"Тракане" на прозорци - причина и решение
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- danielgenov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 12.06.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi
"Тракане" на прозорци - причина и решение
Здравейте, проблема с "тракането" на прозорците, когато са напълно затворени ме измъчва от както имам колата - 3 години. Колата е BMW e46 316i 1999 г. Не намерих подробно описание на проблема и решението му, затова пускам тази тема, за да се види, пък модераторите ще я преместят или изтрият. Темата ми ще бъде с развитие.
Общо взето много съм търсил за този проблем и не намирах конкретно решение. Разглабал съм вратата, проверявал съм всички болтове, гайки, щипки и без резултат. Остана си дразнещото тракане при напълно затворени прозорци и при движение с ниска скорост през неравности. Ако леко сваля прозореца, то шума изчезваше. Днес пак се порових и четох за смазване/лепене на тефлонови лепенки на уплътненията на вратите. Направих един експеримент, и прилагам снимки. Тъй като някъде четох, че може да се намаже със вазелин или като временна опция - балсам за устни. Колкото и да е смешно, на шофьорската врата сложих именно от балсам за устни, който ми беше под ръка. Намазах около горния ръб на вратата и направих тест. Шума от моята страна изчезна. Тъй като имах силиконов спрей, напръсках на същата позиция и пасажерската страна. След нов тест остана само звука от задните врати, но резултата беше ясен - причината за тракането е идентифицирана. Остава само да се намери трайно решение, като мисля да пробвам с тефлонови ленти/тиксо.
Сега да обясня, как точно идентифицирах проблема, и как ми помогна балсама за устни.
Намазах с балсама повърхността на снимка 2. Това е "водач" на стъклоповдигача - в него се придвижва и уплътнява самия прозорец в рамката на вратата. Оцветил съм го в червено на схемата от OEM каталога на БМВ. Както се вижда от снимката, повърхността от вътрешната страна на вратата е от два материала. Горният е някакъв вид мъхест плат, а долния - гума. И двата материала лягат на повърхността на декоративната лайсна от снимка 1.
Видно е, че гумата на водача (поне в моя случай) не се допира до лайсната - балсама си е в състоянието в което съм го намазал. Обачебалсама на платнената повърхност се е размазал. Той се опира в декоративната лайсна. Видно е приплъзването на платнената повърхност спрямо повърхността на лайсната. И то приплъзването е по вертикална ос - с други думи нагоре-надолу. Именно при преминаване през неравности вратата леко вибрира спрямо купето. От тези снимки става ясно кои точно повърхности трябва да се третират. В нета съм срещал снимки, където е посочена декоративната лайсна от страната на купето и гумената повърхност на водача на вратата. Но в моя случай, както е видно от снимките, тази гумена повърхност не контактува с лайсната.
Решения:
Доколкото съм чел и разбрал, поставянето на определен вид смазка е само временно решение. Много се коментира за тефлонова самозалепяща се лента 3М. Но тя струва ужасно скъпо. В момента започвам проучване на евтино и дългосрочно решение. Хрумва ми идея за евтината тефлонова лента за водопроводи + двойнозалепващо се тиксо. От едната страна на тиксото лепим (стига да може да залепне) тефлоновата лента, а другата страна лепим (пак стига да може да залепне) на платнената повърхност. Може и на декоративната лайсна, но ще бъде грозно
.
На този етап ще напръскам другите врати със силиконовия спрей и ще видя колко време ще изкара. Ако е поне месец, може би ще си заслужава. Еми това е за сега от мен.
Пак казвам, ако модераторите преценят да премахнат/преместят темата.
Общо взето много съм търсил за този проблем и не намирах конкретно решение. Разглабал съм вратата, проверявал съм всички болтове, гайки, щипки и без резултат. Остана си дразнещото тракане при напълно затворени прозорци и при движение с ниска скорост през неравности. Ако леко сваля прозореца, то шума изчезваше. Днес пак се порових и четох за смазване/лепене на тефлонови лепенки на уплътненията на вратите. Направих един експеримент, и прилагам снимки. Тъй като някъде четох, че може да се намаже със вазелин или като временна опция - балсам за устни. Колкото и да е смешно, на шофьорската врата сложих именно от балсам за устни, който ми беше под ръка. Намазах около горния ръб на вратата и направих тест. Шума от моята страна изчезна. Тъй като имах силиконов спрей, напръсках на същата позиция и пасажерската страна. След нов тест остана само звука от задните врати, но резултата беше ясен - причината за тракането е идентифицирана. Остава само да се намери трайно решение, като мисля да пробвам с тефлонови ленти/тиксо.
Сега да обясня, как точно идентифицирах проблема, и как ми помогна балсама за устни.
Намазах с балсама повърхността на снимка 2. Това е "водач" на стъклоповдигача - в него се придвижва и уплътнява самия прозорец в рамката на вратата. Оцветил съм го в червено на схемата от OEM каталога на БМВ. Както се вижда от снимката, повърхността от вътрешната страна на вратата е от два материала. Горният е някакъв вид мъхест плат, а долния - гума. И двата материала лягат на повърхността на декоративната лайсна от снимка 1.
Видно е, че гумата на водача (поне в моя случай) не се допира до лайсната - балсама си е в състоянието в което съм го намазал. Обачебалсама на платнената повърхност се е размазал. Той се опира в декоративната лайсна. Видно е приплъзването на платнената повърхност спрямо повърхността на лайсната. И то приплъзването е по вертикална ос - с други думи нагоре-надолу. Именно при преминаване през неравности вратата леко вибрира спрямо купето. От тези снимки става ясно кои точно повърхности трябва да се третират. В нета съм срещал снимки, където е посочена декоративната лайсна от страната на купето и гумената повърхност на водача на вратата. Но в моя случай, както е видно от снимките, тази гумена повърхност не контактува с лайсната.
Решения:
Доколкото съм чел и разбрал, поставянето на определен вид смазка е само временно решение. Много се коментира за тефлонова самозалепяща се лента 3М. Но тя струва ужасно скъпо. В момента започвам проучване на евтино и дългосрочно решение. Хрумва ми идея за евтината тефлонова лента за водопроводи + двойнозалепващо се тиксо. От едната страна на тиксото лепим (стига да може да залепне) тефлоновата лента, а другата страна лепим (пак стига да може да залепне) на платнената повърхност. Може и на декоративната лайсна, но ще бъде грозно

На този етап ще напръскам другите врати със силиконовия спрей и ще видя колко време ще изкара. Ако е поне месец, може би ще си заслужава. Еми това е за сега от мен.
Пак казвам, ако модераторите преценят да премахнат/преместят темата.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- red_bull92
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 580
- Регистриран на: 20.12.2011
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: ARKTISSILBER METALLIC (309)
Re: "Тракане" на прозорци - причина и решение
Браво за труда
Много полезна тема 


Кола с предно предаване е като жена с малки цици, върши работа, но не доставя удоволствие!
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725
- Simbazz
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 137
- Регистриран на: 24.08.2014
- Местоположение: София
- Кара: e46 320d 150hp
Re: "Тракане" на прозорци - причина и решение
Колега, страхотна тема! Определено е болка на тези БМВ-та... С течен силикон все пак колко време трае ефекта, тъй като писа че ще пробваш?
- pimpo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: "Тракане" на прозорци - причина и решение
Много добре обяснено колега! Мога да допълня още малко:
1. Пукането не идва само от там. Може да идва и от самия канал в който влиза стъклото при най-горно положение (в самата рамка на вратата). При мен пукаше и от двете места.
2. Мазането с Ленор е доста по-трайно! Опитвал съм силиконов спрей и подобни, но засега Ленора е най-траен (5-6 месеца), което мен ме устройва.
1. Пукането не идва само от там. Може да идва и от самия канал в който влиза стъклото при най-горно положение (в самата рамка на вратата). При мен пукаше и от двете места.
2. Мазането с Ленор е доста по-трайно! Опитвал съм силиконов спрей и подобни, но засега Ленора е най-траен (5-6 месеца), което мен ме устройва.
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
Re: "Тракане" на прозорци - причина и решение
аз изпробвах идеята с ленора и се получи
но като си сваля моя прозорец на половина примерно се чува пак тракане което повече ме дразни от колкото на затворен прозорец
някой идея какво може да е, за да не свалям кората напразно


- Simbazz
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 137
- Регистриран на: 24.08.2014
- Местоположение: София
- Кара: e46 320d 150hp
Re: "Тракане" на прозорци - причина и решение
Да споделя и своя скромен опит. Моята Е46 е седан 2004-та, и за въпросните тракания съм ходил поне 3 пъти в сервиз за стъкла(няма да споменавам имена). Имам тракания на всички стъкла, като във въпросния сервиз ми направиха рециклиране на целия механизъм на предна лява врата и поне няколко пъти отваряха задно ляво, но не успяха да го направят, останалите стъкла уж си бяха добре според тях но и те пукат. В крайна сметка беше загуба на време и пари всичкото ходене там, скърцането остана. Естествено като сваля малко стъклото се оправя тракането...Вчера напръсках със силиконов спрей къде що ми видят очите из тия врати (уплътнения, канали за стъклото и др...) и положението значително се подобри и ми е интересно колко ще издържи така.. Автомобила като цяло е много хубав, но в колкото други автомобили се возя нямат такива проблеми и това ме побърква...Идваше ми да я хвърля в реката...
Re: "Тракане" на прозорци - причина и решение
Здравейте, мисля, че имам подобен или същия проблем, 530и 2001г, чува се тракане от шофьорската врата при затворен прозорец, при смъкнат без значение колко си трака самият прозорец.Като се сваля и дига прозореца се чува скърцащ шум, на самия него има вертикална линиа с леко черен отенък. Също като е свален и като затворя вратата се чува тракане и се усеща как стъклото се мърда.
Каква според Вас е най-вероятната причина нещо е счупено или разхлабено? Моля колегите които са разглабяли вратата да споделят мнение.
Благодаря
Sent from my iPhone using Tapatalk
Каква според Вас е най-вероятната причина нещо е счупено или разхлабено? Моля колегите които са разглабяли вратата да споделят мнение.
Благодаря
Sent from my iPhone using Tapatalk
- danielgenov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 12.06.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi
Re: "Тракане" на прозорци - причина и решение
Незнам колко време вече мина, но честно казано забравих за тракането
Не съм ги третирал повърхностите втори път. Може бе все пак май чух леко потракване няколко пъти, но е било толкова незначително, че не съм сигурен даже
Да отбележа няколко неща. Въпросното решение с тракането е приложимо, че няма друг източник на тракане.
Второ, при версиите купе има особеност. Там обикновенно се разхлабва един винт и трябва да се донатегне. В нета по английските форуми е описано. Ако някой не се справя с намирането да каже, ще му намеря темата.
Роднина има пасат B5 и имаше същото тракане и решението беше същото, както описаното тук. Оказва се, че пасата има същия принцип на уплътняване на горния ръб на вратите


Да отбележа няколко неща. Въпросното решение с тракането е приложимо, че няма друг източник на тракане.
Второ, при версиите купе има особеност. Там обикновенно се разхлабва един винт и трябва да се донатегне. В нета по английските форуми е описано. Ако някой не се справя с намирането да каже, ще му намеря темата.
Роднина има пасат B5 и имаше същото тракане и решението беше същото, както описаното тук. Оказва се, че пасата има същия принцип на уплътняване на горния ръб на вратите

8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Harry Poter