С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- doncheff
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 670
- Регистриран на: 20.04.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: 2008 X5 30d
- Мечтае да кара: M-power
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Имам чувството, че пича е някъв интернет трол, дето само пише да ви запали и после стои и се налива от смях на столчето пред компа.




- CrazyElement
- ентусиаст
-
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
doncheff написа:Имам чувството, че пича е някъв интернет трол, дето само пише да ви запали и после стои и се налива от смях на столчето пред компа.![]()
![]()
Ем баш трол не съм ама общо взето не ми дреми кой какво мисли , аз си имам мое мнение и който иска да го разбира който иска да не го разбира , казах ако се дадат добре обособени аргументи се извинявам , ама изглежда хората , който спорят с мен не са на моя левел



- Trixster
- ентусиаст
-
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Братле, сигурно си много готин, но си поредния неразбран във форума. Такива като теб във времето назад много из темите и не се задържат много дълго.
Радвай се на колата, прави с нея каквото смяташ за редно и пиши по-малко глупости, да не ставаш за смях.
5в30 си е 5в30 "." по въпроса. Ако не ти е ясно намери доказателства. направи някой друг тест и изложи всичко в темата.
П.С.
Ако ти е интересно, последния път когато се заяждаха ей така за спорта с колегата Cinder, той отиде и направи един лабораторен тест на масло. Ти сега като искаш да докажеш нещо и да ни убедиш, ще направиш ли нещо по въпроса или само ще ни пращаш в гугъл ? Аз като ползвам волфрам алфа, защото съм веган, какво правим ?
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
CrazyElement написа:doncheff написа:Имам чувството, че пича е някъв интернет трол, дето само пише да ви запали и после стои и се налива от смях на столчето пред компа.![]()
![]()
Ем баш трол не съм ама общо взето не ми дреми кой какво мисли , аз си имам мое мнение и който иска да го разбира който иска да не го разбира , казах ако се дадат добре обособени аргументи се извинявам , ама изглежда хората , който спорят с мен не са на моя левелайде , че станало 5 а аз пак троля форума
![]()
Не знам какви "по-обособени" аргументи очакваш, като ти не вярваш на предписанията на производителя. Все пак хората там са налели милиони евро в армия от инжинери, които да ги мислят тия неща, а не ги изсмукват от форуми и филмчета в ютуб. Аргумента ти за 11 годишната кола, която харчела масло е клише на гаражни майстори философи, на което отдавна никой не вярва. Независимо колко ти е стара колата и двигателя, след като харчи масло повече от нормалното, значи има проблем, който се решава с ремонт, а не се замаскира с по-дебело масло.
И да не съм офф. Аз сипвам БМВ Шел 5/30 и съм много доволен.

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
CrazyElement написа:doncheff написа:Имам чувството, че пича е някъв интернет трол, дето само пише да ви запали и после стои и се налива от смях на столчето пред компа.![]()
![]()
Ем баш трол не съм ама общо взето не ми дреми кой какво мисли , аз си имам мое мнение и който иска да го разбира който иска да не го разбира , казах ако се дадат добре обособени аргументи се извинявам , ама изглежда хората , който спорят с мен не са на моя левелайде , че станало 5 а аз пак троля форума
![]()
Колега понеже беше споменал че двигателя ти поддържа сравнително по-висока температура ,може и да си прав да използваш 5/40 масло но.

- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
memorex написа:CrazyElement написа:doncheff написа:Имам чувството, че пича е някъв интернет трол, дето само пише да ви запали и после стои и се налива от смях на столчето пред компа.![]()
![]()
Ем баш трол не съм ама общо взето не ми дреми кой какво мисли , аз си имам мое мнение и който иска да го разбира който иска да не го разбира , казах ако се дадат добре обособени аргументи се извинявам , ама изглежда хората , който спорят с мен не са на моя левелайде , че станало 5 а аз пак троля форума
![]()
Колега понеже беше споменал че двигателя ти поддържа сравнително по-висока температура ,може и да си прав да използваш 5/40 масло но..От друга страна имай предвид че маслото с по-висок вискозитет предполага по-високо нанягане но по-нисък поток , което от своя страна повишава температурата в цилиндрите и др. детайли и влошава допълнително качествата на маслото.Аз лично бих се върнал на 5/30" пълна синтетка "или с по-голям % синтетични добавки които спомагат задържането на устойчив клин/слой при по-високи работни температури /натоварвания и на двигателя и на турбината. До колкото знам 5/30 е по-богато на синтетични добавки а и може би затова и по-скъпо.
Защо спориш с колегата, виж че не сме на неговия Левел
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3688
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Аз пък предлагам да спрете ! Явно не се усещате кога трябва да го направите ,темата ще бъде залкючена.
- B.Stoimenov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 668
- Регистриран на: 14.12.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530dA
- Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Благодаря на колегата Ilko Ivanov, че уважи молбата ми и отключи темата отново !
Надявам се да няма нови поводи за заключването на темата - зависи от нас самите
- Реших да използвам тази тема, а не да създам нова, защото назад в нея вече има частично засягане на конкретното питане.
Идеята на настоящия ми пост е да обменим мнения и съветни относно споменатия/направен от колегата Cinder анализ на двигателното масло (поздравления за което, още веднъж! ), както и подобна тема, забелязана от мен, плахо засегната в раздела на M3 E46 ( http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=104&t=349685&start=15)
Та, обратно към идеята. Доколко мислите, че подобен анализ на маслото (не само доколко отговаря на характеристиките си, но и за неговото съдържание, при вече позлвано такова) може да даде своя принос за диагностицирането на състоянието на двигателите на нашите Е60 (основно по мои наблюдения - 530/535д, като разбира се същото ще е и за всички останали модели, та дори и марки), доколко евентуалните притеснения на всеки от нас за износена/разтегната и прочие верига, могат да бъдат "уловени" както и други проблеми, незабелижими на пръв поглед, без отваряне на двигателя, или такива които на диагностика също не се хващат.
Как след направата на такъв анализ, следва да се тълкува двигател със или без ДПФ филтър ? (пътя на логиката следва, че дори да е без ДПФ филтър, стига той да е кадърно "изключен" от колата, не следва липсата му да влияе по никакъв начин на състоянието и съдържанието на маслото в двигателя)
Решил съм да последвам примера на колегата, и също в близко бъдеще да направя подобен тест (стига разбира се да има смисъл от такъв, но според мен определено има). Към момента съм изпратил запитвания до няколко чуждестранни компании, с предмет на дейност именно анализ на подобен вид "течности", както и към две ситуирани в България (за първите 24 часа, отговор нямам).
Знаете ли други места в България, където може да се направи такъв подробен анализ на маслото (не само до колко отговаря на характеристиките си, но и какво е съдържанието му) ?
Имам познати в българската рафинерия ИНСА ОЙЛ в Раковски, и следващата седмица ще говоря и с тях, защото те доколкото знам имат подобна лаборатория, но незнам дали работят с физически лица с питане, подобно на моето - за което ще ви информирам допълнително.
Осъзнавам, че темата е доста .. как да кажа... специфична и реално малцина биха могли да изкажат компетентно мнение, но пък в дискусиите и с общи сили - се постига повече.
Благодаря на всеки от Вас, който се включи с разсъждение (независимо за или против подобна процедура), както и допълнителна информация и насоки.
Надявам се да няма нови поводи за заключването на темата - зависи от нас самите

Идеята на настоящия ми пост е да обменим мнения и съветни относно споменатия/направен от колегата Cinder анализ на двигателното масло (поздравления за което, още веднъж! ), както и подобна тема, забелязана от мен, плахо засегната в раздела на M3 E46 ( http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=104&t=349685&start=15)
Та, обратно към идеята. Доколко мислите, че подобен анализ на маслото (не само доколко отговаря на характеристиките си, но и за неговото съдържание, при вече позлвано такова) може да даде своя принос за диагностицирането на състоянието на двигателите на нашите Е60 (основно по мои наблюдения - 530/535д, като разбира се същото ще е и за всички останали модели, та дори и марки), доколко евентуалните притеснения на всеки от нас за износена/разтегната и прочие верига, могат да бъдат "уловени" както и други проблеми, незабелижими на пръв поглед, без отваряне на двигателя, или такива които на диагностика също не се хващат.
Как след направата на такъв анализ, следва да се тълкува двигател със или без ДПФ филтър ? (пътя на логиката следва, че дори да е без ДПФ филтър, стига той да е кадърно "изключен" от колата, не следва липсата му да влияе по никакъв начин на състоянието и съдържанието на маслото в двигателя)
Решил съм да последвам примера на колегата, и също в близко бъдеще да направя подобен тест (стига разбира се да има смисъл от такъв, но според мен определено има). Към момента съм изпратил запитвания до няколко чуждестранни компании, с предмет на дейност именно анализ на подобен вид "течности", както и към две ситуирани в България (за първите 24 часа, отговор нямам).
Знаете ли други места в България, където може да се направи такъв подробен анализ на маслото (не само до колко отговаря на характеристиките си, но и какво е съдържанието му) ?
Имам познати в българската рафинерия ИНСА ОЙЛ в Раковски, и следващата седмица ще говоря и с тях, защото те доколкото знам имат подобна лаборатория, но незнам дали работят с физически лица с питане, подобно на моето - за което ще ви информирам допълнително.
Осъзнавам, че темата е доста .. как да кажа... специфична и реално малцина биха могли да изкажат компетентно мнение, но пък в дискусиите и с общи сили - се постига повече.
Благодаря на всеки от Вас, който се включи с разсъждение (независимо за или против подобна процедура), както и допълнителна информация и насоки.
- pepsin
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 464
- Регистриран на: 20.03.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Луноход
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Аз онзи ден ходих в Дару Кар,за смяна на масло и ми сложих 5В30+филтър =162 лв.
Колата ми е на225000 реални,приемчика каза че това масло е за мен,дават му 30000 км.пробег так ли е не ли така незнам,това ми казах това казвам
.По темата за лаборатория та и изследването на маслото,сигурен съм,че има ли човек пари навсякъде където правят тези тестове ще направят тест.Така аз мисля и това си е мое мнение 




- Cinder
- ентусиаст
-
- Мнения: 1409
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5C
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
В Щатите доста от собствениците на Е60 М5 почнаха да си правят тестове на маслото (използваното) при смяна. Имаше една лаборатория, Blackstone мисля се казваха, която правеше тестове и гледаше за наличието на разни неща в маслото - метали и течности, които не трябва да са там
Явно знаеха от какъв материал са направни биелните лагери и стените на цилиндрите и гледаха за това.
Ако се разтърсиш в m5board.com съм сигурен, че ще намериш доста резултати от тестове, добри и лоши и ще добиеш представа какво гледат. За съжаление за дизелова кола не знам до колко ще е удачно това, нито какво точно трябва да се гледа. Ако знаеш, какво да търсят, вероятно има лаборатории тук в България, които ще могат да ти направят теста.

Ако се разтърсиш в m5board.com съм сигурен, че ще намериш доста резултати от тестове, добри и лоши и ще добиеш представа какво гледат. За съжаление за дизелова кола не знам до колко ще е удачно това, нито какво точно трябва да се гледа. Ако знаеш, какво да търсят, вероятно има лаборатории тук в България, които ще могат да ти направят теста.

- B.Stoimenov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 668
- Регистриран на: 14.12.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530dA
- Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Cinder написа:В Щатите доста от собствениците на Е60 М5 почнаха да си правят тестове на маслото (използваното) при смяна. Имаше една лаборатория, Blackstone мисля се казваха, която правеше тестове и гледаше за наличието на разни неща в маслото - метали и течности, които не трябва да са тамЯвно знаеха от какъв материал са направни биелните лагери и стените на цилиндрите и гледаха за това.
Ако се разтърсиш в m5board.com съм сигурен, че ще намериш доста резултати от тестове, добри и лоши и ще добиеш представа какво гледат. За съжаление за дизелова кола не знам до колко ще е удачно това, нито какво точно трябва да се гледа. Ако знаеш, какво да търсят, вероятно има лаборатории тук в България, които ще могат да ти направят теста.
Ами да, това е, че какво ли да се гледа. Но пък реално, ако има следи от вода/антифриз в него - знаеш от къде вероятно идва проблема. Ако количеството на дизел в маслото е завишено - отново можеш да се насочиш - а това примерно за мен е и един от причинителите на голям процент от самите скъсвания при веригите (това е мое разсъждение разбира се)
Ако има завишено съдържание на метали - това следва да говори за износване на веригата, или бутала и прочие ... според заивси какъв е материала присъстващ в маслото.
За целта доколкото се запознах се изпращат 2 проби. 1 проба с използваното масло преди смяна, и 1 проба с чистото масло, което е било сипано.
Четох за тази фирма в америка, ще им намеря контактите и ще им пиша също. Към момента писах на друга американска компания. Ще кажа, щом получа някави отговори. (умишлено в e-mail-а си, упоменавам и за какъв двигател става дума, именно за да вземат предвид, че говоря за дизел).
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
pepsin написа:Аз онзи ден ходих в Дару Кар,за смяна на масло и ми сложих 5В30+филтър =162 лв.![]()
Колата ми е на225000 реални,приемчика каза че това масло е за мен,дават му 30000 км.пробег так ли е не ли така незнам,това ми казах това казвам
.По темата за лаборатория та и изследването на маслото,сигурен съм,че има ли човек пари навсякъде където правят тези тестове ще направят тест.Така аз мисля и това си е мое мнение
Някаква промоция ли хвана та на тая цена го смени?
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
B.Stoimenov написа:Благодаря на колегата Ilko Ivanov, че уважи молбата ми и отключи темата отново !
Надявам се да няма нови поводи за заключването на темата - зависи от нас самите- Реших да използвам тази тема, а не да създам нова, защото назад в нея вече има частично засягане на конкретното питане.
Идеята на настоящия ми пост е да обменим мнения и съветни относно споменатия/направен от колегата Cinder анализ на двигателното масло (поздравления за което, още веднъж! ), както и подобна тема, забелязана от мен, плахо засегната в раздела на M3 E46 ( http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=104&t=349685&start=15)
