Първата българска спортна кола
Модератор: Общи модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- AGT
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2055
- Регистриран на: 3.04.2003
- Местоположение: London N15 / Пловдив Тракия City
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото ми попадне .
- Мечтае да кара: Поне 790 iL xaxaxa
- Детайли за колата: Лачена 39_ка .
Първата българска спортна кола
Поне 400 хил. евро ще струва прототипът на първата българска спортна кола.
WildCat е проект за спортен автомобил, който би трябвало да достига 100 км/час за по-малко от 5 сек. и е дело на българския екип I2B Concept, или Иван Иванов, Иван Стойнешки и Драгомир Добрев.
Концептуалният автомобил ще има V-образен 8-цилиндров турбодвигател с мощност 460 к.с. и ще тежи по-малко от 1 200 кг. Четирите колела ще се задвижват с надлъжно разположен двигател в средата на купето.
WildCat е за двама и е проектиранa да бъде спортна кола в средния клас, в който попадат модели като Audi TT, Porsche и Lamborghini Gallardo, уточняват от екипа.
Следващата им задача е да създадат купето на колата в реален размер, което да тестват във въздушен тунел с виртуална симулация на колата.
За необходимата инвестиция и постигането на успех в България разговаряме с Иван Иванов.
- Каква цел сте си поставили с разработването на този проект?
Основната идея на автомобила е да служи като портфолио на I2B Concept и на България, както и да покаже нашите възможности. Главната ни цел е да се създаде център за индустриален дизайн и разработки не само в областта на транспорта и новите технологии. По този начин се надяваме да привлечем инвестиции в България и да осигурим добра работа за младите и способни хора тук. Достатъчно хора напуснаха страната заради липса на реализация и то точно такива, в чието обучение и развитие са вложени много средства.
В момента имаме още няколко проекта, включващи интересни схеми на задвижване, електромобил, малък градски автомобил и т.н.
- Какви средства ще ви бъдат необходими за създаването на работещ прототип?
По приблизителни изчисления сумата, необходима за построяване на действащ прототип, е не по-малко от 400 хил. евро, като в нея не са включени разходите по изграждане на материална база за серийно производство. Не са включени също така разходите за държавни данъци и такси, както и разходите по процеса на хомологация* и сертифициране на проекта. Базовият разчет е правен на базата на персонал от 5 души и използване на подизпълнители за отделни фази от проекта.
- Как виждате развитието на проекта?
Относно WildCat аз лично смятам, че би било интересно да се създаде първоначално макет в реални размери с цел представяне и PR кампания. Разходите за този модел са в пъти по-малки, но поне 10 хил. евро. По принцип всички цифри са в пряка зависимост от типа на инвестицията, напр. откупуване на дизайна или съвместна дейност, процентно съотношение на дяловете и т.н.
Към момента I2B Concept разполага с малка работилница, където ще бъде конструиран истинският модел, който ще постави основа за производството на модела. Целта на екипа е да намери инвеститори, с които да произвежда по десет коли на година. Бихме предоставили пълен достъп до проектите си на всеки, който би искал да инвестира в тях или да закупи някой от тях.
- При наличието на нужните средства колко време би отнело създаването на прототипа?
При стопроцентова поддръжка необходимото технологично време е не по-малко от 18 месеца до първите тестове.
- Бихте ли се обърнали към голям производител на автомобили и към кого?
Определено бихме се обърнали към голям производител. Това биха били фирми от ранга на Форд, БМВ, Фолксваген-Ауди или Мерцедес. Интересна би била реакцията на източния пазар и евентуален интерес от страна на Хюндай или Мицубиши.
- Колко приблизително би струвал готовият модел?
Автомобилът е стилово ориентиран към среден и висш клас, което предполага ценови диапазон в зависимост от оборудването в рамките на 150-200 хил. евро
- Разработили ли сте вътрешния дизайн?
Разработена е схема на вътрешен дизайн, която в момента се доуточнява.
- Възможно ли е подобен автомобил да се движи с някакъв вид алтернативно гориво?
Възможно е проектът да бъде изцяло преработен с цел прилагане на електрозадвижване. Използването на екодизел е неприемливо, тъй като ще занижи динамичните показатели на автомобила, а това автоматично ще го направи неконкурентоспособен в пазарната ниша, към която е ориентиран.
- Най-добрият автомобил е...?
Това е въпрос, на който е невъзможно да се отговори еднозначно. Съществуват доста образци, всеки един от които е изключителен в своята област. За спортен автомобил за мен лично несъмнено това е McLaren F1.
- Каква кола карате?
Ауди 80.
- С какво друго се занимавате професионално?
Проектиране на специализирани системи – управление, сигурност, климатизация.
*Хомологацията е процес, при който се удостоверява, че автомобилът отговаря на изискванията на FIA (Световната федерация по автомобилизъм) за определена група и клас. Хомологацията се дава на марката и модела на автомобила, като времето на хомологация има срок.
От: Десислава Попова
d.popova@investor.bg
Източник : http://www.investor.bg/?cat=107&id=44235
WildCat е проект за спортен автомобил, който би трябвало да достига 100 км/час за по-малко от 5 сек. и е дело на българския екип I2B Concept, или Иван Иванов, Иван Стойнешки и Драгомир Добрев.
Концептуалният автомобил ще има V-образен 8-цилиндров турбодвигател с мощност 460 к.с. и ще тежи по-малко от 1 200 кг. Четирите колела ще се задвижват с надлъжно разположен двигател в средата на купето.
WildCat е за двама и е проектиранa да бъде спортна кола в средния клас, в който попадат модели като Audi TT, Porsche и Lamborghini Gallardo, уточняват от екипа.
Следващата им задача е да създадат купето на колата в реален размер, което да тестват във въздушен тунел с виртуална симулация на колата.
За необходимата инвестиция и постигането на успех в България разговаряме с Иван Иванов.
- Каква цел сте си поставили с разработването на този проект?
Основната идея на автомобила е да служи като портфолио на I2B Concept и на България, както и да покаже нашите възможности. Главната ни цел е да се създаде център за индустриален дизайн и разработки не само в областта на транспорта и новите технологии. По този начин се надяваме да привлечем инвестиции в България и да осигурим добра работа за младите и способни хора тук. Достатъчно хора напуснаха страната заради липса на реализация и то точно такива, в чието обучение и развитие са вложени много средства.
В момента имаме още няколко проекта, включващи интересни схеми на задвижване, електромобил, малък градски автомобил и т.н.
- Какви средства ще ви бъдат необходими за създаването на работещ прототип?
По приблизителни изчисления сумата, необходима за построяване на действащ прототип, е не по-малко от 400 хил. евро, като в нея не са включени разходите по изграждане на материална база за серийно производство. Не са включени също така разходите за държавни данъци и такси, както и разходите по процеса на хомологация* и сертифициране на проекта. Базовият разчет е правен на базата на персонал от 5 души и използване на подизпълнители за отделни фази от проекта.
- Как виждате развитието на проекта?
Относно WildCat аз лично смятам, че би било интересно да се създаде първоначално макет в реални размери с цел представяне и PR кампания. Разходите за този модел са в пъти по-малки, но поне 10 хил. евро. По принцип всички цифри са в пряка зависимост от типа на инвестицията, напр. откупуване на дизайна или съвместна дейност, процентно съотношение на дяловете и т.н.
Към момента I2B Concept разполага с малка работилница, където ще бъде конструиран истинският модел, който ще постави основа за производството на модела. Целта на екипа е да намери инвеститори, с които да произвежда по десет коли на година. Бихме предоставили пълен достъп до проектите си на всеки, който би искал да инвестира в тях или да закупи някой от тях.
- При наличието на нужните средства колко време би отнело създаването на прототипа?
При стопроцентова поддръжка необходимото технологично време е не по-малко от 18 месеца до първите тестове.
- Бихте ли се обърнали към голям производител на автомобили и към кого?
Определено бихме се обърнали към голям производител. Това биха били фирми от ранга на Форд, БМВ, Фолксваген-Ауди или Мерцедес. Интересна би била реакцията на източния пазар и евентуален интерес от страна на Хюндай или Мицубиши.
- Колко приблизително би струвал готовият модел?
Автомобилът е стилово ориентиран към среден и висш клас, което предполага ценови диапазон в зависимост от оборудването в рамките на 150-200 хил. евро
- Разработили ли сте вътрешния дизайн?
Разработена е схема на вътрешен дизайн, която в момента се доуточнява.
- Възможно ли е подобен автомобил да се движи с някакъв вид алтернативно гориво?
Възможно е проектът да бъде изцяло преработен с цел прилагане на електрозадвижване. Използването на екодизел е неприемливо, тъй като ще занижи динамичните показатели на автомобила, а това автоматично ще го направи неконкурентоспособен в пазарната ниша, към която е ориентиран.
- Най-добрият автомобил е...?
Това е въпрос, на който е невъзможно да се отговори еднозначно. Съществуват доста образци, всеки един от които е изключителен в своята област. За спортен автомобил за мен лично несъмнено това е McLaren F1.
- Каква кола карате?
Ауди 80.
- С какво друго се занимавате професионално?
Проектиране на специализирани системи – управление, сигурност, климатизация.
*Хомологацията е процес, при който се удостоверява, че автомобилът отговаря на изискванията на FIA (Световната федерация по автомобилизъм) за определена група и клас. Хомологацията се дава на марката и модела на автомобила, като времето на хомологация има срок.
От: Десислава Попова
d.popova@investor.bg
Източник : http://www.investor.bg/?cat=107&id=44235
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Съвет от КАТ !
"Не можеш ли да караш не си купувай книжка "
"Не можеш ли да караш не си купувай книжка "
- SuPeR_FLY
- Low Is A Lifestyle
-
- Мнения: 4262
- Регистриран на: 27.12.2004
- Местоположение: Пловдив, Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: ниско на земята
- Yojimbo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 152
- Регистриран на: 13.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
Освен WildCat/риса/ същия екип работи и по друг проект Raven R1/гарван/







Колкото повече, толкова повече.
- AGT
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2055
- Регистриран на: 3.04.2003
- Местоположение: London N15 / Пловдив Тракия City
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото ми попадне .
- Мечтае да кара: Поне 790 iL xaxaxa
- Детайли за колата: Лачена 39_ка .
Ще ни се молят германците да си купят БГ кола 

Съвет от КАТ !
"Не можеш ли да караш не си купувай книжка "
"Не можеш ли да караш не си купувай книжка "
- Loewe
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 314
- Регистриран на: 28.04.2005
- Местоположение: DE Karlsruhe/ BG Пловдив
От кога коли като Порше и Ламборгини Галардо + цени от порядъка на 150-200 хил евро са в средната класа? Ако и да става дума за спортен среден клас. Тея нещо да не са от някоя друга планета?!?
“M” stands for Motorsport. And there’s no question that these cars have racing in their blood.
- CheGevara
- Weißwurst-Fresser
-
- Мнения: 2687
- Регистриран на: 22.11.2003
- Местоположение: в рекарото
- Кара: F40
не ми е ясно къде се хвърлят наще момчета ... то ние един трабант не сме направили досега, път гарвани за 400к EUR ще правим, дето в този сегмент няма място с игла да бръкнеш.
Явно има много мечтатели, които ще си останат с детските мечти
п.п. Едно трябва да им призная - имат много добри Photoshop умения

Явно има много мечтатели, които ще си останат с детските мечти

п.п. Едно трябва да им призная - имат много добри Photoshop умения

- logout
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 29.10.2005
- Местоположение: фар-ийст ъв София
- Пол: Мъж
- Кара: KiA, Volvo, Ford
- Мечтае да кара: Болид от F1
- Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021
Loewe написа:От кога коли като Порше и Ламборгини Галардо + цени от порядъка на 150-200 хил евро са в средната класа? Ако и да става дума за спортен среден клас. Тея нещо да не са от някоя друга планета?!?
Ми от кой клас да са? Вейрона с цена от 1 милион и кусур евро къде се намира? А разни Макларъни (F1), SLR-и и т.н. - и те някъде по върховете. Та в сравнение с тях едни 200 хил. евро са си нищо...
It's not who You are, it's who You know...
CheGevara написа:Явно има много мечтатели, които ще си останат с детските мечти![]()
Еми то от детски мечти се почва, може хората наистина да са кадърни и да направят нещо качествено. Желанието и ентусиазмът са достаъчни за да се постигне нещо голямо (предполага се, че имат парите щом са се захванали).
We love you Ronnie!
- bmw maniqk ivo bmw
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2757
- Регистриран на: 17.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i
Exy написа:CheGevara написа:Явно има много мечтатели, които ще си останат с детските мечти![]()
Еми то от детски мечти се почва, може хората наистина да са кадърни и да направят нещо качествено. Желанието и ентусиазмът са достаъчни за да се постигне нещо голямо (предполага се, че имат парите щом са се захванали).
И аз така мисля.


- vitamincpp
- ентусиаст
-
- Мнения: 1198
- Регистриран на: 16.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: e46 330Ci convertible
- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3929
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Много грозно бе. С тоя избушен преден джам като цицина
Да зема и аз да начертая един космически кораб на Фотошопа и да взема да търся инвестиции, барем някой се вързал
И после с парите на кайманите да жуля мастики
Лудииии има много ей. Всички разработки на спортни коли са най-много 400К еуро
Особено на тия Пирамидалните, дето отиват за мастика
















Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани