До Колегите с двигател N42

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 27.07.2011
Пол: Мъж

До Колегите с двигател N42

Мнение от azarovlado » 10 Юни 2016, 15:59

Здравейте, проблемът се състои в това, че работната температура на двигателя ми достига 113 градуса и не се включва перката да охлажда.Термостатът съм го сменял есента и мисля че беше на бер.Със стария термостат колата достигаше до 105 градуса и след това се пускаше перката за охлаждане.В момента на 113 градуса маркучът към радиатора става твърд и дори онзи ден се разкъса.Аз се усъмних да не е духнала гарнитурата но признаците-да смесва антифриз и масло,да загрява бързо и да няма парно ги няма.Дори и направиха тест за изгорели газове в антифриза който отново бе отрицателен.Сменена е и капачката на разширителния съд и помпата работи нормално и няма запушвания по системата.Така ако може някой да провери от скритото меню до колко градуса му достига двигателя,че вече имам страх колата да не ме остави на пътя.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 430
Регистриран на: 6.03.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: х5 4.6is
Детайли за колата: трака..на 8 цилиндъра

Re: До Колегите с двигател N42

Мнение от Батман » 10 Юни 2016, 17:05

Перката е заминала!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 18.10.2011
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: магистратура

Re: До Колегите с двигател N42

Мнение от vladi_totev » 10 Юни 2016, 17:06

Четири теми по-надолу колега има описано за тест как се включва.

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=34&t=409508

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 18.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 316ti
Мечтае да кара: 325ti

Re: До Колегите с двигател N42

Мнение от da_ne » 10 Юни 2016, 18:37

При мен на градско качва до 107 и веднага сваля на 105.
На извънградско седи на 105 и от време на време сваля на 103.

Общо взето държи постоянно 105 градуса.

Матора е N42B18

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 27.07.2011
Пол: Мъж

Re: До Колегите с двигател N42

Мнение от azarovlado » 10 Юни 2016, 21:25

Благодаря колега за инфото.Интересното е, че и при мен като бях със стария термостат повече от 105 градуса не качваше, а сега с новия термостат стои на 112 или 113 което от своя страна повишава налягането в маркучите на охладителната система.Перката ми работи, но се пуска на 113 градуса май ще се проверява термостата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 27.07.2011
Пол: Мъж

Re: N42 решен проблем със загряването

Мнение от azarovlado » 16 Юни 2016, 15:18

Така проблемът с твърдите маркучи е решен.Първо поръчах нов термостат на бер, но се оказа,че в кутията имаше термостат на валер. Тъй като и старият ми бе такава марка реших да го върна, но преди това го монтирах на колата за проба да видя как ще се държи. Резултатът бе, че колата достигаше до 109 градуса и си пускаше перката докато със стария термостат почти не се пускаше. Маркучите естествено станаха по-меки (нормални), но тъй като тази марка термостат не ми харесваше го върнах в магазина, като исках да ми го заменят с някой по-евтин,защото като е скъпо не винаги е и качествено. Така си взех друг термостат (FACET) на който му даваха че отваря на 95 градуса -резултатът- колата на 105 градуса пуска перката на повечето скорости (например когато колата работи на място).В движение извън града стои на 102 градуса и освен това маркучите станаха доста меки поради факта, че няма високо налягане породено от високата температура.И още нещо- капачката на разширителния съд е стегната леко (не докрай), защото като се завие докрай клапанът в нея се задейства при 2 бара,а при нашите коли както са на 15 години първо избива някое съединение или маркуч и чак след това клапанът отваря. Всичкото това го написах, за да знаят колегите с бензиновите мотори като сменят термостат да си търсят на по-ниски градуси понеже някакви си 7-8 градуса оказват голямо влияние на охладителната система понеже всичките пластмасови съединения изгарят от топлината и точно по-хладния термостат би удължил живота им. :driving: :driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 18.11.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: M3 GTS

Re: До Колегите с двигател N42

Мнение от bavaromobila » 16 Юни 2016, 16:27

Същия ли е на вид термостата, има ли букса на него?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 27.07.2011
Пол: Мъж

Re: До Колегите с двигател N42

Мнение от azarovlado » 16 Юни 2016, 17:13

Като форма е същият но без букса. А тая букса е нагревател който се пуска от комютъра на колата при определени условия на натоварване .Проблема е, че старият- Vahler имаше букса и сега след по-малко от 8 месеца спря да работи този нагревател, и си е като обикновен термостат. Освен това BEHR ,VAHLER и HELLA били купени от една фирма и така като купуваш на опаковката пише едно, а вътре има друго :mhihi: :mhihi: :mhihi: все пак трябва да се развалят тия части ,за да може да се купуват. Тоест бера от преди години няма нищо общо със сегашния ( на старата ми кола изкара над 5 години и още работи , а сега ако го сложа на бмв-то ако изкара една година без да му се скъса уплатнението на шайбата ще е супер).

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 18.11.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: M3 GTS

Re: До Колегите с двигател N42

Мнение от bavaromobila » 16 Юни 2016, 17:21

Не знам, но всичките нови Беър отварят на 108гр и при различно каране стигат максимум до 111гр. Не знам, защо е така, но е факт, че вече не са на 105гр както пише.

П.С. Да знаеш, че ще имаш записана грешка заради термостата, защото ЕКУто си търси "електрониката", ама това да ти е проблема :D Радвам, се че се е получило. Аз от доста време се чудя дали да слагам такъв на 95....
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: До Колегите с двигател N42

Мнение от ivoaudi » 17 Юни 2016, 1:30

Всичко хубаво, но това с нестегнатата капачка е огромна глупост!!
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 18.11.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: M3 GTS

Re: До Колегите с двигател N42

Мнение от bavaromobila » 17 Юни 2016, 10:49

Какви пари го взе тоя термостат?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 27.07.2011
Пол: Мъж

Re: До Колегите с двигател N42

Мнение от azarovlado » 17 Юни 2016, 14:11

45 левчета с отстъпка

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook