Въпрос за турбина на 525D M57
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- Radoslaf
- Потребител
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525D
Въпрос за турбина на 525D M57
Здравейте колеги , днес сменях гарнитурата на капака на клапаните понеже беше протекла и като свалихме пластмасовия тръбопровод към турбото бръкнах да го видя как е
и се оказа , че има около 1-2мм. луфт като се дърпа напред-назад , нагоре и надолу няма.
Няма омасляване в турбината и маркучите , скоро ходих на диагностика и ми казаха , че си надува много добре.
Обадих се на двама познати майстори и единия ми каза , че щом няма луфт нагоре и надолу няма проблем , другия ми каза че е тръгнала да си заминава.
Споделете някакви мнения проблем ли да се кара така ?
и се оказа , че има около 1-2мм. луфт като се дърпа напред-назад , нагоре и надолу няма.
Няма омасляване в турбината и маркучите , скоро ходих на диагностика и ми казаха , че си надува много добре.
Обадих се на двама познати майстори и единия ми каза , че щом няма луфт нагоре и надолу няма проблем , другия ми каза че е тръгнала да си заминава.
Споделете някакви мнения проблем ли да се кара така ?
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Въпрос за турбина на 525D M57
Аксиален луфт 1-2мм. е много според мен - разбити лагери има най-вероятно. Щом казваш, че няма разход на масло все още, ако не сега, в скоро време си планувай ремонт...
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Въпрос за турбина на 525D M57
Според мен нямаш проблем
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Re: Въпрос за турбина на 525D M57
Всякакъв луфт около и над 1мм показва износване над допуските и е препоръчителен ремонт. Често пропуск или не на масло през маслозащитните сегменти няма общо с луфта както и обратното ( пропуск на масло не винаги означава и износване в лагерите) . Увеличения аксиален луфт както е при теб води впоследствие задълбочаващо износване на двете перки , поради триене между'тях и двата "охлюва" съответно и понижаване ефективността на турбината . Последното е трудно установимо поради два факта - наличие на променлива геометрия и човешкия фактор ( свиква се с вървежа макар и леко понижен ). Дали е проблем да се кара така....не , докато не стане проблем
. Няма кой отговорно да определи колко още безпроблемно ще се експлоатира турбината.

- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Въпрос за турбина на 525D M57
vladobate написа:Увеличения аксиален луфт както е при теб води впоследствие задълбочаващо износване на двете перки , поради триене между'тях и двата "охлюва" съответно и понижаване ефективността на турбината ......
Колега просто искам да изясня! Там между перките и корпуса на охлювите ако се получи някакво съприкосновение триене, задиране както каваш остта или лопатка на перката или от променливата геометрия ВЕДНАГА се чупят!

Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
Re: Въпрос за турбина на 525D M57
LUCIFER'S написа:vladobate написа:Увеличения аксиален луфт както е при теб води впоследствие задълбочаващо износване на двете перки , поради триене между'тях и двата "охлюва" съответно и понижаване ефективността на турбината ......
Колега просто искам да изясня! Там между перките и корпуса на охлювите ако се получи някакво съприкосновение триене, задиране както каваш остта или лопатка на перката или от променливата геометрия ВЕДНАГА се чупят!
Ами не е вярно . Износват се от триенето постепенно . Когато в един момент тези луфтове станат по-големи се губи баланс и започва биене в остта , което вече може в даден момент да доведе до счупване, за което си прав . То между перките и охлювите междината е половин милиметър , повечето турбини отдавна си го имат този луфт , затова е препоръчително да се прави ремонт когато се установят завишени стойности . Друг е въпроса , че почти никой не го прави , а самия ремонт ще е доста по-евтин и няма да причини евентуални доста по-големи поразии свързани със съответстващите разходи .
- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: Въпрос за турбина на 525D M57
Аксиален луфт и добро турбо са противоположни неща.Аксиален не трябва да има АБСОЛЮТНО никакъв!Не остава много живот бъди сигурен.
Радиален луфт задължително има,без него няма как,чисто нова пак го има,гарантирам за това.
При него дори и голям да е турбото може да работи коректно но с времето ще се поизноси неизбежно.Карал съм с поне 2-3мм радиален повече от година на макс газ и не се предаде,смених я заради друго.
Радиален луфт задължително има,без него няма как,чисто нова пак го има,гарантирам за това.
При него дори и голям да е турбото може да работи коректно но с времето ще се поизноси неизбежно.Карал съм с поне 2-3мм радиален повече от година на макс газ и не се предаде,смених я заради друго.
Re: Въпрос за турбина на 525D M57
2-3мм радиален вече звучи несериозно . Как ги мерите ? Има радиален като нова преди да е надула маслото , после няма как да има , дори да е минимален не е толкова много . Като за читава турбина говорим , нали. Усещането на луфт на ръката е много относително понятие . Я сега кой колко изкарал има много примери , но нямат общо с теорията и правилата за диагностика и обслужване .
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани