525 тдс 4 пъти смяна дискове и пак тресе при спиране
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- ampera1
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 18.04.2010
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 Touring
- Мечтае да кара: BMW M5 F10
525 тдс 4 пъти смяна дискове и пак тресе при спиране
Колеги ситуациата е следната пратих колата до Италия и момчето което я кара каза че навръщане почнала да тресе при спиране съответно купихме ате дискове плюс накладки и ги сменихме и от там се почна одисеята . Първото Ате минах 700 км волана пак почна да бие при скорост 110 -50 км/ч смениха ми ги по гаранция като мислехме че дисковете са лоши .Сложих сменените дискове пак ате пак 1000 км и пак същата история .Смених ги отново но с текстар про серия смених и главините с втора употреба но карах колата от която ги свалихме и там всичко беше наред като взех и апаратите от същата кола съответно отново 1000 км и същото нещо 120 или по висока скорост до 50 км/4 биене.Ядосах се взех дискове от Дару кар оригинални сега са на 500 км и пак почнаха леки вибрации . Като искам да уточня че колата съм си я гледал лично отдолу по окачването всичко е здраво тъй като си заменям всяко нещо когато даде дефект.Това е и 3 ти комплект джанти с гуми които слагам 17 ка като за сигурност отпред гумите са чисто нови и колата от 0 до 200 няма никакви вибрации във волана. Сменявах и два пъти тампони на макферсони като единственото ми съмнение че десният е отново прецакан. Ако някой може да даде съвет или други идеи ще съм много благодарен ,че взе да ми писва
: ):)






- predel
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
Re: 525 тдс 4 пъти смяна дискове и пак тресе при спиране
Някъде бях чел за подобен проблем и се беше оказало нещо по окачването на амортесьорите... но не съм сигурен... все пак потърси, май в е38 беше...
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера 

- M-S-BMW
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 10.04.2016
- Местоположение: BG
- Пол: Мъж
- Кара: 530D
- Мечтае да кара: jiguli
- Детайли за колата: BMW 530D 218 DPF
Re: 525 тдс 4 пъти смяна дискове и пак тресе при спиране
Колега в някаква тема за тресене се появяваше рейката мисля. Потърси ако искаш
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: 525 тдс 4 пъти смяна дискове и пак тресе при спиране
Аз съм с мерени дискове без криво и разлика в дебелината, с нови носачи, без други луфтове освен в рейката - и при мен трепери воланът при спиране от 100 нагоре. Също така има лека вибрация и без да натискам спирачката, като се усеща и в пода на колата. Гуми и джанти са проверени... Скоро ще правя рейката и да видим.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: 525 тдс 4 пъти смяна дискове и пак тресе при спиране
За мен притеснителното е, че след слагане на нови дискове, вибрациите изчезват за 500- 1000км. Ако е нещо свързано с ходовата част и кормилното управление, вибрациите би трябвало да останат. Може би проблема да е свързан с неправилна смяна на дисковете.
Re: 525 тдс 4 пъти смяна дискове и пак тресе при спиране
Биене в педала на спирачката има ли при спиране? Само във волана ли го усещаш? Биене ляво-дясно? Ако е само волана може от голям луфт на рейката, но това лесно се хваща, също може и от тампони на носачите, аз на моята като смених тампоните с плъни и спря да тресе волана, но ми остана ритане в педала на сп. и смених дискове, накладки, маркучи и т.н. задължително си смени и сп. течност!
Проблема който описваш много прилича на прецакани спирачни маркучи. Прее*ават се отвътре навън като се надуват/ от корозия на оплетката предполагам при нередовна смяна на сп. течност или старост/ и стесняват вътрешния отвор толкова, че като бутнеш спирачка налягането изтласква сп. течност, но няма сила която да я върне обратно и така апаратите задържат, загряват диска и дори няколко стотин км. на магистралата са достатъчни да изкривиш дори и минимално качествени дискове. При някои автомобили не се усещат на волана леки отклонения на дисковете, но при БМВ с толкова прецизно управление и най-малката вибрация я хващаш на волана. Хубаво е да свалиш апаратите и да ги ревизираш- водачите смазване ако са читави 0-пръстена на буталцето и маншончета ако трябва. От дисковете може да пристържеш / хич не ме кефи това ама при толкова смени и аз бих го направил
) някой комплект и да ползваш тях, защото все пак са нови. Дали задържа по една или друга причина апарат и дали загрява диска и така го криви пробвай на дълъг път да покараш 50на км. проверяваш дали са загряли джантите, при извън градско без спирачки трябва да са почти студени.
Проблема който описваш много прилича на прецакани спирачни маркучи. Прее*ават се отвътре навън като се надуват/ от корозия на оплетката предполагам при нередовна смяна на сп. течност или старост/ и стесняват вътрешния отвор толкова, че като бутнеш спирачка налягането изтласква сп. течност, но няма сила която да я върне обратно и така апаратите задържат, загряват диска и дори няколко стотин км. на магистралата са достатъчни да изкривиш дори и минимално качествени дискове. При някои автомобили не се усещат на волана леки отклонения на дисковете, но при БМВ с толкова прецизно управление и най-малката вибрация я хващаш на волана. Хубаво е да свалиш апаратите и да ги ревизираш- водачите смазване ако са читави 0-пръстена на буталцето и маншончета ако трябва. От дисковете може да пристържеш / хич не ме кефи това ама при толкова смени и аз бих го направил

I am beton!
Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да минеА то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!
Re: 525 тдс 4 пъти смяна дискове и пак тресе при спиране
Както казва колегата Витанов, прегледай и ако трябва смени спирачните апарати.
- wladio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 701
- Регистриран на: 16.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е39
Re: 525 тдс 4 пъти смяна дискове и пак тресе при спиране
Невероятно но е факт-понякога и задните дискове създават вибрации и впечатление че Е нещо отпред....
- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: 525 тдс 4 пъти смяна дискове и пак тресе при спиране
Аз точно заради такъв проблем си продадох е39-ката.
Няколко пъти сменях дискове и накладки,сложих полиуретан,накрайници,нови гуми...каквото се сетите без рейката.Явно проблема е бил там,но никой не можа да хване луфт във нея,нямаше и течове.
Няколко пъти сменях дискове и накладки,сложих полиуретан,накрайници,нови гуми...каквото се сетите без рейката.Явно проблема е бил там,но никой не можа да хване луфт във нея,нямаше и течове.
- In_Memoriam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1329
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading
Re: 525 тдс 4 пъти смяна дискове и пак тресе при спиране
Z3Ro* написа:Аз съм с мерени дискове без криво и разлика в дебелината, с нови носачи, без други луфтове освен в рейката - и при мен трепери воланът при спиране от 100 нагоре. Също така има лека вибрация и без да натискам спирачката, като се усеща и в пода на колата. Гуми и джанти са проверени... Скоро ще правя рейката и да видим.
Тези вибрации в пода и аз съм ги усещал при някакви много специфични случаи и вече започвам да си мисля дали не е от пътя, защото много рядко се появяват. Иначе всичко свързано с вибрации не само при спиране е много вероятно да е от маховик или лагери на главините.

Re: 525 тдс 4 пъти смяна дискове и пак тресе при спиране
(bubsa) написа:Аз точно заради такъв проблем си продадох е39-ката.
Няколко пъти сменях дискове и накладки,сложих полиуретан,накрайници,нови гуми...каквото се сетите без рейката.Явно проблема е бил там,но никой не можа да хване луфт във нея,нямаше и течове.
Добре де а като монтираш новите, веднага ли започваше тресенето или след 1000км примерно ?
- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: 525 тдс 4 пъти смяна дискове и пак тресе при спиране
v_p_m написа:(bubsa) написа:Аз точно заради такъв проблем си продадох е39-ката.
Няколко пъти сменях дискове и накладки,сложих полиуретан,накрайници,нови гуми...каквото се сетите без рейката.Явно проблема е бил там,но никой не можа да хване луфт във нея,нямаше и течове.
Добре де а като монтираш новите, веднага ли започваше тресенето или след 1000км примерно ?
Ами различно.Едните нямаха вибрации до към 1000км и после за започна,другите след монтажа си тресеше колата все едно нищо не е сменяно и последните пак след 5-600км започнаха

Първите два пъти ги пазих много.Много бавно каране и много плавно спиране от далече.Последните си ги подкарах на юруш още от сервиза.
Интересното е,че нямах ритане в педала,а само тресене на волана.
Примерно тръгвам за някъде по магистрала и си карам 120-150 и няма проблем,намалявам поради някаква причина и се почва


Новият собственик на колата каза,че няма проблеми и не се впечатлява,колата си била ок.
Първото АТЕ го продадох на колега от форума с уговорка да ги отнесе на стругар да ги погледне и ако има проблем да му върна парите.След известно време ми се обади и каза,че само единия има минимално отклонение


- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: 525 тдс 4 пъти смяна дискове и пак тресе при спиране
Спирачната течност си променя свойствата доста с времето. Според мен се проявява при продължително спиране, от висока скорост на магистралата, когато се наложи да е и малко по-интензивно. Пак се проявява под формата на вибрация.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: 525 тдс 4 пъти смяна дискове и пак тресе при спиране
turbo написа:Спирачната течност си променя свойствата доста с времето. Според мен се проявява при продължително спиране, от висока скорост на магистралата, когато се наложи да е и малко по-интензивно. Пак се проявява под формата на вибрация.
Аз я сменях и нея.Сложих някаква на Текстар с висока точка на кипене,но разлика нямаше.
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: 525 тдс 4 пъти смяна дискове и пак тресе при спиране
Здравейте Колеги,
Абсолютно безусловно ако има вибрации при спиране първото нещо за проверка са тампоните на носачите.
Въпросът е какво правим ако те са наред, сменили сте преди 6 месеца дискове и накладки, сменяте ги отново заради нови вибрации, и след няма и 1000 км сте в изходно положение
.
Тази тема, а и моите драми, ме накараха да потърся и в нет пространството как са нещата. Оказва се, че това не са единични случаи, това си е направо епидемия... Неочаквано за мен, проблема е изключително много засегнат по чуждите форуми.
Това, което опитах, е засегнато на много места, и се описва като "re-bedding" процедура на спирачната система, по-точно на дисковете и накладките. Можем да го наречем напасване, и пренапасване, на тези компоненти, описание може да прочетете тук.
Процедурата е следната:
-засилвате до 100-120км/ч и натискате спирачката почти до пълно блокиране, докато скоростта спадне до 20-30км/ч;
-без да спирате напълно, повтаряте ускоряване и агресивно спиране, 6 до 10 пъти;
-карате нормално в рамките на 15-на минути.
Не е изключено да замерише и да запуши при процедурата!
Проведох процедурата 2 пъти, един път 8-кратно и един път 10-кратно, резултатът за мен беше потресаващ! Изчезнаха всякакви вибрации при спиране
.
Веднага искам да наблегна на няколко важни момента:
ВНИМАНИЕ 1: ПРАВЕТЕ ПРОЦЕДУРАТА НА ПОДХОДЯЩО МЯСТО, МАНЕВРИТЕ ВИ МОГАТ ДА БЪДАТ НЕРАЗБИРАЕМИ И ОПАСНИ ЗА ДРУГИТЕ УЧАСТНИЦИ В ДВИЖЕНИЕТО! Тоест намерете ненатоварен или направо празен участък.
ВНИМАНИЕ 2: Процедурата почиства диска и отваря нов слой по накладките. Това не е еднакво и в един и същ момент за всички колела. КОЛАТА МОЖЕ ДА ЗАЛЮЛЕЕ ЛЕКО, БЪДЕТЕ НАЩРЕК! Съответно не я правете на мокро!
Днес, след около 400км, отново ми се наложи да проведа упражнението. Съответно леките вибрации отново изчезнаха.
Къде е проблемът? За мен основния проблем е некачесвени накладки, особено ако прочетете този материал. Според човекът терминът "крив диск" не съществува! Както и други митове...
Във връзка с това ще ми е интересно мнението на колеги, които нямат тези проблеми, с какви накладки карат? Хайде и дискове нека споделят... Не знам обаче хора без проблеми дали четат тук
По-натам може да обменим мнения за наслоявания и цвят на дискове, и т.н, ако някой има моите наблюдения и резултати.
Успех на всички, и безаварийно
Абсолютно безусловно ако има вибрации при спиране първото нещо за проверка са тампоните на носачите.
Въпросът е какво правим ако те са наред, сменили сте преди 6 месеца дискове и накладки, сменяте ги отново заради нови вибрации, и след няма и 1000 км сте в изходно положение

Тази тема, а и моите драми, ме накараха да потърся и в нет пространството как са нещата. Оказва се, че това не са единични случаи, това си е направо епидемия... Неочаквано за мен, проблема е изключително много засегнат по чуждите форуми.
Това, което опитах, е засегнато на много места, и се описва като "re-bedding" процедура на спирачната система, по-точно на дисковете и накладките. Можем да го наречем напасване, и пренапасване, на тези компоненти, описание може да прочетете тук.
Процедурата е следната:
-засилвате до 100-120км/ч и натискате спирачката почти до пълно блокиране, докато скоростта спадне до 20-30км/ч;
-без да спирате напълно, повтаряте ускоряване и агресивно спиране, 6 до 10 пъти;
-карате нормално в рамките на 15-на минути.
Не е изключено да замерише и да запуши при процедурата!
Проведох процедурата 2 пъти, един път 8-кратно и един път 10-кратно, резултатът за мен беше потресаващ! Изчезнаха всякакви вибрации при спиране

Веднага искам да наблегна на няколко важни момента:
ВНИМАНИЕ 1: ПРАВЕТЕ ПРОЦЕДУРАТА НА ПОДХОДЯЩО МЯСТО, МАНЕВРИТЕ ВИ МОГАТ ДА БЪДАТ НЕРАЗБИРАЕМИ И ОПАСНИ ЗА ДРУГИТЕ УЧАСТНИЦИ В ДВИЖЕНИЕТО! Тоест намерете ненатоварен или направо празен участък.
ВНИМАНИЕ 2: Процедурата почиства диска и отваря нов слой по накладките. Това не е еднакво и в един и същ момент за всички колела. КОЛАТА МОЖЕ ДА ЗАЛЮЛЕЕ ЛЕКО, БЪДЕТЕ НАЩРЕК! Съответно не я правете на мокро!
Днес, след около 400км, отново ми се наложи да проведа упражнението. Съответно леките вибрации отново изчезнаха.
Къде е проблемът? За мен основния проблем е некачесвени накладки, особено ако прочетете този материал. Според човекът терминът "крив диск" не съществува! Както и други митове...
Във връзка с това ще ми е интересно мнението на колеги, които нямат тези проблеми, с какви накладки карат? Хайде и дискове нека споделят... Не знам обаче хора без проблеми дали четат тук

По-натам може да обменим мнения за наслоявания и цвят на дискове, и т.н, ако някой има моите наблюдения и резултати.
Успех на всички, и безаварийно

22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани