Много твърда возия е53
Модератор: Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Много твърда возия е53
Изчетох доста в този форум относно возията на Х-овете.Забелязах,че някой се оплакват от твърда возия на въздух и много по-мека с пружини,а други обратното,има доста мнения по въпроса...
При мен колата е е53 3.0 218кс 2004г фейслифт оригинално с 4ри пружини излязла от завода и със спортно окачване.
Като цяло е доста твърда,отпред като минава по дупки и неравности е стабилна и приятно твърда,но отзад е много твърда и има едно "подскачане" и "тупкане" при неравности ако мога така да го кажа,не е никак стабилна особено ако има неравности в завой.Ако има товар или поне 2ма човека отзад става съвсем различно и много по-приятно за каране,но ако съм сам е доста неприятно.
Всичко по задницата е в ред и е проверено,амортисьорите са перфектни нямат никакво омасляване,дори мисля че са оригиналните.
Пружините нямат цветна маркировка,но забелязах че имат лепенка в горния край която е труднодостъпна.Успях да я срежа и извадя,синя е и пише на нея S3 и има партидни номера на BMW,мога да кача снимка при интерес.
По вин колата излиза със спорт пакет и спортно окачване и още спортни работи
,доста наглезена от към екстри е.
Въпроса ми е,ако взема други пружини пак от Х5 е53 с каква лепенка трябва да бъдат или как да позная дали са нормални,а не спортни и най-важното ще се оправи ли возията,ще стане ли по-мека и приятна за каране?

При мен колата е е53 3.0 218кс 2004г фейслифт оригинално с 4ри пружини излязла от завода и със спортно окачване.
Като цяло е доста твърда,отпред като минава по дупки и неравности е стабилна и приятно твърда,но отзад е много твърда и има едно "подскачане" и "тупкане" при неравности ако мога така да го кажа,не е никак стабилна особено ако има неравности в завой.Ако има товар или поне 2ма човека отзад става съвсем различно и много по-приятно за каране,но ако съм сам е доста неприятно.
Всичко по задницата е в ред и е проверено,амортисьорите са перфектни нямат никакво омасляване,дори мисля че са оригиналните.
Пружините нямат цветна маркировка,но забелязах че имат лепенка в горния край която е труднодостъпна.Успях да я срежа и извадя,синя е и пише на нея S3 и има партидни номера на BMW,мога да кача снимка при интерес.
По вин колата излиза със спорт пакет и спортно окачване и още спортни работи

Въпроса ми е,ако взема други пружини пак от Х5 е53 с каква лепенка трябва да бъдат или как да позная дали са нормални,а не спортни и най-важното ще се оправи ли возията,ще стане ли по-мека и приятна за каране?


- top
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 288
- Регистриран на: 17.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Х1 2.3d,MB SL350,MB E350d
Re: Много твърда возия е53
Ако си с много големи джанти може и от това да е. Аз до скоро бях със 17 инчови с гуми 235/65 и возеше много добре, сега сложих 19 инчови с гуми 255/50 и стана осезаемо по-твърда возията, също съм с пружини, но без спортно окачване.
- barty
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1975
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: т му се стари БМВ-та
- Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
- Детайли за колата: отново с чарджър
Re: Много твърда возия е53
Колега, със спортно окачване+оригинални амортисьори е нормално да друса.
Търси друго окачване.
Търси друго окачване.

- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: Много твърда возия е53
Джантите са 19",гумите 255/50-55 не помня кое от двете.
Ако отзад сложа само нормални пружини без други амортисьори трябва да има подобрение,така ли?
Как да позная пружините какви са,нормални или спортни,ясно е че трябва да са с лепенка различна от моята,но дали има примерно 2модела спортни?
Ако отзад сложа само нормални пружини без други амортисьори трябва да има подобрение,така ли?
Как да позная пружините какви са,нормални или спортни,ясно е че трябва да са с лепенка различна от моята,но дали има примерно 2модела спортни?
- klintan66
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1786
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: София Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E34TDS , CL 500, Е65
Re: Много твърда возия е53
Една позната има X3 със същия проблем.Да, усеща се доста неприятно.Така че ще ми е интересно да видя решението на тази задача.
Аз съм с х5 с 19 х 45 х 285 отзад и лееекоо спаднах гумите.
Пробвах и с 1,8 но с 2 атмосфери е добре. Ако си сменил седан с х5 отскоро просто свиквай.
Зависи и от марката на гумите. Пирели например возят твърдо.
Аз съм с х5 с 19 х 45 х 285 отзад и лееекоо спаднах гумите.
Пробвах и с 1,8 но с 2 атмосфери е добре. Ако си сменил седан с х5 отскоро просто свиквай.
Зависи и от марката на гумите. Пирели например возят твърдо.
Хора, които много говорят, и не ви става ясно от първото изречение какво искат да кажат, обикновено искат пари, искат да ви излъжат или поне да ви заблудят !
Re: Много твърда возия е53
2.0 не е ли доста малко за такъв размер гуми?
По спомен на 39-ката, предни 235/40 R18 и задни 265/35 R18, нормално бяха нещо от сорта на 2,3 предни и 2,6 задни.
По спомен на 39-ката, предни 235/40 R18 и задни 265/35 R18, нормално бяха нещо от сорта на 2,3 предни и 2,6 задни.
- klintan66
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1786
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: София Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E34TDS , CL 500, Е65
Re: Много твърда возия е53
Според табелката на вратата е малко , но в интерес на комфорта сега са 2.0 ат.
Хора, които много говорят, и не ви става ясно от първото изречение какво искат да кажат, обикновено искат пари, искат да ви излъжат или поне да ви заблудят !
Re: Много твърда возия е53
А това, че е с по-малко налягане не влияе ли на износването на гумите?
Поне да ми кажеш на практика как е, че иначе теория ми е ясно.
P.S.
И ако е заради комфорта не си ли мисли за по-малки джанти? Или трай бабо за хубост. (просто ми е интересно, не се заяждам)
Поне да ми кажеш на практика как е, че иначе теория ми е ясно.
P.S.
И ако е заради комфорта не си ли мисли за по-малки джанти? Или трай бабо за хубост. (просто ми е интересно, не се заяждам)
- klintan66
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1786
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: София Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E34TDS , CL 500, Е65
Re: Много твърда возия е53
Има логика да е така.
Купих колата преди месец и половина и сложих чисто нови гуми и за сега им няма нищо.
Като бяха 2,3 разхода беше 10,7 сега с 2.0 пак е така. При 1,8 вече визуално им личеше.
Мисля ,че разликата в износването ще е пренебрежимо малка. Освен това аз по скоро се возя, не тръгвам и не спирам рязко.
И да, има го и този момент предпочитам да има вид. Аз я взех с 19-и оргиналните, с такъв размер гуми и такива сложих.
Този модел за мен е най-подходящия и като вид и размер. По-малки или по-големи не бих сложил.
А по темата на колегата х3 с която сравнявах моята, отзад все едно няма пружини.
Купих колата преди месец и половина и сложих чисто нови гуми и за сега им няма нищо.
Като бяха 2,3 разхода беше 10,7 сега с 2.0 пак е така. При 1,8 вече визуално им личеше.
Мисля ,че разликата в износването ще е пренебрежимо малка. Освен това аз по скоро се возя, не тръгвам и не спирам рязко.
И да, има го и този момент предпочитам да има вид. Аз я взех с 19-и оргиналните, с такъв размер гуми и такива сложих.
Този модел за мен е най-подходящия и като вид и размер. По-малки или по-големи не бих сложил.
А по темата на колегата х3 с която сравнявах моята, отзад все едно няма пружини.
Хора, които много говорят, и не ви става ясно от първото изречение какво искат да кажат, обикновено искат пари, искат да ви излъжат или поне да ви заблудят !
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани