BMW E46 320d 136кс (Проблем с паленето и губене на обороти).
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- StefanovVT
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 23.05.2016
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 320d 136к.с.
- Мечтае да кара: Нещо което не се чупи постояно.
BMW E46 320d 136кс (Проблем с паленето и губене на обороти).
Здравейте, прочетох доста теми във форума свързани с моят проблем, но при мен съществуват някой симптоми, които не фигурират в останалите теми, за това реших да направя нова. Надявам се, че не би създало някакъв проблем!
Ситуацията е следната:
От февруари месец съм собственик на E46 320D 136к.с. 1998г. , преди месец имах проблем с пушек от предницата, когато двигателя загрее, а колата пушеше от пред. Оказа се, че проблема е бил в умната дюза, която изпускала нафта, след което беше сменена с друга дюза от морга, която била наред. Направи ми впечатление, че със старата дюза ми показваше разход 9/100, без особени промени, след като майстора и смени дифтунги, покарах малко и разхода драстично се качи на около 14-15/100 и продължи да пуши. Тогава той я смени с другата дюза и пушенето се оправи, но разхода остана на 10-11/100. Всичко си беше ок, не забелязах някаква особена разлика в движението, но като че ли беше малко по-добре. Нещото което ми направи пвечатление в последствие е, че когато паля и се налага да изчакам стартера да направи 2-3 оборота за да запали, а преди това докато я чукна и палеше.
След седмица стабилно шофиране, един ден запалих нормално и тръгнах из града. След като колата загря и реших да изфорсирам на втора до 3000 об. и включих трета, след което колата заби муцуна, натисках педала за газта, но не искаше да тръгне и отбих в страни, почаках 1 минута на запален двигател, след което тръгнах нормално. След което я оставих вечерта към 8 часа, обаче на следващата сутрин, тръгвам да паля и ..... не иска и не иска, върти на стартер, но не пали. Пробвах да подам ток от друга кола, понеже моя акумулатор замина, обаче пак не запали. На следващият ден, майстора я взе в сервиза, прегледа я и ми каза че при него запалила, но след това спряла да пали,след което диагностиката показала грешка в датчика на коляновия вал (датчик на Хол). Смени датчика и ми каза, че вече пали. Покарах колата един ден, като ми направи отново номера с забиването на муцуна веднъж. На следващата сутрин обаче отново не запали. Майстора отново я дръпна с друга кола и ми каза, че запали в движение, но на място не искала. Диагностиката отново показала грешка на датчика. Колата стоя 3-4 дена при него и ми каза, че след като я оправил я карал 2 дена и не му правила проблем с паленето. На 19.05 (четвъртък) ми я даде и до събота не ми правеше проблеми с паленето, само че 2 пъти отново заби предницата на втора предавка при изфорсиране до 2500 об. , след което на която и да е скорост колата просто не тръгваше, но се оправи. Неделята на обяд реших да тръгна към Габрово, колата запали, но изгуби обороти и угасна. На вторият опит, при който задържах на стартер около 10-15 секунди колата запали и всичко беше добре, стигнах до Габрово без проблем. На връщане към Търново нямах проблем с паленето, но по пътя ми заби веднъж предницата и след 20-30 секунди, след като отбих се оправи и потеглих.
Днеска обаче ситуацията беше следната: Сутринта към 8:30 запалих колата без проблем и тръгнах из града, като не забелязах особени проблеми да се случват. Но след 5-6 километра, на едно кръгово тръгнах с малко повече гас и на втора предавка на около 2000-2500 об. тъкмо да включа трета и колата отново заби предницата, след което освободих от скорост, отбих в страни и усетих доста неприятно тресене на колата, сякаш искаше да изгасне. Пробвах да подам гас, но нищо не се случваше. Пробвах и да тръгна, вървеше, но колкото и да натискам газта, тя не искаше да ускорява. След което я изгасих и отново не искаше да запали, дори акумулатора падна от продължителни опити.
Сега колата е отново в сервиза и ми се струва, че на човека му е писнало вече от мен. Ще съм ви много благодарен, ако ми кажете къде да се търси проблема или при кого да отида, където разбира от подобни работи. От известно време имам много лични проблеми а сега и колата като почна да ми прави тези номера, направо се побърках от нерви.
Аз съм от Велико Търново. Благодаря Ви и приятен ден!
Ситуацията е следната:
От февруари месец съм собственик на E46 320D 136к.с. 1998г. , преди месец имах проблем с пушек от предницата, когато двигателя загрее, а колата пушеше от пред. Оказа се, че проблема е бил в умната дюза, която изпускала нафта, след което беше сменена с друга дюза от морга, която била наред. Направи ми впечатление, че със старата дюза ми показваше разход 9/100, без особени промени, след като майстора и смени дифтунги, покарах малко и разхода драстично се качи на около 14-15/100 и продължи да пуши. Тогава той я смени с другата дюза и пушенето се оправи, но разхода остана на 10-11/100. Всичко си беше ок, не забелязах някаква особена разлика в движението, но като че ли беше малко по-добре. Нещото което ми направи пвечатление в последствие е, че когато паля и се налага да изчакам стартера да направи 2-3 оборота за да запали, а преди това докато я чукна и палеше.
След седмица стабилно шофиране, един ден запалих нормално и тръгнах из града. След като колата загря и реших да изфорсирам на втора до 3000 об. и включих трета, след което колата заби муцуна, натисках педала за газта, но не искаше да тръгне и отбих в страни, почаках 1 минута на запален двигател, след което тръгнах нормално. След което я оставих вечерта към 8 часа, обаче на следващата сутрин, тръгвам да паля и ..... не иска и не иска, върти на стартер, но не пали. Пробвах да подам ток от друга кола, понеже моя акумулатор замина, обаче пак не запали. На следващият ден, майстора я взе в сервиза, прегледа я и ми каза че при него запалила, но след това спряла да пали,след което диагностиката показала грешка в датчика на коляновия вал (датчик на Хол). Смени датчика и ми каза, че вече пали. Покарах колата един ден, като ми направи отново номера с забиването на муцуна веднъж. На следващата сутрин обаче отново не запали. Майстора отново я дръпна с друга кола и ми каза, че запали в движение, но на място не искала. Диагностиката отново показала грешка на датчика. Колата стоя 3-4 дена при него и ми каза, че след като я оправил я карал 2 дена и не му правила проблем с паленето. На 19.05 (четвъртък) ми я даде и до събота не ми правеше проблеми с паленето, само че 2 пъти отново заби предницата на втора предавка при изфорсиране до 2500 об. , след което на която и да е скорост колата просто не тръгваше, но се оправи. Неделята на обяд реших да тръгна към Габрово, колата запали, но изгуби обороти и угасна. На вторият опит, при който задържах на стартер около 10-15 секунди колата запали и всичко беше добре, стигнах до Габрово без проблем. На връщане към Търново нямах проблем с паленето, но по пътя ми заби веднъж предницата и след 20-30 секунди, след като отбих се оправи и потеглих.
Днеска обаче ситуацията беше следната: Сутринта към 8:30 запалих колата без проблем и тръгнах из града, като не забелязах особени проблеми да се случват. Но след 5-6 километра, на едно кръгово тръгнах с малко повече гас и на втора предавка на около 2000-2500 об. тъкмо да включа трета и колата отново заби предницата, след което освободих от скорост, отбих в страни и усетих доста неприятно тресене на колата, сякаш искаше да изгасне. Пробвах да подам гас, но нищо не се случваше. Пробвах и да тръгна, вървеше, но колкото и да натискам газта, тя не искаше да ускорява. След което я изгасих и отново не искаше да запали, дори акумулатора падна от продължителни опити.
Сега колата е отново в сервиза и ми се струва, че на човека му е писнало вече от мен. Ще съм ви много благодарен, ако ми кажете къде да се търси проблема или при кого да отида, където разбира от подобни работи. От известно време имам много лични проблеми а сега и колата като почна да ми прави тези номера, направо се побърках от нерви.

Аз съм от Велико Търново. Благодаря Ви и приятен ден!
- StefanovVT
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 23.05.2016
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 320d 136к.с.
- Мечтае да кара: Нещо което не се чупи постояно.
Re: BMW E46 320d 136кс (Проблем с паленето и губене на оборо
Здравейте,
Днеска се чух с майстора и ми каза, че ГНП е наред, ще провери и подкачващата помпа. Ще покара колата известно време да види дали ще му направи същият номер като при мен. Забравих да спомена, че датчика на коляновият вал е от морга а не чисто нов. Възможно ли е да дефектира или при него схемата е - или работи или не.
Надявам се, че някой ще даде мнение по темата.
Благодаря!
Днеска се чух с майстора и ми каза, че ГНП е наред, ще провери и подкачващата помпа. Ще покара колата известно време да види дали ще му направи същият номер като при мен. Забравих да спомена, че датчика на коляновият вал е от морга а не чисто нов. Възможно ли е да дефектира или при него схемата е - или работи или не.
Надявам се, че някой ще даде мнение по темата.
Благодаря!
- gstoimenov
- Потребител
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 25.11.2014
- Пол: Мъж
Re: BMW E46 320d 136кс (Проблем с паленето и губене на оборо
Проблема не е в датчика. По-вероятно е да е от ГНП. Диагностика със апаратура БОШ. Успех.
- StefanovVT
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 23.05.2016
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 320d 136к.с.
- Мечтае да кара: Нещо което не се чупи постояно.
Re: BMW E46 320d 136кс (Проблем с паленето и губене на оборо
gstoimenov написа:Проблема не е в датчика. По-вероятно е да е от ГНП. Диагностика със апаратура БОШ. Успех.
Четвъртък ми докара колата и ми каза, че проблема е решен (дължало се е на умната дюза). Карах до днеска, като на 2 пъти отново изгубвах мощност, след което спирах и тръгвах на ново. Но уви днеска сутринта тръгнах за работа, всичко си беше ОК (освен че по едно време чух едно щракване от лявата ми страна сякаш някав бушон изгоря). И към 5 часа реших да запаля но .... пак не искаше. Дали това би се дължало на ГНП? Според мен някаква електроника дава дефект.
Благодаря!
- StefanovVT
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 23.05.2016
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 320d 136к.с.
- Мечтае да кара: Нещо което не се чупи постояно.
Re: BMW E46 320d 136кс (Проблем с паленето и губене на оборо
Вече съм при друг майстор. Мисля че това трябваше да го направя доста отдавна но... Та след като ми направи за пореден път този номер, реших да се чуя с майстора, който се опитваше да оправя проблема. Като го питах как подяволите пали колата, за да достигне до това че я е оправил? Отговора му беше, че я е палил с дърпане, след което тя палела нормално.
А за проблема нищо повече неможел да направи, защото явно е бил в ГНП. Не достигало гориво до цилиндрите... и фактически, той е правил някакви опити, случайно да се оправи от нещо друго. Както и да е, само си изгубих времето с този човек.
В момента колата е при новият майстор на диагностика, до колкото разбрах човека разполага с нова и добра апаратура... та да видим какво ще покаже и при него.
П.П. Посъветвайте ме, какво да направя ако проблема е в ГНП, какъв може да бъде той и разбира се колко скъп?
Благодаря!
А за проблема нищо повече неможел да направи, защото явно е бил в ГНП. Не достигало гориво до цилиндрите... и фактически, той е правил някакви опити, случайно да се оправи от нещо друго. Както и да е, само си изгубих времето с този човек.
В момента колата е при новият майстор на диагностика, до колкото разбрах човека разполага с нова и добра апаратура... та да видим какво ще покаже и при него.
П.П. Посъветвайте ме, какво да направя ако проблема е в ГНП, какъв може да бъде той и разбира се колко скъп?
Благодаря!
Re: BMW E46 320d 136кс (Проблем с паленето и губене на оборо
Това явно е проклятието нa всеки решил да си купи 320Д на старо.
Преди години когато купих моята се случи подобно нещо: колта загасна на пътя, после палеше, после пак гаснеше..отидох при онези "сладури"(да не казвам какво наистина мисля за тях) от Супердизел на околовръстното в София. Взеха ми 600 лв. за профилактика и казаха че помпата била наред...излизам от сервиза и след 1 километър колата пак гасне. Отидох при тях бесен. Оказа се че в компютъра на колата си пише, че датчика за обороти не работи от време на време...ама те са велики бе, копютъра ще четат... тааа + 260 лв. отгоре за нов датчик. Сложиха го и проблемите с паленето изчезнаха.
Обаче тук не свършва историята. Почнаха нови проблеми от типа, че както карам колата и губи мощност и все едно карам трактор...покзвачката за разход не показва повече от 12 на напълно натисната газ и колата повече от 90 не вдига. Айде обратно при Драгалевските хубавци....ааа ама то трябвало и на стенда да я повъртят и да я настроят видиш ли...явно за скромната сума от 860 лв. до момента тая ектра се включва само ако човека дойде и се оплаче.
И до ден днеше понякога върви с поече ряз като я настъпя, понякога до към 2400 оборота нещо стои като спъната. Мога само да предполагам, че се дължи на неособено задълбочено настройване, но при тези от години ме е страх да ходя....
Преди години когато купих моята се случи подобно нещо: колта загасна на пътя, после палеше, после пак гаснеше..отидох при онези "сладури"(да не казвам какво наистина мисля за тях) от Супердизел на околовръстното в София. Взеха ми 600 лв. за профилактика и казаха че помпата била наред...излизам от сервиза и след 1 километър колата пак гасне. Отидох при тях бесен. Оказа се че в компютъра на колата си пише, че датчика за обороти не работи от време на време...ама те са велики бе, копютъра ще четат... тааа + 260 лв. отгоре за нов датчик. Сложиха го и проблемите с паленето изчезнаха.
Обаче тук не свършва историята. Почнаха нови проблеми от типа, че както карам колата и губи мощност и все едно карам трактор...покзвачката за разход не показва повече от 12 на напълно натисната газ и колата повече от 90 не вдига. Айде обратно при Драгалевските хубавци....ааа ама то трябвало и на стенда да я повъртят и да я настроят видиш ли...явно за скромната сума от 860 лв. до момента тая ектра се включва само ако човека дойде и се оплаче.
И до ден днеше понякога върви с поече ряз като я настъпя, понякога до към 2400 оборота нещо стои като спъната. Мога само да предполагам, че се дължи на неособено задълбочено настройване, но при тези от години ме е страх да ходя....
- StefanovVT
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 23.05.2016
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 320d 136к.с.
- Мечтае да кара: Нещо което не се чупи постояно.
Re: BMW E46 320d 136кс (Проблем с паленето и губене на оборо
aora_bass написа:Това явно е проклятието нa всеки решил да си купи 320Д на старо.
Преди години когато купих моята се случи подобно нещо: колта загасна на пътя, после палеше, после пак гаснеше..отидох при онези "сладури"(да не казвам какво наистина мисля за тях) от Супердизел на околовръстното в София. Взеха ми 600 лв. за профилактика и казаха че помпата била наред...излизам от сервиза и след 1 километър колата пак гасне. Отидох при тях бесен. Оказа се че в компютъра на колата си пише, че датчика за обороти не работи от време на време...ама те са велики бе, копютъра ще четат... тааа + 260 лв. отгоре за нов датчик. Сложиха го и проблемите с паленето изчезнаха.
Обаче тук не свършва историята. Почнаха нови проблеми от типа, че както карам колата и губи мощност и все едно карам трактор...покзвачката за разход не показва повече от 12 на напълно натисната газ и колата повече от 90 не вдига. Айде обратно при Драгалевските хубавци....ааа ама то трябвало и на стенда да я повъртят и да я настроят видиш ли...явно за скромната сума от 860 лв. до момента тая ектра се включва само ако човека дойде и се оплаче.
И до ден днеше понякога върви с поече ряз като я настъпя, понякога до към 2400 оборота нещо стои като спъната. Мога само да предполагам, че се дължи на неособено задълбочено настройване, но при тези от години ме е страх да ходя....
Честно казано, просто започвам да се отказвам от този модел. Друго нещо е, че са много некадърните майстори, които само ти губят времето в жалки опити да направят нещо, с което просто да си потренират "уменията" по колата ти... Рядко се намират добри майстори, които няма да ти губят времето, като незнаят какво да направят.

- StefanovVT
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 23.05.2016
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 320d 136к.с.
- Мечтае да кара: Нещо което не се чупи постояно.
Re: BMW E46 320d 136кс (Проблем с паленето и губене на оборо
Вчера се срещнах с майстора и ми каза че е сменил маркучите за обратната нафта(забелязал натрупване на нафта около тях), също така подменил клапани на ГНП. Забелязал е, че гнп е била ремонтирана преди. Показа ми ел. блока на нова помпа и на моята и забелязах, че на моята са споявани някакви кабели от горната част. Съмнява го че проблема е бил точно в този ел. блок и щял да го свали и да го даде на майстор да го погледне. Ако се окаже, че проблема не е там, щял да погледне датчиците на гнп и така по цялата верига...
Също така ми предложи и вариант да взема гнп втора ръка, но не било сигурно, че ще бъде изрядна а и щяло да стане по-бавно и доста ще оскъпи ремонта.
Човека ми каза, че с дърпане колата палела, но след недълго време забива муцуна и изгубва обороти. След което изгасял и пробвал да запали, но без успех. Също така я запалвал със старт спрей, след което цял ден я палил по 20-30 пъти безпроблемно и е работила нормално. След това обаче пак не можела да запали.
Моля дайте ми съвет, тези признаци от какво могат да се проявят и къде да търся решение на проблема.
Благодаря!
Също така ми предложи и вариант да взема гнп втора ръка, но не било сигурно, че ще бъде изрядна а и щяло да стане по-бавно и доста ще оскъпи ремонта.
Човека ми каза, че с дърпане колата палела, но след недълго време забива муцуна и изгубва обороти. След което изгасял и пробвал да запали, но без успех. Също така я запалвал със старт спрей, след което цял ден я палил по 20-30 пъти безпроблемно и е работила нормално. След това обаче пак не можела да запали.
Моля дайте ми съвет, тези признаци от какво могат да се проявят и къде да търся решение на проблема.
Благодаря!
- realprofesora
- Потребител
-
- Мнения: 27
- Регистриран на: 21.05.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Мечтае да кара: е47
- Детайли за колата: 150кс
Re: BMW E46 320d 136кс (Проблем с паленето и губене на оборо
Хело компанията. Аз все си мисля, че тези така наречени майстори, би трябвало да имат необходимите знания да замерят налягането на рейката по време на палене. За БМВ Инпата не знам дали го показва, не съм се заглеждал, но наскоро на едно Пежо имаше проблем с регулатора на помпата и не вдигаше налягане на рейла повече от 150 бара по време на палене, а трябваше да в поне 250. Та малко бавно палеше и забиваше муцуна след километър, после започна да го прави по-често, докато отказа съвсем.
Ако Инпата не го показва, майстора пак може да го хване по волтаж на датчика с един прост мултицет. Но разбира се трябва да не е #майстор само да сменя части, а да може и правилно да диагностицира там където се съмнява.
Ta, сложно нещо е диагностиката на комън рейлите.
Ако Инпата не го показва, майстора пак може да го хване по волтаж на датчика с един прост мултицет. Но разбира се трябва да не е #майстор само да сменя части, а да може и правилно да диагностицира там където се съмнява.
Ta, сложно нещо е диагностиката на комън рейлите.
- StefanovVT
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 23.05.2016
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 320d 136к.с.
- Мечтае да кара: Нещо което не се чупи постояно.
Re: BMW E46 320d 136кс (Проблем с паленето и губене на оборо
realprofesora написа:Хело компанията. Аз все си мисля, че тези така наречени майстори, би трябвало да имат необходимите знания да замерят налягането на рейката по време на палене. За БМВ Инпата не знам дали го показва, не съм се заглеждал, но наскоро на едно Пежо имаше проблем с регулатора на помпата и не вдигаше налягане на рейла повече от 150 бара по време на палене, а трябваше да в поне 250. Та малко бавно палеше и забиваше муцуна след километър, после започна да го прави по-често, докато отказа съвсем.
Ако Инпата не го показва, майстора пак може да го хване по волтаж на датчика с един прост мултицет. Но разбира се трябва да не е #майстор само да сменя части, а да може и правилно да диагностицира там където се съмнява.
Ta, сложно нещо е диагностиката на комън рейлите.
Аз не съм с комън рейл. Не съм сигурен дали моята гнп VP44 има такъв регулатор и ако има как може да се разбере дали проблема е в него?
Re: BMW E46 320d 136кс (Проблем с паленето и губене на оборо
Абе взех да се чудя...има ли в крайна сметка майстор който ги разбира тия VP44, някой колега може ли да сподели за читав майстор в София ?
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: BMW E46 320d 136кс (Проблем с паленето и губене на оборо
aora_bass написа:Абе взех да се чудя...има ли в крайна сметка майстор който ги разбира тия VP44, някой колега може ли да сподели за читав майстор в София ?
Имам разбира се тия помпи се правят от години и то доста сполучливо, ама споделянето ще се разбере като реклама ако ти трябва някой пиши ми на ЛС и ще те свържа с един колега.
- StefanovVT
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 23.05.2016
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 320d 136к.с.
- Мечтае да кара: Нещо което не се чупи постояно.
Re: BMW E46 320d 136кс (Проблем с паленето и губене на оборо
Проблема е бил в ел. блока на ГНП. Подменен е един транзистор и е имало лоши спойки от предишен ремонт, които са оправени. Също така са сменени уплътненията по гнп, както и една гарнитура + клапани. Днеска се чух с майстора и ми каза, че я кара цял ден и се е държала по съвсем различен начин от преди. Няма забиване на предницата, няма признаци за проблем с паленето и вече не е така мудна както преди. Утре като отида да я взема, мисля да я покарам доста, за да видя дали ще ми направи някой проблем. След това ще споделя моето мнение с вас.
Последно избутване StefanovVT от 18 Юни 2016, 15:33
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани