m54 misfire

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 11.01.2011
Пол: Мъж

Re: m54 misfire

Мнение от judoka » 17 Апр 2016, 11:59

Здравейте колеги.Карам 330хи,същата работа.На студено тресе и записва мисфайър на 5-ти цичиндър със спиране на горивото към този цилиндър.Грешката е P1351.Сменях свещи,въртях бобини,въртях дюзи,клапан картерни газове сменен + маркучите към него.Вакумите за мотора сменени,който от вас не ги е сменял да ги провери,зад двигателя са и се сменят с напипване.Незнам вече на каде да хвана.Някой казва-повдигачи,друг-уплътнения на колектора,трети -проблем в някой от кабелите.Незнам.Дано по-скоро се оправят нещата,това е ужасно.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 916
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: m54 misfire

Мнение от DigitalExile » 18 Апр 2016, 14:33


старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: m54 misfire

Мнение от zvetiko » 18 Апр 2016, 14:56

judoka написа:Здравейте колеги.Карам 330хи,същата работа.На студено тресе и записва мисфайър на 5-ти цичиндър със спиране на горивото към този цилиндър.Грешката е P1351.Сменях свещи,въртях бобини,въртях дюзи,клапан картерни газове сменен + маркучите към него.Вакумите за мотора сменени,който от вас не ги е сменял да ги провери,зад двигателя са и се сменят с напипване.Незнам вече на каде да хвана.Някой казва-повдигачи,друг-уплътнения на колектора,трети -проблем в някой от кабелите.Незнам.Дано по-скоро се оправят нещата,това е ужасно.


Колега, измери компресията.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 23.03.2016
Пол: Мъж

Re: m54 misfire

Мнение от mackrandev » 06 Май 2016, 19:25

Здравейте.
Ще се побъркам с това тресене, като е паля сутрин студена.
Колата е 330 бензин, автоматик 2001. НЕ изписва никакви грешки, освен датчик налягане масло (свети жълта лампичка).
Много неща са сменени и не се оправя. Колата се кара с 10 40, защото е на реални 290 000 км. и си гори масло (На 1500 км, около 200-300 грама, мисля да го сменя с 10 60)
Студена тресе, без да мени обороти, Като загрее леко тресе, едвам уловимо, бута и оборотите на D, падат около 450-500 после ги нормализира, вдигнахме ги принудително от 720 на 780 с диагностиката, иначе на D ,като спра на светофар и усещам вибрации заради ниските обороти 500-550, че и надолу. Сега като ги вдигнахме падат до 450-500, при спиране на светофар и после ги задържа на около 600, заради принудителното вдигане на обороти с 50-60.
Моля ви, знам, че във форума има невероятни професионалисти, помогнете ми колата да не тресе сутрин и да си държи нормални обороти на Директна. Където и да е в страната бих дошъл, ако някой може да направи колата да си работи нормално. Ще си платя с кеф и петорно, просто някой да ми помогне и оправи тресенето и ниските обороти на скорост. Моля ви... :(


Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 10.03.2006
Местоположение: Peterborough
Кара: CLS350 и Е39

Re: m54 misfire

Мнение от ivoo » 09 Май 2016, 22:08

mackrandev написа:Здравейте.
Ще се побъркам с това тресене, като е паля сутрин студена.
Колата е 330 бензин, автоматик 2001. НЕ изписва никакви грешки, освен датчик налягане масло (свети жълта лампичка).
Много неща са сменени и не се оправя. Колата се кара с 10 40, защото е на реални 290 000 км. и си гори масло (На 1500 км, около 200-300 грама, мисля да го сменя с 10 60)
Студена тресе, без да мени обороти, Като загрее леко тресе, едвам уловимо, бута и оборотите на D, падат около 450-500 после ги нормализира, вдигнахме ги принудително от 720 на 780 с диагностиката, иначе на D ,като спра на светофар и усещам вибрации заради ниските обороти 500-550, че и надолу. Сега като ги вдигнахме падат до 450-500, при спиране на светофар и после ги задържа на около 600, заради принудителното вдигане на обороти с 50-60.
Моля ви, знам, че във форума има невероятни професионалисти, помогнете ми колата да не тресе сутрин и да си държи нормални обороти на Директна. Където и да е в страната бих дошъл, ако някой може да направи колата да си работи нормално. Ще си платя с кеф и петорно, просто някой да ми помогне и оправи тресенето и ниските обороти на скорост. Моля ви... :(

Да не те отчайвам колега, амо това е най болната тема за М54 двигателите и то в световен мащаб. Ако си добре с англ. пробвай с misfire m54 idle cold start в Google и ще ти стане ясно. Аз поне еднозначно решение на проблема не съм виждал. При всеки е индивидуално.Само за проба - откачи си дебитомера сутринта при първото палене. :yes:

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: m54 misfire

Мнение от K_Ilkov » 10 Май 2016, 13:25

Последните проблеми, които аз имах:
- тресене на студено
- клатене на обороти
- чек енджин
- и лампата на раздатката (става дума за е83 х3)

но без мисфайр ...

Смятам, че са решени, понеже минаха няколко месеца, с преинсталация на ДМЕ-то ...
Аз лично бях много скептичен, но се оказва, че проблема с ДМЕ-тата на м54б30 съществува дори в БМВ журнали и тн.
Решението на БМВ е просто - ново ДМЕ :mhihi:
Но попаднах на поне няколко случая на хора, които са си префлашнали / преинсталирали и са си решили проблема трайно.

Вероятно е решение само за конкретни проблеми, но не е лошо да се пробва, ако има необясними проблеми :yes:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 23.03.2016
Пол: Мъж

Re: m54 misfire

Мнение от mackrandev » 10 Май 2016, 21:08

ivoo написа:
mackrandev написа:Здравейте.
Ще се побъркам с това тресене, като е паля сутрин студена.
Колата е 330 бензин, автоматик 2001. НЕ изписва никакви грешки, освен датчик налягане масло (свети жълта лампичка).
Много неща са сменени и не се оправя. Колата се кара с 10 40, защото е на реални 290 000 км. и си гори масло (На 1500 км, около 200-300 грама, мисля да го сменя с 10 60)
Студена тресе, без да мени обороти, Като загрее леко тресе, едвам уловимо, бута и оборотите на D, падат около 450-500 после ги нормализира, вдигнахме ги принудително от 720 на 780 с диагностиката, иначе на D ,като спра на светофар и усещам вибрации заради ниските обороти 500-550, че и надолу. Сега като ги вдигнахме падат до 450-500, при спиране на светофар и после ги задържа на около 600, заради принудителното вдигане на обороти с 50-60.
Моля ви, знам, че във форума има невероятни професионалисти, помогнете ми колата да не тресе сутрин и да си държи нормални обороти на Директна. Където и да е в страната бих дошъл, ако някой може да направи колата да си работи нормално. Ще си платя с кеф и петорно, просто някой да ми помогне и оправи тресенето и ниските обороти на скорост. Моля ви... :(

Да не те отчайвам колега, амо това е най болната тема за М54 двигателите и то в световен мащаб. Ако си добре с англ. пробвай с misfire m54 idle cold start в Google и ще ти стане ясно. Аз поне еднозначно решение на проблема не съм виждал. При всеки е индивидуално.Само за проба - откачи си дебитомера сутринта при първото палене. :yes:

Благодаря!
С и без дебитомер си тресе, м/у другото стария беше изгорял и купих нов оригинален VDO, но пак тресеше и го махнах, карах без деби - с изгорялото старо разкачено, разлика няма. Смених и диса клапа с Нова - "Вайко" и не мога да разбера дали работи правилно, и дали въобще работи, как да е проверя, писах и на друго място. Ако някой може да ми помогне с това тресене, наистина ще му платя петорно.
Благодаря ви много, че помагате със съвети.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: m54 misfire

Мнение от (bubsa) » 11 Май 2016, 17:43

Някой може ли да ми каже точните симптоми на заминал клапан за картерни газове при м54?За момента нямам грам разход на масло,но сутрин има едва доловимо притрисане и на 5 студени старта 1 път се чуват повдигачите,през останалото време не :dunno:
Купил съм го,както и 4-те маркуча/тръби към него,но не ми остава време да го сменя.Дано утре успея.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: m54 misfire

Мнение от BiTurbo » 12 Май 2016, 9:03

(bubsa) написа:Някой може ли да ми каже точните симптоми на заминал клапан за картерни газове при м54?За момента нямам грам разход на масло,но сутрин има едва доловимо притрисане и на 5 студени старта 1 път се чуват повдигачите,през останалото време не :dunno:
Купил съм го,както и 4-те маркуча/тръби към него,но не ми остава време да го сменя.Дано утре успея.


1.Откачаш маркуча, който влиза в капака на клапаните (този до ваносите) и духаш, трябва да чуеш бълбукане на маслото в картера, ако не чуеш, значи някъде по трасето не е упътнено (спукан маркуч).
2. На загрял двигател отвиваш капачката за наливане на масло в дигателя и слагаш едно найлонче (гледай да не го засмуче :mhihi: ) или усещаш с ръка, трябва да се опитва да засмуква найлончето съвсем леко, ако го дърпа прекалено силно, значи капанът е блокирал отворен.
3. Ако при подаване на газ чуваш странен звук като от тромпет - скъсана мембрана на филтъра.

Това са вариантите за диагностициране на клапана и вероятните причини. Ако сменяш, сменяй всичко по трасето, не само клапана......

Ето още инфо:
http://www.vano-tech.de/formulare/KGE_Anleitung_V8.pdf

Малко е на немски, ама кво да се прави (може да го има и на енглиш някъде)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: m54 misfire

Мнение от (bubsa) » 12 Май 2016, 19:26

BiTurbo написа:
(bubsa) написа:Някой може ли да ми каже точните симптоми на заминал клапан за картерни газове при м54?За момента нямам грам разход на масло,но сутрин има едва доловимо притрисане и на 5 студени старта 1 път се чуват повдигачите,през останалото време не :dunno:
Купил съм го,както и 4-те маркуча/тръби към него,но не ми остава време да го сменя.Дано утре успея.


1.Откачаш маркуча, който влиза в капака на клапаните (този до ваносите) и духаш, трябва да чуеш бълбукане на маслото в картера, ако не чуеш, значи някъде по трасето не е упътнено (спукан маркуч).
2. На загрял двигател отвиваш капачката за наливане на масло в дигателя и слагаш едно найлонче (гледай да не го засмуче :mhihi: ) или усещаш с ръка, трябва да се опитва да засмуква найлончето съвсем леко, ако го дърпа прекалено силно, значи капанът е блокирал отворен.
3. Ако при подаване на газ чуваш странен звук като от тромпет - скъсана мембрана на филтъра.

Това са вариантите за диагностициране на клапана и вероятните причини. Ако сменяш, сменяй всичко по трасето, не само клапана......

Ето още инфо:
http://www.vano-tech.de/formulare/KGE_Anleitung_V8.pdf

Малко е на немски, ама кво да се прави (може да го има и на енглиш някъде)

Смених клапана и 4-те маркуча днес.В неравната битка с него загубих метър кожа :mhihi: Не е за хора с кебапчета.
Интересува ме нормално ли е при леко подаване на газ да се чува едно изсъскване преди реакцията на газта?Също така след смяната на клапана започна при гасенето на мотора да се чува леко изсъскване,което преди това не съм забелязвал :dunno:
Когато отворя капачката на маслото работата на мотора не се променя.Като си сложа ръката върху отвора за наливане на масло се усеща как леко дърпа(вакум)
Моля по-запознатите с м54 да не си траят,че съм се филмирал и все нещо ме дразни по тая тояга.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2643
Регистриран на: 22.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: m54 misfire

Мнение от Kris » 13 Май 2016, 22:53

Kris написа:Аз също имах този проблем, и след смяна на свещи (че не ги знаех от кога са ) и смяна на филтъра на картерните газове с два маркуча и се оправи. А между другото маркучите почти се бяха откъснали и смучеше въздух, не знам дали можеше да се оправи само със смяната им, но предпочетох да сменя и филтъра.

Сега се замислям, че имам да си допълня мнението.

Смених свещите, клапана заедно с маркучите и всички бубини. Всичко ново, свещи NGK, бубини по спомен BERU, а клапана с маркучите ОЕМ.

След смяната на всичко и проблема ми изчезна. Вече не тресеше, когато е студена и лампата "чек енджин" не светеше.

Колата беше с двигател М54Б22, като си подхарчваше масло (над допустимото, но поносимо) и преди, и след проблема.


Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 10.03.2006
Местоположение: Peterborough
Кара: CLS350 и Е39

Re: m54 misfire

Мнение от ivoo » 14 Май 2016, 13:20


старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: m54 misfire

Мнение от K_Ilkov » 14 Май 2016, 14:36

(bubsa) написа:Интересува ме нормално ли е при леко подаване на газ да се чува едно изсъскване преди реакцията на газта?

Според мен не, вероятно смуче въздух ...
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: m54 misfire

Мнение от dreadx » 15 Май 2016, 18:20

Откъм самата дросел-клапа май си се чува - докато отваря най-в началото съска.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: m54 misfire

Мнение от (bubsa) » 15 Май 2016, 18:35

dreadx написа:Откъм самата дросел-клапа май си се чува - докато отваря най-в началото съска.

Точно така.Нормално е.Просто при този мотор е по-изявено и за това се чудех.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook