Клапан-парно, загрява ???
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
Клапан-парно, загрява ???
Здравейте,днес забелязах разглобявайки гофрираните мъркучи към дросела ,че тази помпичка/клапан е доста гореща /имаше поне 60градуса/ . Колата не беше палена 24часа. Преди са почна да разглобявам само завъртях на контакт и върнах кюча. Махнах буксичката и след известно време клапанчето изтина, сложих буксата и пак загря.
Въпроса ми е това нормално ли е да загрява така при условие че не е на контакт ???
Няма ли някакво реле което да го управлява ?
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=64_0890
Става въпрос за номер 2 / 64118369805/ от схемата!
Благорадя.
Въпроса ми е това нормално ли е да загрява така при условие че не е на контакт ???
Няма ли някакво реле което да го управлява ?
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=64_0890
Става въпрос за номер 2 / 64118369805/ от схемата!
Благорадя.
Последна промяна BMW_320CI на 19 Юни 2016, 17:29, променена общо 1 път
- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Вторична помпа-парно ???
Това не е никава помпа, а клапан за парното ! Да, нормално е да са топли,просто антифриза го стопля !
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


Re: Вторична помпа-парно ???
ивчо написа:Това не е никава помпа, а клапан за парното ! Да, нормално е да са топли,просто антифриза го стопля !
Антифриза ще го стопли,ако колата е работила! Аз написах,че само един път съм дал на контакт /без да стартирам двигателя/.
Просто клапана грее от нищо. Не би трябвало да има напрежение към него когато колата е в покой,нали?
Страх ме е да не се запали докато е паркирана някъде и затова съм махнал буксата към клапана! Това не е решение обаче.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Клапан-парно, загрява ???
Не е нормално, не, някъде ти окъсява. За запалване няма никаква опастност, но може и да не запалиш мотора нейде от липса на ток.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Клапан-парно, загрява ???
По принцип може да работи до 3 минути след даване на контакт.
Захранва се през един бушон от (+12V), а IHKA-та му подава минус (- значи ако има оголен и окъсил кабел към маса, пак ще седи включено.)
Явно има и случаи, в които се е прецакал управляващият изход от IHKA и си седи включено постоянно.
Отскуби буксата от IHKA - ако спре, значи проблемът е в нея.
Ето в тази тема се говори за един такъв случай: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1042648
Модулите на Мерцедес явно са със същите скапани чипове - тук бистрят една възможна замяна:
http://forum.cxem.net/index.php?showtopic=131810&st=0
Захранва се през един бушон от (+12V), а IHKA-та му подава минус (- значи ако има оголен и окъсил кабел към маса, пак ще седи включено.)
Явно има и случаи, в които се е прецакал управляващият изход от IHKA и си седи включено постоянно.
Отскуби буксата от IHKA - ако спре, значи проблемът е в нея.
Ето в тази тема се говори за един такъв случай: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1042648
Модулите на Мерцедес явно са със същите скапани чипове - тук бистрят една възможна замяна:
http://forum.cxem.net/index.php?showtopic=131810&st=0
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
Re: Клапан-парно, загрява ???
Благодаря за инфото,колеги. Ще направя още няколко теста с тоя клапан и ще пиша какво е станало.dreadx написа:По принцип може да работи до 3 минути след даване на контакт.
Захранва се през един бушон от (+12V), а IHKA-та му подава минус (- значи ако има оголен и окъсил кабел към маса, пак ще седи включено.)
Явно има и случаи, в които се е прецакал управляващият изход от IHKA и си седи включено постоянно.
Отскуби буксата от IHKA - ако спре, значи проблемът е в нея.
Ето в тази тема се говори за един такъв случай: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1042648
Модулите на Мерцедес явно са със същите скапани чипове - тук бистрят една възможна замяна:
http://forum.cxem.net/index.php?showtopic=131810&st=0
Спомена за бушон ,но ако е бушон няма да има ток до клапана. Буксата която трябва да откача предполагам е на управлението на климатроника в купето или се бъркам? Коя точно букса да откача...или всичките ако има повече от 1?
Re: Клапан-парно, загрява ???
Извинявам се за глупавия въпрос по горе. Отворих темата и бушона е номер 62,нали? Остава въпроса с буксата.
- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Клапан-парно, загрява ???
Аз май съвсем съм ги каръщисал нещата.. :)
Дадох по-горе линкове към едно друго - където има сходен проблем, ама са отделно модул и панел за управление.
А при теб контролният модул май си е в панела за управление - в онази тема пише, че точно на него трябва да извадиш буксата.
(обаче е по-добре, че си с такъв модул -- защото може да е с някакви по-нормални чипове и да подлежи на ремонт. А не с онези мистерии от другия линк, дето много малко хора са разгадали какво точно правят.)
Дадох по-горе линкове към едно друго - където има сходен проблем, ама са отделно модул и панел за управление.
А при теб контролният модул май си е в панела за управление - в онази тема пише, че точно на него трябва да извадиш буксата.
(обаче е по-добре, че си с такъв модул -- защото може да е с някакви по-нормални чипове и да подлежи на ремонт. А не с онези мистерии от другия линк, дето много малко хора са разгадали какво точно правят.)
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
Re: Клапан-парно, загрява ???
dreadx написа:Аз май съвсем съм ги каръщисал нещата..
Дадох по-горе линкове към едно друго - където има сходен проблем, ама са отделно модул и панел за управление.
А при теб контролният модул май си е в панела за управление - в онази тема пише, че точно на него трябва да извадиш буксата.
(обаче е по-добре, че си с такъв модул -- защото може да е с някакви по-нормални чипове и да подлежи на ремонт. А не с онези мистерии от другия линк, дето много малко хора са разгадали какво точно правят.)
Днес събрах колата,че имах малко проблеми. Като се замисля проблемите които имам с нея от известно време се дължат точно на изтощен акомулатор. За това мисля,че е виновен въпросния клапан.
След по продължително каране в жегите с климатроник /перката върти като луда=голяма консумация/ паркирам колата и отивам на работа. След 8 часа паля колата и моментално ми светва лампата на ASC+EML и започва неравномерна работа на мотора на празен ход.Давам газ и лампите престават да светят. След 10км. каране лампите спряха да светят и на празен ход/когато е позаредила акомулатора/. Акомулатора е на 7 месеца .
Закачих колата и ми даде грешка P0505-Powertrain "Idle contol system" ,но това според мен се дължи на ниското напрежение при старт след като скапания клапан е изпил батерията.
Аз направо мисля да търся друго управление на климатроника,защото си нямам и на идея къде да отида да оправят моето. Ако някои знае да каже. Мерси.
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани