525 тдс 4 пъти смяна дискове и пак тресе при спиране

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 18.04.2010
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 Touring
Мечтае да кара: BMW M5 F10

525 тдс 4 пъти смяна дискове и пак тресе при спиране

Мнение от ampera1 » 21 Юли 2016, 0:05

Колеги ситуациата е следната пратих колата до Италия и момчето което я кара каза че навръщане почнала да тресе при спиране съответно купихме ате дискове плюс накладки и ги сменихме и от там се почна одисеята . Първото Ате минах 700 км волана пак почна да бие при скорост 110 -50 км/ч смениха ми ги по гаранция като мислехме че дисковете са лоши .Сложих сменените дискове пак ате пак 1000 км и пак същата история .Смених ги отново но с текстар про серия смених и главините с втора употреба но карах колата от която ги свалихме и там всичко беше наред като взех и апаратите от същата кола съответно отново 1000 км и същото нещо 120 или по висока скорост до 50 км/4 биене.Ядосах се взех дискове от Дару кар оригинални сега са на 500 км и пак почнаха леки вибрации . Като искам да уточня че колата съм си я гледал лично отдолу по окачването всичко е здраво тъй като си заменям всяко нещо когато даде дефект.Това е и 3 ти комплект джанти с гуми които слагам 17 ка като за сигурност отпред гумите са чисто нови и колата от 0 до 200 няма никакви вибрации във волана. Сменявах и два пъти тампони на макферсони като единственото ми съмнение че десният е отново прецакан. Ако някой може да даде съвет или други идеи ще съм много благодарен ,че взе да ми писва :) :) :) :) :) :) : ):)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Re: 525 тдс 4 пъти смяна дискове и пак тресе при спиране

Мнение от predel » 21 Юли 2016, 9:16

Някъде бях чел за подобен проблем и се беше оказало нещо по окачването на амортесьорите... но не съм сигурен... все пак потърси, май в е38 беше...
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 10.04.2016
Местоположение: BG
Пол: Мъж
Кара: 530D
Мечтае да кара: jiguli
Детайли за колата: BMW 530D 218 DPF

Re: 525 тдс 4 пъти смяна дискове и пак тресе при спиране

Мнение от M-S-BMW » 21 Юли 2016, 11:06

Колега в някаква тема за тресене се появяваше рейката мисля. Потърси ако искаш

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: 525 тдс 4 пъти смяна дискове и пак тресе при спиране

Мнение от Z3Ro* » 21 Юли 2016, 11:39

Аз съм с мерени дискове без криво и разлика в дебелината, с нови носачи, без други луфтове освен в рейката - и при мен трепери воланът при спиране от 100 нагоре. Също така има лека вибрация и без да натискам спирачката, като се усеща и в пода на колата. Гуми и джанти са проверени... Скоро ще правя рейката и да видим.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: 525 тдс 4 пъти смяна дискове и пак тресе при спиране

Мнение от zvetiko » 21 Юли 2016, 13:47

За мен притеснителното е, че след слагане на нови дискове, вибрациите изчезват за 500- 1000км. Ако е нещо свързано с ходовата част и кормилното управление, вибрациите би трябвало да останат. Може би проблема да е свързан с неправилна смяна на дисковете.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 214
Регистриран на: 11.06.2010
Пол: Мъж

Re: 525 тдс 4 пъти смяна дискове и пак тресе при спиране

Мнение от Витанов » 21 Юли 2016, 23:21

Биене в педала на спирачката има ли при спиране? Само във волана ли го усещаш? Биене ляво-дясно? Ако е само волана може от голям луфт на рейката, но това лесно се хваща, също може и от тампони на носачите, аз на моята като смених тампоните с плъни и спря да тресе волана, но ми остана ритане в педала на сп. и смених дискове, накладки, маркучи и т.н. задължително си смени и сп. течност!



Проблема който описваш много прилича на прецакани спирачни маркучи. Прее*ават се отвътре навън като се надуват/ от корозия на оплетката предполагам при нередовна смяна на сп. течност или старост/ и стесняват вътрешния отвор толкова, че като бутнеш спирачка налягането изтласква сп. течност, но няма сила която да я върне обратно и така апаратите задържат, загряват диска и дори няколко стотин км. на магистралата са достатъчни да изкривиш дори и минимално качествени дискове. При някои автомобили не се усещат на волана леки отклонения на дисковете, но при БМВ с толкова прецизно управление и най-малката вибрация я хващаш на волана. Хубаво е да свалиш апаратите и да ги ревизираш- водачите смазване ако са читави 0-пръстена на буталцето и маншончета ако трябва. От дисковете може да пристържеш / хич не ме кефи това ама при толкова смени и аз бих го направил :banghead: ) някой комплект и да ползваш тях, защото все пак са нови. Дали задържа по една или друга причина апарат и дали загрява диска и така го криви пробвай на дълъг път да покараш 50на км. проверяваш дали са загряли джантите, при извън градско без спирачки трябва да са почти студени.
I am beton!

Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да мине :mhihi: А то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 24.07.2002

Re: 525 тдс 4 пъти смяна дискове и пак тресе при спиране

Мнение от Mini » 22 Юли 2016, 20:12

Както казва колегата Витанов, прегледай и ако трябва смени спирачните апарати.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 16.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е39

Re: 525 тдс 4 пъти смяна дискове и пак тресе при спиране

Мнение от wladio » 23 Юли 2016, 10:27

Невероятно но е факт-понякога и задните дискове създават вибрации и впечатление че Е нещо отпред....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: 525 тдс 4 пъти смяна дискове и пак тресе при спиране

Мнение от (bubsa) » 24 Юли 2016, 8:45

Аз точно заради такъв проблем си продадох е39-ката.
Няколко пъти сменях дискове и накладки,сложих полиуретан,накрайници,нови гуми...каквото се сетите без рейката.Явно проблема е бил там,но никой не можа да хване луфт във нея,нямаше и течове.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1329
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading

Re: 525 тдс 4 пъти смяна дискове и пак тресе при спиране

Мнение от In_Memoriam » 24 Юли 2016, 12:06

Z3Ro* написа:Аз съм с мерени дискове без криво и разлика в дебелината, с нови носачи, без други луфтове освен в рейката - и при мен трепери воланът при спиране от 100 нагоре. Също така има лека вибрация и без да натискам спирачката, като се усеща и в пода на колата. Гуми и джанти са проверени... Скоро ще правя рейката и да видим.


Тези вибрации в пода и аз съм ги усещал при някакви много специфични случаи и вече започвам да си мисля дали не е от пътя, защото много рядко се появяват. Иначе всичко свързано с вибрации не само при спиране е много вероятно да е от маховик или лагери на главините.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 2.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: 525 тдс 4 пъти смяна дискове и пак тресе при спиране

Мнение от v_p_m » 25 Юли 2016, 15:58

(bubsa) написа:Аз точно заради такъв проблем си продадох е39-ката.
Няколко пъти сменях дискове и накладки,сложих полиуретан,накрайници,нови гуми...каквото се сетите без рейката.Явно проблема е бил там,но никой не можа да хване луфт във нея,нямаше и течове.

Добре де а като монтираш новите, веднага ли започваше тресенето или след 1000км примерно ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: 525 тдс 4 пъти смяна дискове и пак тресе при спиране

Мнение от (bubsa) » 25 Юли 2016, 16:21

v_p_m написа:
(bubsa) написа:Аз точно заради такъв проблем си продадох е39-ката.
Няколко пъти сменях дискове и накладки,сложих полиуретан,накрайници,нови гуми...каквото се сетите без рейката.Явно проблема е бил там,но никой не можа да хване луфт във нея,нямаше и течове.

Добре де а като монтираш новите, веднага ли започваше тресенето или след 1000км примерно ?

Ами различно.Едните нямаха вибрации до към 1000км и после за започна,другите след монтажа си тресеше колата все едно нищо не е сменяно и последните пак след 5-600км започнаха :dunno:
Първите два пъти ги пазих много.Много бавно каране и много плавно спиране от далече.Последните си ги подкарах на юруш още от сервиза.
Интересното е,че нямах ритане в педала,а само тресене на волана.
Примерно тръгвам за някъде по магистрала и си карам 120-150 и няма проблем,намалявам поради някаква причина и се почва :dunno: Понякога дори и без спирачка имаше вибрации и чак облегалката на дясната седалка мърдаше :censored:
Новият собственик на колата каза,че няма проблеми и не се впечатлява,колата си била ок.

Първото АТЕ го продадох на колега от форума с уговорка да ги отнесе на стругар да ги погледне и ако има проблем да му върна парите.След известно време ми се обади и каза,че само единия има минимално отклонение :dunno: Сега си кара дискове и накладки АТЕ на няма и 1000км за 80лв :mhihi:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Re: 525 тдс 4 пъти смяна дискове и пак тресе при спиране

Мнение от turbo » 26 Юли 2016, 11:40

Спирачната течност си променя свойствата доста с времето. Според мен се проявява при продължително спиране, от висока скорост на магистралата, когато се наложи да е и малко по-интензивно. Пак се проявява под формата на вибрация.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: 525 тдс 4 пъти смяна дискове и пак тресе при спиране

Мнение от (bubsa) » 26 Юли 2016, 14:01

turbo написа:Спирачната течност си променя свойствата доста с времето. Според мен се проявява при продължително спиране, от висока скорост на магистралата, когато се наложи да е и малко по-интензивно. Пак се проявява под формата на вибрация.

Аз я сменях и нея.Сложих някаква на Текстар с висока точка на кипене,но разлика нямаше.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Re: 525 тдс 4 пъти смяна дискове и пак тресе при спиране

Мнение от Владо » 31 Юли 2016, 10:25

Здравейте Колеги,
Абсолютно безусловно ако има вибрации при спиране първото нещо за проверка са тампоните на носачите.
Въпросът е какво правим ако те са наред, сменили сте преди 6 месеца дискове и накладки, сменяте ги отново заради нови вибрации, и след няма и 1000 км сте в изходно положение :banghead: .
Тази тема, а и моите драми, ме накараха да потърся и в нет пространството как са нещата. Оказва се, че това не са единични случаи, това си е направо епидемия... Неочаквано за мен, проблема е изключително много засегнат по чуждите форуми.
Това, което опитах, е засегнато на много места, и се описва като "re-bedding" процедура на спирачната система, по-точно на дисковете и накладките. Можем да го наречем напасване, и пренапасване, на тези компоненти, описание може да прочетете тук.
Процедурата е следната:
-засилвате до 100-120км/ч и натискате спирачката почти до пълно блокиране, докато скоростта спадне до 20-30км/ч;
-без да спирате напълно, повтаряте ускоряване и агресивно спиране, 6 до 10 пъти;
-карате нормално в рамките на 15-на минути.
Не е изключено да замерише и да запуши при процедурата!
Проведох процедурата 2 пъти, един път 8-кратно и един път 10-кратно, резултатът за мен беше потресаващ! Изчезнаха всякакви вибрации при спиране :shock: .
Веднага искам да наблегна на няколко важни момента:
ВНИМАНИЕ 1: ПРАВЕТЕ ПРОЦЕДУРАТА НА ПОДХОДЯЩО МЯСТО, МАНЕВРИТЕ ВИ МОГАТ ДА БЪДАТ НЕРАЗБИРАЕМИ И ОПАСНИ ЗА ДРУГИТЕ УЧАСТНИЦИ В ДВИЖЕНИЕТО! Тоест намерете ненатоварен или направо празен участък.
ВНИМАНИЕ 2: Процедурата почиства диска и отваря нов слой по накладките. Това не е еднакво и в един и същ момент за всички колела. КОЛАТА МОЖЕ ДА ЗАЛЮЛЕЕ ЛЕКО, БЪДЕТЕ НАЩРЕК! Съответно не я правете на мокро!
Днес, след около 400км, отново ми се наложи да проведа упражнението. Съответно леките вибрации отново изчезнаха.
Къде е проблемът? За мен основния проблем е некачесвени накладки, особено ако прочетете този материал. Според човекът терминът "крив диск" не съществува! Както и други митове...
Във връзка с това ще ми е интересно мнението на колеги, които нямат тези проблеми, с какви накладки карат? Хайде и дискове нека споделят... Не знам обаче хора без проблеми дали четат тук ;)
По-натам може да обменим мнения за наслоявания и цвят на дискове, и т.н, ако някой има моите наблюдения и резултати.

Успех на всички, и безаварийно :!:

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook