Проблем с духалките на климатроника.
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- IvailoIvanov
- Потребител
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 31.05.2013
Проблем с духалките на климатроника.
Здравейте,
Карам BMW e46 320td(compact). Имам проблем с климатроника, по-точно с духалките. Не искат да духат където трябва. Като е натиснато да духа само на стъклото, те духат в краката или наред. Като е настроено да духа на стъклото, духа едновременно в краката и напред. И какви ли още не комбинации, с две думи правят каквото си искат. С рециклиран таралеж съм, но това на дали има значение.
П.С. Ако някой има интерес, ще му покажа как оправих таралежа за 8 лева. Вече върви така повече от година.
Карам BMW e46 320td(compact). Имам проблем с климатроника, по-точно с духалките. Не искат да духат където трябва. Като е натиснато да духа само на стъклото, те духат в краката или наред. Като е настроено да духа на стъклото, духа едновременно в краката и напред. И какви ли още не комбинации, с две думи правят каквото си искат. С рециклиран таралеж съм, но това на дали има значение.
П.С. Ако някой има интерес, ще му покажа как оправих таралежа за 8 лева. Вече върви така повече от година.
- BLUE_999
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 276
- Регистриран на: 21.07.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 и е39
- Мечтае да кара: всичко сьс задно
- Детайли за колата: да има V12 под капака
Re: Проблем с духалките на климатроника.
Как оправи таралежа колега 

- IvailoIvanov
- Потребител
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 31.05.2013
Re: Проблем с духалките на климатроника.
Смъкнах го и се започна.Първата ми работа беше да презапоя всички крачета на двата транзистора, но уви това не помогна при мен (при един колега с е39, стана, но след няколко месеца издъхна). И се започна едно търсене в нета.. Новия таралеж е доста скъп и този вариант отпадна. Реших да по експериментирам малко. Започнах да чопля около платката с една малка часовникарска отвертка, като нагрявах с пистолет за горещ въздух отстрани. След няколко часа борба и яко стъргане, успях да извадя платката. Единия транзистор беше "цъфнал" и нищо не се виждаше на него. Другия беше добре, веднага запалих и право в първия магазин за ел. части. Купих два нови транзистора. Изчистих старателно всичко вътре около платката. направих две малки дупки на таралежа и закрепих транзисторите на корпуса с две болтчета, като разбира се сложих и термо-паста. Огънах крачетата нагоре и ги запоих на платката. Това беше цялата работа. Не е чак толкова сложно, но е доста трудно да изкараш платката. Ще си поиграя да разглобя жабката и ще покажа нагледно със снимки. Няма смисъл да се дават по над 100 лева, за нещо което реално струва по-малко от 10.
- BLUE_999
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 276
- Регистриран на: 21.07.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 и е39
- Мечтае да кара: всичко сьс задно
- Детайли за колата: да има V12 под капака
Re: Проблем с духалките на климатроника.
Мерси колега мисля че ше ми е полезно 

- azarovlado
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 27.07.2011
- Пол: Мъж
Re: Проблем с духалките на климатроника.
За протокола- нов от ибей струва около 50 лева.Моят е такъв и вече 4-та година си бачка и няма никаква разлика от продаваните в България-всичките са от Китай. Освен това в продавалника има обяви за рециклирани таралежи за по 30 лева, който не му се занимава да си го оправя щото верно е хамалогия тва разглобяване.
- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Проблем с духалките на климатроника.
Интересно, на колегата с Е39-то му се появи същият проблем - натиска копчето да духа нагоре, а то духа в средата - примерно. Ама копчетата, които са натиснати и активирани си светят правилно, просто разпределя клапите по някакъв друг начин. Проблемът му се появи за пръв път след като ремонтирахме двойния клапан на парното (онзи, дето спира топлата вода). Първо за малко се сбърка модулът, но като тръгнал да кара, се оправило. А сега пак се прояви същият проблем. Според мен няма нищо общо с клапана, но колегата в тази връзка поне няколко пъти ме пита дали няма нужда нещо от обезвъздушаване на системата, след като сме пипали оня клапан и т.н. глупости. Та няколко пъти ми се наложи да му обяснявам, че едното (дето му духаше топло в краката) е проблем с топлоносителя(парното и топлата вода), а другото е проблем с управлението на въздушните клапи. Въпросът ми е, понеже на IHKA-та очевидно хардуерът си работи - все пак управлява всички въздушни клапи - движи ги и т.н., в някои режими (в които си е наумила гад-та) - та се чудя да не е някакъв софтуерен проблем.? Има ли и там някакви проблеми с EEPROM-a на някой пра-стар Motorol-ски процесор, дето след 10000 записа си е.мамата, или някаква др. глупост, от която толкова да се побърка модулът, че да действа по гореописания начин? (огледахме го, няма някаква видима причина да не работи - напр. да е мокрен с вода и т.н.)
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- c7aH4eB
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 239
- Регистриран на: 13.10.2009
- Местоположение: Чирпан / Синеморец
- Пол: Мъж
- Кара: квоту има
- Мечтае да кара: По пътища и с евтина нафта
Re: Проблем с духалките на климатроника.
Контролера няма ли някакъв начин за Ресетване, комбинация от бутони или нещо подобно?
Друг вариант предполагам на диагностика трябва да излезе нещо за клапите
Друг вариант предполагам на диагностика трябва да излезе нещо за клапите

- 100123
- Потребител
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: 16.01.2016
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 320d
- Мечтае да кара: BMW e38 740I
- Детайли за колата: Тракторче
Re: Проблем с духалките на климатроника.
При мен прави почти същите номера,но не съм с климатроник а климатик,и ми се струва че е климатроник но е сменено тялото,врътките си правят каквото искат и където искат духат...но не и там където съм ги насочил,понякога от самосебе си се наглася на къде да духа докато карам.
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани