Сервиз за смяна на демпферна шайба в София
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
Сервиз за смяна на демпферна шайба в София
Здравейте, господа. Имам въпрос към вас. Преди ден си взех демпферна шайба за Е46 (дизел; 2003 година). Видях как се сменя, но понеже аъм "гъзорък" (по думи на бащата
), предпочитам да намеря сервиз, в който да я сменя. Дайте идеи, защото в Bosch ми искат за смяна на демпферна шайба и филтър за картерни газове (и двата ги имам закупени) общо 100 лв... Вижда ми се много... Мнения?

- cezarre
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 19.08.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318 i touring,520d touring
- Детайли за колата: 318i 1999год. ,520d 2010год.
Re: Сервиз за смяна на демпферна шайба в София
Предполагам си гледал нещо подобно.
https://www.youtube.com/watch?v=XyzbhCAStBU
То хубаво,но това с тръбата е меко казано т'шак.Шайбата трябва да се стегне с определена сила,с определени нютон метри.Ако някой знае точно с колко да сподели,а филтъра за картерните газове лесно се подменя.Можеш и сам,но е доста демонтаж на кори и капаци по мотора.Това за гъзоръкия не е сериозно.....
https://www.youtube.com/watch?v=XyzbhCAStBU
То хубаво,но това с тръбата е меко казано т'шак.Шайбата трябва да се стегне с определена сила,с определени нютон метри.Ако някой знае точно с колко да сподели,а филтъра за картерните газове лесно се подменя.Можеш и сам,но е доста демонтаж на кори и капаци по мотора.Това за гъзоръкия не е сериозно.....

- DiGital
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 463
- Регистриран на: 30.04.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: на пълна газ
- Мечтае да кара: MB SLS AMG
Re: Сервиз за смяна на демпферна шайба в София
2д или 3д? На 2д ако нее сменяна по-добре си плати 100лв
на 3д може пред вас дая смениш. Стягането е важно главно само при 2д някъде го дават 360нм някаде е 200нм + доста градуси нещо. Но най-важното е да сложиш хубава шайба. Има един инструмент за тези шайби, ако имат такъв плати си. Играчка е при 2д особенно при автоматика.

WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)
- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: Сервиз за смяна на демпферна шайба в София
DiGital написа:2д или 3д? На 2д ако нее сменяна по-добре си плати 100лвна 3д може пред вас дая смениш. Стягането е важно главно само при 2д някъде го дават 360нм някаде е 200нм + доста градуси нещо. Но най-важното е да сложиш хубава шайба. Има един инструмент за тези шайби, ако имат такъв плати си. Играчка е при 2д особенно при автоматика.
Да, защото на 3-ката е песен докато свалиш виско-перката.
Само от любопитство: какво ще стане ако завиеш болта с 250Нм, вместо с 360? При условие, че шайбата се върти на самозатягане, ще се развие ли? Или ще хлопа?
Re: Сервиз за смяна на демпферна шайба в София
2д е. До колкото ви разбирам, явно 100 лв е нормална цена. Шайбата иначе е хубава - SWAG. Благодаря отново. Ако имате препоръки за сервиз, целият съм в слух...
П.П - относно несериозността на гъзоръщината ми, то само ще кажа, че преди години си отрязах половината пръст почти, чупейки стъкло с чук
Бях малък де, но все пак не може да се отрече, че има резон в думите на бащата 
П.П - относно несериозността на гъзоръщината ми, то само ще кажа, че преди години си отрязах половината пръст почти, чупейки стъкло с чук


- DiGital
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 463
- Регистриран на: 30.04.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: на пълна газ
- Мечтае да кара: MB SLS AMG
Re: Сервиз за смяна на демпферна шайба в София
Блабла, шайбата несе върти, върти се коляновият вал и той върти болта на развиване. На 250нм не съм пробвал, но на 220нм (това беше лимита на ключа) болта се разви след палене на двигателя.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Сервиз за смяна на демпферна шайба в София
Lyubec написа:Здравейте, господа. Имам въпрос към вас. Преди ден си взех демпферна шайба за Е46 (дизел; 2003 година). Видях как се сменя, но понеже аъм "гъзорък" (по думи на бащата), предпочитам да намеря сервиз, в който да я сменя. Дайте идеи, защото в Bosch ми искат за смяна на демпферна шайба и филтър за картерни газове (и двата ги имам закупени) общо 100 лв... Вижда ми се много... Мнения?
Колега, нищо не си видял. Трябва специална скоба, с която се блокира маховика- ако мислиш, че ще бръкнеш с ключ и просто отвъртиш винта/ винтовете на демпферната шайба няма да стане. Е може да се блокира и с други методи, но после може да се наложи да купуваш нов маховик+ труда за смяната му. Отвъртането на винта/ винтовете на демпферна шайба също не може да се направи с какъвто и да е инструмент- необходим е върток от комплект за ремонтиране на камиони и съответната вложка, за да имат необходимата здравина и да може да се вкара цялото усилие във винта, а не да пружинира рамото. Затягането се прави най-напред на определени градуси, за което също ти е нужен необходимият инструмент и след това с динамометричен ключ на определени нютонметри, които не са ± 100Nm. За клапан картерни газове- наскоро един колега от подфорума на Е90 търсеше гарнитури втора ръка, защото неговите ги били прищипали при смяната и течело масло, да не говорим колко "незначителни" неща може да се изпочупят, ако не се пипа внимателно и не знаеш какво правиш.
Лично за мен проблема ти е не 100-те лева, а да намериш къде да ги направят смените правилно, за да не дадеш после няколко пъти по 100 и да пускаш теми "Не ходете повече там".
Re: Сервиз за смяна на демпферна шайба в София
zvetiko написа:Колега, нищо не си видял. Трябва специална скоба, с която се блокира маховика- ако мислиш, че ще бръкнеш с ключ и просто отвъртиш винта/ винтовете на демпферната шайба няма да стане. Е може да се блокира и с други методи, но после може да се наложи да купуваш нов маховик+ труда за смяната му. Отвъртането на винта/ винтовете на демпферна шайба също не може да се направи с какъвто и да е инструмент- необходим е върток от комплект за ремонтиране на камиони и съответната вложка, за да имат необходимата здравина и да може да се вкара цялото усилие във винта, а не да пружинира рамото. Затягането се прави най-напред на определени градуси, за което също ти е нужен необходимият инструмент и след това с динамометричен ключ на определени нютонметри, които не са ± 100Nm. За клапан картерни газове- наскоро един колега от подфорума на Е90 търсеше гарнитури втора ръка, защото неговите ги били прищипали при смяната и течело масло, да не говорим колко "незначителни" неща може да се изпочупят, ако не се пипа внимателно и не знаеш какво правиш.
Лично за мен проблема ти е не 100-те лева, а да намериш къде да ги направят смените правилно, за да не дадеш после няколко пъти по 100 и да пускаш теми "Не ходете повече там".
Изчерпателно и аргументирано. Благодаря за което. Сега следва въпросът къде е мястото в София, на което като отида, после няма да пиша теми "Не ходете повече там".
- dido_06
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 105
- Регистриран на: 16.04.2014
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39 530d 2001 sedan automatic
- Мечтае да кара: Нещо М
Re: Сервиз за смяна на демпферна шайба в София
Дано не е проблем, че ползвам темата, но на колко км се сменя филтъра на картерните газове? Говоря за този с филтъра, не онзи "вечния".
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани