До Колегите с двигател N42
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- azarovlado
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 27.07.2011
- Пол: Мъж
До Колегите с двигател N42
Здравейте, проблемът се състои в това, че работната температура на двигателя ми достига 113 градуса и не се включва перката да охлажда.Термостатът съм го сменял есента и мисля че беше на бер.Със стария термостат колата достигаше до 105 градуса и след това се пускаше перката за охлаждане.В момента на 113 градуса маркучът към радиатора става твърд и дори онзи ден се разкъса.Аз се усъмних да не е духнала гарнитурата но признаците-да смесва антифриз и масло,да загрява бързо и да няма парно ги няма.Дори и направиха тест за изгорели газове в антифриза който отново бе отрицателен.Сменена е и капачката на разширителния съд и помпата работи нормално и няма запушвания по системата.Така ако може някой да провери от скритото меню до колко градуса му достига двигателя,че вече имам страх колата да не ме остави на пътя.
- Батман
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 430
- Регистриран на: 6.03.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: х5 4.6is
- Детайли за колата: трака..на 8 цилиндъра
Re: До Колегите с двигател N42
Перката е заминала!
- vladi_totev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 105
- Регистриран на: 18.10.2011
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: магистратура
Re: До Колегите с двигател N42
Четири теми по-надолу колега има описано за тест как се включва.
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=34&t=409508
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=34&t=409508
- da_ne
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 18.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 316ti
- Мечтае да кара: 325ti
Re: До Колегите с двигател N42
При мен на градско качва до 107 и веднага сваля на 105.
На извънградско седи на 105 и от време на време сваля на 103.
Общо взето държи постоянно 105 градуса.
Матора е N42B18
На извънградско седи на 105 и от време на време сваля на 103.
Общо взето държи постоянно 105 градуса.
Матора е N42B18
- azarovlado
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 27.07.2011
- Пол: Мъж
Re: До Колегите с двигател N42
Благодаря колега за инфото.Интересното е, че и при мен като бях със стария термостат повече от 105 градуса не качваше, а сега с новия термостат стои на 112 или 113 което от своя страна повишава налягането в маркучите на охладителната система.Перката ми работи, но се пуска на 113 градуса май ще се проверява термостата.
- azarovlado
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 27.07.2011
- Пол: Мъж
Re: N42 решен проблем със загряването
Така проблемът с твърдите маркучи е решен.Първо поръчах нов термостат на бер, но се оказа,че в кутията имаше термостат на валер. Тъй като и старият ми бе такава марка реших да го върна, но преди това го монтирах на колата за проба да видя как ще се държи. Резултатът бе, че колата достигаше до 109 градуса и си пускаше перката докато със стария термостат почти не се пускаше. Маркучите естествено станаха по-меки (нормални), но тъй като тази марка термостат не ми харесваше го върнах в магазина, като исках да ми го заменят с някой по-евтин,защото като е скъпо не винаги е и качествено. Така си взех друг термостат (FACET) на който му даваха че отваря на 95 градуса -резултатът- колата на 105 градуса пуска перката на повечето скорости (например когато колата работи на място).В движение извън града стои на 102 градуса и освен това маркучите станаха доста меки поради факта, че няма високо налягане породено от високата температура.И още нещо- капачката на разширителния съд е стегната леко (не докрай), защото като се завие докрай клапанът в нея се задейства при 2 бара,а при нашите коли както са на 15 години първо избива някое съединение или маркуч и чак след това клапанът отваря. Всичкото това го написах, за да знаят колегите с бензиновите мотори като сменят термостат да си търсят на по-ниски градуси понеже някакви си 7-8 градуса оказват голямо влияние на охладителната система понеже всичките пластмасови съединения изгарят от топлината и точно по-хладния термостат би удължил живота им.



- bavaromobila
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 246
- Регистриран на: 18.11.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: M3 GTS
- azarovlado
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 27.07.2011
- Пол: Мъж
Re: До Колегите с двигател N42
Като форма е същият но без букса. А тая букса е нагревател който се пуска от комютъра на колата при определени условия на натоварване .Проблема е, че старият- Vahler имаше букса и сега след по-малко от 8 месеца спря да работи този нагревател, и си е като обикновен термостат. Освен това BEHR ,VAHLER и HELLA били купени от една фирма и така като купуваш на опаковката пише едно, а вътре има друго
все пак трябва да се развалят тия части ,за да може да се купуват. Тоест бера от преди години няма нищо общо със сегашния ( на старата ми кола изкара над 5 години и още работи , а сега ако го сложа на бмв-то ако изкара една година без да му се скъса уплатнението на шайбата ще е супер).



- bavaromobila
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 246
- Регистриран на: 18.11.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: M3 GTS
Re: До Колегите с двигател N42
Не знам, но всичките нови Беър отварят на 108гр и при различно каране стигат максимум до 111гр. Не знам, защо е така, но е факт, че вече не са на 105гр както пише.
П.С. Да знаеш, че ще имаш записана грешка заради термостата, защото ЕКУто си търси "електрониката", ама това да ти е проблема
Радвам, се че се е получило. Аз от доста време се чудя дали да слагам такъв на 95....
П.С. Да знаеш, че ще имаш записана грешка заради термостата, защото ЕКУто си търси "електрониката", ама това да ти е проблема


- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: До Колегите с двигател N42
Всичко хубаво, но това с нестегнатата капачка е огромна глупост!!
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- bavaromobila
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 246
- Регистриран на: 18.11.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: M3 GTS
- azarovlado
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 27.07.2011
- Пол: Мъж
Re: До Колегите с двигател N42
45 левчета с отстъпка
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани