на акумулатора (предполагам е там). Пиши, какъв е резултата и ще коментираме. Нормално е при стартиране да пада, но мисля не падаше под 10в, но явно ти ползваш таблото, което не мери на акумулатора.
За "клатенето" на оборотите е по-сложно. Има специалисти, които да обяснят, кво прави ЕКУ-то с горивото, според ТПС-а и оборотите.
Отпред на клемата даваше 14.1 при 13.8 на таблото.На акумулатора не е мерено,но при първа възможност ще го премеря и там

И аз знам,че не трябва да пада толкова при палене,но е факт.Други признаци,че акумулатора си е тръгнал няма

ПС Ако решът да се изкажат спецялистите по въпроса ще съм много благодарен

20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани