Вижте след тест с колби какво видях
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Вижте след тест с колби какво видях
Моите ги свалих и на стенд - 4 за корекция, 2 бяха ок, бобината на едната беше пробила. За всичко 830 лева в НН сервиз. Тези последните, като гледам количеството върнато, на 1-ви цилиндър ще се налага ремонт - допустимата разлика в количеството е 10%...
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: Вижте след тест с колби какво видях
Ако не тресе и пали нормално по добре не ги пипай !
- ivopicha
- ентусиаст
-
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: Вижте след тест с колби какво видях
А бе, хора, как ви се играе с тези колби. Като ви вървят колите що ги включвате на системи. Това да не е Emergency 

- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: Вижте след тест с колби какво видях
То е хубаво да се видят в случай на някакъв проблем , но да се рециклират дюзите от последна снимка според мен са излишни разходи . Ремонта на едната дюза излиза около 200 лв. 

- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Вижте след тест с колби какво видях
[*]
Колкото повече се чака, толкова после ремонтът на дюза се оскъпява. По-отрано може да се налага само реглаж... Не вярвам някой да сменя части по дюзата, ако не е нужно. Пълно рециклиране на дюза излиза към 400 лева, без подмяна на бобината, която струва 200 лева - 130 разпръсквач, 170 клапан, 30 сваляне и качване, 25 тестване на стенд, 70 реглаж ако се налага, 6 о-пръстен и толкова за дихтунг.
dak написа:Ако не тресе и пали нормално по добре не ги пипай !
Колкото повече се чака, толкова после ремонтът на дюза се оскъпява. По-отрано може да се налага само реглаж... Не вярвам някой да сменя части по дюзата, ако не е нужно. Пълно рециклиране на дюза излиза към 400 лева, без подмяна на бобината, която струва 200 лева - 130 разпръсквач, 170 клапан, 30 сваляне и качване, 25 тестване на стенд, 70 реглаж ако се налага, 6 о-пръстен и толкова за дихтунг.
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Вижте след тест с колби какво видях
Аз наскоро сменях две дюзи, доста "пикаещи". Мотора видимо тресеше на място, много пушек отзад, мани. Взех 2 втора употреба от един колега, сега-засега са с добри стойности пък и предишните признаци изчезнаха. Обаче какво ми щукна оня ден да направя прословутия тест с колбите и тук май обратната ситуация, позапушена дюза на 1-ви. На INPA същата дюзи излизаше с + над 1,5 до към 2. Определено рециклирането е най-добрия вариант, ама минимум 200 лв. на дюза, това засега не мога да си позволя.
P.S. Само да питам. Аз една дюза като сменях, не можах да я извадя, беше доста запекла. Наложи се да развия "главата", на нейно място завих един обратен чук и я изкарах. Обаче искам да питам, ако завия обратно главата, нещо обърквам ли или това не влияе на последващата работа на дюзата?
P.S. Само да питам. Аз една дюза като сменях, не можах да я извадя, беше доста запекла. Наложи се да развия "главата", на нейно място завих един обратен чук и я изкарах. Обаче искам да питам, ако завия обратно главата, нещо обърквам ли или това не влияе на последващата работа на дюзата?
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Вижте след тест с колби какво видях
Ако имаш предвид, че си отвил бобината - няма проблем да си я завиеш пак на място. Докато е свалена, можеш лесно да я провериш с мултицет - мериш съпротивление и търсиш стойност около 1 ом... 

- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Вижте след тест с колби какво видях
Гайката е 29 номер, някой ако иска да знае. Колега Z3ro*, как се мери това съпротивление, къде по-точно? Само една пружинка има, която влиза в бобината и контактува отдолу с едно като перка с три лопатки.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Вижте след тест с колби какво видях
ivopicha написа:А бе, хора, как ви се играе с тези колби. Като ви вървят колите що ги включвате на системи. Това да не е Emergency
Защото става ето това, а тогава сумата, която ще изхарчиш е повече от неприятна.

- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Вижте след тест с колби какво видях
Честно казано, аз не знам какво да правя вече с тия дюзи. За тази година, май 4-ти път ще свалям колектора, пък годината още не е свършила... Какво, всяка седмица да правя диагностика я с колби, я с INPA? За да се застраховам някак си, че ако има проблем, ще го хвана навреме? Откъде и да зареждам, вече не знам. Защото те тези проблеми са най-вече с горивото мисля. Но да й треперя на тази кола по този начин, това не е работа. Ако се счупи мотора така, както на снимката на zvetiko, хич няма и да го правя, направо ще взема друг сигурно.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Вижте след тест с колби какво видях
Elesar74 написа:Гайката е 29 номер, някой ако иска да знае. Колега Z3ro*, как се мери това съпротивление, къде по-точно? Само една пружинка има, която влиза в бобината и контактува отдолу с едно като перка с три лопатки.
Мериш на двете крачета, където влиза буксата на дюзата...

- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Вижте след тест с колби какво видях
.... баси, аз тъкмо се бях навил да се качвам на 530д и вие с тия дюзи ме разубедихте. Шест дюзи по 200 (поне) лева рециклиране са си един нов (друг) мотор.
- fissikela
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: 1.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525d Touring
- Мечтае да кара: Сред колегиални шофьори
- Детайли за колата: М пакет
Re: Вижте след тест с колби какво видях
Аз не знам и си мисля, след смяна с втора употреба или рециклирана дюза, налага ли се някаква центровка или настройка на колата или на самите дюзи.
Ако се налага и не е направена ,какви са симптомите?
Ако се налага и не е направена ,какви са симптомите?
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Вижте след тест с колби какво видях
Ако е със същия номер, слагаш и караш. Може обаче да трябва реглаж, който се прави на стенд - все пак е втора ръка и работила не се знае колко. Затова, като се купи дюза втора ръка, преди да се монтира е добре да се занесе на проверка и реглаж на стенд - в най-добрия вариант излиза допълнителни 20 лева, в най-лошия 70...
Като най-явен признак на проблем с кодиране или реглаж е твърдата работа на мотора и евентуално претрисане, но не задължително. Можеш да провериш такава дюза елементарно с по-дълга отвертка - допираш я до тръбичката, дето влиза в дюзата и дръжката на отвертката до ухото ти. После и на другите дюзи и те уверявам, че ще видиш коя е проблемна в разликата на чукането, което ще чуеш. На проблемна се чува направо "громане", неритмично. Коректна дюза е като шевна машина при тази проверка, с умерено силно и ритмично почукване.

Като най-явен признак на проблем с кодиране или реглаж е твърдата работа на мотора и евентуално претрисане, но не задължително. Можеш да провериш такава дюза елементарно с по-дълга отвертка - допираш я до тръбичката, дето влиза в дюзата и дръжката на отвертката до ухото ти. После и на другите дюзи и те уверявам, че ще видиш коя е проблемна в разликата на чукането, което ще чуеш. На проблемна се чува направо "громане", неритмично. Коректна дюза е като шевна машина при тази проверка, с умерено силно и ритмично почукване.
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Вижте след тест с колби какво видях
Миналата есен сложих една добавка за чистене на дюзи на Protec. Чудя се, дали оттам не текнаха и не ми започнаха проблемите. Защото аз смених пикаещи дюзи, не запушени.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани