e91 подмяна актуатор на турбина
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Re: e91 подмяна актуатор на турбина
Днес разглобих и измих всичките въздушни тръбни пътища, интеркуулера, маркучите и щуцерите от маслената магистрала на турбото. В интеркуулера имаше малко масло, така че си е хвърляла масълце турбината. След накисването променливата геометрия се изчисти напълно и раздвижи добре. Мърда между крайните си положения без усилие. Оставям я да се накисва още.
Интересно е наистина, че нямаше каквито и да било симптоми. Не свиреше и не се чуваше турбото преди това, не ми е направило и впечатление да има някакъв проблем. Колата си вървеше супер. Предполагам, че си го е имало изкривяването и в даден момент е станало прекалено силно. В момента, в който се развали, си карах с 50-60км/ч на под 2000 оборота, така че дори не е било натоварено турбото.
Реших да се насоча към варианта с нова средна част и евентуално допълнителен баланс, за всеки случай, както предлагаш.
Е e60 под-форума има наистина доста полезна информация. Ще си взема Melett средна част, има позитивни отзиви в нашия и чужди форуми за тях. Надявам се и аз в най-скоро време да си я карам отново, че доста време висене в гаража ѝ е събра вече.
Ще пиша, като пристигне новата средна част.
Интересно е наистина, че нямаше каквито и да било симптоми. Не свиреше и не се чуваше турбото преди това, не ми е направило и впечатление да има някакъв проблем. Колата си вървеше супер. Предполагам, че си го е имало изкривяването и в даден момент е станало прекалено силно. В момента, в който се развали, си карах с 50-60км/ч на под 2000 оборота, така че дори не е било натоварено турбото.
Реших да се насоча към варианта с нова средна част и евентуално допълнителен баланс, за всеки случай, както предлагаш.


- Phil
- ентусиаст
-
- Мнения: 859
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS
Re: e91 подмяна актуатор на турбина
Доколкото съм чел Митсубишитата си отиват тихо
Както написах по-нагоре и моята си умря така.

- awful
- ентусиаст
-
- Мнения: 1243
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: e91 подмяна актуатор на турбина
bulsara написа:Днес разглобих и измих всичките въздушни тръбни пътища, интеркуулера, маркучите и щуцерите от маслената магистрала на турбото. В интеркуулера имаше малко масло, така че си е хвърляла масълце турбината. След накисването променливата геометрия се изчисти напълно и раздвижи добре. Мърда между крайните си положения без усилие. Оставям я да се накисва още.
Интересно е наистина, че нямаше каквито и да било симптоми. Не свиреше и не се чуваше турбото преди това, не ми е направило и впечатление да има някакъв проблем. Колата си вървеше супер. Предполагам, че си го е имало изкривяването и в даден момент е станало прекалено силно. В момента, в който се развали, си карах с 50-60км/ч на под 2000 оборота, така че дори не е било натоварено турбото.
Реших да се насоча към варианта с нова средна част и евентуално допълнителен баланс, за всеки случай, както предлагаш.Е e60 под-форума има наистина доста полезна информация. Ще си взема Melett средна част, има позитивни отзиви в нашия и чужди форуми за тях. Надявам се и аз в най-скоро време да си я карам отново, че доста време висене в гаража ѝ е събра вече.
Ще пиша, като пристигне новата средна част.
И аз съм чувал добри отзиви за Melett мисля че няма да сгрешиш, по добре си е нова от колкото рециклирана.
Re: e91 подмяна актуатор на турбина
Здравейте. Да добавя малко информация за развитието по темата.
Новата средна част пристигна, преди няколко дни. Днес тръгнах да сглобявам самата турбина обратно, с новата част. За съжаление, отново се натъквам на проблем. При затягането на топлата част към новата сърцевина, в един момент променливата геометрия спира да може да се движи. Направо блокира тотално и няма мърдане. Все още не съм успял да установя защо се получава така. Почвам да си мисля, че има повреда и в променливата геометрия, която не успявам да хвана. Когато не е стегната, се мести нормално и без усилие. Стягам болтовете равномерно по периферията един по един и в даден момент лостчето спира да може да се мърда.
Утре ще продължавам и ще пиша, като има развитие.
Новата средна част пристигна, преди няколко дни. Днес тръгнах да сглобявам самата турбина обратно, с новата част. За съжаление, отново се натъквам на проблем. При затягането на топлата част към новата сърцевина, в един момент променливата геометрия спира да може да се движи. Направо блокира тотално и няма мърдане. Все още не съм успял да установя защо се получава така. Почвам да си мисля, че има повреда и в променливата геометрия, която не успявам да хвана. Когато не е стегната, се мести нормално и без усилие. Стягам болтовете равномерно по периферията един по един и в даден момент лостчето спира да може да се мърда.
Утре ще продължавам и ще пиша, като има развитие.
- klintan66
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1786
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: София Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E34TDS , CL 500, Е65
Re: e91 подмяна актуатор на турбина
Колега, на колко км е колата и с оргиналното турбо ли e?
Хора, които много говорят, и не ви става ясно от първото изречение какво искат да кажат, обикновено искат пари, искат да ви излъжат или поне да ви заблудят !
Re: e91 подмяна актуатор на турбина
На около 180000 км., с оригинално турбо. Досега не е сменявано. Предполагам му е дошло времето изведнъж. 

- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: e91 подмяна актуатор на турбина
Ма на 180 пише или Е, товаса две различни турбота
иначе не е нормално да затяга средната част като навиваш, занесе ли го да го прегледат, може да има нарушаване в самия охлюв

Re: e91 подмяна актуатор на турбина
На 180 е.
Не съм го носил засега никъде. Чудя се за момента как да процедирам, гледам темата за турботата в е60 под-форума и се чудя дали да не се пробвам в някой сервиз от изброените там. Другият вариант е нова геометрия, но така рискувам да се окаже проблем с охлюва и напразно да купувам геометрията. Ще съм благодарен за всеки съвет. Благодаря! 


- toni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: e91 подмяна актуатор на турбина
А като сложиш старата средна част и стегнеш, пак ли се получава така? Да не забравяш някое уплътнение. Аз като си сменях моята средна част, тя дойде в комплект с нови уплътнения и всичко си заспа.
Re: e91 подмяна актуатор на турбина
Като сложа старата средна част, се получава същото - геометрията затяга и в един момент напълно спира да се движи. Поръчах си и нова геометрия, ще пиша, като дойде и като я монтирам.
- Phil
- ентусиаст
-
- Мнения: 859
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS
Re: e91 подмяна актуатор на турбина
Пиши после колко ти е излязло цялото упражнение 

Re: e91 подмяна актуатор на турбина
След смяна и на променливата геометрия, всичко е наред. Настроиха ми актуатора с новата геометрия и колата си върви отново супер. Всичко излезе около 650-700лв.
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
e91 подмяна актуатор на турбина
Колеги, да повдигна малко темата. Минала година сменихме средната част с Мелетт, както и нова променлива геометрия пак Мелетт. Днес както си карах, гася колата, връщам се, паля и никаква мощност. На диагностика излиза 44CC. Как да проверя дали актуатора е сдал багажа? Няма как турбина и нова променлива на по-малко от 20к и 1 година да се развалят или бъркам? Е90 320д 163
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Re: e91 подмяна актуатор на турбина
Здрасти,
Бих ти препоръчал да започнеш с разкачване на актуатора от лостчето към променливата геометрията. След това следва ръчна механична проверка - дали моторчето се движи между двете крайни състояния. Ако се движи свободно на ръка (изкисва се усилие и се усеща съпротивление, като се премести, не е хлабаво), значи самото моторче механически не е блокирало. След това, докато е откачено от променливата геометрия, някой отключва колата, отваря врата или дава на контакт, просто нещо, което да изкара модулите от заспало състояние. Това ще накара моторчето да се премести между крайните си състояния. Ако се мести, тогава трябва да се провери дали променливата геометрия се движи свободно. Трябва да няма почти никакво усилие и да се движи съвсем лесно с два пръста между крайните си състояния. Усети ли се, че е блокирала, движи се трудно или прещраква, докато се мърда, значи има проблем с нея.
И аз не смятам, че е нормално турбина и геометрия на 20k км. и 1год. да си заминат, но не мисля, че е изключено. Макар и Melett, сигурно и там има части, които не изкарват много. Моята, за около 15000км., откакто я смених, се държи добре засега.
Бих ти препоръчал да започнеш с разкачване на актуатора от лостчето към променливата геометрията. След това следва ръчна механична проверка - дали моторчето се движи между двете крайни състояния. Ако се движи свободно на ръка (изкисва се усилие и се усеща съпротивление, като се премести, не е хлабаво), значи самото моторче механически не е блокирало. След това, докато е откачено от променливата геометрия, някой отключва колата, отваря врата или дава на контакт, просто нещо, което да изкара модулите от заспало състояние. Това ще накара моторчето да се премести между крайните си състояния. Ако се мести, тогава трябва да се провери дали променливата геометрия се движи свободно. Трябва да няма почти никакво усилие и да се движи съвсем лесно с два пръста между крайните си състояния. Усети ли се, че е блокирала, движи се трудно или прещраква, докато се мърда, значи има проблем с нея.
И аз не смятам, че е нормално турбина и геометрия на 20k км. и 1год. да си заминат, но не мисля, че е изключено. Макар и Melett, сигурно и там има части, които не изкарват много. Моята, за около 15000км., откакто я смених, се държи добре засега.
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: e91 подмяна актуатор на турбина
Благодаря колега, заредих акумулатора и се оправи, сигурно е било от напрежението
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани