Сгъстен антифриз и теч
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
- Berchev
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 11.08.2012
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530D (f10) xDrive 258hp
Сгъстен антифриз и теч
Здравейте колеги,
Последните дни чета доста понеже реших да сменям датчик на колянов вал и двата термостата. Датчика ми изкара нервичките, но да не се отвявам тази тема е за друго. След като изчетох доста неща започвам аз да разглабям за да сменя термостатите и в началото всичко 6, свалям си перката да имам повече място, свалих малкия, лашнах една скоба в ляво от големия термостат, свалих онова лъскавото цилиндрично нещо което стои пред големия термостат и стигам най-после до големия термостат, лашвам му болтовете, свалям и бам първа изненада не излиза цял а металната му част с пружината остава вътре. Втора изненада вътре не е чисто а е някаква гъста червена гняс подобна на паста за зъби като консистенция. Още в началото имаше изненада понеже реших първо да източа антифриза че го сменях преди 2 месеца и съм сигурен че антифриза ми е ок, но уви развивам пробката и грам не капна, нищо. Ръчнах с една отверка ама пак нищо. Та връщам се на термостата. Свалям аз големия и му вадя маркучите единия си му дръпнах скобата и излезе, но втория голям зор. Нещо беше залепнал нз що и голямо чупене и тръшкане докато не извадих всичко.
Почистих добре всичко и тръгвам да слагам новите части доволен че още малко и съм готов и преди да сложа маркучите на новия голям термостат ги почисвтвам добре. Тоя дето чупих стария термостат за да го изкарам си беше супер. Влезе си, щракна си и нямаше ядове. Проблемът беше с другия, като бръкнах да го изчистя и от там излязоха една кръгла пластмаса и един голям О пръстен. Реших че са останали от стария термостат нещо се е счупило и си продължих. Сглобявам си всичко и паля колата като съм решил че първо ще пълня с вода за да прочиствам и започнаха мъките. Паля, пускам на 32 градуса и на макс, отворих това за обезвъздушаване и почвам да наливам вода в разширителния съд. Аз наливам то тече и така известно време докато видях че единия от маркучите на големия термостат тече от сглобката към термостата (този от който извадих пластмасата). Тогава разбирам че нещо не е наред и връщам пластмасата в маркуча, но за моя голяма изненада този О пръстен не е от там. Много е голям и не влиза въре. Точно колкото Ф на маркуча в неговата част към термостата. Говоря за маркуча който е на дясната тръба на големия термостат.
Колата е е46 320D 136 коня (преди фейса)
Сега и въпросите
1. Защо антифриза ми за 2 месеца и станал на паста, какво може да доведе това сгъстяване? Антифриза е червен и наляхме тогава пак червен на хепу.
2. Този прослувут маркуч в частта си към големия термостат има ли нещо като О пръстен въбще как му е устойството, че да разбера как да спра теча?
3. Решил съм след като оправя теча да напълня системата с вода, да обезвъздуша, да покарам малко в градско (ден-два), след това да източа, пак с вода и обезвъздушаване, пак малко градско и чак след това да налея антифриз. Това ОК ли е за прочистване на цялата гняс вътре?
Ето и малко снимки да видите за какво говоря.



Много ще съм благодарен на помощ че в чудо се видях. Благодаря много!
Последните дни чета доста понеже реших да сменям датчик на колянов вал и двата термостата. Датчика ми изкара нервичките, но да не се отвявам тази тема е за друго. След като изчетох доста неща започвам аз да разглабям за да сменя термостатите и в началото всичко 6, свалям си перката да имам повече място, свалих малкия, лашнах една скоба в ляво от големия термостат, свалих онова лъскавото цилиндрично нещо което стои пред големия термостат и стигам най-после до големия термостат, лашвам му болтовете, свалям и бам първа изненада не излиза цял а металната му част с пружината остава вътре. Втора изненада вътре не е чисто а е някаква гъста червена гняс подобна на паста за зъби като консистенция. Още в началото имаше изненада понеже реших първо да източа антифриза че го сменях преди 2 месеца и съм сигурен че антифриза ми е ок, но уви развивам пробката и грам не капна, нищо. Ръчнах с една отверка ама пак нищо. Та връщам се на термостата. Свалям аз големия и му вадя маркучите единия си му дръпнах скобата и излезе, но втория голям зор. Нещо беше залепнал нз що и голямо чупене и тръшкане докато не извадих всичко.
Почистих добре всичко и тръгвам да слагам новите части доволен че още малко и съм готов и преди да сложа маркучите на новия голям термостат ги почисвтвам добре. Тоя дето чупих стария термостат за да го изкарам си беше супер. Влезе си, щракна си и нямаше ядове. Проблемът беше с другия, като бръкнах да го изчистя и от там излязоха една кръгла пластмаса и един голям О пръстен. Реших че са останали от стария термостат нещо се е счупило и си продължих. Сглобявам си всичко и паля колата като съм решил че първо ще пълня с вода за да прочиствам и започнаха мъките. Паля, пускам на 32 градуса и на макс, отворих това за обезвъздушаване и почвам да наливам вода в разширителния съд. Аз наливам то тече и така известно време докато видях че единия от маркучите на големия термостат тече от сглобката към термостата (този от който извадих пластмасата). Тогава разбирам че нещо не е наред и връщам пластмасата в маркуча, но за моя голяма изненада този О пръстен не е от там. Много е голям и не влиза въре. Точно колкото Ф на маркуча в неговата част към термостата. Говоря за маркуча който е на дясната тръба на големия термостат.
Колата е е46 320D 136 коня (преди фейса)
Сега и въпросите
1. Защо антифриза ми за 2 месеца и станал на паста, какво може да доведе това сгъстяване? Антифриза е червен и наляхме тогава пак червен на хепу.
2. Този прослувут маркуч в частта си към големия термостат има ли нещо като О пръстен въбще как му е устойството, че да разбера как да спра теча?
3. Решил съм след като оправя теча да напълня системата с вода, да обезвъздуша, да покарам малко в градско (ден-два), след това да източа, пак с вода и обезвъздушаване, пак малко градско и чак след това да налея антифриз. Това ОК ли е за прочистване на цялата гняс вътре?
Ето и малко снимки да видите за какво говоря.



Много ще съм благодарен на помощ че в чудо се видях. Благодаря много!
- stefan_suny
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 353
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Сгъстен антифриз и теч
Това защо ли толкова ми прилича на масло в антифриза.....
За маркуча към термостата не мога да кажа.
За маркуча към термостата не мога да кажа.
- Berchev
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 11.08.2012
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530D (f10) xDrive 258hp
Re: Сгъстен антифриз и теч
Май май е това. Маслото е чисто няма боза, но го смених преди два месеца, а сега нивото е на минимума. Явно е заминал охладителя на масло, който е до масления филтър. Ще сменя цялото тяло с масления филтър и нови гарнитури и О пръстени. Промивка на системата в сервиз, допълване на масло и нов антифриз. Ще пиша какво е станало после.
Относно маркуча реших да не се занимавам и просто ще сложа нов.
Относно маркуча реших да не се занимавам и просто ще сложа нов.
- risto416
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 63
- Регистриран на: 25.03.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N42B20A
- Мечтае да кара: Х 5
- Детайли за колата: Е46 318i 143к.с.2002г.комби автоматик
Re: Сгъстен антифриз и теч
Berchev написа:Май май е това. Маслото е чисто няма боза, но го смених преди два месеца, а сега нивото е на минимума. Явно е заминал охладителя на масло, който е до масления филтър. Ще сменя цялото тяло с масления филтър и нови гарнитури и О пръстени. Промивка на системата в сервиз, допълване на масло и нов антифриз. Ще пиша какво е станало после.
Относно маркуча реших да не се занимавам и просто ще сложа нов.
И до къде стигна колега?
- Berchev
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 11.08.2012
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530D (f10) xDrive 258hp
Re: Сгъстен антифриз и теч
risto416 написа:Berchev написа:Май май е това. Маслото е чисто няма боза, но го смених преди два месеца, а сега нивото е на минимума. Явно е заминал охладителя на масло, който е до масления филтър. Ще сменя цялото тяло с масления филтър и нови гарнитури и О пръстени. Промивка на системата в сервиз, допълване на масло и нов антифриз. Ще пиша какво е станало после.
Относно маркуча реших да не се занимавам и просто ще сложа нов.
И до къде стигна колега?
Колега оказа се охладителя на масло. Намерих от морга направо цялата схема с казанчето на масления филтър, смениха ми го, промиха системата, нов антифриз и всичко е 6

5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани