"Тракане" на прозорци - причина и решение

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 12.06.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi

"Тракане" на прозорци - причина и решение

Мнение от danielgenov » 20 Юни 2016, 23:48

Здравейте, проблема с "тракането" на прозорците, когато са напълно затворени ме измъчва от както имам колата - 3 години. Колата е BMW e46 316i 1999 г. Не намерих подробно описание на проблема и решението му, затова пускам тази тема, за да се види, пък модераторите ще я преместят или изтрият. Темата ми ще бъде с развитие.
Общо взето много съм търсил за този проблем и не намирах конкретно решение. Разглабал съм вратата, проверявал съм всички болтове, гайки, щипки и без резултат. Остана си дразнещото тракане при напълно затворени прозорци и при движение с ниска скорост през неравности. Ако леко сваля прозореца, то шума изчезваше. Днес пак се порових и четох за смазване/лепене на тефлонови лепенки на уплътненията на вратите. Направих един експеримент, и прилагам снимки. Тъй като някъде четох, че може да се намаже със вазелин или като временна опция - балсам за устни. Колкото и да е смешно, на шофьорската врата сложих именно от балсам за устни, който ми беше под ръка. Намазах около горния ръб на вратата и направих тест. Шума от моята страна изчезна. Тъй като имах силиконов спрей, напръсках на същата позиция и пасажерската страна. След нов тест остана само звука от задните врати, но резултата беше ясен - причината за тракането е идентифицирана. Остава само да се намери трайно решение, като мисля да пробвам с тефлонови ленти/тиксо.
Сега да обясня, как точно идентифицирах проблема, и как ми помогна балсама за устни.

Figure-1.jpg

Figure-2.jpg


Намазах с балсама повърхността на снимка 2. Това е "водач" на стъклоповдигача - в него се придвижва и уплътнява самия прозорец в рамката на вратата. Оцветил съм го в червено на схемата от OEM каталога на БМВ. Както се вижда от снимката, повърхността от вътрешната страна на вратата е от два материала. Горният е някакъв вид мъхест плат, а долния - гума. И двата материала лягат на повърхността на декоративната лайсна от снимка 1.

Видно е, че гумата на водача (поне в моя случай) не се допира до лайсната - балсама си е в състоянието в което съм го намазал. Обачебалсама на платнената повърхност се е размазал. Той се опира в декоративната лайсна. Видно е приплъзването на платнената повърхност спрямо повърхността на лайсната. И то приплъзването е по вертикална ос - с други думи нагоре-надолу. Именно при преминаване през неравности вратата леко вибрира спрямо купето. От тези снимки става ясно кои точно повърхности трябва да се третират. В нета съм срещал снимки, където е посочена декоративната лайсна от страната на купето и гумената повърхност на водача на вратата. Но в моя случай, както е видно от снимките, тази гумена повърхност не контактува с лайсната.

Решения:
Доколкото съм чел и разбрал, поставянето на определен вид смазка е само временно решение. Много се коментира за тефлонова самозалепяща се лента 3М. Но тя струва ужасно скъпо. В момента започвам проучване на евтино и дългосрочно решение. Хрумва ми идея за евтината тефлонова лента за водопроводи + двойнозалепващо се тиксо. От едната страна на тиксото лепим (стига да може да залепне) тефлоновата лента, а другата страна лепим (пак стига да може да залепне) на платнената повърхност. Може и на декоративната лайсна, но ще бъде грозно :D.
На този етап ще напръскам другите врати със силиконовия спрей и ще видя колко време ще изкара. Ако е поне месец, може би ще си заслужава. Еми това е за сега от мен.
Пак казвам, ако модераторите преценят да премахнат/преместят темата.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 580
Регистриран на: 20.12.2011
Пол: Мъж
Детайли за колата: ARKTISSILBER METALLIC (309)

Re: "Тракане" на прозорци - причина и решение

Мнение от red_bull92 » 21 Юни 2016, 16:56

Браво за труда :clap: Много полезна тема :bowdown:
Кола с предно предаване е като жена с малки цици, върши работа, но не доставя удоволствие!
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 137
Регистриран на: 24.08.2014
Местоположение: София
Кара: e46 320d 150hp

Re: "Тракане" на прозорци - причина и решение

Мнение от Simbazz » 05 Юли 2016, 17:37

Колега, страхотна тема! Определено е болка на тези БМВ-та... С течен силикон все пак колко време трае ефекта, тъй като писа че ще пробваш?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: "Тракане" на прозорци - причина и решение

Мнение от pimpo » 05 Юли 2016, 18:04

Много добре обяснено колега! Мога да допълня още малко:
1. Пукането не идва само от там. Може да идва и от самия канал в който влиза стъклото при най-горно положение (в самата рамка на вратата). При мен пукаше и от двете места.
2. Мазането с Ленор е доста по-трайно! Опитвал съм силиконов спрей и подобни, но засега Ленора е най-траен (5-6 месеца), което мен ме устройва.
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 29.06.2016
Пол: Мъж
Кара: 320д

Re: "Тракане" на прозорци - причина и решение

Мнение от m0deren » 13 Юли 2016, 7:38

аз изпробвах идеята с ленора и се получи :) но като си сваля моя прозорец на половина примерно се чува пак тракане което повече ме дразни от колкото на затворен прозорец :confused: някой идея какво може да е, за да не свалям кората напразно

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 137
Регистриран на: 24.08.2014
Местоположение: София
Кара: e46 320d 150hp

Re: "Тракане" на прозорци - причина и решение

Мнение от Simbazz » 13 Юли 2016, 17:51

Да споделя и своя скромен опит. Моята Е46 е седан 2004-та, и за въпросните тракания съм ходил поне 3 пъти в сервиз за стъкла(няма да споменавам имена). Имам тракания на всички стъкла, като във въпросния сервиз ми направиха рециклиране на целия механизъм на предна лява врата и поне няколко пъти отваряха задно ляво, но не успяха да го направят, останалите стъкла уж си бяха добре според тях но и те пукат. В крайна сметка беше загуба на време и пари всичкото ходене там, скърцането остана. Естествено като сваля малко стъклото се оправя тракането...Вчера напръсках със силиконов спрей къде що ми видят очите из тия врати (уплътнения, канали за стъклото и др...) и положението значително се подобри и ми е интересно колко ще издържи така.. Автомобила като цяло е много хубав, но в колкото други автомобили се возя нямат такива проблеми и това ме побърква...Идваше ми да я хвърля в реката...

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 3.04.2010
Пол: Мъж
Кара: 530iA

Re: "Тракане" на прозорци - причина и решение

Мнение от vladibmw » 19 Юли 2016, 22:21

Здравейте, мисля, че имам подобен или същия проблем, 530и 2001г, чува се тракане от шофьорската врата при затворен прозорец, при смъкнат без значение колко си трака самият прозорец.Като се сваля и дига прозореца се чува скърцащ шум, на самия него има вертикална линиа с леко черен отенък. Също като е свален и като затворя вратата се чува тракане и се усеща как стъклото се мърда.

Каква според Вас е най-вероятната причина нещо е счупено или разхлабено? Моля колегите които са разглабяли вратата да споделят мнение.

Благодаря


Sent from my iPhone using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 12.06.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi

Re: "Тракане" на прозорци - причина и решение

Мнение от danielgenov » 11 Сеп 2016, 23:42

Незнам колко време вече мина, но честно казано забравих за тракането :) Не съм ги третирал повърхностите втори път. Може бе все пак май чух леко потракване няколко пъти, но е било толкова незначително, че не съм сигурен даже :)
Да отбележа няколко неща. Въпросното решение с тракането е приложимо, че няма друг източник на тракане.
Второ, при версиите купе има особеност. Там обикновенно се разхлабва един винт и трябва да се донатегне. В нета по английските форуми е описано. Ако някой не се справя с намирането да каже, ще му намеря темата.
Роднина има пасат B5 и имаше същото тракане и решението беше същото, както описаното тук. Оказва се, че пасата има същия принцип на уплътняване на горния ръб на вратите :)

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Harry Poter

Последни теми
Facebook