Та, обратно към идеята. Доколко мислите, че подобен анализ на маслото (не само доколко отговаря на характеристиките си, но и за неговото съдържание, при вече позлвано такова) може да даде своя принос за диагностицирането на състоянието на двигателите на нашите Е60 (основно по мои наблюдения - 530/535д, като разбира се същото ще е и за всички останали модели, та дори и марки), доколко евентуалните притеснения на всеки от нас за износена/разтегната и прочие верига, могат да бъдат "уловени" както и други проблеми, незабелижими на пръв поглед, без отваряне на двигателя, или такива които на диагностика също не се хващат.
Как след направата на такъв анализ, следва да се тълкува двигател със или без ДПФ филтър ? (пътя на логиката следва, че дори да е без ДПФ филтър, стига той да е кадърно "изключен" от колата, не следва липсата му да влияе по никакъв начин на състоянието и съдържанието на маслото в двигателя)
Решил съм да последвам примера на колегата, и също в близко бъдеще да направя подобен тест (стига разбира се да има смисъл от такъв, но според мен определено има). Към момента съм изпратил запитвания до няколко чуждестранни компании, с предмет на дейност именно анализ на подобен вид "течности", както и към две ситуирани в България (за първите 24 часа, отговор нямам).
Знаете ли други места в България, където може да се направи такъв подробен анализ на маслото (не само до колко отговаря на характеристиките си, но и какво е съдържанието му) ?
Имам познати в българската рафинерия ИНСА ОЙЛ в Раковски, и следващата седмица ще говоря и с тях, защото те доколкото знам имат подобна лаборатория, но незнам дали работят с физически лица с питане, подобно на моето - за което ще ви информирам допълнително.
Осъзнавам, че темата е доста .. как да кажа... специфична и реално малцина биха могли да изкажат компетентно мнение, но пък в дискусиите и с общи сили - се постига повече.
Благодаря на всеки от Вас, който се включи с разсъждение (независимо за или против подобна процедура), както и допълнителна информация и насоки.
Здравей,
От скромен опит бих казал че такъв род анализи не са никак евтини най-вече за частни клиенти които нямат контракт с лабораториите и си плащат солено за транспорт и т.н което излиза повече от цената на ново мсло.Както и да е от гледна точка на диагностиката лабораториите обикновено не се занимавват със тази дейност.Те сравняват показания за количества на дадени съставки , елементи на база ново масло .В най-добрия случай препоръчват дали старото масло става за по-нататъшна употреба или трябва да се смени.От там нататък за заключения се търси специалист който както се досещате не работи на дребно и за ж.стотинки.Но ако има някой на добра воля от форумните колеги е друг въпрос.Това е.
- B.Stoimenov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 668
- Регистриран на: 14.12.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530dA
- Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
memorex написа: ...
От скромен опит бих казал че такъв род анализи не са никак евтини най-вече за частни клиенти които нямат контракт с лабораториите и си плащат солено за транспорт и т.н което излиза повече от цената на ново мсло.Както и да е от гледна точка на диагностиката лабораториите обикновено не се занимавват със тази дейност.Те сравняват показания за количества на дадени съставки , елементи на база ново масло .В най-добрия случай препоръчват дали старото масло става за по-нататъшна употреба или трябва да се смени.От там нататък за заключения се търси специалист който както се досещате не работи на дребно и за ж.стотинки.Но ако има някой на добра воля от форумните колеги е друг въпрос.Това е.
Това ми е идеята, проучвам и чуждестранни лаборатории, пуснал съм запитвания, ако не е нещо плашещо - смятам да пробвам - ей така за общото благо пък и от чисто любопитство. Да видим какво ще излезе. За лабораториите в България, мисля по-скоро могат да прверят само характеристиките на маслото, но все пак ще проверя дали мгоат и състава да сравнят (най-вече се надявам на Инса-та) ... Ще ви информирам щом имам някакъв отговор.
- pepsin
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 464
- Регистриран на: 20.03.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Луноход
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Ами лятна акция на БМВ 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани